Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

brudi

Forumowicz
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O brudi

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Śląsk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C Kombi Z20NET

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Panowie pytanie o sprężyny, czy blaszki dociskające zaciski z przodu. Po kupnie auta w lewym przodzie nie było tego wcale, skutek - trzaskanie na nierównościach. Kupiłem dokładnie taki zestaw. Nie pasowało "plug and play", na wygląd też "trójkąt" jest krótszy od tego w prawym kole, trochę doszlifowałem rogi, pozaginałem wszystko inaczej i weszło. Po pół roku, jako że było to rzeźbione, gdzieś po trasie to zgubiłem i znowu stuka. Na zaciskach jest numer GM 6003, fng 60/28. Teraz namierzyłem taki komplecik: https://www.autodoc.pl/triscan/7657800, z dopiskiem dla pojazdów z pakietem sportowym na oko cały trójkąt z blaszką jest dłuższy niż w tym co miałem https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-akcesoriow-klockow-hamulcowych-metzger-1091297,0-94-1091297-0.html. Pakiet sportowy też by się zgadzał. Mój zacisk wygląda tak: Czy ktoś po tych wszystkich numerach może potwierdzić, że te blaszki nadają się pod moje zaciski? Link do auta i VINu:
  2. Panowie proszę o szybką diagnozę, chwilowo nie mam dostępu do kanału, tyle nakręciłem Czy to leci z maglownicy? Czy jak w pierwszym poście w tym temacie do wymiany/regeneracji? Wymieniać czy regenerować? Jak to wychodzi cenowo? I jakie warsztaty godne polecenie na śląsku się tym zajmują? Najlepiej Wodzisław, Jastrzębie, Rybnik, Żory i podobne okolice. Aaa i pomijając wyciek płynu, mam "skaczące" wspomaganie tylko przy ostrym skręcaniu w lewo.
  3. Jeśli dokręcenie nie pomoże to - "Inne opaski zaciskowe" jakie masz na myśli?
  4. Tak dokręcałem, na jednej dało się zrobić może jeden obrót. Reszta dokręcona mocno. Wszystkie problemy z płynem zaczęły się przy niskich temperaturach. Do jesieni, od maja nie dolewałem ani kropli. Wymieniona już chłodnica bo też z niej kapało. Zostały teraz te przewody. Edycja: przylozylem sie jeszcze raz do dokręcania i faktycznie te trudno dostępne dało się podokręcać. Trzeba teraz obserwować.
  5. Witam. Panowie ubywa płyn, kolanka są suche natomiast trochę poniżej, gdzie są trójniki na tych wężach, wszystko mokre jak na filmie poniżej. Pytanie: jak się za to zabrać?Nowe węże, nowe trójniki? Dołożyć opasek zaciskowych? Ktoś miał podobnie?
  6. A ja już zostawiam plamy pod autem + dolewka co jakiś czas. Chciałem się tylko upewnić, czy z prawej strony chłodnicy (pasażer) są jeszcze jakieś węże z których może kapać na chłodnicę. Właśnie byłem jeszcze raz w kanale i dalej nic innego nie znalazłem jak tylko ten płyn na składaniu chłodnicy więc stawiam, że cieknie właśnie chłodnica. Trzeba szykować się do wymiany.
  7. Witam. Panowie taki szybki szpil: Nie widać dokładnego źródła wycieku, poci się gdzieś od połowy wysokości, pod górnym wężem sucho. Diagnoza j/w? Czyli cieknie chłodnica, czy może pod górnym wężem są jeszcze jakieś inne z których może kapać (strona pasażera)? I ponawiam pytanie @JaGrab3, czy w z20net, przedlift do wymiany chłodnicy trzeba podchodzić od strony zderzaka?
  8. Czy ktoś z was jeździ na zimówkach Hankook winter icept evo w rozmiarze 205/55 R16. Śniegu u nas jak na lekarstwo ale mi nawet ciężko na tym ruszyć z miejsca przy minimalnym wzniesieniu na ubitym śniegu, bieżnik około 6mm. Na oponeo nota 5,2 :O. Wjazd mam pod górkę, Escort drapał się z miejsca na oponach całorocznych (185) starej daty, Focus na nalewanych zimówkach (195) też sobie radził, a VC startuje z suchego asfaltu żeby nabrać szybkości i dopiero daje rade... 6mm to już tak mało bieżnika?
  9. brudi

    Jakie świece 2.0 NET

    Powiedzmy że nowe świece też sklepie do przerwy, która tu często była poruszana 0,7mm. Zakładam że będzie jak na sklepanych starych, pojedzie normalnie na PB i na LPG ale wywali check. Wtedy szukać problemu w cewkach i ewentualna podmiana? Na forum saaba znalazłem jeszcze http://saabotage.pl/viewtopic.php?t=2325. Podsumowując, miał problem identyczny jak u mnie, po zmniejszeniu przerwy na świecach auto nie szarpało ale wywalał błąd. Pomógł "kontakt sprej" i psikanie każdej wtyczki w komorze silnika, niestety przez to że psikane były wszystkie, forumowicz nie namierzył tej jednej winnej. Także obecnie śmigam do sklepu i biorę się za czyszczenie, potem będziem szukać dalej.
  10. brudi

    Jakie świece 2.0 NET

    Jeśli mam to rozpoznać po wtryskach i turbo to raczej nie Niebieskie i Garret Jednak moja teza legła w gruzach. Na PB też włącza się check, choc auto jedzie normalnie
  11. brudi

