Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

espaceP9X

Forumowicz
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

espaceP9X last won the day on December 20 2017

espaceP9X had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About espaceP9X

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ełk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    Renault Espace IV 3.0dCI P9X

Kontakt

  • Telefon
    602697472

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poszukuje kogoś kto w silniku 3.0cdti ma zamontowana instalacje gazową, bez znaczenia czy CNG czy LPG. Rozchodzi się rzecz jasna o to, czy technologia jest na tyle opanowana, że nie jest to jakaś wczesna alfa i spełnia swoje zadanie. Oczekiwanie jak u każdego z silnikiem diesla czyli wzrost osiągów spadek spalania ropy. Ewentualnie może ktoś ma doświadczenia w innym silniku wysokoprężnym ale też widlastym doładowany z wtryskiem CR, ale koniecznie w osobowym aucie, bo busy ciężarowe czy rolnicze maja zupełnie inną charakterystykę pracy i tam wstawienie gazu to bułka z masłem. A może ktoś zna zakład na terenie kraju, mający doświadczenie w montażu IGS czyli ciągłego wtrysku gazu, bo gdzie nie zapytam to i owszem robili ale 15-20lat temu jak sekwencja raczkowała.
  2. Jedź na pełnej bombie do fabryki VW, pokażesz furę podpinacie pod analizator i jesteś już głównym dyrektorem i wybawca świata słynnej afery dieselgate, przecież wystarczy wywalić katalizator filtr egr i auto spełni nawet EURO7... na całe szczęście przybywa mobilnych radiowozów z analizatorami spali i dzięki temu w ciągu najbliższych miesięcy na złom trafi wiele au, które już dawno powinny być zamienione w hucie choćby na szyny... Wiele lat temu się śmiali, że gdyby w warsztatach PGR zabrać młotek i spawarkę to by wszystko natychmiast upadło, teraz jak zabrać migomat służący do zaspawywania filtrów i katalizatorów, zaślepki egrów i trytyki połowa warsztatów upada i niech upadną jak najszybciej przynajmniej będzie na drogach bezpiecznie i przynajmniej czysto.
  3. Przywrócić EGR kupić nowy filtr (choć to wartość całego auta) i nawet jak doczepisz z tyłu na lince ciągnik siodlowy to nie puści nawet malutkiego dymka
  4. Objawy masz jednoznaczne tryb awaryjny i bez względu na to co jest przyczyną objaw jest zawsze taki sam maksymalne redukcja mocy, by przypadkiem nic nie zepsuć. Przyczynę poznasz po odczycie błędów a może być to absolutnie wszystko, nikt z fusów wróżył nie będzie.
  5. Wiele już silników widziałem i jedyne co tam się może popsuć to ten "amortyzator" zużyć ze starości, jak się wybija tulejka musi pasek mocno krzywo chodzić. Więc najpierw trzeba zacząć o sprawdzenia co jest przyczyną, może rolki kompresor klimy albo alternator "wykrzywia" pasek?
  6. A jest sens się zabijać przy tej cenie co są? gdyby napinacz kosztował minimum 10tys zł to może warto by myśleć jak go naprawić za pół ceny... Napinacz w tym silniku nie ma co robić, chyba, że ktoś ma tak zajechane koło na wale, że non stop pracuje.
  7. Co ty pieprzysz! Luzy są na płytki i robi się razem z rozrządem co 200tys km. piz&y i ci&y robią z dokładnością do 0,05mm na płytkach z podróbki, każdy normalny zakład robi to tak jak Pan Bóg przykazał czyli każdy z 24 zaworów ma 0,40 i ani 0,01mm w żadną stronę. Na obrazku pokazane jak sprawdzić i gdzie podważyć by wyciągnąć płytkę.
  8. Byś miał porównanie, pomiar musiał by być w identycznej temperaturze i ciśnieniu, z takimi samym otwarciem EGR-u z tak samo ustawiona turbina luzami itp itd. Inne parametry będziesz miał na skrzynia automatycznej inne na manualnej, widać to po chociażby po wciśnięciu sprzęgła mimo pozycji neutralnej, a w automacie po zmianie pozycji wybieraka. Jak przeczytasz w serwisówce nie ma żadnej konkretnej wartości, dla jednego silnika jest to na wolnych 50 dla drugiego 70 a trzeci ma 120 i każda jest prawidłowa. Wolne obroty też słowo klucz jeden ma ustawione na 650 drugi 700 trzeci lubi ostrą jazdę i ma 900 bo z dołu wtedy dużo lepiej ciągnie.
