Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomko

Forumowicz
  • Content Count

    272
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About tomko

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 04/11/1982

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bielefeld/Niemcy

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    DE
  • Auto
    Opel Insignia ST CDTI 160KM
  1. Czy jest sens ladowac sie wersje 1.59 OPCOMa? Sa oferowane na niemieckim ebay i sie zastanawiam czy bedzie to lepiej latalo z Insignia?
  2. chodzi tylko o łańcuchy - na te rozmiary co nie wolno stosować w zimie nie zamieszcza się łańcuchy - ale jaka prawda to nie wiem. Normalnie jeśli nie masz zamiaru nigdy zakładać łańcuchów to możesz zakładać takie same rozmiary jak w lecie.
  3. W instrukcji masz jasno napisane: Opony o rozmiarach 205/60 R16, 215/60 R16, 215/55 R 17, 225/50 R 17, 225/45 R18 oraz 235/45 R 18 mogą być używane jako opony zimowe. Nie wolno stosować opon zimowych o rozmiarach 225/55 R17, 245/45 R 8, 245/40 R19, 245/35 R20 oraz 255/35 R20. A co założysz to już twoja broszka.
  4. Hej, wiem ze zasada jest ze lepsze na tyl ale stare sa tez w dobrym stanie wiec zostawilem. Okazalo sie ze sa one troche wyzabkowane i do tego zalozone odwrotnie niz jezdzily i dlatego byl halas. Teraz przerzucilem z prawej na lewa i jest duuzo ciszej. Jak beda w gorszym stanie to pomysle nad nowymi ale aktualnie duzo nie jezdze wiec sezon spokojnie wytrzymaja.
  5. Ja wlasnie ostatnio tez sie glowie, na przod kupilem dwie nowe a na tyle mam jeszcze stare ale w dobrym stanie Continentale. Po zmianie z zimowych 215/55 R17 zrobilo sie duzo glosniej. Wiem ze teraz letnie 245/45 R18 sa duzo szersze przez co wieksze opory toczenia - ale jest duzo glosniej niz na zimowych. Nie jezdzilem wczesniej na tak szerokich kapcach i nie wiem czy to zwiazane z rozmiarem czy moze sa wyzabkowane. Przerzuce niedlugo prawa na lewa i zobacze czy jest jakas roznica.
  6. Ja mam na zime 215/55 R17 Semprity, i ten rozmiar wydaje sie optymalny. Teraz na lato zalozylem 245/45 R18 i sa duzo glosniejsze mimo ze Continentale.
  7. Potwierdzam co napisali powyzej, sam mam takie spryski i brak xenonow.... niestety
  8. Witam Przebrnąłem szybko przez temat ale nie za bardzo wiem jak postąpować. Kupiłem kiedyś OPCOMa w wersji 1.18 i programem OP-COM080114. Niestety stary Opel poszedl w inne ręce a nowy (Insignia) nawet nie pojawia się na dostępnej liście. Czy mógłby ktoś po krótce napisać czy da się go upgradowac do nowszej wersji i w jakich krokach? W tym temacie jest dużo informacji ale bardziej na temat już nowszych wersji a nie chciałbym od razu go upalić. Jak najszybciej dojść do wersji 1.39 jak mniewam najbardziej stabilnej? Z góry dzięki za info. EDIT! Już doszedłem co i jak, OPCOM zaktualizowany do 1.39 i śmiga. Z Insignia gada tylko zakładka silnik i jakieś mniej przydatne funkcje. Wszystko co po CAN nie czyta. Przynajmniej można podejrzeć wartości DPF
  9. Z tą wymianą to bym tak nie przesadzał co 15 tyś. Ja na początku też wymieniałem co wymianę oleju ale to nie ma sensu. Po 15 tyś swiece wyglądały praktycznie jak nowe. Teraz wymianiałem po ok 30 i też nie bylo widać wielkiego złużycia. Na kablach zrobione ok 200 tyś z czego prawie 100 na gazie i dalnie nie było żadnych problemów ale wymieniłem dla świętego spokoju.
