Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JarekS

Klubowicz
  • Posts

    11772
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    192

JarekS last won the day on June 29

JarekS had the most liked content!

About JarekS

Kontakt

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    511
  • Auto
    volvo xc60
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Recent Profile Visitors

23875 profile views

JarekS's Achievements

Pasjonat

Pasjonat (7/7)

1.2k

Reputation

  1. Zrób zdjęcia płyty w miejscu w którym lutowałeś elementy, najlepiej tak aby było widać oznaczenia podzespołów.
  2. A tak z ciekawości zapytam, po co Ci to skoro, jak mnie pamięć nie myli, to nie było map dla PL a ogólnie ostatnie dla tego systemu zostały wypuszczone ok 1999r?
  3. Może zanim wymienisz całe auto, warto by było abyś podał kody błędów które się zapisały w komputerze.
  4. Jeżeli check się świeci z powodu czujnika wałka/wałków (fizycznie świeci w danym momencie) to nie ma wuja, nie przekroczy 4,5 tyś.
  5. A jeżeli chodzi o czujniki to tylko siemens, jak założyli Ci torpany, 4maxy czy inne budżetowe goofno to w sumie też może być taki objaw, tyle że zawsze w przypadku awarii czujnika wywala błąd po chwili, nie ma opcji żeby uszkodzony był czujnik, spadla moc i nie pojawił się check, najprościej zweryfikować czy auto kręci się powyżej 4,5 tyś, jeżeli tak to na pewno nie czujnik, w przypadku awarii czujnika auto wchodzi w tryb awaryjny, jeżelk chcec pojawia się z innego powodu, np zbyt niskie ciśnienie listwy wtryskowej, wypadanie zapłonu, sondy, przepływ to nie ma odcinki.
  6. Nigdy nie spotkałem się z awarią tego sterownika, one są pancerne, wytrzymywały nawet zwarcia plusa do sygnałów sterujących albo przebitki na głównych zasilaniach. Mi Twój przypadek wygląda na zacierającą/padającą pompę paliwową.
  7. Gwarancja na żarówkę?? proszę Cię, ciekaw jestem jak to wyegzekwujesz. Więcej Cie wyniesie koszt przesyłki niż ta żarówka, z drugiej strony tak czy inaczej powiedzą Ci że ją spaliłeś zbyt wysokim napięciem. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale te żarówki pracują na 12V a w instalacji masz nawet 14,4 to tak a propos gwarancji :), Rob jak uważasz, ja bym nie podał bieguna odwrotnej polaryzacji pod styk instalacji w samochodzie, nawet przy uzyciu taśmy kaptonowej. Przy głupim wciskaniu żarówki w koszyk, może się ona zedrzeć, przesunąć. Co byś nie mówił, to nie jest profesjonalne rozwiązanie.
  8. Później ktoś nieświadomie ruszy żarówką, zerwie izolację albo inny materiał którym to zostało zaklejone i impreza na całego. Tego się nie zakleja tylko ewentualnie zdziera warstwę przewodzącą z jednej strony lub przerywa ścieżkę na żarówce.
  9. Uświadomiłeś mi jak stary jestem i ile lat tu przesiedziałem
  10. Co do syczenia pompy, w niektórych sterownikach, nie ma dobicia pompy po przekręceniu na zapłon, dzieje się tak dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem. Odnośnie Twojego problemu, sugeruje dwie rzeczy: - otwórz wieko baku i zobacz czy nie ma tam syfu, po tylu latach zapewne będize go sporo, być może on przytyka siatkę dopływu paliwa do pompy, jak masz mało paliwa to syf zbiera się w jednym miejscu. - Druga opcja to zacierająca się pompa, jak jest mało paliwa, to szybciej się grzeje (brak odprowadzania ciepła) pod wpływem temperatury materiały się rozszerzają. W moim przypadku było identycznie jak u Ciebie, długie kręcenie zanim zagadał oraz problemy z wkręcaniem się na obroty, szarpanie aż w końcu całkowicie staneła. Niestety obstawiam uszkodzenie pompy, następnym razem jak nie będzie chciała odpalić, podnieś kanapę, zdejmij plastykowe wieczko i uderz czymś kilka razy w bak, następnie przekręć na zapłon i spróbuj odpalić, jeżeli pomoże to na bank kończąca się pompa.
