Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

marq86

Forumowicz
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O marq86

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    Vectra C Fl

Ostatnio na profilu byli

72 wyświetleń profilu
  1. Zawieszenie jest jak w fabrycznie nowym aucie, wymienione wszystko co tylko się dało. Ponawiam pytanie - czy w autach z ESP należy coś kalibrować przy okazji ustawiania geometrii? Czy nieprawidłowe ustawienia czujnika kąta skrętu mogą powodować cuda na kierownicy?
  2. Standardy Oplowskie 16, opony 2 komplety nówki zima strukturki 205/55, lato alu 215/55. Na obu kompletach to samo. Z krawężnika nie idzie zjechać😪
  3. Wczoraj odebrałem auto po geometrii i z czystym sumieniem mogę potwierdzić że na Sachsach auto jedzie prościutko. Niestety na nierównościach nadal tragiczne odczucia - szarpanie kierownicy lewo - prawo. Koledzy podpowiedzcie czy winą za taki stan rzeczy można winić czujnik kąta skrętu? Powinno się to kalibrować po interwencji w zawias i po ustawianiu geometrii? Kierunki odbijają prawidłowo, nie świecą się też żadne głupoty na desce. Na chorobliwe zachowanie kierownicy nie pomogła również regulacja śrubą na maglownicy. Mam już brak pomysłów 🤔
  4. Osobiście nie uważam by to było rozwiązaniem problemu. Nakrętkę i tak należy dokręcić solidnie, ale z wyczuciem. Nie mam też powodu by nie wierzyć Koledze ms84. Powtórzę jednak co napisałem wcześniej - Kayaby to szpulka cienkiego drucika w porównaniu do masywnych Sachsów. Niestety nie zdążyłem zrobić foto porównujące tej części, ale różnią się diametralnie.
  5. Fajnie że kolejna sztuka uleczona. Zastanawiam się nad reklamacją Kayab bo moje są półroczne - obawiam się że każdy jednak to podważy że niby źle zamontowane albo geo do kitu. Wtopa niemiłosierna z tymi Kayabami...
  6. marq86

    krzyżak

    U mnie jest 16x39. Ogarnąłem to na imadle. Najwięcej roboty jest... z założeniem gumowej osłony między komorą silnika a wnętrzem
  7. marq86

    krzyżak

    Jestem świeżo po wymianie - robota prosta, a efekt bardzo dobry . Kierownica pracuje teraz płynnie, ładnie wraca, nie ma już tego uczucia "gumowej" kierownicy. Mój krzyżak nie miał luzów, ale był zatarty - nikt tego nie wykapował bo przegub choć z lekkim oporem - pracował. Dopiero po rozkuciu przegubu i ręcznym sprawdzeniu jak pracują miseczki okazało się że wszystko strzela i ledwo się obraca. Swoją drogą jak można tak było zaprojektować ten przegub że jest niczym nie osłonięty i cały syf z silnika i drogi idzie właśnie na niego...
  8. Dokładnie - ja puszczałem kierownicę a ona sama od razu robiła obrót 1 cm w prawo i auto poprostu skręcało, to nawet nie było ściąganie. Teraz po wymianie tego nie ma, auto spokojnie "dryfuje" do przodu. Mam po wymianie trochę przestawioną kierę bo nie kazałem robić geometrii. Za miesiąc biorę się za maglownicę więc szkoda mi dwa razy płacić. Sprężyny Sachs są dużo grubsze niż KYB, bardziej beczułkowate, lepiej radzą sobie z ciężkim przodem Vectry.
  9. Właśnie odebrałem auto od mechanika. Nie przejechałem zbyt wiele kilometrów ale co mogę napisać na szybko - AUTO NIE ŚCIĄGA. Dołączam tym samym do grupy która wymieniła Kayaby na Sachs i nie żałuje. Jedynie mam wrażenie że mimo tej samej długości co KYB samochód stoi wyżej, ale przód powinien trochę opaść. Wieczorem wyskoczę na obwodnicę Kielc żeby jeszcze potestować. Magla nie ruszałem właśnie żeby dać jednoznaczną odpowiedź czy Kayaby powodują ściąganie.
  10. Mechanik do zmiany. Przedstawienie takich objawów i listy rzeczy które zostały wymienione powinny skłonić go do zainteresowania się maglem - tym bardziej że klient prosi. Ja umówiony za dwa tygodnie na regenerację i springi. W Kielcach nie ma dobrego zakładu regenerującego magle i warsztat wysyła je gdzieś pod Łódź, więc auto trochę postoi.
  11. "Panie nie wiem". Przy tym aucie zwątpiłem w mechaników bo najczęściej słyszę TTM, że drogi kiepskie, że koła duże (16?!). Mało który mechanik dobrze typuje uszkodzenie magla - jak nie cieknie, nie stuka, to jest dobrze.
  12. Można powiedzieć że u mnie tak samo tylko z mniejszym nasileniem. Ja typuję magla, naprawdę jeździłem samochodami z luzami w zawieszeniu i takich cudów jak w vectrze nie widziałem. Owszem zawias ma ogromny wpływ na prowadzenie, ale nie aż taki na zachowanie samej kierownicy. Bartku dobrze że to nagrałeś i pokazałeś.
  13. Jasne dam znać jak wyszło ale proszę o cierpliwość bo póki co tyram vikse dzień w dzień i nie mogę jej wstawić do warsztatu.
  14. Według mnie kwestia krzywej kierownicy to temat źle ustawionej geometrii - wielu "fachofcóf" po prostu robi to byle jak (jedynie zbieżność kół przednich, pokręci drążkami i gotowe 50 zeta za darmochę - "panie z tyłu to się tam nic nie ustawia"), ja sam dopiero trafiłem na solidny warsztat za 3 podejściem. Jak już było wspomniane wcześniej - przede wszystkim zero luzów w zawiasie, obciążenie + połowa zbiornika paliwa, ogarnięty tył a więc śruby do kątòw i zbieżności, blokada kierownicy z poziomicą i dobry mechanik. W Kielcach za taką usługę zapłaciłem 160 zł. U mnie kierownica jest prościutko co do milimetra i samochód też jedzie prosto - cuda się zaczynają jak puszczę kierownicę albo jadę po nierównościach.
  15. Tak, mój magiel złapał luz, odczuwalne jest to przy większych prędkościach (przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo auto zamiast myszkować tnie prosto, dodatkowo układ kierowniczy chodzi jakby skokowo, łożyska kolumny oczywiście nówki). W zasadzie problem z prowadzeniem był moim głównym, a udupiłem to jeszcze tymi sprężynami KYB. Ja na Vectrze też boleśnie przekonałem się że to auto nie toleruje zamienników. Na springi Sachs czekałem dokładnie tydzień.
×