Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

patryk6139

Forumowicz
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O patryk6139

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1992.03.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Opel Vectra C Sedan 1.8 Z18XE

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. patryk6139

    zaszalaly kontrolki

    Wiem, że zrobię niezły odkop, ale kolega kris-uk/pl, który dał cynk odnośnie przeczyszczenia styków tych kostek, powinien dostać dosłownie "nobla". Jakiś czas temu, rzadko, ale pojawiały mi się w trakcie jazdy kontrolki: ABS, TC czy ta od ładowania, a także podnoszenie się i opadanie wskazówek. Przeczyściłem te styki i od kilku miesięcy nic się nie świeci i zero błędów 👌 😊
  2. patryk6139

    Spalanie LPG\PB\ON Opel Vectra C

    Sedan Z18XE + LPG Trasa 100% do 130 km/h 8,5 - 9l (7,1 z BC) Trasa 70 + 30% miasto 10l Maksymalnie wyszło 13l LPG PB przed założeniem LPG, średnio 8l
  3. patryk6139

    Pękniety Zderzak w GTSie

    Moim zdaniem nie ma sensu bawić się w ratowanie tego zderzaka. Kupuj używany zderzak i maluj na swój kolor.
  4. patryk6139

    Jak otworzyć Vectrę bez klamek

    Witajcie. Mam ten sam problem co @heartless w tamtym roku - zatrzasniete drzwi bez klamek zewnetrznych. Czy może ktoś wie dokładniej, za które cięgno trzeba pociągnąć? Tutaj nie chodzi o blokadę rodzicielską, ponieważ zatrzasnęły mi się jedne drzwi tylne i jedne przednie - a w przednich nie ma tej blokady, a co najgorsze, przez otwory po klamce nie widać żadnej z tych linek oprócz tego pionowego cięgła od klamki zewnętrznej. Dla potomnych: uporałem się z tym problemem. Mianowicie, jest na to jeszcze prostszy sposób, niż przedstawił @heartless. Cała sytuacja jest spowodowana odpowiednią pozycją śrubki (1), którą wykręca się zdejmując klamkę. Jej poziom wkręcenie wpływa na blaszany element (2), za który łapie klamka otwierając drzwi. Po zdjęciu klamki, śrubka jest w pozycji wkręconej około połowę. Wówczas, po zatrzaśnięciu drzwi, próbując je otworzyć, chwytając za blaszany element - nie może on wykonać odpowiednio dużego ruchu, przez co drzwi się nie otwierają. Wystarczy ją ponownie zacząć wkręcać, łapiąc za gwint przez otwór po klamce, jednocześnie trzymając tą blachę (wtedy jest lżej kręcić). Wkręcamy aż do momentu kliknięcia (wystarczającego wsunięcia się blaszki wgłąb drzwi. Następnie chwytamy palcem za blaszkę i otwieramy drzwi Następnie, znowu łapiąc palcem za blaszkę, wykręcamy śrubkę do pozycji wyjściowej, blaszka wtedy wróci do pozycji jak po zdjęciu klamki. Znowu wykręcamy śrubkę, aby blaszka pozostała w tej pozycji i montujemy klamkę. Na szczęście wszystko udało się poskładać bez rwania boczka xD
  5. patryk6139

    z22se a LPG

    Jak by nie było, parownik na pewno odczuje niższą temperaturę. Najlepiej ustawić około 30C. Czy opłaca się ustawiać niższą temperaturę kosztem np 200m? Moim zdaniem nie.
  6. patryk6139

    listwy chromowane

    Witam. Czy chromowane listwy ozdobne tylnych drzwi z liftbacka/ GTS podejdą do sedana, czy ich długość jest inna?
  7. patryk6139

    Przód z liftbacka do sedana

    Witam. Mam pytanie odnośnie drzwi tylnych, a raczej ich chromowanych listew ozdobnych przy szybach. Czy z liftbacka/ GTS podejdą owe listwy do sedana, czy ich długość jest inna?
  8. patryk6139

    Stukanie na zimnym silniku Z18XE

    To chyba zaryzykuję i zastosuję to, chociaż mam pewne obawy, bo nigdy tego nie stosowałem Ale Liqui Moly chyba nie robi lipy, po zastosowaniu płukanki po otwarciu korka widać różnicę w czystości. Jaki olej lejesz?
  9. patryk6139

