Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

JarekS

Root Admin
  • Zawartość

    11 051
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Days Won

    143

JarekS last won the day on January 10

JarekS had the most liked content!

Reputacja

1 004 Briliant

O JarekS

  • Ranga
    ..:: Admin VKP ::..
  • Urodziny

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    511
  • Auto
    Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Ostatnio na profilu byli

16 088 wyświetleń profilu
  1. A po przekręceniu kluczyka Ci się żarówka ładowania zapala? podejrzewam że nie, albo ją źle włożyłeś albo pod wpływem wstrząsu się uszkodziła. W vectrze B alternator jest wzbudzany przez kontrolkę na zegarach, jeżeli nie ma tam przepływu prądu (kontrolka nie świeci) to alternator nie ładuje.
  2. Kolego Pinlub bez dwóch zdań miałeś robioną deskę, tak samo grill był zmieniony, jak Rafał pisze jest od Signum. Różnice w grillach były rozmiarach kratownic. Twój grill powinien mieć taką samą strukturę jak wlot powietrza pod zderzakiem. W signumcje jest ona dużo rzadsza niż w vectrze. Wniosek nasuwa się sam, miała strzała przodem, być może nic groźnego podłużnice mogą być całe ale na pewno coś było i jaśki poleciały. Dodatkowo krawędzie deski powinny się pokrywać z linią boczków, u ciebie sporo wystają do góry. Najlepsze jest dowiedzieć się że miało się walone auto w momencie sprzedaży
  3. W twoim przypadku zapewne zasyfiła się sama głowica spryskiwacza, możesz ją zdjac od strony sprysku, w pierwszej kolejności zdejmij osłonę, jest przytwierdzona na dwa zatrzaski do głowicy, następnie palcami wyciągnij głowicę do góry, zobaczysz klamrę (omegę) zabezpieczającą dyszę, wyciągnij ją śrubokrętem a następnie pociągnij głowicę do góry. Głowicę wrzuć na noc do wody z octem, kamień powinien się rozpuścić. Zakładanie w odwrotnej kolejności.
  4. Naciąganie na kasę, jakiś farmazon.pl, swoją drogą stanął bym nad nim i poprosił aby przy mnie skalibrował tą pompę.
  5. Pierwsza metoda, przez jakiś czas po wymianie i odpowietrzaniu będziesz miał wrażenie że są słabsze i że pedał leci w podłogę, po kilku dniach to ustąpi.
  6. Ja też kierowałem się stanem auta, to był priorytet, mam ją 3,5 roku i nie narzekam, nic złego się nie dzieje, natomiast bardziej rozchodziło mi się o nakierowanie że jeżeli ktoś oczekuje jakiegoś tam poziomu wyposażenia to lepiej jest jednak poszukać dłużej lub kupić droższy egzemplarz niż nastawiać się że kupię golasa i sobie dołożę 10-15 rzeczy bo z tego wychodzą kosmiczne kwoty.
  7. Akurat większość aut które mają na siebie zarabiać nie kupuje się w full opcji, jeżeli to ma być wół roboczy w dodatku często ma nim jeździć ktoś inny to po co płacić 10-30% więcej wartości pojazdu? Taa... wszystko da się dołożyć tylko że ile to kosztuje, miałem poprzednią VB golasa, zrobiłem z niej full opcję, tylko ja wiem ile mnie to kasy i czasu kosztowało, w mojej ocenie kupowanie golasa i dokładanie jest bez sensu i nikomu tego nie polecam, jak szukałem swojej to mi lewy proponował same golasy w średniej cenie rynkowej i mówił graty sobie dołożysz..... przeanalizowałem dwa auta jedno które było full opcją za 29 tyś i drugie golas za 25 tyś, po doliczeniu kosztów dołożenia gratów po ówczesnych cenach (bixenon, nawigacja, UVA, elektryczne fotele, czujnik zmierzchu/deszczu, parktornic i jakaś w miarę rozsądna felga) wyszło prawie 33 tyś więc czy jest to rozsądna opcja, polemizowałbym. Sprzedający nie podnosi ceny za każdy bajer do góry typu cena wyjściowa 15tyś + cd70 400 zł, CID 300zł, UVA300zł, podgrzewane stołki 500zł, parktronik 600zł, alarm 200zł itd itp. Dobrze wyposażone auto w tym samym stanie co golas będzie od niego może o tyś dwa droższe, bo niestety ale cene w dużej mierze określa przebieg/rocznik. W przypadku używanych aut full/bieda ceny z czasem się zacierają.
  8. A ja mam sedana i sobie chwalę, patrząc z boku wcale tak dużo się nie różni od HB a zawsze to coś innego niż oklepane hb, kombi czy signum, ten ostatni dopiero jest paskudny Co do praktyczności, od wożenia gabarytów są dostawczaki albo przyczepa, z drugiej strony ile razy w roku wozi się gabaryty? Za to mam ciszej w środku, nie słyszę jak mi się kartofle walają po bagażniku.
  9. Poczekaj aż zaczną sprawdzać emisję spalin i narzucą na diesle dodatkowe podatki wtedy zmienisz zdanie