  10. Ten reduktor jest do 90 koni ale te 136 to dane producenta ktore nie mają za dużo wspólnego z rzeczywistością. Prawdą jest że nie odczujesz tego bo np. jeździsz ekonomicznie i rzadko lub wcale nie korzystasz z pełnej mocy czyli pedał w podłodze i do odcinki. Co do temp. myślę że odpowiednia to ok 30 stopni. Ja mam 35 dla spokoju sumienia Co do jeżdżenia - możesz ale wiedz że w tym czasie silnik pracuje na mieszance nie określonej. Bo zamiast mieć odpowiedni skład to na jednym cylindrze może być za bogato bo wtryskiwacz leje a na drugim ubogo. Dlatego póki zimny to szarpie bo wtryski zanim się rozgrzeją to siedzący w nich syf to taka smoła która musi się sama rozgrzać i wtedy problem znika ale tylko pozornie. I tym sposobem mogą polecieć zawory wydechowe. Nie mowie że stanie się to od razu ale im dłużej trwa taki stan tym gorzej. Ja bym nie czekał jeszcze tych 2 tyś tym bardziej że zbliża się zimna i będzie tylko gorzej. A samo to że masz 2 lata gwarancji więc jeśli coś nie działa jak należy to niech poprawiają!
  11. Ja uważam,że to nie jest powolne nagrzewanie. U mnie wygląda to tak samo a termostat mam sprawny. Jeszcze zależy jak robisz te 4 km bo możesz odpalić i od razu na trase albo 4 km w mieście i może to trwać i 20 min. A jak chcesz sprawdzić termoostat to odpal zimne auto i sprawdzaj czy razem z silnikiem nie nagrzewa się ten gruby wąż idący do chłodnicy. Powinien się robić ciepły dopiero jak na zegarach zobaczysz ok 90 stopni. Jak się grzeje równomiernie z silnikiem to znaczy że termostat otwarty i do wymiany.
  12. 15 stopni to stanowczo za mało - tym bardziej nie dziwne, że wtryski sie zasyfiły. Przy takich temp jak teraz to gaz pewnie nawet nie zdąży dobrze odparować. A czy silnika opla długo się grzeją - dla mnie to bujda. Ja mam ustawione przełączanie na 35 stopni i po 1-2 km mam już na gazie. Co do cewki to nie wiem jak ją sprawdzić - pewnie najlepiej podmienić. A na benzynie też szarpie?
  13. A ja bym obstawiał już zabrudzone wtryskiwacze gazowe - nie napisałeś jakie masz. Tutaj obstawiam, że Valteki? Jeśli tak to napewno one są problemem - trzeba wyczyścić i skalibrować bądź lepiej wymienić. Do tego reduktor Tomasetto nie napisałeś jaki (Alaska czy Arctic) choć stawiam na Alaskę jest za mały do tego auta i pewnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu ciśnienie pada i i robi się ubogo. Trzeba wszystko sprawdzić i wtedy można stwierdzić.
  14. Ja wymnieniam fazę lotna co 10 tyś - samodzielnie bo koszt filtra to kilka zł a u gaziarza 5x tyle. Fazę ciekłą zmieniałem ok 4 razy w ciagu 100tyś i zawsze był czysty - tyle że ja tankuję tylko w Niemczech i Holandii. Ogólnie to jak filtr w fazie ciekłej tak zawalony to ciekawe co poszlo dalej. Albo jakieś felerne tankowanie albo trzeba ogolnie zmienić stacje.
  15. Być może źle podłączane wtryski - chodzi o kolejność przewodów doprowadzających napięcie. Nie jest ona dowolna. Czy zmiana wtrysków była na innego producenta czy te same? Jeśli inny typ wtryskiwaczy to trzeba wybrać odpowiedni w programie. Wreszcie możliwe uszkodzenie elektryczne wtrysków ale wtedy raczej nie chodził by poprawnie.
×
×
  • Create New...