Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Frediks

Forumowicz
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Frediks

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Lublin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Opel Vectra B 1.6 16V Combi 1999
  1. Frediks

    EGR

    Ten temat już przerabiałem,mam tylko błąd EGRa i dalej sie upieram na zamontowanie zaworu,pomimo tego że auto ,, chodzi" super. Pozdrawiam
  2. Frediks

    EGR

    Na ten temat już dużo napisano,ale nie mogę się doszukać.Silnik X16XEL 1,6 16V Vectra B Combi 1999.Cewka EGRa poszła z dymem,wymieniono na nowy zawór, przy odpalaniu straszne trzęsienie silnikiem.Wyjęto wtyk i kazano jeździć i tak jeżdżę do dzisiajz nowym zaworem ale nie podłączonym./mechanik twierdzi że to jest tak jak zablokowanie zaworu/ Po pewnym czasie znowu próbowałem podłączyć wtyk do zaworu i znowu to samo.Oczywiście lampka silnika się pali.Czy spalenie się cewki mogło coś innego uszkodzić? Tak w zasadzie to nic złego nie odczuwam na silniku,ale skoro EGR jest to dlaczego nie można go podłączyć? Pozdrawiam .
  3. Dziękuję za pomoc.Nie wiedziałem że to takie proste.Pozdrawiam.
  4. Witam,mam pytanie do użytkowników katalogu EPC 3, w jaki sposób zrobić wydruk ilustracji wyświetlanych części. Normalnie po wyszukaniu wyświetla się dany zespół z nr.kat.opisem i rysunkiem po prawej stronie,natomiast jeżeli chcę wydrukować to drukuje tylko samą treść ,rysunku w żaden sposób nie mogę wydrukować.W forach pojawiają sie rysunki z tego katalogu,więc jakoś można. Pozdrawiam
  5. Witam.wymiana świec i po kłopocie.Tylko pytam dlaczego przeze mnie a nie przez mechanika który ciągnął naprawę?
  6. Witam, i tu mamy problem,niektórzy mówią :masz hopla kup se opla,ale wróćmy do rzeczy.Głowica ,tłoki ,pierścienie kompresja-wszystko super.Po nocy startuje-obroty podwyższone-idzie pięknie.Po parudziesięcie sek.obroty spadają,czyli wyłączyło się ssanie.I tu zaczyna się cyrk,jazda w korku miejskim przy włączonych awaryjnych,szarpanie, gaśnięcie,trzeba pedałem gazu pompować żeby złapać 5000 obr.i ruszyć./pompa sprawdzona filtr paliwa OK./i tak to trwa ok 15 min.Póżniej wszystko prawie mija i można grzać skolko ugodno.I tak już jest przez cały dzień.Czasami szarpnie w czasie jazdy,ale to idzie wytrzymać,chociaż nie powinno.Czujniki temp.podobno wymienione.I co na to Szanowne Forum,bo moi fachowcy nie mogą sobie z tym poradzić.Opel Vectra B 1.6 16V. Pozdrawiam.
  7. Witam,dalej ciągnę temat,wszystko OK.Drzwi otworzyłem bez uszkodzeń zamka/wysunął się zaczep blokady ze środka zamka który wsiska się prz szybie/ Ale nie działa mi zamykanie i otwieranie z pilota /pozostałe działają/Z kostki w zamku wychodzą przewody i lecą do wiązki.I dalej ??? Pozdrawiam
  8. Witam,na szczęście temat jeszcze nie zamknięty.Jednak są problemy.Głowica zeszlifowana i naspawana.Po zmontowaniu okazało się ,że w 4-cyl nie ma ciśnienia!!!!! pojawia się dopiero po nagrzaniu.Mówią....proszę jeździć,bo usunięcie tego to duże koszty i lepiej wymienić silnik. Więc jeżdżę.Silnikiem trochę szarpie na wolnych obr. Moc troszeczkę słabsza ale niespecjalnie.Wczasie jazdy silnik pracuje w miarę cicho i równo.Po paruset km. migneła mi lampka smarowania.Zaglądam a tam oleju zero. Dolałem na full. Przejechałem ok.300 km.olej na minimum a z wlewu oleju pokują spaliny bardziej jak z rury wydechowej.Zamiast benzynowego mam diesla na 10/40W. Teraaz moje takie rozważanie,mając zdjętą głowicę,czy nie można było zdjąć miski i sprawdzić tłok z pierścieniami ?????A teraz dopiero się zastanawiają,że to może pierścienie.Do d...z taką robotą . Może ktoś zna dobrego mechanika silnikowca w okolicach Lublina???Oraz o kosztach związanych z naprawą. Pozdrawiam.
  9. Witam,w związku z tematem drzwi mam pytanie,bo u mnie to samo z lewymi tylnymi.Jak odczepić tapicerkę drzwi od środka przy zamkniętych drzwiach.Odkręciłem podłokietnik i dalej na siłę wyrwać????????? I jeszcze jedno jak zdemontować korbkę od szyby???? Pozdrawiam
  10. Witam, jednak uszczelka głowicy. Przedmuch między garami.Najprawdopodobna przyczyna przegrzanie silnika.Trochę czasu temu miałem awarię pompy wodnej na trasie,przez ok.400 km.dolewałem płyn i poszło tego ok 30l.Więc to może pomogło awarii.Dziękuję wszystkim Forumowiczom za zainteresowanie i do usłyszenia przy następnej awarii. Pozdrawiam wszystkich.
  11. Witam ,dzięki za odpowiedź,,rzeczywiście spadek mocy i to znaczny,pod niewielkie wzniesienie musiałem na 1.Po zwiększeniu obrotów >3000 słychać dziwne odgłosy jakby dziura w tłumiku.Pod maską żadnego dymu czy czegoś podobnego. Pozdrawiam
  12. Witam przeglądałem całe forum i nic nie znalazłem podobnego. Vectra B 1.6 16V 1999 r. Dosyć intensywnie eksploatowany.Wróciłem z trasy,wszystko OK. Odpaliłem normalnie i podczas jazdy słyszę jakieś terkotanie, jak zdejmę nogę z gazu przestaje ale na wolnych obr.trzęsie całym pojazdem i obroty spadły. Dodaję gazu ,terkocze jakby dziura w tłumiku.Zdjąłem zespół cewek odkręciłem świece, 3i 4 w oleju/mokre/.Podstawiłem drugi zespół cewek ale to nie dało efektu. Zapala normalnie bez problemu. To chyba tyle . Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...