Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mcjezioro

Forumowicz
  • Content Count

    783
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About mcjezioro

  • Rank
    Obeznany Vectrowicz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków(okolice)

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    VB 2.0 CDX '97 +BRCsequent # Citroen Saxo1.4

Kontakt

Recent Profile Visitors

547 profile views
  1. Hmmm... no właśnie niema na co czekać. Jakby to powiedzieć... narobiłem niepotrzebnie zamieszania. Po dłuższym przemyśleniu sprawy, przyszło mi do głowy pewne olśnienie. Wziąłem "po lupę uszkodzony rezystor wentylatora od klimy (bo w nim tkwi problem) i obadałem dokładnie sprawę. Okazało się że przy poprzedniej naprawie (też dotyczyła tego samego rezystora), źle połączyłem kable i przez to zmieniłem nieco funkcjonowanie układu. Na pierwszym biegu zamiast szeregowego połaczenia wetylator-wentylator, wyszło mi rezystor-wentylator-wentylator. Byłem przekonany że jest dobrze, aż dziś rozciąłem obudowę tego rezystora i się okazało że jest źle - czyli ma być tak jak na schemacie. Sorki więc za zamieszanie i jeszcze raz szacuneczek Tasiol za to opracowanie. PS Swoją droga, już drugi raz dobywałem się do tego cholerstwa i nie zamierzam więcej. Pierwszym razem stracił połaczenie jeden z trzech przewodów dochodzących do tego opornika, teraz już kompletnie opornik umarł. Okazało się że obudowa była nieszczelna i zgnił skurczybyk w środku. Zrobiłem więc tak, że wywaliłem go stamtąd, kable zmostkowałem, wentylator zamontowałem bez (bo zresztą chyba i tak jest niewymienny), a zamiast niego połączę zewnętrzny rezystor i wepnę się w kable, tak jak to zwykle jest robione w wentylatorach. W razie czego będę miał zawsze do niego dostęp.
  2. Witam I ja sie dołączę do "walki..." Ale na początek zacznę od "konstruktywnej uwagi" Otóż opis ten (skąd inąd bardzo dobry i fachowy), ma braki. Jakies dwa lata temu miałem problem z jednym wentylatorem, zdobyłem schemat rozgryzłem działanie (jestem elektronikiem) i naprawiłem. To co sam wyczytałem ze schematu, zgadzało się dokładnie z tym co tutaj opisałeś. Zastanawiało mnie tylko czemu na schemacie jest zaznaczone że jest to rocznik '99 (polift). No i wczoraj sie dowiedziałem. Kiedyś znów pojawił się problem (z pierwszym biegiem) i kiedy zacząłem drążyć temat, okazało sie że to co jest na tym schemacie z polifta, nie do końca zgadza się z przedliftem. Poszukuję więc schematu do wersji przedliftowej, żebym nie musiał grzebać po omacku w tym komputerze na przekaźnikach. Tasiolmasz może takie schematy?
  3. Co to znów za teoria? Po co niby? Klima automatyczna to taka, która sama reguluje temp., bo chyba nie wszyscy to rozumieją. Ja przy dzisiejszych temp. (ok -10st.) mam ustawione 20st. na panelu, a gdzie jest "eco" już nawet nie pamiętam bo nigdy nie używałem. Tak samo jak ustawienia HI, a mam w aucie ciepło. Jak masz Tobie działa inaczej, to znaczy że masz coś spitolone. Inną sprawą jest że ta automatyczna regulacja jest mało precyzyjna i czasem trzeba poklikać na + czy -, ale o eco można zapomnieć, chyba że się próbuje szukać jakichś super oszczędności.
  4. A po co sie tym w ogóle przejmujesz? ECO wzięło sie od słowa economy - czyli jak wciśniesz, to jedziesz bez klimy i przy tym kilka groszy taniej. Ale to i tak tylko w lecie. Zimą i tak nic nie zaoszczędzisz na eco, a klima jest na tyle "mądra" że wie jak ma się zachowywać i latem i zimą. Nic nie musisz kombinować. Jedynie + albo - jak Ci za zimno lub za ciepło.
  5. Włącz światła postojowe i kierunkowskaz i zobacz czy postojówka nie przygasa w momencie zaświecania żarówki kierunku.
  6. To daje odpowiedź tylko przy dużych nieszczelnościach. Przy niewielkich trzeba czasu żeby je wykryć. Materoli, zaprosiłbym Cie do warsztatu w którym pracuję, ale do Skawiny masz kawałek.
  7. Ma być wpięty w króciec w kolektorze znajdyjący się obok rurki idącej do serwa.
  8. Nie rozumiem nad czym sie jeszcze zastanawiasz? Po pięciu minutach doszło do ładu, bo tak ma być. Już Ci o tym pisałem, że do zagrzania silnika ma być OK. Nie wiem skąd ten mechanik wziął te trzy dni. Na to też już Ci dałem odpowiedź.
  9. A kto coś takiego pisał??? Zawieszenia wielowahaczowe są tak robione żeby właśnie się uginały, przy czym chodzi tu raczej o uginaniena zakręcie aby się koło ustawiało prostopadle do drogi, ale pod obciążeniem jest tak samo (taki efekt uboczny). Przyjżyj się temu i sam powiedz czy tak nie jest. Poza tym ja pisałem głównie o wygniecionych sprężynach. Koła całyczas prosto stoja w zawieszeniach z belką. Nie wiem jak dokładnie wygląda komputrowa geometria, bo jak ja robiłem to mnie nie wpuścili na warsztat, tylko kazali zaczekać w poczekalni. Po robocie dostałem wydruk z pomiarami przed i po w porównaniu do danych fabrycznych.
  10. A może Ty masz po prostu wygniecione sprężyny i Ci niżej stoi. Do tego masz butlę w bagażniku. Wtedy koła bardziej się pochylają bo tak ma działać to zawieszenie. Acha. Tylko dziwne że nic nie powiedzieli na geometri. Może po proprostu nie chcieło im się w to wnikać bo wiedzieli że się kątów nie ustawia. Ja jak byłem na geometrii (mam trochę obiżony), to dostałem na wydruku że tył ma złe kąty. Tłumaczyli mi to tak że belka skrzywiona i coś tam, przy czym ja wiedziałem co jest powodem.
  11. Ile mogą się różnić wysokością od siebie popychacze? 0.5mm? Na pewno nie więcej. To nie doprowadzi do żdnej kolizji. To nie diesel żeby tłoki były tak blisko zaworów. W takiej sytuacji może być jedynie problem z rozruchem (brak kompresji).
  12. Imadłem nie wciskaj popychacza bo możesz go uszkodzić (inaczej się je opróznia), a jeśli by się wcisnął łatwo, to znaczy że już był uszkodzony. Wkładaj jakie są. Po odpaleniu nie gazuj, tylko zostaw silnik żeby się nagrzał. Przy sprawnych popychaczach powinien przestać stukać do czasu nagrzania silnika. Podczas pierwszego odpalenia może mieć problem z zapaleniem.
  13. Ja miałem przedlifta (jest nawet w podpisie). I wszystko pasowało bez zmiany belki.
  14. Jeśli ciśnienie w oponach masz w miarę dobre, to amorki do wymiany. Zobacz czy nie mają wycieków oleju. Jeśli są mokre - tym bardziej do wymiany.
  15. Ja coś takiego robiłem kilka lat temu. Tyle że zmieniłem same hamulce z piastami, a belka została. Linka od ręcznego też została z bębnów bo mocowania pasują. Była ciut za długa, ale miałem problem z dobraniem właściwej nowej, więc skróciłem starą i została.
×
×
  • Create New...