Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

JarekS

Root Admin
  • Zawartość

    11 712
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    178

JarekS wygrał w ostatnim dniu 8 Luty

JarekS ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

1 134 Briliant

O JarekS

  • Ranga
    ..:: Admin VKP ::..

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    511
  • Auto
    Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Kontakt

Ostatnio na profilu byli

20 547 wyświetleń profilu
  1. JarekS

    Wymiana lasera napędu CD w CD 70 NAVI

    Naprawiłeś niedziałające lasery CD w ten sposób ? Nie chce wchodzić zbytnio w polemikę z Tobą bo widzę że nie ma to żadnego sensu. Samym czyszczeniem to sobie można pilota lub panel w kuchence naprawić ale to raczej w sensie, przestał mi działać przycisk lub cały czas aktywna jest jakaś funkcja a nie rozwiązać problem awarii elektroniki. Ale jak jedyną formą naprawy jaką stosujesz jest powietrze i izopropyl, to faktycznie dzielą nas lata świetlne. Nie kolego nie wiem wszystkiego o wszystkim, natomiast z wykształcenia jestem elektronikiem, zajmuje się tym od ponad 20 lat, trochę pojęcia jednak mam. Ja napisałem że się nie da?? NIe kolego, ja właśnie w przeciwieństwie do Ciebie napisałem co człowiek musi konkretnie zrobić aby je naprawić, nie piszę głupot aby popisać, powymądrzać się o swoich teoriach, tylko wiem w czym konkretnie w tamtym przypadku tkwi problem, a wiem to właśnie z doświadczenia które nabyłem podczas dziesiątek godzin naprawiania tego typu radyjek. Ty natomiast wyskakujesz z jakąś insynuacją czyszczenia płyty sprężarką i próbujesz zwalić winę niedziałającego lasera na syf na płycie i twardo się trzymasz swojej wersji, mimo przedstawionych rzeczowych argumentów które jasno wskazują że nic to nie da, w zamian natomiast nie podajesz nic co mogło by w sposób logiczny potwierdzić zasadność czynnosci które zaproponowałeś. Natomiast jeżeli po rozebraniu jednego radia (wnioskuje to po sposobie w jaki rozebrałeś radio) uważasz się za alfę i omegę i uważasz za mądrzejszego od osoby która zjadła zęby na tych odtwarzacz to chyba jednak problem jest z Tobą. Trochę pokory i więcej dystansu do siebie, nie pisałem tego aby się wywyższać nad Tobą a jedynie aby zwrócić Ci uwagę, że nie masz pojęcia o czym mówisz i wprowadzasz potencjalnych użytkowników forum w błąd, sugerujesz wykonanie czynności które mogą dodatkowo uszkodzić radio. W przeciwieństwie do Ciebie ja nie mam problemu z przyznaniem się do błędu, natomiast użyj konkretnego argumentu, opisz czemu dana czynność miała by służyć i jaki realnie ma wpływ z poziomu zjawisk fizycznych, elektroniki, na działanie poszczególnego zespołu/modułu. Sory argumentacja przeczyściłem wiele sprzętu dmuchając na płytę sprężonym powietrzem i działa, do mnie nie trafia, tym bardziej gdy problem dotyczy lasera.
  2. JarekS

