Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cucek

Forumowicz
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

cucek last won the day on October 30 2019

cucek had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About cucek

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    VECTRA C Z18XER 2007 kombi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Też bym teraz robił ale mam garaż nieogrzewany i czekam aż się ociepli.
  2. Tak trzeba zdemontować miskę. Niespodzianek żadnych nie powinieneś mieć. Misa trzyma się na kilkunastu śrubach i tyle, uszczelka jest na silikonie, trzeba odłączyć czujnik poziomu oleju i rurę wydechową za katalizatorem a jak zdejmiesz ze środkowych wieszaków to ładnie ci rura opadnie i masz swobodny dostęp do misy. Więcej roboty masz przy pompie bo najpierw trzeba rozrząd zrzucić - ładnie opisane powyżej.
  3. Tak jak koledzy wyżej piszą może to nie być uszczelka misy, ale jak nie sprawdzisz to się nie przekonasz. Uszczelki jako takiej nie ma - jest uszczelka silikonowa. Misę zdejmiesz bez problemu. U mnie też tu leciało i uszczelnienie misy nic nie dało - widać jednak że poci się wyżej moim zdaniem na uszczelce pompy oleju. Jak się ociepli to będę to robił. Jest temat o pompie oleju w Z18XER zobacz sobie.
  4. No słyszałem że ludzie też tak robią. Wiertarka stołowa czy uchwyt do wiertarki, który "zamienia" wiertarkę w stołową?
  5. No wszystko możliwe. Oby Ci działało.
  6. Dobrze, że to wkońcu opanowałeś. Ja jak pisałem wcześniej będę walczył na wiosnę razem z uszczelką pompy. We wrześniu jak kontrolowałem to miałem już na granicy ale jeszcze w normie (mówię o wydechach) ssące OK
  7. No to już miałeś sporo poniżej tolerancji. Dobrze że się za to zabrałeś. Silnik pracował normalnie przy tak ciasnych zaworach?
  8. No właśnie z tego co się orientuje to szklanki powinno się szlifować od spodu, żeby nie ruszyć utwardzenia powierzchniowego, ale grom wie. Sprawdź za kilkanaście tys. km i zobacz czy nie będzie widocznego zużycia. A czemu warsztat zaproponował Ci szlifowania z góry a nie od spodu?
  9. grzegorz69, na pewno nie uszczelka z termostatu, termostat już przerabiałem niestety dwa razy. Chłodniczkę zmieniłem na nową, gdyż to już drugi raz jak ja robiłem. Za pierwszym miała wyciek na zewnątrz oczywiście zmieniłem komplet uszczelek z ASO, po jakims roku pojawił się lekki majonezik w zbiorniczku więc podejrzenie padło na chłodniczkę, po demontażu prawie nowych uszczelek (jakieś 15 tys. km) nie było widać aby miały gdzieś przeciek. Więc znów komplet uszczelek z ASO i nowa chłodniczka NRF. Problem narazie zniknął. Oby Tobie po płukaniu też przeszło. Kubencjusz, po dokładniejszym zdjęciu uszczelki widzę że ten mój oderwany kawałek uszczelki który znalazłem w chłodniczce wygląda właśnie jak ten z podwiniętej części. Okaże się jak ją zdemontuje, ale już podejrzewam że wygląda podobnie ja u ciebie z różnicą że będzie jej kawałek brakowac..Na pewno podzielę się informacją w tym temacie. Skoro mówisz, że olejowa część się rozsypała to może mam przyczyne pocenia w moim przypadku. Będę robił to podeślę fotki jak to wygląda u mnie. Dam wyniki pomiaru luzu pompy. Ale to dopiero na wiosnę jak będzie ciepło, bo teraz nie chce mi sie grzebać na zimnie. Kubencjusz drugi silnik bajera - zawsze coś w zapasie.
  10. Kolego nie pies drapał jak to nazwiemy. W jakimś celu producent tak zaprojektował włącznik że ma to drugie dolne położenie, Widzę że chyba nie rozumiesz zasady działania tego włącznika. To tak samo jakbyś powiedział że pies drapał to jak używasz tego włącznika "do góry". Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jak wdusisz raz do góry włącza się automat, jak pociągniesz dalej w drugie górne włącza się praca ciągła (co również można uzyskać poprzez dwa pojedyncze pociągnięcia do góry) . Więc wyraźnie jest różnica w położeniu włącznika. I taka sama możliwość jest w dół tyle że w tym drugim nie zauważyłem narazie żadnego działania. Ale nie gadaj, że pies drapał jak nazwiemy bo przynajmniej mój włącznik ma wyraźnie dwa dolne położenia i dlatego autor tematu, który ma tak samo, zadał pytanie czy właśnie to drugie położenia ma jakąś funkcje.
  11. Byłbym wdzięczny za fotkę. No widziałem już, że tam też pisałeś. Oby to nie była jakaś przypadłość tych silników. Chociaż jak do tej pory jakoś niewiele takich sytuacji. Może jednostkowe przypadki. W każdym bądź razie jak będę wymieniał uszczelkę pod pompą to obejrzę pompę dokładnie i pomierzę luz osiowy zgodnie z danymi z TIS. Kolego a widzę u ciebie LPG. Powiedz jak tam luzy u Ciebie. Regulowałeś już? Też mam LPG i dwa wydechy już zbliżają się do granicy, planuje na wiosnę robotę, może ogarnę razem z uszczelką pompy za jednym razem. Z robotą będę czekał do wiosny bo mam nieogrzewany garaż a w zimę nie chce mi się grzebać tak zaawansowanych prac przy silniku. Z tym poceniem pompy to jeżdżę już 1,5 roku i mam nadzieje że do wiosny się nie pogorszy. Na razie żadnych innych negatywnych skutków nie widzę.
  12. Może ktoś kto ma podobnie odezwie się w temacie i coś się wyjaśni
  13. Nie sądzę aby mechanicznie było coś nie tak, ale nie chcę się spierać. Jak widać nie tylko ja tak mam bo autor tematu też. To jest wyczuwalny normalny przeskok dźwigni tak samo jak w górę. Jednakże do tej pory nie zgłębiłem jego działania. W sumie to aż tak bardzo mnie to nie interesuje ale skoro powstał taki temat to zapytałem
  14. Kolego nie wiem jak u Ciebie ale u mnie na pewno jest możliwość przesunięcia dzwigni w dół o DWIE pozycje. Wciskam raz (co wiadomo powoduje albo pojedynczy ruch wycieraczek albo wyłączenie funkcji automatycznej) ale mogę docisnąć jeszcze dalej i wyczuwalnie dziwignia przesuwa się w następne położenie analogicznie jak do góry. Z tym że do góry to wiadomo wskakuje od razu w ciągłą szybką prace. Ale to dolne położenie nie wiem czemu słuzy. Wycieraczki mam automatyczne.
  15. Kolego Kubencjusz a mógłbyś jeszcze wstawić bardziej szczegółowe zdjęcie, zbliżenie uszczelki pompy - chodzi o ten podwinięty kawałek uszczelki?
×
×
  • Create New...