Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Blay214

Forumowicz
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Blay214

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Opel Vectra C, 1.9 CDTI, 2005

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cześć, w moim przypadku to jednak nie wspomaganie, a krzyżak kolumny kierownicy się zapiekł. Kierownica zacinała się mniej więcej co 1/4 obrotu. Tymczasowo najpierw potraktowałem przegub zewnętrzny WD-40, celem oczyszczenia, a następnie użyłem smaru miedzianego w spray'u. Wystarczyło jeszcze chwilę pokręcić kierownicą i problem jak ręką odjął, zobaczymy na jak długo.
  2. Cześć, od dzisiaj borykam się z podobnym problemem, jeszcze nic nie sprawdzałem, ale mam pytanie - gdzie znajdę zbiorniczek płynu wspomagania i pompę?
  3. U mnie oryginalnie jest to w uchwycie przy klapce wlewu paliwa.
  4. Na bagnecie, po kilku dniach stania, miałem 1/3 poziomu oleju, trochę mało, mając na uwadze fakt, że raz w trasie dolewałem. Udało mi się też wczoraj odpalić auto przy pomocy Plaka. Od tego momentu odpala bez problemu, bez pomocy Plaka. W tym tygodniu i tak odstawiam auto na warsztat. Czy ten: https://pl.aliexpress.com/item/Newest-V1-59-Firmware-OP-COM-OPEL-OPCOM-Software-120309A-OP-COM-CAN-BUS-Scanner-OBDII/32792732090.html opcom będzie pasował do Vectry? EDIT: Po podpięciu pod komputer odczytany został błąd czujnika położenia wału. W środę wymieniam.
  5. Problem wrócił jak bumerang. W majówkę udało mi się zrobić około 1 800 km i auto wydawało się strasznie słabe, wolno się zbierało, pod górki na autostradach nie trzymał prędkości 150 km/h. Dodatkowo albo mam spory ubytek oleju, albo uszkodzony czujnik. Podczas drogi powrotnej zaświecił się check, ale po jakimś czasie zgasł. Dzisiaj rano samochód znów nie odpalił. Jak sprawdzić, czy pompa podaje paliwo?
  6. Niestety nie zakupiłem jeszcze OpComa, ani nie mam nikogo w mojej okolicy, do kogo mógłbym podjechać, więc najszybsza diagnoza i tak w poniedziałek na warsztacie. Wygląda na to jednak, że winny był DPF, nie kopci, spalanie w normie, a kontrolka serwisu zgasła.
  7. @suchy201180 i właśnie dlatego nie mam pewności, co było przyczyną. Spalanie na wolnych obrotach było podwyższone, 1.8 - 2.0l, czasem dochodziło do 3.6 - 3.8. W trasie auto również miało wyższe spalanie. Niby wskazuje to na DPF, tym bardziej, że zapalił się również serwis, a z drugiej strony to spalanie na wolnych jakby za niskie jak na wypalanie DPF. Po przeciągnięciu w trasie, na wolnych spalanie mam 0.4 - 0.6. Może wyższa temperatura na zewnątrz pozwoliła na wypalenie z mniejszą dawką?
  8. Cześć, wczoraj odebrałem od mechanika samochód po wymianie pompy. Pali na dotyk, ale zaczął okrutnie kopcić, co zrzuciłem na wypalanie DPF i przeciągnąłem dzisiaj Vectrę w trasie. Kopcenie się uspokoiło, mam nadzieję, że to tylko to.
  9. @suchy201180 szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w to i nie dopytywałem mechanika o szczegóły diagnozy. Zaufany i sprawdzony warsztat, więc wierzę, że wiedzą co robią. Na pewno mechanik coś wspominał, że silnik nie dostaje paliwa.
  10. Cześć, widzę, że z początkiem weekendu wywiązała się mała dyskusja. Auto na lawecie dotarło do mechanika, który zdiagnozował pompę wtryskową. Przemyślałem trochę sprawę i używana raczej nie wchodzi w grę, ponieważ może być tak jak miałem teraz, dzisiaj odpali, jutro już nie. Regenerowana pompa daje mi tą pewność, że jest profesjonalnie naprawiona, mam na nią gwarancję i w najbliższym czasie nie powinna się uszkodzić. W przypadku używki niestety jest to loteria. Znalazłem firmy, które posiadają na stanie już zregenerowane pompy, a po odesłaniu starej zwracają kaucję. Koszt waha się w grani
  11. Cześć, po niecałych 2 m-cach od zakupu padła mi pompa wysokiego ciśnienia w Viki. Aktualnie auto stoi na warsztacie i mechanik obstawia albo awarię pompy albo zaworu na pompie, gdyż silnik nie dostaje paliwa. Zawór jeszcze w tym tygodniu zostanie sprawdzony. Zacząłem rozglądać się za pompą i zauważyłem dużą rozbieżność cenową. Czy polecacie zakup używanej pompy, czy też lepiej regenerować swoją? Jeśli używana, to na co zwracać uwagę? Czy pompa 120 KM i 150 KM jest taka sama? Czy ma jakieś znaczenie przy wyborze pompy, że jeżdżę anglikiem?
  12. @Cretux dziękuję bardzo, czyli jest tak jak myślałem. Wkłady lusterek zamierzam zmienić, bo prawe potrafi dramatycznie oślepiać, kiedy ktoś jedzie za mną. Jeśli będzie mi źle z lusterkami EU, to wrócę do UK, ale pomyślę nad fotochromem
  13. Cześć, wiem, że odgrzebuję temat (jeśli tak nie powinienem robić, przepraszam, będę wiedział na przyszłość), ale chciałbym doprecyzować jeszcze jedną rzecz, która nie została nigdzie wprost napisana. Jeśli mam anglika i chcę go zarejestrować w PL, to mniemam, że samo przestawienie dźwigienek nie wystarczy i muszę wymienić lampy na europejskie, by doświetlały bardziej prawą stronę. Czy mam rację? P.S. Wiem, mogę bawić się w przerabianie lamp, ale jednak wolę tego nie robić.
×
×
  • Create New...
UP