Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafal91

Forumowicz
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rafal91

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Włocławek

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    VC Kombi Z19DTH 08'
  1. Check nigdy się nie świecił. Nie wiem czy zapisywały się jakieś błędy, bo nie mam interfejsu diagnostycznego, a po naprawie wtrysku nie drążyłem tematu. Co ciekawe check też się nie świecił, gdy miesiąc przed akcją z wtryskiem padły klapki w kolektorze (wymieniłem na nowy). Wydaje mi się, że wymiana kolektora nie zlikwidowała wtedy szarpnięć, dopiero po naprawie wtrysku było ok.
  2. Lekki poszarpywanie w trakcie przyspieszania w okolicach 1700-1900 obr/min występowało w mojej VC przez ponad rok do momentu, aż padła cewka w jednym z wtryskiwaczy. Po naprawie wtryskiwacza nigdy się to już nie powtórzyło.
  3. U mnie to na pewno nie jest problem łożysk, wiem jak skrzypią i strzelają przy kręceniu kierownicą. Sprawdzę te poduchy jak tylko będę miał możliwość podnieść auto. Po czym poznam, że poduszka ma dość? W pierwszym poście podałem kiedy najlepiej słychać stukanie, bo wtedy nie ma innych dźwięków, które by to zagłuszały. Prędkość przy takim zjeździe jest niewielka, a słychać puknięcie przy każdym ruchu koła wywołanym najazdem i zjazdem z wystającej kostki. W czasie jazdy wystarczy, że pojawi się jakiś nawet nieduży uskok w nawierzchni albo tarka przed skrzyżowaniem i od razu słychać pukanie w rytm pracy zawieszenia, nawet przy niedużej prędkości.
  4. Od dłuższego czasu słyszę głuche stukanie zawieszenia z prawej strony przodu auta. Najbardziej ten efekt jest słyszalny przy powolnym (2-3 km/h) zjeździe do garażu podziemnego, gdy koła z lewej strony jadą po równej nawierzchni, a te z prawej po wystających kostkach brukowych (zjazd wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu). Z lewej strony nic takiego nie słychać. Stukanie nasiliło się po zmianie opon na zimowe w rozmiarze 215/55R17 (letnie 225/50R17) - pewnie ma to związek z nieco zwiększoną masą nieresorowaną kół zimowych. Ok. 18 tys. km temu zmieniłem łącznik stabilizatora z prawej strony z przodu kiedy zacząłem słyszeć te postukiwania, nie pomogło. Przy ostatnim przeglądzie mechanik nie zauważył żadnych luzów, pękniętej sprężyny, itp. Nie chciałbym wymienić połowy zawieszenia w poszukiwaniu usterki. Macie jakieś podpowiedzi? Ewentualnie proszę o namiary na ogarniętego mechanika w Warszawie, który zdiagnozowałby co tak stuka.
  5. Moja VC puszcza lekko niebieski dym, gdy odpalam na zimno. Pojawia się to dosłownie 0.5 s po odpaleniu, trwa kolejne 0.5, może 1 s. Taka sytuacja jest już od dobrych 2-3 lat, w międzyczasie wymieniony był kolektor dolotowy, turbina, zregenerowany jeden wtryskiwacz. Jakiś czas temu miałem taką sytuację, że przy temperaturze zewnętrznej ok. 15 st. C, gdy auto postało jakieś 2-3 h i znowu je odpaliłem to zakopcił mocniej niż zwykle. Do tego pracował przez krótką chwilę nierówno. Gdy rok temu miałem walnięty kolektor to rano odpalała właśnie w taki sposób - sporo niebieskiego dymu przez kilka sekund po odpaleniu i trochę nierówna praca silnika w tym czasie. Oleju nie ubywa, ogólnie z autem wszystko jest ok. Przyzwyczaiłem się już do tego, że czasem zakopci na niebiesko po porannym rozruchu
  6. @gam8it: Rant ochronny jest przydatny przy felgach aluminiowych, przy stalowych teoretycznie może przeszkadzać w założeniu kołpaka. 215/55 R16 to dobry wybór rozmiaru, szczególnie, że nie masz słabego auta. @bartek2606: Do nowej Vectry, czyli VC? Może zmień informacje w profilu. Co do tego rozmiaru opon to znajomy ma w Vectrze C Kombi 1.9 CDTI zimówki w rozmiarze 205/60 R16 i jest zadowolony. Nic nie obciera, auto dobrze się prowadzi. Przy profilu 60 bok opony jest już całkiem wysoki, więc ryzyko uszkodzenia felgi jest trochę mniejsze. Ale możesz też spokojnie kupić 215/55 R16, czyli taki rozmiar na jakim większość VC wyjechała z fabryki. Przy 205/55 R16 robi się już małe koło (miałem tak w poprzedniej VC, nie polecam).
