Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

macie-k

Forumowicz
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About macie-k

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 09/09/1988

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Auto
    Vectra C Z20NET GTS

Recent Profile Visitors

352 profile views
  1. Wydaje mi się, że trzeba. Próbuj przekręcić kluczyk ruszając kierownicą na boki.
  2. Raczej nie robi to różnicy.
  3. Polecam wyjąć bębenek, wyczyścić i nasmarować. U mnie pomogło a też miałem z tym problem. Nie jest to trudna operacja. Wystarczy zdjąć górną osłonę kierownicy i znaleźć mały otworek od góry stacyjki. Wkładasz kluczyk, w ten otworek jakiś mały imbusik i wychodzi. Najtrudniej znaleźć ten otwór. Z tego co pamiętam to zasłaniają go jakieś wiązki kabli.
  4. http://opelvindekoder.pl/ 100A
  5. Do przedlifta idą takie. Ten srebrny element jest pod kolor zderzaka.
  6. Sam tego nie robiłem więc tylko gdybam ale myślę, że po wymontowaniu fotela i plastików przyprogowych będziesz mógł wystarczająco podnieść wykładzinę, żeby ją osuszyć. Zastanawia mnie tylko czy nie należy odłączyć akumulatora przy odłączaniu kostek fotela. Niech się wypowie ktoś mądrzejszy. Gąbki samej nie wyjmiesz. Jest ona połączona z wykładziną.
  7. U mnie kiedyś pociekło z klimy, że z przodu po stronie pasażera był mały basenik. Zdjąłem tylko plastiki przy progu i podniosłem wykładzinę ile się dało. Szmatami wytarłem do sucha z podłogi a wykładzinę zostawiłem do wyschnięcia. Jeden dzień gorącego lata wystarczył, żeby wszystko wyschło. Tobie też polecam takie rozwiązanie + ewentualnie jakaś suszarka, gazety i pochłaniacze wilgoci, bo choć sam nie ściągałem całej wykładziny to domyślam się, że jest to bardzo czasochłonne. Wymontowanie foteli, wszystkich plastików wokół wykładziny, tunel środkowy i jeszcze pewnie część deski rozdzielczej.
  8. Wróć do warsztatu i oddaj mechanikom. To miska magnetyczna na śrubki
  9. Czy to była kontrolka na zegarach, czy obrazek na dodatkowym monitorze pod wskazówką obrotomierza? Jeśli to drugie, to na pewno nie powinno tak być i ta informacja wskazuje o jakimś błędzie mniejszym lub większym. Do sprawdzenia na komputerze. Jeśli chodzi o amortyzatory to właśnie jestem w podobnej sytuacji. No może nie tak drastycznej jak w tym przypadku ale wiem, że moje ids-y już są leciwę i powoli przychodzi na nie czas. Jeśli chodzi o ceny to powiem krótko: ~600zł/szt za regenerowany (pod warunkiem, że oddasz stary), ~1300zł/szt nowy. Jest też możliwość zamontowania zwykłych amortyzatorów.
  10. Problem w tym, że głowica była zmieniana w listopadzie po przestawieniu rozrządu. Na pewno mam do pogadania z mechanikiem, bo naprawiał mi auto jak ja byłem za granicą. Podejrzewam, że przy montażu mógł uszkodzić gniazdo i naprawił to po cichu z użyciem tulejki. Jakby kupiona przeze mnie nowa (w sensie używana, sprawna) była już z rozwierconym gniazdem to na pewno by mnie o tym uprzedził. Szkoda dowiadywać się takich rzeczy 1000km od domu. Ale nie jest źle. Zamówiłem już na ebay zestaw takich tulejek, za kilka dni powinny być. Co do klejenia to po dłuższym namyśle uważam, że niechciałbym kleić tulejki do głowicy. Nie wiem z jakiego materiału jest i jak się zachowa po dłuższym czasie. Bardziej wolę aby tulejka była klejona ze świecą i wykręcała się z każdą ich wymianą. Niemniej jednak dzięki bardzo za rady
