Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wimm

Forumowicz
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About wimm

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C GTS 2007r 1.9 DTH

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No to najwidoczniej też tak zrobię
  2. Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że 1.9cdti miał zasłonięty, bo w przeciwnym razie będę miał nie taki, jak powinienem. Choć wydaje mi się, że może to i lepiej. Będzie szybciej się nagrzewał i nie tracił temperatury podczas szybkiej jazdy w trasie.
  3. Cześć. Postanowiłem sobie wymienić grill wraz z całą ramką, bo mój jest popękany. Znalazłem w atrakcyjnej cenie używany grill w bardzo dobrym stanie. Dziś przyszedł, ale trochę się zdziwiłem, bo pod kratką grill jest fabrycznie zasłonięty To znaczy: pod kratkami jest plastik. Nie ma przelotu. W tym grillu, który mam na aucie pod kratką jest przelot na wylot, czyli widać chłodnicę. Różne wersje silnikowe miały różne grille? Możecie podpowiedzieć jak jest u Was?
  4. Napisałem w wolnych tematach na "forum towarzyskim" właśnie po to, żeby poznać Wasze opinie, jakie macie pomysły albo ewentualne rozwiązania. Czy ktoś z Was kupował, czy odnawiał na własną rękę itp. O, takie właśnie opinie są mi pomocne. Nie rozglądałem się za chińskimi zamiennikami. To jest niezły trop, poszukam. Opcja Movera, żeby to odnowić i obmalować też jest fajna!
  5. Tak się zastanawiam... 1000zł to 1/12 kwoty całego mojego auta Lubię moje auto, bo jest całkiem zadbane, w środku też cacy, ale jego słabą stroną jest odchodzący lakier bezbarwny gdzie nie gdzie na przednim zderzaku, no i właśnie ten nieszczęsny grill: kratka w jednym miejscu złamana i odchodząca farba "chrom". Wymyśliłem sobie, że zderzak mogę kupić cały nowy w kolorze za 570zł! Nówka! Na portalu aukcyjnym. Podajesz kolor lakieru i masz... Ale kurde grill za minimum 850zł (wersja nie-brytyjska, polift)! O co kaman? Dlaczego to tyle kosztuje? Macie jakieś pomysły, doświadczenia gdzie kupi
  6. Cześć. Nie miałem za bardzo czasu do tego zajrzeć. Na zewnątrz coraz zimniej i jakoś mnie nie kusi, żeby rozgrzebywać kable Jak będzie jeszcze w tym roku trochę cieplej, to się nad tym pochylę. A jak nie, to poczekam do wiosny. Klimę miałem robioną ze dwa miesiące temu, przy okazji naprawy EGR. Mam nową chłodnicę klimatyzacji i osuszacz. Czynnik nabity. Działa bez zarzutu.
  7. @kupier Bardzo dziękuję. Moduł UEC już przerabiałem. To znaczy wymontowywałem go. Ostatnio skupiłem uwagę na przewodach od modułu wentylatorów do wtyczki XE2. Zdjąłem taśmę, peszle, przejrzałem kable, a potem na nowo owinąłem i poukładałem. Nie skupiałem się natomiast w ogóle na wtyczce XE3 i jej kablach, sądząc, że skoro przewody modułu idą do XE2, to potem do ECU i tyle. No to mam kolejny trop. W następny weekend zdejmę znów UEC i tym razem skoncentruję się na wtyczce i kablach XE3. Sprawdzę to!
  8. Dobrałem się dziś do wtyczki ECU. Dużo tam nie zdziałałem, bo do pełnego dostępu trzeba by podnieść auto, zdemontować cały plastik nadkola i od spodu przejrzeć przewody. Mogę tylko powiedzieć, że na początkowym odcinku wiązka wygląda dobrze. Sucho, czysto, nie ma śladów ingerencji. No nic, szukam dalej