  7. OLO56, masz złe opony. Opony typu Run Flat montuje się w samochodach z zawieszeniem i felgami przystosowanymi do nich.
  8. W moim przypadku też nie pracował na wszystkich cylindrach. Winny był uszkodzony wtrysk, nie wiem dokładnie czy cewka czy coś we wtryskiwaczu. Radzę podjechać do serwisu/mechanika zajmującego się wtryskiwaczami Common Rail.
  9. Ja jeżdzę od 4 sezonów na letnich i zimowych 225/50/17. Dobra przyczepność, nie buja, nie odczuwam dużych problemów w koleinach. Teraz mam na zimę 215/55/17 i też nie zauważyłem żadnych problemów. Taki rozmiar to już całkiem niezły balon, więc mam trochę więcej spokoju na dziurach i nierównościach. Wiadomo, terenówki z VC się nie zrobi, ale trochę wiecej gumy na naszych polskich drogach nie zaszkodzi. Obecną VC kupiłem z oponami w rozmiarze 225/45/17 i na dziurach to była porażka. Po jednym sezonie letnim trzeba było prostować jedną felgę. W poprzedniej VC miałem letnie 215/50/17 i były całkiem ok. Na zimowych 205/55/16 taki duży samochód jak VC Kombi wyglądał śmiesznie i później załowałem, że kupiłem zimówki w takim rozmiarze. Poza tym przy szerokości 205 bardzo łatwo było zerwać przyczepność przy ruszaniu (ale także później na drugim biegu). Obecnie przy szerszych oponach i większej mocy samochodu nie jest to wcale takie proste - na mokrym oczywiście zrywa przyczepność, ale na suchym asfalcie trzeba naprawdę mocno przesadzić z gazem. 225/50/17 to wg mnie idealny kompromis w kwestii wyglądu koła, przyczepności i komfortu.
  10. Gdy też miałem problem z drganiami samochodu koledzy z forum podpowiadali, żeby sprawdzić jeszcze wtryskiwacze, wewnętrzne przeguby i poduszki silnika. Napisałeś, że przegub wewnętrzny wymieniłeś, więc może wtryski albo poduszki silnika, może też skrzyni. Podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika, ja ostatnio przez błędną diagnozę wymieniłem niepotrzebnie turbinę.
  11. Sprawdź kolektor dolotowy - zdejmij górną osłonę silnika i sprawdź czy listwa sterująca klapkami od zmiennej długości kanałów dolotowych leży luzem. W moim aucie też były silne wibracje przy przyspieszaniu, szczególnie na biegach od 3 w górę i powyżej 2000 obr/min. Winny był kolektor - spadła listwa i dawało taki efekt przy średnim i mocnym wciskaniu gazu. Ja wymieniłem na oryginalny, ale wielu użytkowników poleca wyrzucenie klapek, listwy i zaślepienie wszystkiego. Sam musisz zdecydować. Koszt nowego kolektora to ok. 1000 zł z robocizną. Temat o kolektorach dolotowych w Z19DTH: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/70626-kolektor-dolotowy-19-cdti-z19dth-150km/
  12. Jeden wtryskiwacz był walnięty. Po naprawie wygląda, że wszystko jest ok. Przestrzegam innych użytkowników 1.9 CDTI, aby przy podobnym problemie zaczęli od sprawdzenia wtryskiwaczy.
  13. Turbina wymieniona na fabrycznie regenerowaną przez Garretta. Objawy są dalej takie same - kopci na niebiesko od razu po odpaleniu. Z początku pracuje równo, po lekkim dodaniu gazu zaczyna nierówno pracować, tak jakby na 3 cylindrach. Gdy tak nierówno pracuje silnik, odpięcie wtyczki na pierwszym wtryskiwaczu nie zmienia sytuacji. Jakieś propozycje na rozwiązanie problemu?
  14. Co do dbania o turbinę znam zasady - na zimnym nie pałować i po ostrej jeździe zostawić silnik na wolnych obrotach przez jakiś czas. Staram się tego trzymać, poza tym od zjazdu z autostrady zwykle jadę parę kilometrów z niedużą prędkością, więc myślę, że przez ten czas turbina już może trochę odpocząć. Po tej wczorajszej jeździe też pozwoliłem, żeby chwilę popracował na wolnych obrotach. Gdzie polecacie wysłać turbinę do regeneracji?
  15. Element na zdjęciu to listwa do sterowania klapkami w kolektorze dolotowym. Temat na forum o kolektorze: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/70626-kolektor-dolotowy-19-cdti-z19dth-150km/ W mojej VC wymieniałem kolektor już 2 razy, po raz pierwszy przy ok. 120 tys. km, drugi przy 225 tys. km. Niektórzy forumowicze polecają zaślepienie kolektora.
×
×
  • Create New...