Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lukasz951.98

Forumowicz
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O lukasz951.98

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. lukasz951.98

    Jaki to jest klucz

    Dobra Panowie żeby nie zakładać nowego tematu mam jedno pytanie jeszcze zanim zabiorę się do roboty. Wyczyściłem cała miskę wokół czujnika poziomu oleju i odpaliłem. Było tak jak przypuszczałem czyli ciekło z czujnika i leciało po misce. Jest możliwość uszczelnienia go bez zwalania miski? Bo miskę uszczelnialem w zimę i dalej ciekło, ale dopiero teraz zauważyłem ze to nie uszczelka miski a z czujnika poziomu oleju cieknie w dół i to dosyć mocno. Z tego co mi się wydaje to powinien być tam jakiś oring ale czy można to jakoś uszczelnić/wymienić oring bez zrzucania miski?
  2. lukasz951.98

    Jaki to jest klucz

    Przyłożyłem zwykła nasadkę i 8 pasuje tylko pytanie czy nie będzie się omykać zwykła nasadka na śrubie z główka torx? Ryzykować?
  3. lukasz951.98

    Jaki to jest klucz

    Przymierzam się do wymiany uszczelki nad tą dolną miską olejową x18xe i z tego co widziałem jest ona zamocowana na torxy nasadowe. Jaki torx jest tam dokładnie potrzebny żeby to odkręcić? Muszę kupić bo nie mam takich w zestawie
  4. lukasz951.98

    Pochylone koło

    Ktoś coś podpowie?
  5. lukasz951.98

    Pochylone koło

    A może to być spowodowane złym ułożeniem górnego mocowania amortyzatora względem sprężyny? W sensie ze z tego co czytam „dziubek” gornego mocowania powinien być skierowany na początek sprężyny a z tego co pamietam trochę inaczej to u mnie się złożyło. O uszkodzeniu sanek czy wahacza nie ma mowy raczej. Wszystko całe.
  6. lukasz951.98

    Pochylone koło

    Miałem ostatnio niewielki dzwon. Uszkodzeniu uległ tylko amortyzator, drążek kierowniczy, błotnik oraz felga. Całe prawe zawieszenie wymieniłem na nowe (amortyzator, sworzeń, łącznik stabilizatora, drążek kierowniczy oraz końcówka), zbieżność ustawiona na stacji diagnostycznej lecz dalej delikatnie ściąga mnie w lewo. Z tego co zauważyłem prawe koło jest delikatnie pochylone do środka. Zrobił się lekki negatyw. Chciałem to ustawić, lecz na amortyzatorze te otwory nie maja zadnej regulacji. Ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny i jak to rozwiązać? Wahacz nie jest wygięty, nawet sworzeń był nieuszkodzony, tylko już wymieniłem na nowy przy okazji.
  7. lukasz951.98

    Specyfikacja oleju

    Jako że w temacie o danych technicznych silnika x18xe jest taka specyfikacja, jakiej na żadnym oleju nie mogę znaleźć to jaka powinna być? Pomijam SAE bo to już będę mógł wybrać jak będę znał specyfikacje. Z danych technicznych wynika że API SG/CD lub API SH/CD, CCMC G4 lub CCMC G5, ale oleju o takich specyfikacjach nie mogę znaleźć 😒 Jakaś pomoc?
  8. lukasz951.98

    Problem z rozrusznikiem na gorącym silniku

    Rozrusznik jest w takim miejscu ze żeby cokolwiek zobaczyć bym musiał wyciągać silnik
  9. Gdy zaczęły się upały w momencie kiedy silnik się mocno zagrzał po dłuższej jeździe po mieście i po zgaszeniu rozrusznik nie wyrzucał bendiksu. Kręcił ale nie silnikiem, wystarczy ze ostygł i było ok. Na zimnym albo trochę zagrzanym nigdy nie zawiódł. Kupiłem rozrusznik regenerowany z gwarancja, wymieniłem i dalej to samo. Z tym ze to loteria raz na gorącym kręci sam rozrusznik, a po dwóch próbach słychać jak wyskakuje bendiks i kręci normalnie. Na zimnym albo niedogrzanym zawsze bendiks się zazębia od strzała. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Koło zamachowe myśle ze jest okej, przed chwila na zimnym zrobiłem próbę i go 15 razy odpalałem i gasiłem pod rząd i nie było problemów.
  10. lukasz951.98

    Wyje a nie chłodzi

    Co mogłoby w takim razie pójść? Żebym z góry przygotował się na jakiś wydatek
  11. W poprzednie lato klima chłodziła aż zimno było w samochodzie. Teraz w kwietniu jeszcze działała, w tej chwili po włączeniu klimatyzacji słychać ze wszystko się załącza, wentylator chodzi, czuć obciążenie większe na silniku ale nie leci zimne powietrze. Możliwe że brakuje po prostu czynnika i wystarczy nabić? Wycieków żadnych nie zaobserwowałem, bezpieczniki tez wydaje mi się ze są ok. A nie chce wydać kasy w błoto gdyby się okazało ze coś poważniejszego poszło. Silnik x18xe bez klimatronika.
  12. Ma ktoś zdjęcie jak w przedlifcie wyglądają poliftowe lampy(głównie chodzi mi o zobaczenie jak wyglada ta szpara między zderzakiem a lanpą)? Można kupić lampy i zamontować je bez silniczków, a same silniki dołożyć w innym czasie? Jakiej firmy polecacie lampy? Większość co jest w necie są firmy TYC albo DEPO. CZzy może lepiej kupić używki oryginalne?
  13. Mój silnik to x18xe bez gazu. Problem się zaczął gdy pojawiły się te mrozy. Rano odpalam normalnie i dopóki chodzi na ssaniu wszystko jest ok. Gdy silnik zacznie łapać temperature ale jeszcze nie jest dobrze nagrzany gaśnie podczas jazdy po wrzuceniu na luz, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itp. a jak nie gaśnie to mocno faluje na postoju. Gdy silnik się dogrzeje jest wszystko ok. Jakiś czas temu czyściłem przepustnicę i silnik krokowy, wszystko złożyłem jak należy z tym że wydobywa się pisk z silniczka krokowego gdy silnik pracuje. Dosyć głośny bo słychać go nawet przy zamkniętej masce gdy się stanie obok samochodu. Czy problem może leżeć po stronie tego piszczącego silniczka? Sam nie mam pewności że to jest to, gdybym ją miał to od razu bym kupił nowy i miał z głowy, ale wydać 100zł na darmo mi się nie widzi, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc. Dodam jeszcze że silnik trzyma moc, nie szarpie i na desce nie zapala się check. Pozdrawiam i liczę na pomoc
  14. Przy wymianie gum stabilizatora z tyłu nie potrafiłem spowrotem wcisnąć tych specyficznych oryginalnych śrub. Nie dało się ich wbić za cholerę. W zamian włożyłem jakieś śruby podobnej długości i średnicy znalezione w domu. Dałem podkładki, nakrętki i wszystko się trzyma. Można tak zastąpić te śruby czy raczej powinienem pomęczyć się z założeniem tych oryginalnych (chociaż wydaje mi się to niemożliwe)? Przejechałem się dosyć szybko po dołach i nic nie stuka, wydaje się dobrze.
  15. Mam do wyboru założyć na zimę opony zimowe Nexen (trochę już pojeżdżone ale nadal w dobrym stanie) albo wielosezonowe hankook optimo 4s. Co byście polecili? ktoś użytkował tych opon czy muszę sam się przekonać jak te wielosezonówki się sprawdzą w zimę?
×