Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

SNOWSURFER

Forumowicz
  • Zawartość

    1 319
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    4

SNOWSURFER wygrał w ostatnim dniu 6 Sierpień 2011

SNOWSURFER ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

59 Excellent

O SNOWSURFER

  • Ranga
    Maniak
  • Urodziny 1980.04.04

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    warszawa/natolin
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, muzyka, technika, snowboard itp

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Szwedzkie

Ostatnio na profilu byli

3 022 wyświetleń profilu
  1. odnośnie klocków firmy pagid to firma jest mi znana od kilkunastu lat i z tego co wiem maja doskonałą jakość, można je spotkać w mocnych samochodach i co ciekawe produkują również wyczynowe układy hamulcowe do rowerów zjazdowych.
  2. SNOWSURFER

    Jaki Akumulator wybrać

    Ja się moge wypowiedzieć po 3 latach użytkowania westa forse. Najpierw mialem go w Vb x25xe a następnie 2 lata 406 z duuuzm poborem prądu przez audio, samochód sprzedałem z tamtym aku i pewnie do dzisiaj śmiga Nie mogę złego słowa powiedzieć, nigdy nie zabrakło prądu. Dziś prawdopodobnie jade kupić Westa force 74 bo po 2 latach padł exide premium...
  3. SNOWSURFER

    jaki akumulator

    bardzo proszę, każdy akumulator, korki zazwyczaj są zespolone w całość i odchodzą jako listwa lub są pod naklejkami a jeśli chodzi i niedolewanie lektrolitu to idz do sklepu i popatrz ile jest zalane, zazwyczaj jest go za mało i płyty są odsłonięte. Ale zamiast prawidłowo użytkować akumulator lepiej kupić za duzy:) W poprzednim aucie miałem dość sporo odbiorników prądu plus dość rozbudowane audio. (5 głosników, wszystkie pod wzmaczniaczem). Przez 2 lata ani razu nie zabrakło mi prądu ale to wynikało z tego że nie uruchamiałem samochodu na 5 minut, nie jechałem do sklepu za rogiem, akumulator firmy westa, niebieski 720 amper. Nawet jesli go rozładowałem to nigdy nie uruchamiałem go z kabli by po 20, 30 minutach znów go wyłączyć. Po takim rozładowaniu zawsze ładowałem akumulator ok 24h w zależności od prostownika i nigdy nie było problemu. Poza tym odpalanie samochodu na tzw. pożyczkę też niszczy akumulator tak samo jak udpalenie z pychu bo padł aku. Podczas pracy samochodu po takim uruchomieniu akumulator ładuje się bardzo szybko i tak samo bardzo się grzeje, płyty się wyginają, potem są zwarcia na celach i akumulator śmietnik. Pokaż mi kierowcę który po takiej sytuacji pojedzie do warsztatu albo sam nałąduje akumualtor 99 na 100 będzie jeździć dalej wychodząc z założenia "naładuje się po drodze"
  4. SNOWSURFER

