Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

brudi

Forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Śląsk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C Kombi Z20NET
  1. A ja już zostawiam plamy pod autem + dolewka co jakiś czas. Chciałem się tylko upewnić, czy z prawej strony chłodnicy (pasażer) są jeszcze jakieś węże z których może kapać na chłodnicę. Właśnie byłem jeszcze raz w kanale i dalej nic innego nie znalazłem jak tylko ten płyn na składaniu chłodnicy więc stawiam, że cieknie właśnie chłodnica. Trzeba szykować się do wymiany.
  2. Witam. Panowie taki szybki szpil: Nie widać dokładnego źródła wycieku, poci się gdzieś od połowy wysokości, pod górnym wężem sucho. Diagnoza j/w? Czyli cieknie chłodnica, czy może pod górnym wężem są jeszcze jakieś inne z których może kapać (strona pasażera)? I ponawiam pytanie @JaGrab3, czy w z20net, przedlift do wymiany chłodnicy trzeba podchodzić od strony zderzaka?
  3. Czy ktoś z was jeździ na zimówkach Hankook winter icept evo w rozmiarze 205/55 R16. Śniegu u nas jak na lekarstwo ale mi nawet ciężko na tym ruszyć z miejsca przy minimalnym wzniesieniu na ubitym śniegu, bieżnik około 6mm. Na oponeo nota 5,2 :O. Wjazd mam pod górkę, Escort drapał się z miejsca na oponach całorocznych (185) starej daty, Focus na nalewanych zimówkach (195) też sobie radził, a VC startuje z suchego asfaltu żeby nabrać szybkości i dopiero daje rade... 6mm to już tak mało bieżnika?
  4. Jakie świece 2.0 NET

    Powiedzmy że nowe świece też sklepie do przerwy, która tu często była poruszana 0,7mm. Zakładam że będzie jak na sklepanych starych, pojedzie normalnie na PB i na LPG ale wywali check. Wtedy szukać problemu w cewkach i ewentualna podmiana? Na forum saaba znalazłem jeszcze http://saabotage.pl/viewtopic.php?t=2325. Podsumowując, miał problem identyczny jak u mnie, po zmniejszeniu przerwy na świecach auto nie szarpało ale wywalał błąd. Pomógł "kontakt sprej" i psikanie każdej wtyczki w komorze silnika, niestety przez to że psikane były wszystkie, forumowicz nie namierzył tej jednej winnej. Także obecnie śmigam do sklepu i biorę się za czyszczenie, potem będziem szukać dalej.
  5. Jakie świece 2.0 NET

    Jeśli mam to rozpoznać po wtryskach i turbo to raczej nie Niebieskie i Garret Jednak moja teza legła w gruzach. Na PB też włącza się check, choc auto jedzie normalnie
  6. Jakie świece 2.0 NET

    Witam panowie. Nie wiem czy to problem ze świecami, ale wygląda następująco. Piątek wracając z pracy zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, jechałem na LPG, gazu była już końcówka, myślałem że to jest przyczyną, przełączyłem na benzynę dalej to samo. Przy spokojnej jeździe na LPG, jadąc dalej autostrada ze stałą prędkością 120km/h żadnych problemów. Dopiero przy zjeździe i ruszaniu ze skrzyżowania znów szarpie i włączył się chceck. Komputer, niestety tylko ELM327 błąd P1312 - nieznany diagnostyczny kod problemu, patrząc na forum to coś z wypadaniem zapłonu, świecami itd. Wykręciłem świece, nie wiem ile miały najechane, u mnie jeżdżą od czerwca mają około 10k km,z czego około 9k km na LPG, ile zrobił na nich poprzednik nie wiem. Sklepałem je trochę, skasowałem błąd, jazda testowa i wszystko wporządku. Po paru kilometrach włącza się chceck, ale nie ma objawów opisanych wyżej, czyli auto ciągnie normalnie. Jazda testowa była na LPG. W sobotę od razu zamówiłem świece, zalecane NGK, dzisiaj montaż, przerwy nie zmieniałem, jazda testowa, 3km i check auto szarpie..., przełączam na PB auto nie szarpie. Kasowanie błędu i jazda testowa na PB, auto jedzie normalnie, nie szarpie, check się nie świeci. Za co się teraz brac? Jak pisał @Mav78 w tym temacie stronę wcześniej, stara cewka i nowe świece i z tąd problem, czy jak ktoś dalej pisał "reset kompa" bo mam "rocjechane mapy lpg" czy może polatać trochę czasu na samej benzynie? Czy opcom albo tech opisze błąd dokładnie na której świecy/cewce on występuje? Podsumowując (po każdym akapicie błąd był kasowany) - stare świece, przerwa nie zmieniana, szarpie na PB, szarpie na LPG, włączony check - stare świece, sklepana przerwa, NIE szarpie na PB, NIE szarpie na LPG, włączony check - nowe świece, przerwa nie zmieniana, szarpie na LPG, nie szarpie na PB, włączony check - nowe świece, przerwa nie zmieniana, NIE szarpie na PB, check nie wystepuje - od ostatniego kasowania błędu nie jeździłem na LPG, około 7km jazdy testowej tylko PB, w poprzednich przypadkach check na LPG palił się po około 2 kilometrach Jeszcze jedno, czemu po sklepaniu starych świeczek, nie ma problemu z jazdą a zapala się check engine? czy to może być związane z jazdą na LPG? Czy może w nowych NGK też powinienem zmniejszyć przerwy?
  7. Virtual Tuning

