Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

qaz

Forumowicz
  • Ilość treści

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

qaz wygrał w ostatnim dniu 19 Kwiecień 2018

qaz ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

9 Neutral

O qaz

  • Ranga
    Średnio obeznany

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Saab 9-5 3.0 TiD Z30DT

Ostatnio na profilu byli

166 wyświetleń profilu
  1. Ha ha ha, Panom z electric-service.pl dziekujemy. Dalej czekam na Twój wykres z hamowni bo bylem na ich stronie i... popatrz na wykresy: https://electric-service.pl/chiptuning/3025-opel-vectra-3.0-cdti-184hp.html https://electric-service.pl/chiptuning/3024-opel-vectra-3.0-cdti-177hp.html https://electric-service.pl/chiptuning/3018-opel-vectra-1.9-cdti-150hp.html https://electric-service.pl/chiptuning/3019-opel-vectra-1.9-cdti-8v-120hp.html https://electric-service.pl/chiptuning/3017-opel-vectra-1.9-cdti-100hp.html https://electric-service.pl/chiptuning/3021-opel-vectra-2.0-dti-16v-100hp.html i dla smaczku młodsza siostrzyczka corsa 1.3 CDTI https://electric-service.pl/chiptuning/2915-opel-corsa-1.3-cdti-75hp.html i Forda TDCI https://electric-service.pl/chiptuning/1466-ford-focus-1.8-tdci-100hp.html i silnik HDI https://electric-service.pl/chiptuning/3092-peugeot-207-1.6-hdi-92hp.html widzisz różnice ?? tylko w cyferkach bo to ciągle ten sam wykres. Dla lepszego wglądu wrzuciłem wszystko w jeden obrazek. Wnioski wyciągnij sam. Panowie robią wykresy poprzez przesuwanie siatki z cyferkami. Wykres najbardziej odpowiada któremuś z 1.9CDTI bo jak mówiłem tam wszystko zaczyna się później. Nie ma szans żeby 3.0 CDTI oddało moment max przy 2500 obrotów. Dalej więc czekam na wykres Twojego auta bo może ja się nie znam, ale ignorantem nie jestem a znając budowę silników i zasady fizyki, nie uwierzę jak nie zobaczę.
  2. Wstaw mapę proszę. Będzie dla mnie punktem odniesienia. Ja będę szedł w kierunku niutonow. A skoro potrafią splaszczyc przebieg momentu wydłużając górę w zakresie obrotów to chce to mieć przesunięte do góry.
  3. Jak pisałem wyżej charakterystyka 1.9 przebiega nieco inaczej, wszystko a przede wszystkim moment obrotowy pojawia się później co zmniejsza problem startu. Co do Twojego auta, masz tylko wgrany soft, bez żadnych pomiarów ?? Hamowałeś go ?? Pytam bo po pierwsze, samo wgranie softu nic nie powie o faktycznej mocy i charakterystyce auta, baaa, nawet nie wiadomo czy coś w ogóle dało. Po drugie, dla mnie to dziwne, że w aucie gdzie w standardzie gdzie mamy 400Nm moment wzrósł tylko 40Nm a moc skoczyła aż o 30 koni. Standardowo w tym aucie po piku około 2 tyś obrotu moment leci w dół, u Ciebie musiał zostać zachowany co ciężkie jest ze względu na charakterystykę pracy i konstrukcję tego silnika. Na obrazku masz pokazane jak standardowo przebiega momentu w tym siniku co wynika z jego konstrukcji w zasadzie, jeden jest mój, drugi zapożyczony z początku tego wątku od użytkownika auta z tego forum żebyś widział że ten typ tak ma. Według tego przy mocy 220 KM powinieneś mieć przynajmniej 500 Nm chyba, że jak mówiłem wcześniej pierwsza wysoka kreska przestaje u Ciebie spadać tak gwałtownie dlatego druga niższa rośnie szybciej. Osobiście nie wierzę w taki