    Stukanie na zimnym silniku Z18XE

    Dużo myślałem o wlaniu tego dodatku, ponieważ przeważająca część opinii jest pozytywna. Zagłębiając się w temacie, na forum AH: http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=3353 przeczytałem właśnie o tych popychaczach i stwierdziłem, że nie będę kombinował, chociaż nie wierzę w to, że na tyle ten dodatek mógłby zagęścić olej, to nie motodoktor. Co do tego klepania, to wydaje mi się, że to nie popychacze, bo one stukają momentalnie po uruchomieniu silnika, a tutaj dopiero później, lecz to wszystko ustaje po lekkim nagrzaniu się silnika. Ostatnio zauważyłem, że nie zawsze to klepanie występuje. Wczoraj, po kilkudniowym postoju i odpaleniu w temp około -8, po zejściu obrotów ze ssania, w ogóle nie było nic słychać, a dzisiaj przy tej samej temp, leciutko "klikało", jednak zawsze słychać to dopiero po zejściu do najniższych obrotów. Dodam jeszcze, że ostatnio mierzyłem ciśnienie sprężania na cylindrach, wyszło perfekcyjnie, więc przebieg 154 kkm można przyjąć jako możliwy, dla zainteresowanych: Dlatego tym bardziej utwierdzam się w wierze, że chodzi tutaj cały czas o odpowiednią lepkość oleju. Ostatnio samochód sporo stał, dlatego od zmiany oleju zrobiłem jakieś 2 tys km, więc nie wiem czy mógłbym teraz wlać Ceratec, a na pewno nie będę teraz zmieniał oleju na nowy, bo na poprzednim zrobiłem tylko 5 kkm. Bardzo możliwe, że zaryzykuję i zobaczymy
  10. patryk6139

    Demontaż linki hamulca ręcznego VC

    Przy pomocy żaby i WD, linka w końcu odpuściła, ale była jak przyspawana. Dzięki Panowie - jak zawsze można na Was liczyć
  11. patryk6139

    Demontaż linki hamulca ręcznego VC

    Dziękuję za zainteresowanie. Właśnie użyłem żaby, i nie idzie. Na zdjęciu widać aż ślady...
  12. Witam. Mam problem z wyjęciem mocowania linki hamulca ręcznego do zacisku hamulcowego. W instrukcji sam naprawiam, jest napisane: "wyciągnąć linkę z zaczepu ustalającego na zacisku hamulca", z tym że to nie chce nawet drgnąć, a nie chcę urwać linki. Jaki jest na to sposób? Pozdrawiam.
  13. patryk6139

    Stukanie na zimnym silniku Z18XE

    Ja się nie zgodzę raczej. Auto kupiłem niedawno, w bardzo, bardzo dobrym stanie i nie obchodzi mnie ile ma lat - że jest "stare", liczy się jego stan, a zamierzam nim długo jeździć bo i doinwestowałem już sporo. Jeśli będzie taka potrzeba, pogorszy się - to się wymieni te popychacze (chociaż na razie nie mam pewności, że to one, a podejrzewam że to było za sprawą zanieczyszczonego oleju bo jak wcześniej pisałem, sytuacja sporo się poprawiła) i tyle. Kto chce sobie olewać sprawę, niech olewa - ja mam na to inny pogląd.
  14. patryk6139

    Stukanie na zimnym silniku Z18XE

    Tak, ale lepkość na zimno oba mają jednakową 5W, a powyższe objawy występują tylko na zimnym silniku, więc to nie ma żadnego znaczenia.
  15. patryk6139

    Stukanie na zimnym silniku Z18XE

    Ostatnio trochę jeździłem w trasie i wydaje mi się, że klepanie trochę ucichło, jednak nadal jest słyszalne aż do momentu nagrzania się silnika... Najbardziej mnie zastanawia, dlaczego to słychać dopiero chwilę po odpaleniu i przy zejściu do najniższych obrotów, a nie od razu? Jak by nie było, zastosowanie płukanki i świeżego oleju może jeszcze przepłukało popychacze. Jednak i tak nie liczę na samoistne rozwiązanie problemu.
×