  11. Eh, i dlatego ten klub schodzi na psy. Powiem Wam jak to było kiedyś, klubowicz klubowiczowi pomagał za darmo albo za przysłowiowy browar, Ty mi dziś ja jutro Tobie. W 4 chłopa siedzieliśmy cały tydzień po robocie i robiliśmy swap silnika po nocach, ludzie wymieniali się częściami w celach diagnostycznych, albo mam coś co mi się nie przyda, potrzebujesz, nie ma sprawy bierz, ja komuś założyłem mida, ktoś inny założył mi spryskiwacze i tak do działało, na zlotach otwieraliśmy pitstopy (potrafiłem cały zlot przesiedzieć z lutownicą w łapie: zbieraliśmy na jakiś szczytny cel typu dom dziecka - ile jesteś w stanie, tyle wrzuć do puszki albo usługi były za "przynieś tyskacza, będzie ok". ludzie biegali między sobą i wzajemnie sobie coś tam modyfikowali w zależności od umiejętności, jedyną walutą na tym forum był uścisk dłoni i wzajemna pomoc. To była idea funkcjonowania tego klubu. Dlatego też powstało tyle porad, przynajmniej ja je robiłem w takim założeniu, nie jestem w stanie wszystkim zmienić podświetlenia, założyć aux, czy też dziesiątek innych rzeczy, które jak zrobić opisałem na forum, dlatego to dokładnie opiszę, ktoś sobie zrobi to sam. Szlak mnie trafia jak co chwila słyszę, że ktoś na podstawie moich porad świadczy płatne usługi. Wziąć lutownicę w łapę zrobić auxa czy zmienić podświetlenie, gdzie ma się krok po kroku wszystko opisane, nawet jakie śrubki trzeba odkręcić, prawie każdy potrafi ale żeby jeszcze za to kasę targać i żreć się o nią na forum publicznym, dla mnie to dramat. Doszło do takiego kuriozum, że nawet wydzwaniali mnie ludzie, że zrobił sobie auxa ale nie działa, czy mógłbym zerknąć, przyjeżdża do mnie nie ten człowiek który dzwonił, tylko ku.....wa jego klient, którego sobie ze mną umówił bez mojej wiedzy.... bezczelność niektórych przekracza granice dobrego smaku.... Takie fachowce, skopiować 1:1 spoko, ale jego wiedza ogranicza się jedynie do tego co ma na zdjęciach, jeżeli coś wyjdize poza zakres porady, to już d***, rozkłada ręce, bo nie ma o niczym zielonego pojęcia, "nie rozróżnia diody od rezystora". Działania takich pseudobiznesmenów doprowadziły do tego, że przestałem robić cokolwiek dla forum w zakresie porad, stwierdziłem, że żaden woooooj nie będzie na moich umiejętnościach, poświęconym czasie, chęci dzielenia się wiedzą, zarabiał pieniędzy. Samemu coś wymyślić, poświęcić dziesiątki, może setki godzin aby opracować temat się nie chce, ale skopiować po kimś i przytulić pare setek za frajer to już jak najbardziej i każdy ma ochotę.
  12. Pewnie będzie trzeba wziąć zaświadczenie fakturę za usługę z warsztatu i udać się z nią do miejsca gdzie kupiłeś olej. Pomysł tak absurdalny jak cały ten rząd.
  13. Tak ma być, aby odzyskać kaucję będziesz musiał rozliczyć się z ileju, zdeponować stary w stacji do tego przeznaczonej albo w warsztacie :), czyli od przyszłego sezonu zimowego w piecach olejem silnikowym będą już tylko palić mechanicy i ich najbliższe rodziny
  14. Złap masę przy potencjometrze, pinem plusowym leć po konektorach, musi zaświecić Chyba że masz uszkodzone łączenie kości z płytą. Diody podpięte są szeregowo w sekcjach, sekcje natomiast równolegle ze sobą. Możesz miernikiem spróbować dojść po pinu.
  15. Łącznie są dwa, jeden od podświetlenia gałek, drugi od przycisków i napędów, jak mnie pamięć nie zawodzi la ektóre to dokładnie to już nie pamiętam.
×
×
  • Create New...
UP