    Wymiana lasera napędu CD w CD 70 NAVI

    Jeżeli piszesz o połączeniu panel<>radio to akurat proponuje abyś tego nie czyścił jeżeli nie masz takiej potrzeby, bardzo często dochodzi do ich uszkodzenia na skutek niewłaściwego zdjęcia panelu, upadku radia, niewłaściwego demontażu radia, niefortunne naciśnięcie niechcący gniazda od strony płyty może doprowadzić do zerwania połaćzeń, jest to najbardziej delikatny element w całym radiu (użyto gufnianiej cyny). Natomiast uszkodzenie panel<>płyta główna w żaden sposób nie skutkuje brakiem działania odtwarzania płyty. Nie działają przyciski, przeskakują funkcje tyle że to widać na wyświetlaczu, lub radio jest martwe, nie da się odpalić z panelu. W żaden sposób nie wpływa na odtwarzanie a już na pewno nie w sposób jaki opisał użytkownik wyżej. Jeżeli ma na wyświetlaczu czytanie CD to panel nie ma nic do tego. Efekt zwarcia styczników opisałem Ci wcześniej, Radio w trybie zabezpieczenia odcina sterowanie całego panelu, tracisz możliwość zrobienia czegokolwiek, do czasu usunięcia zwory, radio z poziomu przycisków jest martwe. Bo kompletnie nic to nie da. Aby cokolwiek działo się na płycie musiała by być tam tona kurzu, zalanie, natomiast do czasu przebicia czyli wylania cieczy, nawet jak będzie tam 2mm kurzu nic się nie stanie, gdyż kurz nie przewodzi prądu, nie ma to żadnego wpływu na funkcjonowanie lasera (przeczyścić natomiast jak najbardziej można przy okazji wymiany lasera natomiast nie jest to konieczne. W radiu poza końcówką mocy nie ma elementów które generują nadmiar ciepła więc aspekt zakurzenie=temperatura i zmiana punktu pracy elementów przez co sterowania, również odpada. Rozebranie płyty i jej przeczyszczenie nie zajmie nawet 20 min, wymiana lasera jeszcze mniej. A kto pisze o grzebaniu w napędzie? Ja napisałem co może być przyczyną że pomimo wymiany lasera na nowy nie działa. Wymieniłem tych laserów ponad 100, Naprawiałem dziesiątki radii po nieudolnych próbach wymiany przez innych użytkowników, napisałem co jest na ogół przyczyną braku pożądanego efektu. Na ogół ludzie podczas rozwierania kieszeni wyrywają amorki z czopu, jeżeli się ich prawidłowo nie umiejscowi płyta chodzi pod kątem przez co laser nie łapie prawidłowo. Próbkuje, zaczyna kręcić płytą, ale nie odbiera sygnału z odpowiednią mocą i w odpowiednim kącie, dlatego zwraca error. Druga powszechna przyczyna to odwrotne zapięcie taśm lub nie usunięcie zabezpieczenia cynowego. Rzadko, bo spotkałem się z tym ze trzy razy ale może również być uszkodzony nowy laser. Powtórzę jeszcze raz, absolutnie to nic nie da. Nie przedmuchuje się drobnych elementów elektronicznych sprężarką bo możesz uszkodzić elementy, oderwać je od płyty. Tego uczyli mnie nawet w szkole jakieś 20 lat temu. Pamiętaj że obecnie do połączeń lutowniczych nie wykorzystuje się ołowiu, przez co cyna jest mało elastyczna, z czasem się utlenia, jeżeli element jest poddawany częstym zmianom temperatury proces ten jest dużo szybszy, radia te mają min 10 lat. Kilkukrotnie spotkałem się z sytuacją w której podczas rozbierania elementu, dochodziło do odpadania jakiegoś drobnego elementu (przykładem mogą być oplowskie włączniki które są bardzo na to podatne). Niefortunne psiknięcie może skutkować zerwaniem elementu. Pamiętać należy również że masz tam optykę, wiązkę lasera, wzniecanie kurzu raczej nie jest wskazane. Od zewnątrz soczewki może i jesteś w stanie go usunąć, od spodu natomiast już nie. Laser przepali kurz, uszkodzi zwierciadło i tyle w temacie, Będzie do wymiany. Jak był zalany to może i owszem lub zajepany tak że przyciski stawały, natomiast w żadnym innym przypadku. Tu również prośba jaśniej definiuj o czym piszesz, bo w tym radiu nie ma mikrostyków, panel i przyciski działają na zasadzie kontaktora, natomiast w kieszeni napędów są trzy mikro-przełączniki (switche) Raczej pisz wyrażniej, bo pisałeś o przedmuchaniu płyty ( o dmuchanie bezpośrednie w laser nawet bym Cię nie podejrzewał, miałem na myśli dmuchanie w płytę w sąsiedztwie lasera). Dmuchanie w mikroprzełącznik jeżeli to masz na myśli jest tym bardziej głupim pomysłem, są to bardzo delikatne elementy, w ten sposób bardzo często możesz doprowadzić do ich uszkodzenia. Oglądałeś pierwszą stronę tej porady https://forum.vectraklub.pl/topic/181160-fotostory-instalacja-wejścia-aux-w-radiach-cd7090/?fromsearch=1? Demontaż napędów jest identyczny dla CD 70 jak i DVD90, różni się jedynie formą zapięcia taśmy, natomiast aby się dobrać do napędu CD musisz zdjąć wcześniej napęd górny od DVD, cała różnica. Natomiast to co zaprezentowałeś na zdjęciach do profesjonalki nie należy, możesz uszkodzić taśmę o ścianki radia, możesz niechcący szarpnąć za wiszącą taśmę która się cały czas majda,. Wystarczy zdjąć górną pokrywę, odkręcić napęd DVD, wypiąć wtyczkę, odkręcić napęd CD i go wymontować w całości, prościej, ostatecznie szybciej i na pewno bardziej komfortowa praca, nic Ci nie przeszkadza, nie gimnastykujesz się aby przykręcić śrubki, ułożyć płytę itd itp. Kolego siedzę w tych radiach od ok 8 lat, przez ten czas przerobiłem ich setki, znam je z każdej strony na wylot, robiłem w nich chyba już wszystko i usuwałem wszelkiego typu usterki. uszkodzenia taśm, złącz, paneli, laserów, końcówek mocy, wzbudzanie zasilania, wzbudzania wzmacniaczy, wymiany modułów, pamięci, przedwzmacniaczy, modyfikacje filtrów, auxy, RCA, remote, zmiany podświetlenia. Na prawdę wiem o czym piszę, nie musisz na siłę próbować postawić na swojej racji, gdyż w tym przypadku jej niestety nie masz. Posłuchaj kolego bardziej doświadczonej osoby. Nie piszę tego aby Ci dogryźć a jedynie po to abyś nie wprowadzał innych bez potrzeby w błąd lub aby nie tracili czasu na rzeczy które nic nie dadzą a jednocześnie mogą doprowadzić do dodatkowych uszkodzeń. I prośba nie imputuj mi o efekcie serwisu, bo to jest ostatnia rzecz o którą można by było mnie posądzić, daleki jestem od tego typu podchodzenia do tematów. Prześledź mój profil, zobacz ile różnego rodzaju zrobiłem porad dotyczących modyfikacji oraz usuwania powszechnych bolączek oraz jaką mam liczbę pomocników, o czymś to świadczy, nie chwalę się ale znikąd się nie wzięły.
  3. JarekS