    Panowie felgi jak na załączonym zdjęciu. Na zimę idą do malowania proszkowego, zastanawiam się czy jechać w standardowy srebrny czy przyciemnić co nieco? Jakiś ciemniejszy szary/grafit? Czy coś szarego z bardzo delikatnym odcieniem militarnej/wojskowej zieleni, jak na trzecim zdjęciu tylko bardziej delikatnie i matowo. Jakby się komuś nudziło prosiłbym o jakieś przeróbkiFoto poglądowe, Źródło: FB, Plasti Lak Wrocław
  8. Niedawno tutaj pytałem o opinie, na temat uważany przez wielu za trochę kontrowersyjny - założenie progresywnego Eibacha -30 z przodu oraz zostawienie seryjnego liniowego Sachsa -20 z tyłu, w celu wyrównania przodu z tyłem. Zaryzykowałem. zmontowałem i... ... więc pozwolę sobie skopiować swoją wypowiedź z mojego tematu, bo od tego czasu nic się nie zmieniło: W mojej opinii, po przeszło 1000km, można zakładać bez żadnych przeciwwskazań . Parę fotek tutaj "klik".
  9. Musze Cie zacytować, żebyś koniecznie przeczytał kolejne pytanie Jeden z forumowiczów w handelku ma na sprzedaż 2 sprężyny przednie Eibach do GTSa: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-opel-vectra-c-gts-e10-65-007-01-22-pi-3037.html "Obniżenie -15mm", tzn -15mm od zawieszenia z GTS,czyli Sachs -20. Co ma dać od zwykłej serii około -35mm tak na to patrzeć? Jako, że u mnie w kombi też jest sachs -20, a nacisk na oś w w/w sprężynach na przód tj 1060kg, u mnie zaś odczytane z tabliczki z auta jest to 1050kg. Co prawda na tylnej osi różnica jest już większa 1035, a u mnie 1100 jednak tył zostaje oryginał. Czy te przednie sprężyny z GTSa mogą podejść do mojego kombi? A tu z katalogu Eibacha przód komplet do karawanu -30. Nacisk na przód ten sam: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-opel-vectra-c-caravan-e10-65-011-01-22-pi-3015.html
  10. Panowie prawdopodobnie zdiagnozowałem u siebie przyczynę delikatnych metalicznych stuków z przedniego lewego koła, do tego przy np parkowaniu i wciśnięciu hamulca można odnieść wrażenie jakby zacisk się "przesuwał" zanim złapie - po prostu słychać stuk, ale hamuje ok. Już miałem z tym, jechać na stację diagnostyczną bo myślałem że to zawieszenie, ale będąc w kanale można ręką poruszać zaciskiem na tyle, że wyczuje się stuknięcie, pozostałe 3 tego nie mają. Patrząc na pkt 2 tego poradnika: "2.Odkręcamy zacisk od jarzma potrzebujemy do tego IMBUSA 7 (prowadnicę potem należy oczyścić)" te śruby siedzą sztywno, ale cała góra lata na boki. Czy zestaw naprawczy zacisku hamulca powinien załatwić sprawę?
  11. Nie bardzo mi się to widzi, z tego powodu, że czasem wiozę trochę ciężaru w bagażniku i auto dość sporo siada już na Sachs, do tego może się znowu trafić jazda z przyczepką. Ze względów wizualnych na pewno dobry byłby cały na -30, jednak ze względów użytkowych wolałbym pozostać z tyłu przy -20. Masz na myśli to, że z przodu będzie progresywny Eibach a z tyłu liniowy Sachs i z tego może być wybuchowa mieszanka?
  12. VIN masz tutaj: http://opelvindekoder.pl/ A ja panowie mam prośbę i pytanie odnośnie sprężyn Eibach. Pacjent Vectra C kombi '04r. Oryginalnie na Sachs -20mm. Coraz bardziej zaczyna mnie kłóć w oczy wysokość przodu, tył siedzi zadowalająco, nie jestem zwolennikiem totalnej gleby, ale przód zaczyna mnie drażnić. Felga 18, opona 40. Dlatego, pomijając dostępność, że uda mi się dorwać sam przód Eibacha rozważam zestaw -30 przód i standard Sachs -20 tył... Prośba: czy ktoś posiada zdjęcie VC kombi z Eibach -30 przód, ale tył Sachs -20 i mógłby podrzucić? Pytanie: Czy na takim zestawie da się jeździć i czy wygląda to normalnie? Czy auto nie siada za bardzo przodem i nie robi się "klin", przód siedzi na ziemi a d*** w górze? Nie musi to być eibach, to samo tyczy się jakiegoś KYBa o obniżeniu -30 przód.
  13. Ok. Dzięki za odpowiedzi. Temperaturę będę obserwowal dalej, za opcomem też się rozejrzę.
  14. A właściwie jaki to ma wpływ na wskazania na liczniku? Dotyczy tylko wskaznika od temperatury czy coś jeszcze?
  15. Jak to sprawdzić? Też jest jakieś ukryte menu czy przez program diagnostyczny? Narazie opcom nie posiadam, elm327 i scanmaster by to ogarnął bo mam jeszcze co w fordzie używałem.
×