Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jarkke1

Forumowicz
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O jarkke1

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.8 122KM, 2002, LPG
  1. No, ale chciałem mieć. Ten skan w pdf wyglądał strasznie.
  2. Skumałem, ale chciałem grzecznie odpowiedzieć:) Posprawdzam dziś jeszcze rzeczy, które zostały poruszone + to co mi ktoś jeszcze powiedział i spróbuję. Auto stoi w takim miejscu, że nawet laweta tam nie wjedzie, dlatego sam walczę póki co. Kupiłem nawet książkę "Sam naprawiam Opel Vectra III i Signum" - może się przyda:)
  3. Wiesz, patrzałem w książce serwisowej gazu jak się odblokowuje i dzwoniłem do serwisu gazowego. No i da się, auto przełącza na gaz, słychać charakterystyczne pstryknięcie przy przełączaniu i próbuję kręcić. I nic, dokładnie ten sam odgłos co przy próbie na benzynie. Nawet nie zająknie.
  4. Wiesz, hmm. Sprawdzę to, ale na gazie też nie odpala.
  5. Curtis, dzięki wielkie za pomoc. Dodam, że w tym momencie nie ma problemu z ikonką immobilizera oraz z ikonką kierownicy z wykrzyknikiem kiedy to auto nawet nie zakręci. To było kiedy zakładałem ten wątek na forum. Może jest powiązane, a może nie - nie wiem. Ale...Teraz jest bez żadnych większych błędów poza tym jednym błędem u2112-00 czyli, Brak komunikacji CAN z SDM (Airbag) Jedyny problem to, że kręci ale nie odpala, jest iskra etc. Wcześniej tak nie było, bo gdy była któraś z tych dwóch kontrolek wyświetlana (immo lub kierownica) to auto nawet nie zająknęło. Pisząc "wypnij wtyczkę sterownika" to o którą masz na myśli? Tę od ECU pod prawym nadkolem? Pisząc "brak ołowiu w cynie" co masz na myśli? P.S. Reszta mało istotnych rzeczy to do ogarnięcia, ten przerwany obwód z drzwiami to się domyśliłem. A dmuchawę zdemontowałem 2 dni przed tym jak mi auto teraz całkiem nie odpala i faktycznie wentylator chodzi mega ciężko, będę regenerować. Trochę się naszarpałem wyjmując dmuchawę, ale tam chyba pod nogami pasażera nie ma żadnych przekaźników i złącz, które mógłbym przez przypadek rozpiąć/poluzować? Auto jeszcze potem bezbłędnie 2 dni jeździło, aż do tego teraz momentu kiedy kręci i nie odpala (brak kontrolek).
  6. Na ten moment, tylko ten 1 błąd - brak innych błędów.
  7. Uec ogladałem, rozkręciłem, na oko wszystko całe i suche, dla pewnoście preparatem udrażniającym styki przeczyściłem i spiąłem na nowo. Nie pomogło. Dodatkowo sprawdziłem, czy jest iskra - jest. Próbowałem auto bezpośrednio na gazie odpalać - nie odpala. Podpiąłem op-coma jeszcze raz i wyskoczył dodatkowy błąd, którego nie da się skasować: U2107 (71) Nieprawidłowe dane z BCM (moduł kontroli nadwozia) Edit: Wcześniej rozpinałem przy podłączonym akumulatorze jeszcze wtyczkę od cewki zapłonowej, to pierwotnie op-com pokazał jeszcze jeden błąd, który dało się skasować: u2112-00 Brak komunikacji CAN z SDM (Airbag)
  8. Dzięki za pomoc - doceniam. 1) Pytając o PIN masz na myśli Car Pass (gdzie jest kod na radio i security code itp? Tak, posiadam. 2) Co do Op coma to właśnie przez taki interfejs się połączyłem, z angielskim nie mam problemu, umiem przetłumaczyć. Wszystkie błędy, które zostały po wykasowaniu banalne: B3011 - Brak połączenia z tylną klapą lub za duże napięcie (Trunk Switch Circuit Open or High Voltage (05) - Present) B3445 - Brak połączenia z tylnym lewym światłem hamowania (Rear Left Brake Light Circuit Open (04) - Present) B3883 - Brak połączania z podświetlaniem tylnej tablicy rejestracyjnej (Rear Licence Plate Lights Circuit Open(04) - Present) B3974 - Brak połącznia z przełącznikiem drzwi odpowiedzialnym za podnoszenie szyby lub za duże napięcie (Driver Door Select Switch Window Lifter Circuit Open or High Voltage (05) - Present) Ogólnie bardzo dużo pokazał. Czy problemy z REC pokazałby gdyby gdzieś układ był upalony?
