Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ace08

Forumowicz
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ace08

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    wałbrzych

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    VC kombi Z19DTH, 2004 przedlift

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kompresji nie sprawdzałem. Test olejowy też nie był przeprowadzony. Z kolei słyszałem że test olejowy ma odzwierciedlenie w silnikach benzynowych a już w dieslach niekoniecznie.
  2. Witam, Od dłuższego czasu borykam się ze spalaniem oleju silnikowego. Moja Vectra wymaga regularnego uzupełnienia oleju w ilości ok 0,7 – 1,1 litra na każde 1000 km. Przyczyną takiego stanu rzeczy jak wiem mogą być 3 elementy: turbina, uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Turbo odrzuciłem, ze względu, że było wymieniane, gdyż pękł kolektor. Olej silnikowy ubywał zarówno na starej turbosprężarce, jak i na nowej. Wycieków nie zauważyłem. Ani w okolicy turbiny, ani przy intercoolerze. Zostają więc albo uszczelniacze albo pierścienie. Stawiam w 95% na uszczelniacze, gdyż auto dymi najbardziej gdy jest zimne. Jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury, to dymi znacznie, ale to znacznie mniej. Ale by być w 100% pewnym chciałbym to zweryfikować. Jak można to zrobić domowymi sposobami ? Myślę, że na wymianę uszczelniaczy jeszcze byłbym się w stanie skusić. Wymiana pierścieni, to już chyba koszt jak dla mnie w ogóle nie opłacalny, patrząc na wartość samochodu. Czy jest ktoś w stanie orientacyjnie przybliżyć koszt wymiany uszczelniany w Z19DTH ? A może w okolicy Wałbrzycha/Świdnicy/Kamiennej Góry któryś z forumowiczów zajmuje się takimi naprawami ? Zależy mi na kimś, kto się zna na tej robocie. Z góry dzięki za udział w dyskusji Auto ma przebieg ok 423 tyś km
  3. Sprawdzona. Podmieniona na inną działającą i dalej nie świeci
  4. Cześć, Podrzucicie schemat instalacji lewej lampy bi-ksenon do przedlifa (VC 2004 rok, z19dth) ? Nie działa mi ksenon. Żarnik, przetwornica wyeliminowana. Reszta żarówek w lampie świeci jak powinna. Muszę szukać po kablach , wtyczkach itd... Sławek
  5. Witam, Panowie, mam problem z lewą lampą. Raz mi ksenon świeci a raz nie. Zmieniłem/podmieniłem aby wykluczyć (oczywiście na sprawdzone i działające): - starter - żarnik - przetwornicę Za każdym razem problem wraca. Tzn jak złożę wszystko do kupy, to świeci. Godzina jazdy do pracy i na powrocie już nie świeci. Potem raz na 5-6 razy ksenon się zapali. A znowu dziś, gdy nie świecił to puknąłem lekko w lampę i ksenon się załączył. Chwilę później już ta metoda nie działała. Działają za to bez najmniejszych problemów (bez względu czy ksenon świeci czy nie): - światła postojowe - światła drogowe - doświetlanie zakrętów (H7) Obstawiam instalację, bo co może być innego ? Co powinienem sprawdzić ? Tj. jakie piny w kostce odpowiadają za ksenon. Nie mam schematu instalacji, słabo też znam się na elektronice i rysunkach, by wiedzieć gdzie i jak grzebać. Mam miernik cyfrowy więc ze sprawdzeniem nie będzie kłopotu. Może gdzieś nie styka, więc będę wdzięczny za wszelkie porady. Pozdr. Sławek
  6. Egr jest out. Wylot za chlodniczką spalin mam zaślepiony i tędy raczej nie lecą spaliny (czysto, brak okopcenia i nie czuć spalin w kabinie). Na dniach zaślepie wylot od razu przy turbo
  7. Witam. Odgrzeje kotleta. Pisk można by rzecz ustal w 95% ale słychać jakiś dziwny przedmuch jak obroty są powyżej 2 tys (podczas przyspieszania). I niewątpliwie auto straciło trochę wigoru powyżej 2 tys obr. Może to być wina peknietej szpilki i poprzez to powietrze zamiast do silnika ucieka na boki ?
  8. Witam. Nie doczekałem się odpowiedzi wiec postanowiłem sam sprawdzic. Półosie pasują (zarówno lewa jak i prawa) a pochodzą z modelu Z30T. Temat do zamknięcia.
  9. Witam. Wiem, że do Vectry C z19dth ze skrzynią F40 pasują półosie napędowe z innych modeli. Natomiast mam pytanie czy półoś prawa jest identyczna jak półoś lewa (chodzi m.in o długość)?? Do prawej idzie jeszcze podpora i cały set jest dłuższy. Mam dwie półosie oznaczone nr: vp3kgw-3b437-cb oraz dużymi literami UF. Najprawdopodobniej są lewe półosie. Kwestia czy mogę taką spokojnie wsadzić z prawej strony? Ktoś jest w stanie to potwierdzić? Pozdrawiam
  10. zeberko - silnik 1.9 cdti z19dth 150 km (jest info pod tematem w tag'u) suchy201180 - na wolnych obrotach nie piszczy nic a nic. Jak pamiętam na zimnym gazowanie nic nie daje. Jutro z rana potwierdzę. Na pewno na rozgrzanym silniku czasem mniej piszczy ale nie jest to regułą. Obstawiam cos związanego napędem, ale pewności nie mam.
  11. Witam, Panowie, mnie pomysły już mi się skończyły .... ktoś ? coś ? .... Od jakiegoś czasu słychać u mnie dziwny, metaliczny pisk. Pisk jest : - słyszalny tylko podczas przyspieszania, bez względu na którym biegu przyspieszamy, - słyszalny tylko w zakresie 1,5 - 1,6 tyś obrotów i trwa 0-1 sek, chyba że utrzymujemy w/w obroty, - pisku nie słychać na biegu jałowym w miarę sukcesywnego wzrostu liczby obrotów (gazowania), - pisk najbardziej jest słyszalny na zimnym motorze, na rozgrzanym jakby lekko ustępuje, ale nadal jest, - pisk jak dobrze słyszę dochodzi z lewej strony z przodu pojazdu, - pisk ma metaliczny i wysoki dźwięk (jakby łańcuszek rozrządu przycierał o obudowę) Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? Nadmienię, że nie dalej jak 3 tyg temu auto dostało nowy rozrząd + pasek i rolki mikro. Przed jak i po wymianie rozrządu pisk się pojawiał. Sławek
  12. No właśnie - ta jedna śruba. Gdyby dostęp do niej był jak do pierwszej pewnie nie byłoby tematu. A na dodatek i tak bym "wtopił" jak kolega wyżej, bo dałbym sobie palca uciąć, że uszczelka spod EGR-a jest identyczna jak ta przy turbo. Blachę ocynkowaną mam, materiał gruby na uszczelki termiczny również, więc coś bym zdziałał. Tylko ta śruba ...
  13. Patent z przemyciem przycisku nie działa. Chyba czeka mnie rozbebeszanie drzwi :/
  14. Dzięki StriK3r za pełne wyczerpanie tematu. Wpierw muszę powalczyć z uszczelką, bo "wtopię" jak Ty Materiał mam kwestia tylko odrysowania szablonu. Tylko że temat zlecę jakiemuś mechanikowi, bo nigdy nie odkręcałem termostatu i chyba lepiej będzie jak się nie będę brał sam. Powalczę jeszcze na drugim końcu, ale zaślepienie turbiny chyba mnie nie ominie. Mega dzięki, dobra robota
×
×
  • Create New...