przebieg momentu w tym silniku więc póki nie wyhamujesz i nie zobaczę wykresu to zakładam że albo masz w ciul niutków albo dużo mniej mocy niż Ci powiedzieli. dodam tylko że przebieg wykresów w Z30DT z 230 konnym silnikiem, gdzie soft był korygowany na hamowni z potwierdzeniem przy każdej zmianie wyników wyglądał w taki sam sposób jak u mnie czy w standardzie tylko za 230 KM pojawiło się 530 Nm. Ostatni element auta, skrzynia i pół osie, ja mam jeszcze starą skrzynię w manualu, 5 biegów, powinna już dawno wyskoczyć a jednak działa, z półosiami gorzej, po roku jazdy zaczął być słyszalny przegub z prawej strony choć już swoje lata mam i spod świateł nie ruszam z piskiem opon z wyłączonym ASR.
  4. Jak coś więcej bede wiedzial to podziele sie namiarem. na razie wyslalem moj wykres z wczoraj i wszystkie info co do mojego swapa i czekam na dalsze informacje.
  5. Największa różnica między nimi jest taka, że V6 zbiera się z samego dołu i od razu jest walnięcie, max moment około 1800 obrotów ( z tego 350 już od okoł0 1500 obr ) a od około 3000 do końca trzyma prawie cały czas maksymalną moc ( u mnie od 3200 do końca nie schodzi poniżej 180KM ) zresztą tak jeździłem od zawsze tym autem, od 3 tyś do czerwonego chcąc jehać dynmicznie i szybko coś połknąć lub uciec. W 1.9 podobne wartości są przynajmniej 500 obrotów wyżej.
  6. Taaaa, pamiętam jak mi mówili, że nie da się wsadzić całego Z30DT do Saab'a a tu minęło póltora roku, 45 tyś km, trasa latem po południu europy, niemieckie autostrady po 180-200 km/h przez 600 km i on ciągle żyje i ma się lepiej niż oryginał. A więc chcę więcej. A jak to mówi: nie, że się nie da, tylko nie potrafię. Ja lubię potrafić . Zobaczymy co wyjdzie. Musze dogonić kumpla w jego 1,9 TTiD ( 220/430 ) znaczy na papierku bo na żywo nie mam się czego wstydzić.
  7. Jeszcze przed końcem roku wpadnie FMIC i kontrola kata choć turbo łatwo i szybko wstaje więc myślę, że przepływ jest ok. Potem znów hamownia i po tym dalsze decyzje. Na razie rozmawiam z warsztatem który z Z30DT robi 230KM/530Nm. U mnie nic nie gwarantuje bo mam sterownik Saab'a nie Isuzu/GM więc nie wie jak z dostępem i zmianami w programie. Ogolnie do tej pory na starym silniku w serii było 176KM/350Nm. Po zmianie bloku z głowicami na starym oryginalnym sterowniku, układach dolotowym i wtryskowym ( niemal identycze z Y30DT ) zyskałem więc 10 KM i 95 Nm . Oczywiście, że chę więcej ... minimum 200/500 bo ładnie wyglada na papierku. ha ha ha
  8. Ja wczoraj byłem wyhamować mój wynalazek. Kompletny Z30DT z całym osprzetem i kompem z Y30DT wypluł 187,4 KM/3978 rpm i 443,5 Nm/1880 rpm . Wygląda więc na to że więcej zyskał na zmieszaniu systemów niż stracił. A raczej tylko zyskał
  9. Przez parę latek mojej przygody z samochodami w moim garażu robiłem auta które według opinii nigdy się nie psują i silniki które nigdy nie wybuchają. To jest mechanika, fizyki nie oszukasz i procesu produkcji też nie. Gdyby proces produkcji był zawsze idealny a użytkownik nie starał się naginac praw fizyki... na każdym forum były by tylko zdjęcia uśmiechnietych kierowców na tle wycackanych aut. A wracając do tematu Y jest zje... konstrukcyjnie, Z jest konstrukcja poprawioną pod względem opadania tulei jak w temacie. Nigdy nikt nie mówił że Y się psuje a Z to już nie, bo to że wydmucha czasem uszczelke czy podskoczy głowica zdarza się jak w każdej innej konstrukcji. Tyle temata.
