Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamal8000

Forumowicz
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

jamal8000 last won the day on September 5 2018

jamal8000 had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

About jamal8000

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 06/28/1991

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Słupsk, Pomorskie
  • Zainteresowania
    Mechanika,elektryka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.8 122 KM+ Gaz

Recent Profile Visitors

450 profile views
  1. https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-pompa-opel-vectra-c-1-8-16v-122km-6642671219?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=aud-389724427358:pla-466954335978||-|-1011486|&utm_content=|pla|mc:130790890-p:6642671219|&gclid=EAIaIQobChMIg9Cmu5KE6QIVF5SyCh1bVgBXEAQYASABEgKU8PD_BwE taki zestaw mam u siebie od 35 kkm. Wszystko ok, polecam
  2. Już dopisane że do przedlifta. Objaw to duża plama oleju na podwórku, pusicił uszczelniacz. Magiel juz zregenerowany. Koszt 400 zł. Z okolic Słupska polecam Dar- Mag, Mielno. Polecało mi go wiele osób którzy są zadowoleni z jego usług.
  3. Gdy całośc poza kanałem, odkręcamy magiel od sanek. Klucz 19 i nasadka 19 do odkręcenia dwóch śrub. Magiel wolny. Odkręcamy pompę i dwa przewody . Przy okazji sprawdzamy w jakim stanie olej. Lekko czyścimy i szykujemy do serwisu który się tym zajmuję. Powodzenia
  4. Skoro wszystko ustawione i odkręcone to opuszczamy na dół belkę raz z jednej raz z drugiej powioli. Całość waży około 40 kg, więć bez obawy. Gdzy juz na dole można odkręcić stabilizator od sanek. Łatwiej wyciągnąć magiel a przy okazji warto sprawdzić stan gum stabilizatora lub poprostu je wymienić. Gdy zjechaliśmy na dól, warto poprosić drugą osobę aby wytargać całośc z kanału aby w spokoju odkręcić magiel.
  5. I szykujemy się na opuszczenie belki,magla i pompy na dół. Ja to zrobiłem przy pomocy dwóch podośników hydraulicznych i popuszczałem raz jedna raz drugą stronę. Belka jest gówlnie przykręcona na 4 śrubach. Odkręcamy torksem nasadowym E20. Dodatkowo tylne śruby sanek mają jeszcze takie trójkąty i tam były z tego co pamietam torksy nasadowe E16 i E14. Polecam jak ktoś nie ma zakupić zestaw YATO YT-0521.
  6. Już coraz bliżej opuszczania sanek. Sprawdzamy czy mocowanie silnika tj. wyciag trzyma ok. Zabieramy się za odkręcenie dwóch poduszek silnika. Po demontażu weryfikujemy ich stan. Jeżeli budżet pozwala a są w stanie agonalnym wymieńmy je. Przednia poduszka Torx nasadowy z tego co pamiętam E20 i klucz 19 tylna tylko torx E20 nasadowy.
  7. Koleny krok to demontaż śruby mocującej krzyżark do maglownicy. Śruba M8. Potrzebna długa przedłużka i nasadka. Odkręcimy podchodząc od strony kierowcy. Warto potraktować śrubę preparatem typu wd-40. Krzyżak jak i śruba niczym nie zabezpieczone, więc korozję spotkacie napewno. Mi udało się odkręcić. Po odkręceniu lekko podważamy aby krzyżak wyskoczył z osi. Pamiętać warto gdy już regenerujemy aby sprawdzić stan krzyżaka lub pomimo braku luzu ale wystepującej korozji wymienić go.
  8. Kolejny krok to demontaż osłony dolnej chroniącej pasek osprzętu od np. wody. Od dołu mocowane na 3 śruby i na 1 wewnątrz nadkola od strony kierowcy.
  9. Kolejny krok to podwieszenie chłodnic na belce przedniej. ( sory brak foty). Chłodnice są oparte na elementach które są przykręcone do sanek. Gdy będziemy odjeżdzać sankami w dół aby nie wusały na przewodach. Podłużcie jakiś papier na dolną część chłodnicy aby nie poniszczyć lamelek.
  10. Zabieramy się za odpięcie kostek od pompy wspomagania. Po lewej należy wcisnąć zatrzask palcem a duża kostkę należy podważyć płaskim śrubokrętem. Po odpięciu kostek ta co była zostaje przy wiązce a druga, czyli zasilanie wyciągamy. Po to było odpięcie spinek od sanek aby mozną było go łatwo zdemotować. Wyciagamy go aż będzie w okolicach halogenu od strony kierowcy.
  11. A o to przewód. Ze względu na starość spinki na pewno połamią się. Należy zaopatrzyć się w nowe. Mi uchroniły się dwie. Demontowałem Yato YT-0841. Jest to przedów zasilający pompę wspomagania i idzie on prawą stroną po sankach do pompy.
  12. Kolejny krok to odkręcenie lub wyjecie kołków z mocowania(osłony dolnej ) chłodnic. Zależnie od wieku albo będą tam wkręty albo kołki. po odchyleniu będzie trzeba wypiąć ze sanek przewód ,który jest on do niej zamocowany.
  13. Kolejny krok to demontaż rury kolektorowej/wydechowej. Odkręcamy śruby od kolektora wydechowego 3 szt M8, wyciagamy wtyczkę od sondy lambda któa jest za katem oraz odkręcamy obejme na łączniku.
  14. To następne demontaż swożni wachacza z obu stron. Odkręcamy śruby i pociągamy wachacz w dół.
  15. Kolejny krok to odkręcenie końcówek stabilizatora. Potrzebny klucz 19 i 17. Odkręcamy z obu stron.
×
×
  • Create New...