    Wymiana lasera napędu CD w CD 70 NAVI

    Ale kolego głupoty wypisujesz. Zwarcie jakiegokolwiek mikrostyku na panelu radia skutkuje odcięciem całego panelu, radio nie reaguje na żaden przycisk. Jeżeli masz na myśli mikrostyki w radiu to w przypadku ich uszkodzenia radio przyjmuje i odrazu wypluwa płytę, albo nie pozwala jej wyjąć, stycznik zajętości kieszeni, położenia lasera. Płyta nie jest próbkowana czyli jej nie mieli w jednym i drugim przypadku. Objaw który wskazał kolega wyżej wskazuje na problem z odczytem lasera. Albo płyta jest przechylona, któryś z amortyzatorów wypadł, albo jest uszkodzony laser, ewentualnie odwrotnie założona któraś z taśm. A sprężarką to sobie możesz koło napompować a nie dmuchać w drobną elektronikę tym bardziej lasery!!! BTW, odnośnie DVD90, nie wiem czy się zorientowałeś ale napęd CD jest taki sam jak CD70
  4. Już pomijając że robisz sobie reklamę w miejscu niedozwolonym Co ze spalaniem. średnią prędkością, dystansem itd? czy przypadkiem nie pozostanie tylko F na wyświetlaczu?
  5. Pisałem o tym wyżej, nie zmieścisz ich pod maską a poza tym w 3.0 masz elektroniczne sterowanie przepustnicą, w 2,5 było na lince. kolektory i przepustnica pozostaje z x25xe
  6. JarekS