  10. A ja po wielu dziesiątkach tysi na Motulu przeszedłem na Millersa https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-5w40/ Nie jest tani ale szczerze widzę od razu różnice. Nie wiem z czego wynika ale choć pomiędzy wymianami nie robiłem nigdy dolewek to na bagnecie znikało z full do 2/3 teraz na Millersie stanęło w miejscu, aż przed wymianą organoleptycznie sprawdzałem czy ropy mi nie dolewa a parę tysięcy zrobiłem na autostradach niemieckich nocą na trasie Wrocław - Stuttgart - Wrocław, i tak parę razy, głównie jadąc lewym pasem.
  11. Ale Ameryki nie odkryłes swoim poprzednim postem. Piszesz ze nie rozumiesz skąd te problemy bo u Ciebie jeździ. Ale piszesz to jako przedstawiciel na tym forum Z30dt. Oni też nie rozumieją problemu z opadającymi tulejami. Gdybyś miał zwykle D308L czyli Y30dt nie był byś zdziwiony tylko śledził wątek z ciekawością szukając ratunku. Proste. Twojego silnika po prostu nie dotyczy ten wątek. Sam sobie zrobiłem SLB i od 40 tys km jeżdżę bez po europejskich autostradach z prędkościami pod 200 km/h i to w upały i silnik ani nie pije oleju ani glikol nie znika a do tego to całkiem inny silnik podczas jazdy. Na poprzednim silniku nie było tak różowo...
  12. Coś niska cena za tulejowany silnik po remoncie. Ale o tym już mówiłem wcześniej. Czy da się uratować?? Wszystko zależy od tego co poszło. Może to tylko uszczelka i wymiana wystarczy...ale tylko uszczelka to : obróbka i sprawdzenie głowic, nowe uszczelki pod głowice i osprzęt i oringi, nowe śruby i kupa roboty. Do tego roboty bez gwarancji że będzie skuteczna. Ja juz raz zrobiłem taki błąd i więcej bym go nie powtórzył bo doświadczenie mi mówi że jak Y30DT padnie to najlepiej z niego stolik potem wychodzi.
  13. Nie koniecznie tulei, może zwykły przedmuch na uszczelce. Po drugie, to nie problem z temperatura ale ciśnieniem więc przegrzewac się nie musi. Ja osobiście robiłem u siebie mixa, czyli cała Z30 blok z głowicami spasowalem z osprzętem z Y30 i auto przez rok przejechalo ponad 40 tys km. Była latem Chorwacja, były Włochy, były przeloty przez całe Niemcy że średnia prędkością ponad 180 km/h jazdy ciągiem przez 5 godzin latem (na przykład 3 tygodnie temu wpadliśmy na głupi pomysł zwiedzenia Legolandu a przy okazji muzeum Porsche i Mercedesa w Stuttgart) . Silnik nie zjadl ani grama płynu i do tego pali mniej a zbiera się lepiej. Jeżdżę w manualu, ciągnę go pod 5 tys obrotów w zasadzie pod odcinke przy dynamicznej jeździe i nic. Jeśli kosztowało Cię to ponad 8 tys to jedz i reklamuj. Bo jak ktoś kasuje tyle to i odpowiexzialnosc powinien brać. A jakby co to polecam się na przyszłość. Koszt mojej robocizny przy przerobce silnika to śmieszna kwota przy tym co zapłaciłes. Już parę aut spod mojej ręki w układzie pełen Z30 z osprzętem Y30 bez problemu jeździ.
  14. Gdyby to było moje, podał bym niezależnie od ECU napięcie na zawory SCV podczas kręcenia i zobaczył czy wtedy leci. Nie sądzę żeby oba na raz siadły ale wtedy mamy odpowiedź co jest powodem, czy brak sterowania zaworami czy mechanicznie pompa siadła.
×
×
  • Utwórz nowe...