  9. @Tantalos To wyeliminowałem jako pierwsze. Obecnie wymieniłem moduł wentylatorów już po raz trzeci. @Ronal Wielkie dzięki za garść informacji. Czyli wtyczka modułów łączy się jakoś dodatkowo z ECU? Byłem przekonany, że przewody z wtyczki idą do skrzynki UEC i stamtąd dopiero wychodzą do ECU. Czy masz może informację którędy idą przewody z wtyczki modułu do ECU? PIN XC93 | 10 ====> XE3 | 4 ====> XE2 | 40 ====> złącze modułu wentylatora 1 Rozumiem, że jest to pin 4 we wtyczce XE3, tak? Pomyślałem, że zanim zdejmę zderzak i dobiorę się do ECU, mógłbym zrobić jakiś test i
  10. Masz rację. Źle napisałem i już poprawiłem. P1482-04
  11. Tak. Test wentylatorów wykonuję w Op-Comie w kategorii silnik. Op-Com łączy się opcją CAN. Coś mi jeszcze nie daje spokoju: Wymieniałem wtyczkę do modułów, żeby wykluczyć pourywane piny itp (ponadto była pęknięta). Te moduły są różne dla różnych silników i wersji Vectry. Co ciekawe, gdy kupowałem, jedną wtyczkę widziałem i taką bez wolnych pinów. Pin 5 był zajęty. U mnie w ogóle jest brak przewodu na pin 5 i fabrycznie we wtyczce było to zaślepione. I tak jest teraz. Ale może, cholera, poprzedni właściciel coś kombinował jeśli chodzi o połączenie. P.S: Mam jeszcze ten wcześniejszy moduł
  12. Mam ten błąd od kiedy kupiłem to auto. Czyli od sierpnia. To jest już trzeci moduł wentylatorów. Wszystkie kupiłem używki. Błąd zawsze jest ten sam, czyli: II stopień - obwód otwarty. Wykluczam więc moduł. To byłby chyba największy zbieg okoliczności, gdybym kupił wszystkie moduły tak samo uwalone Błąd sygnalizuje lampka auta z kluczykiem. Znika po uruchomieniu silnika. Klima pracuje bez problemów. Bez względu czy mam ją włączoną, czy nie, ten błąd jest cały czas obecny. Nawet gdy go wykasuję, to od razu wyskakuje ponownie. Czyli to wszystko wygląda tak, jakby gdzieś przerwany był przewód
  13. Mogę prosić o wyjaśnienie? Gdzie się dokładnie wpiąć? Nie jestem pewien, czy testy w Op-Com w ogóle ruszą na wyjętej wtyczce z modułu wentylatorów. Mógłbym więc wbić się igłą w cienki przewód za wtyczką modułu, włączyć test pierwszego biegu i sprawdzić na którym przewodzie jakie jest napięcie. To samo zrobić na biegu 3. Jeśli tak, to jak się wbić? Minus w kabel a plus to plusowej klemy? Mam multimetr, to mogę sobie do jego końcówki dolutować igłę Dobry pomysł, poszukam informacji jak dokładnie powinny pracować wentylatory.
  14. Cześć. Po dłuższym czasie w końcu problem rozwiązany. Niestety poprawienie lutów nie przyniosło efektów, więc zamówiłem na eBay ten moduł z Włoch. Nigdzie indziej nie mogłem go znaleźć. Około 105 pln-ów z przesyłką. Wymieniłem. Ksenony poziomują się jak powinny. Błędów brak. Działa. W końcu. Dziękuję pięknie za podpowiedzi i pomoc.
  15. Witaj. Tak. Wtyczki wpinam do wentylatorów. Nie jestem do końca pewien co do pracy wentylatorów, ale chyba wygląda to tak: 1 stopień - rusza wentylator po lewej (strona kierowcy). On włącza się również, gdy uruchomię klimatyzację. 2 stopień - nie wiem, bo mam błąd. 3 stopień - ruszają obydwa wentylatory pełną parą. Drugi bieg powinien kręcić obydwoma wentylatorami, ale nie z pełną mocą - chyba. No i mój problem nie dotyczy samych wentylatorów, bo podczas testu biegu 3 obydwa się kręcą, więc prąd mają. Problem dotyczy błędu i braku uruchomienia stopnia 2.
×
×
  • Create New...
UP