  11. No ja też na pierwszy rzut oka nie zauważyłem, że ta świeca ma większą średnicę. Też uważam, że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie kupno kilku takich tulei i dołączanie ich to tej jednej świecy przy każdej wymianie. Mam tylko kilka wątpliwości. Czy dawać klej do gwintów między tuleją a świecą, żeby nie było, że przy odkręcaniu świecy zostanie w głowicy? Druga sprawa, nad którą się zastanawiam to czy ma jakiś wpływ to, że ta tuleja ma kołnierz, która działa jako dodatkowa podkładka i przez to świeca zamontowana jest nieco wyżej? Najgorsze jest to, że teraz jestem w niemczech i jestem niemal pewien, że będę musiał to zamawiać z Polski bo tutaj nic takiego nie znajdę. Co najgorszego mi grozi w przypadku jazdy z taką uszkodzoną świecą jeszcze przez kilka-kilkanaście dni?
  12. Ale to są te same świece Bosch FR5KI332S. Różnią się tylko tym że na uszkodzonej jest nakręcone coś w rodzaju tulejki. Takiej
  13. Witam, temat dość dziwny więc postaram się szybciutko opowiedzieć co i jak. Pacjent Vectra C Z20NET. W listopadzie po przeskoczeniu rozrządu miałem wymienianą głowicę. Wszystko pięknie ładnie. Auto chodzi normalnie, no może ostatnio czuć lekkie falowanie na wolnych obrotach ale naprawdę znikome. Trzy dni temu, jadąc po autostradzie na tempomacie ok 180km/h pod spore wzniesienie auto się dosyć mocno przydławiło i zapalił się check. Opcom powiedział P1312 wypadanie zapłonu w różnych cylindrach. Po skasowaniu nie pojawił się ponownie, mimo to chciałem spojrzeć na świece bo i tak zbliżał się ich czas. Bez komentarza 😕 Kupiłem nowe Bosch FR5KI332S i zonk. Trzy wymieniłem normalnie a w miejsce tej spalonej nie mogę wkręcić nowej bo średnica gniazda jest większa. Przyglądam się dokładnie uszkodzonej świecy i faktycznie coś jest nie tak. Wygląda jakby była nakręcona na nią jakaś redukcja. Coś jak tutaj. https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawa-gwintu-do-swiec-m14x1-25-x-m16x1-25-5926662160?fbclid=IwAR29RpXU-EPQmEO1BdE0qHJId81txBfduzvORUoeRTCuy_bK6A_CnpmXdVQ Nie piszę, żeby się pochwalić a z prośbą o rady i pomysły co z tym dalej zrobić. Najlepiej bez zdejmowania głowicy. 1. Szukać czegoś jak sprężynki helicoil i nakręcić ją na świecę z klejem do gwintów? 2. Szukać tej samej świecy z gwintem dopasowanym do mojego gniazda? (o ile wogóle takie istnieją) Dodam tylko, że tymczasowo wkręciłem z powrotem uszkodzoną świecę i aż się dziwie, że auto tak dobrze pracuje. Czuć jedynie minimalne zdławienia na wolnych obrotach, których nawet nie widać na obrotomierzu. Podczas normalnej jazdy żadnych różnic. Do prędkości autostradowych się nie rozpędzałem, jedynie miejska jazda.
  14. Może było tak, że ustawiłeś temp na low ale siłę nawiewu na 0 i nie dmuchało. A jeśli chodzi o bzyczenie to prawdopodobnie były to silniczki klap.
  15. Ostatnio przechodziłem przestawienie rozrządu w VC Z20NET co wiązało się z wymianą głowicy. Moja rada: jeśli silnik był w dobrym stanie to naprawa jak najbardziej będzie najlepszym rozwiązaniem. Najważniejsza jest cierpliwość i po prostu trzeba przeglądać ogłoszenia allegro/olx. Ja na początku nic nie mogłem znaleźć i zastanawiałem się nad kupnem używanego słupka (ceny ok 1500zł) ale żaden sprzedający nie potrafił nic sensownego powiedzieć o jego stanie bo były to rozebrane rozbitki, najczęściej z anglii. Gołe głowice na allegro po ok 1000zł bez osprzętu, stan nieznany to słaby interes. Docelowo znalazłem kompletną głowicę z wałkami i całym osprzętem, planowaną i sprawdzoną na szczelność za 550zl z przesyłką ale musiałem na takie ogłoszenie czekać ponad 2 miesiące. Później kumaty mechanik i auto od pół roku jeździ tip top i nie trzeba było nerki sprzedawać
×
×
  • Create New...