    jaki akumulator

    Sprawa z nowymi akumulatorami kupionymi w serwisach czy sklepach, które szybko się psują, jest następująca: wyprodukowany nowy akumulator podczas uruchamiania musi być zalany elektrolitem o ciężarze właściwym 1,24 grama na centymetr sześcienny, by po pełnym naładowaniu akumulatora elektrolit osiągnął ciężar 1,28 grama na centymetr sześcienny. Taki ciężar elektrolitu lub inaczej jego gęstość warunkuje poprawną pracę akumulatora. W szczególności taka gęstość elektrolitu powoduje że nie zamarza on w temperaturach do -35 stopni. To właśnie zamarzanie elektrolitu jest najczęstszą przyczyną uszkodzenia akumulatora, gdyż lód powoduje rozsadzanie akumulatora i kruszenie materiału z którego zbudowane są w nim płyty ogniw. Ten rozkruszony materiał osadza się na dnie akumulatora w formie szlamu a kiedy jego warstwa wzrośnie tak że dosięgnie dolnej krawędzi płyt to powoduje zwarcia i rozładowywanie się akumulatora. Niestety większość akumulatorów które możemy kupić w sklepie celowo zalewana jest zbyt rzadkim elektrolitem, w konsekwencji czego zamarza on już w temperaturach które mamy u nas w zimie. Jest to działanie nieuczciwe ale zapewniające ciągły zbyt nowych akumulatorów. Aby zapewnić długą sprawność posiadanego przez nas akumulatora należy zaopatrzyć się w areometr, czyli prosty przyrząd do pomiaru gęstości elektrolitu oraz stężony kwas siarkowy (kwas a nie gotowy rozwodniony elektrolit który sprzedają w sklepach). Tym areometrem mierzymy gęstość elektrolitu w poszczególnych celach w pełni naładowanego akumulatora i jeśli elektrolit jest za rzadki do ogniwa małymi porcjami (nie więcej niż 2 cm3 dziennie) dolewamy kwas. W tym czasie akumulator normalnie użytkujemy w samochodzie gdyż tylko wtedy pomiar gęstości elektrolitu będzie miarodajny. Są to działania czysto zapobiegawcze i tą metodą niestety nie uratujemy akumulatora już uszkodzonego. Akumulatory kupione wraz z nowym samochodem wytrzymują bez problemu około ośmiu lat gdyż na potrzeby producenta samochodu zostały prawidłowo uruchomione. Ot i cała tajemnica więc cała ta dyskusja jest prowadzona na temat ale nie tu są problemy gdzie są opisane. Oczywiście wielkość akumulatora (pojemność w Ah) ma znaczenie ale nie zakłada się większego akumulatora niż zaleca producent. Zakładanie większego może i ma sens ale w ekstremalnych warunkach bo wkładanie aku 800a 82 Ah tam gdzie powinien być 62/600 nie ma sensu. Xpirat, zapominasz o fakcie, że w niedoładowanym akumulatorze lub takim który ma ujemny bilans energetyczny odkłada się siarka. Dla czego niektóre sklepy tak chętnie przyjmują aku ? Bo oddajemy najczęściej sprawny ale zasiarczony akumulator ze zmniejszoną pojemnością i prądem rozruchu a firmy potrafią odsiarczyć akumulator i dalej z nigo normalnie korzystać a znam wiele przypadków gdzie udawało się odzyskać 100% sprawności (100% w sensie stan przy jakim był kupiony) Zamias się zastanawiać co zrobić zeby akumulator ładowął się przez 5 km to lepiej sobie kupić rower i nim do pracy jeździć bo nie ma takiego akumulatora który w SERYJNYM, POWTARZAM W SERYJNYM aucie (zadna hybryda z aku do uruchomień na światłach) nie wytrzyma dłuzej niż dwa lata. Albo się ludzie nauczą użytkować pojazdy zgodnie z przeznaczeniem albo będą wymieniać co 2 lata sprzęgła, akumulatory i tak dalej... Ja robie codziennie 42 km w jedną i 42 km w drugą stronę, nigdy nie dopuszczam do głebokiego (całkowitego) rozładowania akumulatora i jeszcze mi się nie zdarzyło kiedykolwiek mieć problem a rozruchem czy brakiem prądu. Po prostu, do sklepu za rogiem po bułki nie jeździ się samochodem (zwłaszcza zimą, full nawiew, ogrzewanie szyby, światła, podgrzewanie foteli, radyjko se cyka...) no chyba że lubimy wyrzucać pieniądze w błoto na paliwo, akumulator i zużycie silnika przy wielokrotnych zimnych rozruchach.
  5. SNOWSURFER

    Jaki GAZ do Vectry C GTS 2.2

    gdzie założyłeś gas do 6 cylindrów za 2,5 tyś bo aż mnie to zaciekwało? przecietnie cena do v6 to ok 3,5 tys a lovato bym zmienił na KME, mam w rodzinie instalke lovato i odradza, spadki mocy, szarpanie, ble...
  6. SNOWSURFER

    Załozenie LPG Vectra C 3.2 v6

    No niestety, 6 wtryskiwaczy i pewnie podwojny reduktor kosztuje:)
  7. SNOWSURFER

    Załozenie LPG Vectra C 3.2 v6

    to wlaśnie oni, przenieśli sie w inne miejsce:) Tę pandę dostałem jako samochód zastępczy na czas regulacji saaba:)
  8. SNOWSURFER

