Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jarkke1

Forumowicz
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O jarkke1

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.8 122KM, 2002, LPG

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Spryskałem kontakt plusem wtyczki od sterownika silnika i problem zniknął.
  2. No więc chyba jestem bliżej. Podjechałem po auto i po 5 godzinach dalej nic. Kontrolka z wykrzyknikiem. Próbuję łączyć OpComem i nic - info, że brak komunikacji z ECU. Tak jak ktoś mi poradził zdecydowanie opukałem ECU i trochę pouginałem wtyczki i przewody od ECU i błąd zniknął. Odpaliłem, dojechałem do domu i udało mi się połączyć OpComem i zczytać błędy. Dużo ich od ostatniego wykasowania, a tylko dziś rano akumulator odpinałem. Po wykasowaniu zostały tylko błędy o spalonych żarówkach etc. A oto błędy przed skasowaniem:
  3. Ruszyłem w probną trasę 10 minutową. Po godzinie chciałem odpalić. Wywala błąd. Ciekawe jest, że wskazówka temperatury i paliwa nie idzie do góry. Nagrałem filmik. Nad opcomem pracuję... TRIM_20190118_143135.mp4
  4. Paliwo max, moja żona po godzinie odpaliła. Wstało wszystko. Soft muszę przeinstalować, wtedy podam błędy.
  5. Za 30 min tam będę i sprawdzę i dam znać. Dzięki za sugestie.
  6. Teraz nie sprawdzę, bo żona w nim jest. Ale myślę, że jak ostygnie za kilka godzin to zapali. Wcześniej tak było. Myślę czy to nie zimne luty w sterowniku silnika lub coś z nim..
  7. No i znów to samo. 10 KM przejechane i krótki postój i próba odpalenia i.... Ikonka kierownicy z wykrzyknikiem. Nie odpala. Kręci. A miesięc był spokój..
  8. No więc na razie sytuacja wygląda tak: Ta ostania usterka, że auto kręciło a nie odpalało nie była w żaden sposób powiązana z problemem, od którego zacząłem cały ten wątek na forum. Nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Otóż walnięta była pompa paliwa. Jej wymiana załatwiła sprawę. Trochę jestem zły bo faktycznie słyszałem, że nie działa przy przekręcaniu kluczyka, ale zmyliło mnie to, że na wypadek takich awarii jest przecież awaryjne odpalanie na gazie - a u mnie to też nie działało. Okazuje się, że jakoś wszystko jest powiązane i auto nie odpali awaryjnie na gazie jak pompa paliwa benzyny nie będzie działać. Także zamiast 140 PLN za pompę z aledrogo, zapłaciłem 140 pln za lawetę (przy okazji super tani i rzetelny namiar mam - jak coś to na PW mogę przesłać) oraz 400 mechanikowi za diagnozę, pompę i jej wymianę + pokasowanie błędów. Także szkoda paru stów, ale cóż. Tym razem miałem słuchać intuicji, a nie posłuchałem. Co to głównego problemu, czyli występowania ikonki kierownicy z wykrzyknikiem, gdzie wtedy auto nawet nie zakręci, to od kilku tygodniu nie pokazuje się ona więc jeżdżę (ryzyko ponoszę). Międzyczasie przeczyszczone UEC, REC, kilka wtyczek itp. więc albo coś pomogło, albo auto czeka na uziemienie w najgorszym możliwym momencie;) - oby nie. Będę obserwował i dam znać.
  9. Teraz auto jest u mechanika. Myślę, że pompa nie działała a oprócz tego czasem właśnie mógł ECU szwaknować. Zobaczymy co mechanicy powiedzą.
  10. No, ale chciałem mieć. Ten skan w pdf wyglądał strasznie.
  11. Skumałem, ale chciałem grzecznie odpowiedzieć:) Posprawdzam dziś jeszcze rzeczy, które zostały poruszone + to co mi ktoś jeszcze powiedział i spróbuję. Auto stoi w takim miejscu, że nawet laweta tam nie wjedzie, dlatego sam walczę póki co. Kupiłem nawet książkę "Sam naprawiam Opel Vectra III i Signum" - może się przyda:)
  12. Wiesz, patrzałem w książce serwisowej gazu jak się odblokowuje i dzwoniłem do serwisu gazowego. No i da się, auto przełącza na gaz, słychać charakterystyczne pstryknięcie przy przełączaniu i próbuję kręcić. I nic, dokładnie ten sam odgłos co przy próbie na benzynie. Nawet nie zająknie.
  13. Wiesz, hmm. Sprawdzę to, ale na gazie też nie odpala.
×