Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michalbs87

Forumowicz
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About michalbs87

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie

Kontakt

  • Telefon
    669350475

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Teraz mi przyszło do wymiany oleju i tak patrzę na tego Motula. Przecież on nie spełnia tych GMowskich norm tak jak instrukcja nakazuje GM-LL-A-25 ani nawet nie jest tej klasy ACEA co GM dopuszcza do tych silników tzn A3. Chyba się zdecyduje na olej od GM który także spełnia Dexos2 no i do tego jest tańszy od Motulka. Ok. Doczytałem jeszcze. W normie Dexos2 zawiera się norma GM-LL-A-25. Normę Dexos2 także przyznaje koncern GM tylko trzeba patrzeć żeby był znaczek (R) i żeby olej był na liście licencyjnej bo podobno niektórzy producenci piszą, że olej spełnia Dexos2 ale nie było to zweryfikowane. Taki chwyt marketingowy. Oleje można sprawdzić tu: http://www.gmdexos.com/owner/brands/dexos2/index.html
  2. Dzięki za poradę. Możliwe, że po prostu kupię jakiś markowy olej. Może rzeczywiście tego Motula chociaż tutaj nie raz piszą ludzie, że na innych olejach lepiej chodzą te silniczki. Motul chyba nie jest dużo droższy od innych markowych. Kiedyś gdzieś czytałem o jakimś dobrym oleju 5w50 ale za chiny nie mogę sobie nazwy przypomnieć. Coś na C chyba.
  3. No dokładnie jak diesel. Mam dobry słuch podobno, więc może dlatego zwracam na to uwagę. Sprawdzałem ostatnio odmę czy nie zapchana, ale była ok. Przy okazji zdjąłem też osłonę silnika i sprawdziłem czy mi listwa od klap nie dzwoni. To nie była listwa. Raczej to zawór dzwoni. Chyba rzeczywiście ten olej jakiś lewy (może traci gęstość jak się zagrzeje). Został mi do sprawdzenia ssak w misce olejowej czy nie przytkany ale to grubsza sprawa bo trzeba gdzieś na kanał wjechać i nie mogę uszczelek do miski nigdzie znaleźć (nie sprzedają?). A co do terkotu to zlokalizowałem, że dobiega z pompy wysokiego ciśnienia. To ona tak hałasuje. Może tak ma być bo tak to nie mam problemu z ciśnieniem paliwa. Pompa Siemensa u mnie jest. Zlałem też olej i go przefiltrowałem ale śmieci w nim nie było za dużo (a miałem takie obawy), ani nie był jakiś tragiczny więc zalałem ponownie. Nie wiem tylko czy czekać do wymiany oleju i się nie martwić czy zmieniać już teraz na inny. No i czy zmienić na coś gęstszego w stylu 5W50, czy spróbować półsyntetyk lub mineralny, czy po prostu kupić jakiś markowy?
  4. Takie jeszcze pytanie. Wasze silniczki też tak terkotają przy koło 2000 obr/min? Coś jak rower górski przy zjeżdżaniu z górki. Słychać wtedy łożysko jednokierunkowe jak działa w rowerze. Nie wiem czy tym się martwić czy to normalna praca silnika.
  5. Co do tego oleju to nie ja lałem tylko mechanik ale teraz widzę, że nie ma mobila 5w40. Dzwoniłem i facet sam nie był pewien czy to był mobil czy castrol (zarówno Mobil jak i Castrol spełniają normę dexos2) bo raz taki kupują raz taki. Dziwnie trochę. Następną wymianę sam zrobię żeby mieć pewność. Chyba, że wlali jakiś NO NAME i się nie przyznają ale chyba raczej nie. Muszę chyba miskę olejową wyczyścić albo wlać coś do czyszczenia (akurat tego się trochę boję) bo ostatnio jak bagnet od oleju wyjąłem to był jakiś syf na nim. W ogóle mnie zdziwiło, że w warsztacie przy wymianie szklanek od razu nie wyczyścili tej miski. Z tego co mi wiadomo to należy coś takiego zrobić. Jak będę miał chwilę czasu to zobaczę też tę listwę sterującą. Nie mam stetoskopu niestety ale nie są drogie więc może zainwestuje.
  6. Piszę na forum bo mam problem ze swoim autkiem i nie mogę dojść co jest nie tak. Kupiłem Vectrę C 2.2 Direct 2007 po lifcie z silnikiem do naprawy. Były metaliczne stuki więc zainwestowałem w wymianę hydraulicznych popychaczy, dźwigienek, wałki rozrządu (używki ale w lepszym stanie niż poprzednie). Silnik chodzi lepiej ale czasem stuki wracają. Po uruchomieniu silnika na zimno jest krótki klekot zanim nie zacznie działać smarowanie i jest ok dopóki się silnik nie rozgrzeje do tych 90 stopni. No i teraz jest loteria tzn. czasem wyraźnie słychać metaliczne stuki, a czasem nie. Organoleptycznie to dźwięk dochodzi raczej z przeciwnej strony niż jest łańcuch rozrządu (patrząc na wprost silnika z jego prawej strony) i bardziej między kabiną kierowcy, a silnikiem. Ogólnie to łańcuszki rozrządu były wymieniane podobno niedługo przed moim zakupem. Mechanik też je sprawdzał i mówił, że są ok. Napinacz jest ten z wypukłym łbem czyli już ten lepszy. Ostatnio wywaliło mi check engine i się okazało, że problem z klapami wirowymi (pojawia się powyżej 5000obr więc pewnie zasyfione i się przycinają). Pytanie skąd ten metaliczny stukot: panewki?, wałki wyrównoważające?, coś innego?. Sprawdzałem też jak auto chodzi z włączoną klimą i bez, żeby wykluczyć sprzęgło od sprężarki. Zastanawia mnie też czy te silniki terkotają jak mój. Dźwięk dobiega z przestrzeni między kabiną, a silnikiem (nie wiem czy się uprzedziłem już czy jest coś nie tak). Nie jestem w stanie powiedzieć czy brakuje mi mocy bo nie mam do czego porównać. Ogólnie się chyba wkopałem bo okazało się, że jest głowica wymieniona (pewnie silnik po przejściu: wywalona korba albo coś). Ogólnie auto mi spędza sen z powiek. Olej zalany Mobil 1 5W40. Po 700km oleju nie ubyło. Może być problem bo jest za dużo zalane? Jak odebrałem od mechanika to bagnet pokazuje powyżej skali. Proszę o pomoc bo już nie wiem czego się chycić.
×
×
  • Create New...