    Załozenie LPG Vectra C 3.2 v6

    Czyli nowotyczyński stroi sondą szerokopasmową. Vario Gaz też, nie odradzam nowotczynskiego bo sam sie zastanawiałem ale odległość mnie zraziła. Coobcio z forum Saaba ( u nas też się udziela) polecił mi ich bo po nich można samochody dłubać Tak też zrobiłem i jestem zadowolony.
  9. SNOWSURFER

    Załozenie LPG Vectra C 3.2 v6

    no raczej 2 dni to rozsądny czas, samo założenie to jedno ale jeszcze trzeba to dostroić, nie ma sie co spieszyć. Ja zostawialem samochód rano a nasteonego dnia o 17 byl gotowy. Oczywiście nie obyło sie bez dodatkowych regulacji bo aero cięzko sie gazuje ale zrobiłem 10 tyś w 2 miesiące i jest lux. Byłem w alpch francuskich w upale 40 stopniowym przy pełnym załadunku i boxie na dachu i pięknie chodził gaz. Co wiecej, na zagranicznym gazie samochód szedł jak na benzynie czyli spalał tyle PLG co PB
  10. SNOWSURFER

    Tankowanie LPG za granica

    ja robiłem ostatnio 4000 km i przez niemcy szwajcarie i francje, gaz za granicą jest o wiele lepszy, spalanie spada do poziomu benzyny. Żadnych problemów z takowaniem, przejsciówki w niemczech, francji i szwajcarii są takie same - na nakręcany pistolet.
  11. SNOWSURFER

    Załozenie LPG Vectra C 3.2 v6

    pojedz do Vario Gaz na tużyckiej przy radzymińskiej anie tam będziesz po mławach jeździł Ja tam zakładałem do Aero i jestem zadowolony a przeciwnikiem gazu jestem od zawsze VARIO GAS Roman Brokos 03-683 Warszawa ul. Tużycka 2 tel.: +48 790 240 067 Gadaj Arkiem, możesz mu powiedzieć, że od Artura od srebrnozłotego saaba 95 kombi masz namiar. Ja ich polecam, koleś ma zagazowaną pandę 1.2 turbo;) na własny użytek i 260 konne uno turbo równiez w gazie:) Ogarnia temat nalezycie, gazuje duże moce.
  12. róznica jest przede wszystkim w elastyczności bo tym się poruszasz a nie mocą. V-6 idzie o wiele lepiej z dołu, skrzyżowania na 3 biegu to żaden problem. W górze idzie jeszcze lepiej:) jazda powyzej 4,5 tyś to sama przyjemnośc:) Powiem Ci tak. Mialem V6 60 tyś km potem zrobiłem 406 2.0 136 km którą robiłem x20xev na 2 przejazdy 2 razy na lotnisku podczas zlotu. V6 idzie o wiele lepiej, może na papierze to nie wygląda tak bardzo ale na drodze różnica jest spora. Będziesz musiał kręcić 2.0 1000, 1500 obr wyżej by osiągnąć podobną dynamike. Ja bym sie nie przesiadał. Jak masz zdrowe x25xe które idzie te 8.4 według stopera;) to daj sobie spokój. Teraz mam ciut wiecej km ale do v6 sentyment ogromny.
  13. no niestety, to już nie jest ten bosch co kiedys, każdy Ci to tutaj powie:) nie wiadomo juz kto dla nich robi tarcze, nie zdziwiłbym sie gdyby to były już chinczyki
  14. ja bym sie raczej zastanowił nad oryginalnością tego zimmermana bo ja zakladałem zimą nówki na tył boscha i nie zardzewiały a wiadomo ze bosch to juz raczej marketówka
  15. SNOWSURFER

    Wyciek oleju 2.5 v6

    masz kolego zły olej, 5w40 a nawet 5w50 bym zalał (zapomnij o castrolu, ten olej powinien zniknąć z Twojej świadomości - info profilaktycznie), vka sie grzeje 5w30 jest za rzadki to raz a dwa że czujników to v6 sporo ma:) konkretnie spod ktorego sie leje
×