    Zmiana radia z CD70 na radio multimedialne

    Dla bajerów może i warto, natomiast jeżeli komuś zależy na jakości dzwięku to stanowczo odradzam. Brzmi to dramatycznie, dużo lepiej gra oryginał.
  7. JarekS

    Zwarcie, brak iskry, nie odpala

    Nie mógł uwalić cewki, gdyż ona znajduje się za przekaźnikiem, który ma wcześniej w obwodzie oraz dla tego że cewka sterowana jest masą, podanie na obwód zasilania cewki masy tak jak w tym przypadku, spowoduje jedynie uszkodzenie obwodu znajdującego się przed cewką. . Ten kabel który zwarłeś jest głównym zasilaniem do tych dwóch przekaźników k43 oraz k44, jeden odpowiada za iskrę a drugi za sterowanie rozrusznikiem, kompem. Za sterowanie cewką, czyli podanie stałego plusa na cewkę odpowiada przekaźnik k43, dopiero po zaprzężeniu się przekażnika, pojawieniu się plusa na pinie 87, pojawia się sygnał sterujący dla przekaźnika k44 odpowiedzialnego za rozrusznik i pompę. Sprawdź czy na pewno bezpiecznik FV6 ten żółty duży jest cały (zabezpieczenie obwodu zasilania do przekaźników, to on powinien się zjarać). Jeżeli będzie ok, to być może poszedł jakiś przester na przekaźniki. Zewrzyj testowo nogi 30 z 87 na obydwóch przekaźnikach, jeżeli odpali, to zdejmij jedną zworę włóż przekaźnik, jeżeli odpali to masz winowajcę, jeżeli nie odpali to podmien przekaźniki zapewne ten drugi będzie uwalony. Na szrocie takie przekaźniki dostaniesz za piątaka. Pzdr.
  8. Możesz wymienić kondensatory 470uF na 220uF, powinno znacząco pomóc :)
  9. Podważyć śrubokrętem płaskim, rozpiąć wtyczki i wszystko w temacie.
  10. Hmyyy.... no sam nie wiem.... Skoro w instalacji samochodowej masz maksymalnie 14V, z drugiej strony sygnał dźwiękowy biega w granicach 0-5V, ciężko powiedzieć. Elektrolityczne 16V, dla smd o tak małych wymiarach raczej nie będziesz miał problemu z przejściem przez napięcie graniczne pracy, z drugiej strony raczej na 1kV raczej takiego nie kupisz.
  11. końcówka roku 2007 oraz cały 2008 miały oryginalnie dołożone aux, czasami było nieaktywowane ale bebechy w środku były.
  12. Dzwonił Ci rozrząd, miałeś połamane ślizgi i mogło w każdej chwili skończyć się to właśnie przekręceniem wałków i prawdopodobnie tak własnie się stało bezpośrednio przed tym jak przystąpił do jego wymiany (druga opcja to że go źle ustawił i się spotkały zawory z tłokami). Jednak sądząc po zdjęciach i syfie w misce, nastąpiło to przed wymianą oleju. Nawiasem mówiąc rozrządy w tych silnikach są bardzo czułe na olej, powinien być często wymieniany, bo inaczej właśnie dzieją się cyrki z łańcuchem. Nikt teraz nie dojdzie co się faktycznie stało i w którym momencie, faktem jest że z miski wyciągnął połamaną prowadnicę łańcucha więc jak najbardziej rozrząd mógł przeskoczyć i uszkodzić głowicę, jak wcześniej wspominałem, Jeżeli nie ma prowadnicy, rozrząd może przeskoczyć w każdym momencie i nie ma tu jego winy, prędzej czy później musiało do tego dojść, niefart polega na tym, że akurat stało się to jak on odpalił auto a nie jak Ty je użytkowałeś.
  13. mogla jechać bez licznika, nic by się nie stało. wszystko dziala prawidlowo
  14. Również nie udało mi się go zdemontować, zmieniałem diody na założonym pokrętle
  15. Sciągnij sobie z neta książkę Opel Vectra B sam naprawiam, jest tam wszystko co będzie Cię interesować.
×