Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mtx8822

Forumowicz
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O mtx8822

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    GTS Z19DTH

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. mtx8822

    Bicie koła pasowego Z19DTH

    Czy możliwe że zostało źle zamontowane z powrotem podczas wymiany rozrządu i stąd bicie? Mechanik twierdzi że oglądal je podczas wymiany rozrządu (2tys km temu)i było dobre jeszcze
  2. Witam. Problem jest następujący na kole pasowym, pojawiło się bicie, koło drzy na boki i zatacza coś w rodzaju litery S. Mechanik sprawdzal powiedział że jeszcze jest sprawne, dokręcił dwie śruby bo były luźne ale nic nie dało. Powiedział żeby jeździć i na razie nie robić dopóki pasek nie spadnie. Czy to poważna usterka? Można z tym jeździć?
  3. mtx8822

    Tarcie w rozrządzie a termsotat

    Raczej ufam, naprawiam już u niego długo. Możliwe że pompa wody ma wpływ na termostat i odwortnie?
  4. Witam. Po wymianie rozrządu na nowy (komplet ina) po jakichś 6k km słychać tarcie z okolic rozrządu tylko na ciepłym silniku. Dodatkowo silnik sie dość szybko zagrzewa jak nigdy i często dobija do 90st co prawie nigdy sie nie zdarzało. Zauważyłem również że w okolicach termsotatu widać wyciek płynu, dwa razy już dołałem płyn. Czy tarcie i przegrzewanie może być spowodowane zepsutym termoststem? Czy raczej te objawy to uszkdozona pompa wody i dlatego termostat leje? Zamieszczam filmik z dźwiękiem: https://youtu.be/jfeTgDSUG_A
  5. Witam. Czy jest może na forum jakiś użytkownik, który zna się na silniku z19dth lub jakiś dobry mechanik z Łodzi lub okolic, który byłby w stanie pomóc z tarciem/terkotaniem z okolic rozrządu?
  6. Sprzęgiełko (ta rolka) też była wymieniona właśnie..
  7. Witam. Od jakiegoś czasu walczę z szuraniem, tarciem w silniku..mechanik rozkłada ręce i nie wie gdzie szukać i co to może być..zaczęło się tak dziać po demontażu klap wirowych. Rozrząd założony nowy (4k km przejechane), pasek i rolki wielorowkowe nowe... Po tych wymianach nastąpił spokój na jakiś czas, teraz szuranie powróciło i jest dużo głośniejsze, mechanik obstawia sprężarkę klimy lub koło pasowe, ew. łożyska w pompie paliwa. Szuranie pojawia się tylko kiedy silnik jest zagrzany, na zimnym nic nie słychać. Czy ktoś miał podobny dźwięk i jest mi w stanie pomóc? Zamieszczam filmik z YT z dźwiękiem szurania. Czy znacie może jakiegoś ogarniętego mechanika lub forumowicza, który byłby mi w stanie pomóc z Łodzi lub okolic? https://www.youtube.com/watch?v=jfeTgDSUG_A
  8. Witam. Jak w temacie, po demontażu klap wirowych zauważyłem, że bardzo nagrzewa się zaznaczony element silnika na zdjęciu. Nagrzewa się do tego stopnia, że dziś nie mogłem przyłożyć do niego ręki (był taki gorący), wcześniej taka sytuacja nie występowała (był ciepły ale nie na tyle gorący jak teraz)..ponad to zauważyłem, że po tej operacji silnik ma tendencję to szybszego dogrzewania się do 90st w korku. Wcześniej stojąc w korku rzadko zdarzało mi się, że silnik zagrzał się do 90st od 85st, teraz 4-5 ruszeń-postojów i już 90st. Rozrząd został wymieniony na nowy.
  9. Witam, zgodnie z prośbą, u mnie zostało stwierdzone zatarte łożysko w pompie wody oraz za mocno naciągnięty pasek rozrządu, przy okazji również wyszło, że delikatnie ruszają się rolki paska wieloklinowego oraz przetarty pasek.
  10. Dziękuję za wszystkie sugestie, auto jedzie jutro do naprawy, zobaczymy co z tego będzie
  11. Sprawdziłem bagnet, nie ma śladów kropel innych niż maź oleju. W zbiorniczku wygląda tak jakby płyn był lekko brązowy, dodatkowo w miejscu, gdzie płyn najbardziej bulgocze i leje się po ściance zauważyłem nalot jakby piasek i czarnymi kropkami. Załączyłem zdjęcia z wnętrza zbiorniczka oraz "piasek". Niestety nie udało mi się dołączyć ich jak załącznik, więc udostępniłem na hostingu do zdjęć. http://pics.tinypic.pl/i/00960/ebkuyvqy1jsl.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00960/ow34h6qzdy09.jpg Dodatkowo dziś podczas odpalania samochodu pojawił się pisk przez 2-3 sekundy jakby paska, coś w rodzaju pisku gumy (np. przy tarciu paska klinowego)
  12. Właśnie ubytku ani przybytku nie zauważyłem, możliwe że nawaliła pompa wody bez widocznych skutków? Samochód nagrzewa się normalnie i trzyma temperaturę.. Sprawdzę jeszcze za chwilę ten magnet, ale wczoraj nie było widać na nim kropli płynu..
  13. Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, korzystałem z opcji szukaj, lecz nie znalazłem odpowiedzi, która by łączyła wszystkie przypadłości. Sprawa wygląda następująco, jakieś 3-4 miesiące temu demontowane były klapy wirowe z silnika (Z19DTH, Vectra gts `06r. 222k km) od tego momentu zaczęło coś trzeć w okolicy rozrządu/paska wieloklinowego. Rozrząd podczas demontażu nie był wymieniany na nowy, ponieważ mniej więcej pół roku wcześniej był robiony. Na początku nie przejmowałem się tarciem, niedawno pojawiła się dziwna sytuacja, ponieważ podczas jazdy taki plastikowy żółty korek, czopek (odpowietrzenie układu chłodzenia chyba) wystrzelił i wybiło mi cały płyn chłodniczy. Mechanik wyjął pozostałości czopka, wkręcił śrubę, po dolaniu płynu było ok, nigdzie nie ciekło, samochód się grzał, nic nie wskazywało na awarię. Teraz tarcie zaczęło mnie już irytować, więc próbowałem znaleźć przyczynę (zająłem się tym w tym tygodniu), mechanik na początku wymienił sprzęgło alternatora(w poniedziałek), nic nie pomogło, więc rozrząd został rozebrany i sprawdzony (czwartek), diagnoza - rozrząd sprawny, mechanik nie wie co to może być, ponadto od jakiegoś czasu zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniczku, kiedy silnik jest ciepły zmienia kolor na ciemniejszy i dość dziwnie bulgocze, dodatkowo po wymianie sprzęgiełka i demontażu rozrządu zaczęły falować obroty silnika. Nie czuć tego w takim sensie, że silnik pracuje nierówno, tylko w postaci drgającej wskazówki, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Byłem u innego mechanika (dziś), powiedział że to tarcie i bulgotanie w zbiorniczku to może wina psucia się pompy wody, poprzedni mechanik, mówił że rozrząd i pompa wody są ok... Czy miał ktoś podobną sytuację? Czy można to połaczyć, tzn. tarcie, bulgotanie w zbiorniczku i falujące obryty w jedną całość i może to być rozrząd? To wymiany jeszcze jakieś 20k km..trochę obawiam się jeździć i nie wiem jak to ugryźć, czy na razie jeździć czy szukać przyczyny..
×