Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

daszdan

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About daszdan

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9CDTI 150KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja mam trochę inny efekt. Kontrolka niskiego poziomu płynu włącza mi się zawsze po rozgrzaniu silnika do 85 stopni, dopóki temperatura jest niższa to nic nie świeci. Płyn w zbiorniczku jest.
  2. Witam, Podepnę się do tematu bo też rozważam zakup Insigni po lifcie czyli po 2013r i tylko wchodzi w grę automat. Skrzynia automatyczna jest do wszystkich silników taka sama czy do benzyn, diesli są różne. Ja w swojej Viki mam AF40-6 i jej praca w pełni mi wystarcza. Ktoś ma porównanie do działania tych skrzyń, ewentualnie jak są różne modele to na jaki uważać.
  3. No właśnie albo w tym rozmiarze kupujesz opony klasy ekonomicznej, albo dobra gumę premium, która i tak jest zamiennikiem. Stratę w tych 10mm szerokości zyskujesz podwójnie jakością gumy. Jedynie to licznik będzie miał zakłamanie o 1,8% jak dobrze pamiętam. Za 215/55r16 goodyera juz trzeba dać ok 450zł za sztukę. Gdzie komplet juz wychodzi 1800 :). Niestety miedzy tymi rozmiarami jest straszna róznica cen.
  4. Też podobnie szukałem ale mnie znajomy wulkanizator przekonał aby kupić 205/55/R16, ale lepszą i kupiłęm Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 za komplet dałem 1060 ale jak poszukasz moze taniej znajdziesz
  5. Witam, Jakieś 12kkm temu wymieniałem olej statycznie /grawitacyjnie zwał jak zwał i takie wymiany były robione co 40-50kkm w historii auta. Teraz przy wymianie półosi trochę oleju wyciekło i mechanik stwierdził ze mam syf nie olej w skrzyni i abym wymienił dynamicznie. Skrzynia ma przejechane 360kkm bez jakiegokolwiek remontu i nie ma specjalnie problemów z jej działaniem, może się przyzwyczaiłem. Pytanie czy to nie zaszkodzi skrzyni i nie podniesie jakichś leżących na dnie opiłków itp.
  6. Witam, Marco123 rozwiązałeś problem? Też mam błąd to p0425-05 za wysokie napięcie czujnika temp spalin rząd 1 czujnik 1, ale błąd wyświetla się na desce rozdzielczej jako check engine. Pojawił się po odpięciu akumulatora na dłuższy czas. I nie wiem czy szukać nowego i wymieniać. Wycięty DPF, EGR, klapy. Co robić z tematem a check engine jednak nie mile widziany u mnie na desce.
  7. Długo się nie odzywałem z tematem, ale porzuciłem temat na zimę. Zrobiło się cieplej odstawiłem samochód do mechanika, ten kombinował z regulacja i nic nie pomagało. Wyciągnął turbo do specjalistów od regeneracji i wyszło, że coś dostało się do turbiny i ją delikatnie mówiąc zniszczyło, więc pełna regeneracja. Jutro mam odbierać samochód zobaczymy, czy rozwiązało problem. EDIT: Potwierdzam w moim przypadku regeneracja turbiny rozwiązała problem.
  8. Witam, Jak ktoś ma na pozbyciu dobre półosie (obie strony) to też poszukuje do VC 1,9DTH automat. Nie interesują mnie "chińczyki". Tak też mam problem z telepaniem całym autem. Pierwotnie wskazywało na lewą stronę wymieniłem na nowego chińczyka po 10k km mam obie do wymiany. Chyba, że ktoś ma namiar na dobre zamienniki.