  10. No jak Ty po dymie czy też parze z tłumika z miejsca diagnozujesz uszczelkę to życzę powodzenia, oby więcej takich fachmanów A tak btw apropos różnicy którą próbujesz wskazać między dymem a parę wodną, przy pęknietej uszczelce również jest to para wodna, jest to odparowująca ciecz. A uszczelka Ci strzeli, będzie słychać wystrzał i od razu zacznie Ci kulej na jeden cylinder?? A co do dymu czy też pary, przy tych temperaturach mogą być tego kłęby że nie będziesz widział nic za sobą, kwestia ile tłumik wody zaciągnął. Żaden z objawów poza "dymem" nie sugeruje uszczelki, natomiast sam dym w sobie może być z kilku zupełnie innych przyczyn i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, może być włąsnie uszkodzony kolektor, nieszczelność w dolocie, "mokry" tłumik. Ja też tak myślę, natomiast uważam że jeżeli się nie znam to się nie wypowiadam, nie wprowadzam kogoś w błąd bo mi się wydaje, nie straszę kogoś kosztami, nie robię zbędnej dramaturgii. Co do ładnego wytłumaczenia objawów uszczelki: -zapocenia olejowe na łączeniu bloku z głowicą -wspomniany dym, para wodna ma słodkawo-mdły zapach -wysoka temperatura, silnik bardzo szybko się nagrzewa, często przy tym wchodzi na czerwone pole, gotowanie się płynu. -maź połączenie oleju z wodą, zabarwienie kawy z mlekiem zamiast oleju, lub tego typu podobne plamy w oleju. -kropki oleju lub maźisty osad w zbiorniczku wyrównawczym -po odpaleniu na zimnym silniku i odkręceniu korka zbiorniczka z pod wieczka wydobywa się dym o zapachu spalin, można również użyć testera na zawartość CO2 w układzie zamiast patrzeć na dymek ze zbiorniczka. Nierówna praca silnika, nie wystąpi przy pęknietej uszczelce, a już na pewno na jej początkowym etapie, musiałby być wydmuchany większy fragment uszczelki ale wcześniej nie miał by już oleju ani płynu w układzie. Objaw pracy na trzy gary może być spowodowany brakiem kompresji (pęknięta głowica, uszkodzony pierścień, uszczelniacz, zawór zaworowy), -drugi problem którego może dotyczyć nierówna praca to brak paliwa na wtrysku, uszkodzony obwód elektryczny, zapchany wtrysk, -brak iskry (świece, przewody, komputer) -lewe powietrze w układzie dolotowym, komputer z przepływomierza odczytuje inną wartość niż w rzeczywistości dochodzi do kolektora ssącego przez co żle dobiera ilość paliwa co skutkuje złą mieszanką i co w ostateczności doprowadza do właśnie do nierównomiernej pracy. Nieszczelność układu dolotowego to w tym przypadku wszystko co się znajduje za przepływomierzem aż do bloku silnika, czyli łącznik elastyczny, przepustnica, kolektor ssący. Strzał który kolega słyszał mógłbyć cofką gazu w szczególności jeżeli ma 2 gen, przez co albo rozszczelnił się kolekror albo połączenie przed nim lub też uszkodzeniu mogła ulec sama przepływka, kolega podczas dodawania gazu powinien pod maską słyszeć jakiś świst powietrza, należy popsikać tą okolicę plakiem i spróbować namierzyć gdzie to jest i co się rozszczelniło.
  11. Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  12. Tak Ci się tylko wydaje że bez niego hamujesz lepiej, w sytuacji awaryjnego hamowania ABS bezapelacyjnie zadziała lepiej niż twoja noga. Od takich co lepiej hamują bez absu,co szybko ale bardzo dobrze jeżdżą, jest całe niebo usiane. Poczytaj sobie o regeneracji sterownika ABS, wystarczy przelecieć zimne luty i po kłopocie a jak nie to kupić używkę za 80-100 zł. Już takich cudów się łapiecie że głowa pęka. Temat zamykam bo nie będziemy popierać druciarskich metod.
  13. Ty jesteś uszczelka pod głowicą po co piszesz głupoty skoro nie masz o tym bladego pojęcia a przy okazji straszysz kolegę. Biały dym w niskich temperaturach to norma i świadczy o jakości tłumika, tłumik absorbuje wilgoć która następnie zamarza po odpaleniu i pojawieniu się ciepłego powietrza woda odparowuje z układu wydechowego, stąd ten dym. Kopcenie na biało również może być objawem uszkodzonego kolektora. W pierwszej kolejności sprawdż jego stan, najprościej będzie odpalić auto, dostać się w okolice kolektora i popsikać go do o koła plakiem, jak obrony się zmienią to znaczy że w nim tkwi problem.
  14. Przodem coś było ale podejrzewam że nie zbyt mocno, widać że pas przedni jest delikatnie pofałdowany na rancjie oraz pewnie był miejscami szpachlowany, zdarli ocynk przy ścieraniu i teraz na krawędziach punktów mocowań wyłazi ruda. Maksa pewnie poszła do wymiany bo łatwiej i szybciej.
  15. To jest jakiś dokładaniec, z racji ułożenia podejrzewam że to było podpięte bezpośrednio pod biegun akumulatora i służyło do zasilania jakiegoś dodatkowego odbiornika.