Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TomekCOSMO

Forumowicz
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About TomekCOSMO

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C 2006

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Właśnie odbyłem jazdę po zaslepieniu EGR... Czuć poprawę mocy - znacznie bardziej dynamiczniejsza... Od około 1400 obrotów już zaczyna się ładnie zbierać, na 2 biegu przy około 2500 obrotów przy wciśnięciu gazu koła buksuja (tzn blokuje je system, ale kontrolka miga, że gubi przyczepność) ... Co wcześniej nie miało miejsca.
  2. Heja, egr wyczyscilem i błąd już nie wyskakuje ale zaślepic nie mam kiedy - brak czasu... Wtryski wyjąłem do regeneracji, ale po wrzuceniu na maszynę stwierdzili że nie ma potrzeby, bo są w dobrym stanie - w normie. Wiec dalej jest muł od dołu... Z zapalaniem miałem problem - parę razy zakrecil i rzuciło silnikiem jak załapał, wymieniłem rozrusznik (bo stary nawet do regeneracji się nie nadawał) i pali na strzała. Więc odpalanie ok, natomiast z dołu jest muł... Wspomniałem wcześniej że nieraz zafaluje mi na obrotach i szarpnie - to jest wina dwumasy... Już czas na nią (ale to tak na marginesie
  3. Ok, dzięki za podpowiedź. Dziś spróbuję to zaślepic
  4. Tak, u mnie jeszcze jest oryginał. Z tym że powyżej 2000 obrotów ona dość ładnie się zbiera, więc według mnie turbo w porządku pompuje, problem jest z dołu, na niskich obrotach... Ostatnio jeździłem Vectra z silnikiem 1.9 tdci ale tym słabszym, 120 konnym... I od dołu znacznie lepiej się zbiera niż moja 150 koni... Oczywiscie jak turbina się wkręci to widać różnicę w ilości koni mechanicznych. I mi się rozchodzi właśnie o tą słaba moc na niższych obrotach. Tak jak by gorzej reagował na gaz, zamulona reakcja. Jeśli chodzi o EGR, czy jeśli go zaslepie na chwilę, żeby zobaczyć czy coś się zmienił
  5. Wtryski okazały się być w porządku. Wszystkie parametry mieściły się w granicy przyzwoitości. Więc to nie wina wtryskow... Natomiast jeśli chodzi o odpalanie to jest znaczna poprawa - winowajca był rozrusznik. Do ideału jeszcze trochę mu brakuje ale już nienajgorzej odpala. Po ponownym założeniu wtryskow czasami łapie "muła" i nie chce się wkręcić na obroty, ale po chwili przechodzi... Nie wiem co jest grane....
  6. Tak, wyjęcie wtryskow zajęło dosłownie 15 minut... Miałem obawy, bo niedawno mechanik wyjmowal wtryski też z 1.9 ale 120 konnej wersji i skończylo się na podnoszeniu głowicy, na szczęście u mnie nie było tak zapieczone... Pod koniec tygodnia powinienem mieć już wtryski z powrotem, i wtedy się okaże... W między czasie jeszcze zregeneruje sobie rozrusznik. Bo obecnie jeżdżę pozyczona Vectra i zdecydowanie mocniej kręci rozrusznik - pali praktycznie na dotyk. Nieprzesadzajac ale obroty na rozruszniku ma conajmniej dwa razy większe...
  7. Dzięki za podpowiedź., sprawdziłem wężyki ale są w b.dobrym stanie, niepopekane. Ten boost sensor, to rozumiem że to jest ten czujnik doładowania? Jeśli tak to czyscilem go jakiś miesiąc temu, ale zabardzo nie było co czyścić, nie było widać żeby byl zawalony. A kolektor z klapami miałem wymieniany jakoś 2-3 lata temu na ten już poprawiony, niby wzmocnione klapy. Dzisiaj wyjąłem wtryski i w poniedziałek daje do rogeneracji. Mam nadzieję że sporo się poprawi...
  8. Zdejme przepustnice i wszystko wyczyszcze, auto będzie stało tydzień bo oddaję wtryski do regeneracji, więc w tym czasie to porobię. A opis zamieściłem powyżej.... Obwód wysokiego/niskiego napięcia ; zawór wysoka. Może po regeneracji wtryskow odzyska trochę mocy i będzie lepiej zapalac. Auto ma przejechane 280 tys więc już czas na wtryski, a jeśli one niedomagaja to też są winowajca nagaru i co dalej idzie zapychaja egr.
  9. Jednak brak poprawy, dalej wywala błąd na 3 minuty. Czy jest możliwość że jest uszkodzony elektrycznie i nie do końca zamyka bądź otwiera?
  10. Zawór chodzi leciutko, czysty, jak nówka. Kanał lekko przeczyscilem - tyle na ile miałem możliwość bez demontażu przepustnicy. - po złożeniu i odpaleniu błąd zapalił się na parę sekund i zgasł (wcześniej palił się przez 3 minuty i dopiero się wygasal), natomiast nie odczulem żadnej poprawy z mocą na niskich obrotach.
  11. Kolektor i EGR były wymieniane jakiś czas temu (poprzedni właściciel) około 3 - 4 lata temu. Przebieg około 280000 i jest to oryginalny przebieg. Kompa podłączyłem i wywaliło błędy P0400 - sporadyczny i P0380 - nieobecny. Ten nieobecny mógł być spowodowany odłączeniem na chwilę czujnika temperatury. Na desce zapala mi się samochód z kluczem na 3 minuty i gaśnie, ale tylko na zimnym silniku, ale normalnie się wkreca na obroty. Dzisiaj spróbuję wyczyścić EGR, chociaż zaglądałem do środka po odkreceniu rury i nie widać jakiegoś brudu...
  12. Witam, prześledzilem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje bolączki. Mianowicie... Moja Vectra (1.9 CDTI 150 KM, 2006 rok, bez DPF - fabrycznie) ciężko odpala, i nie ma reguły, raz zakreci dwa razy, a kiedy indziej pięć może siedem i zapala - na zimnym silniku (dwa razy zapaliła od tzw kopa, dosłownie na dotyk), natomiast na mocno rozgrzanym silniku znacznie ciężej pali, a co za tym idzie przy odpaleniu całym silnikiem rzuci, - słychać jakby dwumas dostawał po d****, nierówno odpala, ale po odpaleniu powiedzmy że chodzi równo. To raz, a druga kwestia.... Ktoś już o tym wspominał... Jeśli
  13. to sie chwali..., a nie masz moze schematu tej plytki?? bylbym dozgonnie wdzieczny
  14. a moze ma ktoś schemat do tej plytki??? z checia bym sprobowal ja zreanimowac - miec sprawna w zanadrzu...
  15. byłem dzis u elektronika - i powiedzial ze moge sobie zupe z tego panelu ugotowac..., hehe, ze naprawa wyjdzie drozej niz zakup uzywki, wiec chyba jutro poszukam i zamowie uzywke- kilka jest dosteonych na allegro.... ale dzieki za pomoc aha, zlacza i potencjometry przelutowalem i nic nie dalo - wizualnie tez n ic nie dostrzeglem - podobno glowny uklad scalony pada w poliftach w tych panelach
×
×
  • Create New...
UP