  9. Witam, Wiem jest pełno tego typu tematów, ale żaden mi nie pasuje. Samochód Opel Vectra C 1,9cdti 150KM automat, przebieg 350kkm. Pewnego razu na trasie trochę pomęczyłem VIKI (trasa 1000km dynamicznego przyspieszania/hamowania po niemieckich autostradach) dostałem coś w rodzaju szarpnięcia( jak by go przydławiło i odpuściło). Ale od tamtego czasu jeszcze na tej samej trasie po przekroczeniu obrotów powyżej 3-3,5k dostaje błąd z kluczykiem. Po jakimś czasie dopadłem błąd P0234 5A, a po za tym spalanie urosło pewnie o 20-50%( czyli na trasie przy spokojnej jeździe zadowoli się 6l w mieście przy dojeździe 7km do pracy średnio potrafi na oko wyjść ze 12l) wcześniej na trasie mógł i 5 spalić, a w mieście nie miałem problemu zmieścić się w 8,5. Przed tą akcja miałem wycięty DPF fizycznie i mechanicznie, regeneracja turbiny, termostat. Po tej awarii usunąłem EGR-a(zaślepka i program), klapy wirowe usunięte, wymieniłem przepływomierz, nowy zawór sterujący turbiną, przeglądnąłem przewody od sterowania turbiną i wszystkie z przepływu powietrza, oczywiście również wymianę oleju, filtrów. Po podpięciu OPCOMem. widać, że turbina od samych wolnych obrotów ładuje trochę więcej i przy dojściu do tych wspomnianych obrotów osiąga ok 300kPa i odcina turbinę (ładuje wtedy o jakieś 30kPa za dużo). Zweryfikowałem wszystkie szczelności jak i działanie łopatek w turbinie. Jedynie co to zostaje przestawienie zakresu działania łopatek, pomiędzy gruszką a turbiną. Znowu rozbieranie połowy auta aby dojść do turbiny. Jak to się mogło przestawić przez rok jeździłem po regeneracji i nie miałem żadnych problemów. Ale czy to sterowanie tymi łopatkami, aż tak odbijało się na spalaniu? Co jeszcze można sprawdzić?
  10. To ja się podepnę do tematu VC 1,9CDTI DTH kombi. Cały czas miałem dziwne wątpliwości w kwestii pojemności baku. Ostatnio jadę na trasie jakieś 70km od celu zaczyna mi świecić rezerwa przejechałem z 50km pod koniec bardzo długo trzymał zasięg na 40km po czym 20km od celu zaczęło te 40km spadać i rezerwa mrugać. dojeżdżam do stacji zasięg jeszcze 20km. Tankuje do pełna a pistolet odbija na 52l.
  11. Miałem podobny problem w 1,9CDTI, za długo odpuszałem problem i skończyło się, że po zgaszeniu auta pozostawał ten samochodzik z kluczykiem. Po przejechaniu ok 100km z tym nie gasnacym pojawił sie błąd silniczka i chwile potem silnik nie odpalił. Laweta i do mechanika. Jak on stwierdzil DPF był zawalony do tego poziomu ze juz zadne wypalanie nie pomogło, a jak już zapchało tego DPF-a to turbina nie była w stanie upchać, wiec i ona padła. Skończyło sie na wycięciu DPF-a i regeneracji turbiny.
  12. Ja miałem podobny problem tylko, że w 1,9cdti, lampka tryb serwisowy, opadająca wskazówka temperatury, wedlug ukrytego menu czujnik pokazywał temperatury ok 30 stopni po 100km trasy. po czym po zaparkowaniu pokazał ponad 90. Po jakimś czasie takiej jazdy pojawił mi się nawet check engine i silnik w ogóle zaczął wariować typu wolne obroty na poziomie 1400 jak by się chciał dogrzać. Wymieniłem termostat przejechałem 150km trasy zero problemów. brak skoków temp. brak błędów.
  13. Mam pytanie czy podczas tych skoków temperatury, znaczy podczas jazdy spada na wartosc 70 stopni. po czym powraca na ok 80 pojawia sie tryb serwisowy? U mnie trwa raz 1-2 sek raz z 10-15 sek. Boje się, że u mnie to coś wiecej niż termostat czy czujnik. EDIT: Już nie tylko tryb serwisowy, a check engine zaświecił i silnik zaczął wariować. Wymieniłem termostat przejechałem trase ponad 150km i wszystko działa
×
×
  • Create New...