  9. silnik 715 ma pasek o oznaczeniu Renault 7701064939 7PK1940. Istota do rolki, czy na pewno plastikowe zamienniki odpowiadają oryginałom o numerze 7701064387, bo niestety rolki w 715 są inne niż 701 a roki zamienniki podają, że pasują do każdej wersji silnikowej więc może być niezgodność wymiarowa czyli zamiennik może mieć za dużą lub za małą średnicę i to rzutuje na pasek.
  10. Jeśli wszystkie 6 wtrysków ma nieszczelnść i na przelew daje 5-7x za dużo, ciśnienia nie będzie, a wymiana zaworów okaże się zbędnym i to niemałym wydatkiem. Robi się to tak, że kupuje się zestaw uszczelek na górę za około 125zł + wysyłka https://webshop-uk.saabparts.com/9-5-gen1/engine-95/gaskets-95/gasket-kit-2 następnie demontuje się 6 wtryskiwaczy i wysyła do zakładu ogarniającego denso (na palcach dwóch rąk mozna je policzyć w całym kraju) płaci się im średnio 25zł od sztuki i jest czarno na białym parametr każdego z nich, następnie kupuje się 30 używany wysyła na testy, handlarzy od razu do sądu po zwrot wszystkich poniesionych koszów łącznie z fakturą za demontaż wtrysków i kosztem nowych uszczelek) za sprzedaż g**na deklarowanego jako 100% sprane i testowane, wybiera się z tego szajsu 6 mieszczących się w normach, składa na nowych uszczelkach i cieszy się z ryku V6 jak ktoś lubi jazdę do odcięcia.
  11. https://www.diesel-partner.pl/sklep/content/6-pracownia Dużo lokalnych firm też ma urządzenia diagnostyczne i ceny w całym kraju są podobne średni jest to 25zł brutto sztuka.
  12. Test przelewowy ma sens, gdy masz 100% pewność, że na każdym z cylindrów masz idealną kompresję czyli odchyłki pomiędzy nimi rzędu 0,1bara, wtedy faktycznie jeśli z któregoś poleci więcej MOŻE oznaczać, że zbyt dużo puszcza na przelew. W tym silniku demontaż wtryskiwaczy jest bajecznie prosty ze względu na dostęp, koszt sprawdzenia sztuki oscyluje w granicach 20-30zł i masz absolutnie wszystkie parametry na dłoni / wykresie.
  13. Przy tym pasowaniu jakie jest silnik musi się zatrzeć czego NASTĘPSTWEM jest przesuniecie tuleii. Zaciera się dlatego, że fizyka mówi jasno metal po wpływem temperatury się rozszerza a tu pasowanie jest 0,5mm i to błąd konstrukcyjny. W silniku Z30DT pasowanie jest 0,7mm i choćbyś podgrzał tłok tak , by zaraz się miała wypalić dziura dalej swobodnie będzie się poruszał w tuleii. W załączniku pierwszy z brzegu tłok z tego silnika poddany działaniu NORMALNEJ ROBOCZEJ temperatury. To nie motocykl, że chłodzenie jest olejem, olej to jakieś 10 może 15%, reszta to ciecz która przepływa przez chłodnice i jak przeanalizujesz konstrukcję z Y i Z to nie znajdziesz żadnych istotnych różnic w układzie chłodzenia. Chcesz mieć silnik wieczny wymień tuleje, bo zmiana ich rozmiaru jest niemożliwa do wykonania, oczywiście technicznie każdy Ci ją zetrze, ale nie będzie to chodzić. Jeśli masz szczęście i wszystkie tuleje rozmiaru C to możesz jeszcze wstawić tłoki klasy nie C tylko A i uzyskasz taki sam efekt. Można też wstawić tłoki z silnika Z które mają inne pierścienie i inne rozmiary i to też zależne od tego jakiej klasy masz tuleje. Recepta na długowieczność to wyeksploatowanie, wtedy luzy się robią takie, że jest niezacieralny a wtedy nigdy tuleja się nie przesunie.
  14. ECU czyli komputer silnika. .Co do zbyt wolnego kręcenia auto na podnośnik i podpięty bezpośrednio pod rozrusznik albo drugi porządny akumulator, albo duży prostownik z rozruchem, jeśli kable niedomagają (bardzo częsta przyczyna) odpali jak głupi wtedy wymieniasz kable na nowe od akumulatora do rozrusznika plus klemy i będzie kręcił jak powinien
×
×
  • Create New...