    Jakie świece 2.0 NET

    Witam panowie. Nie wiem czy to problem ze świecami, ale wygląda następująco. Piątek wracając z pracy zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, jechałem na LPG, gazu była już końcówka, myślałem że to jest przyczyną, przełączyłem na benzynę dalej to samo. Przy spokojnej jeździe na LPG, jadąc dalej autostrada ze stałą prędkością 120km/h żadnych problemów. Dopiero przy zjeździe i ruszaniu ze skrzyżowania znów szarpie i włączył się chceck. Komputer, niestety tylko ELM327 błąd P1312 - nieznany diagnostyczny kod problemu, patrząc na forum to coś z wypadaniem zapłonu, świecami itd. Wykręciłem świece, nie wiem ile miały najechane, u mnie jeżdżą od czerwca mają około 10k km,z czego około 9k km na LPG, ile zrobił na nich poprzednik nie wiem. Sklepałem je trochę, skasowałem błąd, jazda testowa i wszystko wporządku. Po paru kilometrach włącza się chceck, ale nie ma objawów opisanych wyżej, czyli auto ciągnie normalnie. Jazda testowa była na LPG. W sobotę od razu zamówiłem świece, zalecane NGK, dzisiaj montaż, przerwy nie zmieniałem, jazda testowa, 3km i check auto szarpie..., przełączam na PB auto nie szarpie. Kasowanie błędu i jazda testowa na PB, auto jedzie normalnie, nie szarpie, check się nie świeci. Za co się teraz brac? Jak pisał @Mav78 w tym temacie stronę wcześniej, stara cewka i nowe świece i z tąd problem, czy jak ktoś dalej pisał "reset kompa" bo mam "rocjechane mapy lpg" czy może polatać trochę czasu na samej benzynie? Czy opcom albo tech opisze błąd dokładnie na której świecy/cewce on występuje? Podsumowując (po każdym akapicie błąd był kasowany) - stare świece, przerwa nie zmieniana, szarpie na PB, szarpie na LPG, włączony check - stare świece, sklepana przerwa, NIE szarpie na PB, NIE szarpie na LPG, włączony check - nowe świece, przerwa nie zmieniana, szarpie na LPG, nie szarpie na PB, włączony check - nowe świece, przerwa nie zmieniana, NIE szarpie na PB, check nie wystepuje - od ostatniego kasowania błędu nie jeździłem na LPG, około 7km jazdy testowej tylko PB, w poprzednich przypadkach check na LPG palił się po około 2 kilometrach Jeszcze jedno, czemu po sklepaniu starych świeczek, nie ma problemu z jazdą a zapala się check engine? czy to może być związane z jazdą na LPG? Czy może w nowych NGK też powinienem zmniejszyć przerwy?
  12. brudi

    Virtual Tuning

    Panowie felgi jak na załączonym zdjęciu. Na zimę idą do malowania proszkowego, zastanawiam się czy jechać w standardowy srebrny czy przyciemnić co nieco? Jakiś ciemniejszy szary/grafit? Czy coś szarego z bardzo delikatnym odcieniem militarnej/wojskowej zieleni, jak na trzecim zdjęciu tylko bardziej delikatnie i matowo. Jakby się komuś nudziło prosiłbym o jakieś przeróbkiFoto poglądowe, Źródło: FB, Plasti Lak Wrocław
  13. Niedawno tutaj pytałem o opinie, na temat uważany przez wielu za trochę kontrowersyjny - założenie progresywnego Eibacha -30 z przodu oraz zostawienie seryjnego liniowego Sachsa -20 z tyłu, w celu wyrównania przodu z tyłem. Zaryzykowałem. zmontowałem i... ... więc pozwolę sobie skopiować swoją wypowiedź z mojego tematu, bo od tego czasu nic się nie zmieniło: W mojej opinii, po przeszło 1000km, można zakładać bez żadnych przeciwwskazań . Parę fotek tutaj "klik".
  14. Musze Cie zacytować, żebyś koniecznie przeczytał kolejne pytanie Jeden z forumowiczów w handelku ma na sprzedaż 2 sprężyny przednie Eibach do GTSa: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-opel-vectra-c-gts-e10-65-007-01-22-pi-3037.html "Obniżenie -15mm", tzn -15mm od zawieszenia z GTS,czyli Sachs -20. Co ma dać od zwykłej serii około -35mm tak na to patrzeć? Jako, że u mnie w kombi też jest sachs -20, a nacisk na oś w w/w sprężynach na przód tj 1060kg, u mnie zaś odczytane z tabliczki z auta jest to 1050kg. Co prawda na tylnej osi różnica jest już większa 1035, a u mnie 1100 jednak tył zostaje oryginał. Czy te przednie sprężyny z GTSa mogą podejść do mojego kombi? A tu z katalogu Eibacha przód komplet do karawanu -30. Nacisk na przód ten sam: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-opel-vectra-c-caravan-e10-65-011-01-22-pi-3015.html
  15. Panowie prawdopodobnie zdiagnozowałem u siebie przyczynę delikatnych metalicznych stuków z przedniego lewego koła, do tego przy np parkowaniu i wciśnięciu hamulca można odnieść wrażenie jakby zacisk się "przesuwał" zanim złapie - po prostu słychać stuk, ale hamuje ok. Już miałem z tym, jechać na stację diagnostyczną bo myślałem że to zawieszenie, ale będąc w kanale można ręką poruszać zaciskiem na tyle, że wyczuje się stuknięcie, pozostałe 3 tego nie mają. Patrząc na pkt 2 tego poradnika: "2.Odkręcamy zacisk od jarzma potrzebujemy do tego IMBUSA 7 (prowadnicę potem należy oczyścić)" te śruby siedzą sztywno, ale cała góra lata na boki. Czy zestaw naprawczy zacisku hamulca powinien załatwić sprawę?
×