  9. Tak, mam LPG. Dziś próbowałem odpalić na gazie, ale też nie zapala. Gaz w zbiorniku jest, a serwis gazu twierdzi, że mam odblokowane zapalanie na gazie. Skrzynkę z bezpiecznikami w bagażniku (i inne) przejrzałem. Wszystkie dobre. Czy coś z tą skrzynką rec może być nie tak? Dodam, że nie działa mi jedno tylne światło postojowe lewe. Czy kupno i podmiana np tego załatwiłaby sprawę gdyby to był Rec? https://www.olx.pl/oferta/skrzynka-bezpiecznikow-tyl-modul-rec-opel-vectra-c-CID5-IDvk54q.html O co chodzi z wylogowywaniem Rec?
  10. Zamówiłem 2 tygodnie temu v1.7 - poradzi sobie?
  11. No więc nie wiem czy to przypadek, ale od tygodnia gdy jeździłem problem (kierownica z wykrzyknikiem) nie wystąpił, ale 2 dni temu wieczorem gdy chciałem wracać z pracy pojawiło się coś ciekawszego. Tzn. zero jakiś dziwnych kontrolek, wszystko normalnie, tylko, że auto kręci, kręci a nie zapala. Podpiąłem kabelek ryżowy i było dużo błędów (bo kilka dni wcześniej wszystkie wtyczki pod maską jakie namierzyłem rozpiąłem, udrożniłem i zapiąłem - potem jeszcze 3 dni jeździłem i nie było problemów), ale prawie wszystkie błędy dało się skasować - wszystkie poza jakąś tam przepaloną żarówką, czy problemem z otwieraniem klapy tylnej, np: B3011 - Trunk Switch Circuit Open or High Voltage (05) - Present B3445 - Rear Left Brake Light Circuit Open (04) - Present B3883 - Rear Licence Plate Lights Circuit Open(04) - Present B3974 - Driver Door Select Switch Window Lifter Circuit Open or High Voltage (05) - Present Soft mi się wieszał, ale udało mi się zrobić fotkę sprzed skasowania błędów (załącznik). Później te poważne błędy już nie występowały. Dalej próbowałem kręcić, i kręci, kręci ale nawet nie zająknie. Akumulator dobry, i tak go wypiąłem i doładowałem na maxa i dalej do samo. Opukałem pompę paliwa oraz przekaźniki, dalej nic. Wszystkie bezpieczniki są OK. Auto uziemione - nie wiem czy to ma jakiś związek z wcześniejszym błędem. Jakieś pomysły?
  12. No więc zostawiłem auto u dość dobrego elektromechanika, który na początku zczytał błędy (nie zdążyłem zapisać - ale jeden na pewno jakiś z Immo), ale wszystkie dały się wykasować. Auto postało u niego tydzień i akurat wtedy błąd już nie wystąpił. Elektormechanik posprawdzał przekaźniki i są sprawne. Póki co dalej szukam - jakim softem najlepiej zdiagnozować błąd gdy znów wystąpi? Czy ktoś ma fotorelację, aby dostać się do kostki stacyjki?
  13. Po nocy na wyłączonym -12,25v Po załączeniu silnika, obroty 650, dmuchawa na max, podgrzewanie tylnej szyby włączone - na chwilę spada poniżej na 12,9v ale po chwili stabilizuje się na 13,3v. Podbijam obroty do 2000 i napięcie 13,4v. Wyłączam dmuchawę i szybę, światła zgaszone, 650 oborty i napięcie 13,9v Włączam dmuchawę, podgrzewanie szyby, światła, obroty ponownie na 2000 i 13,4v. Dodam że bardzo wilgotno na dworze, szyby oszronione, temperatura 3 stopnie. Na moje oko trochę małe te napięcia.
  14. Akumulator na wyłączonym silniku ponad 12v, na włączonym silniku 14,3v Rano odpalił, zajechałem na plac nim do siebie.
×