Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

scecmc

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About scecmc

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Skąd
    Aktualnie Irlandia

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 cdti 120

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Różni się przede wszystkim lepkością. tu masz dwa przykłady: http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-extended-life-10w60.aspx# http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-super-2000-formula-p-10w40.aspx# popatrz na parametr @ 100º C w przypadku 10w60 będzie to 22.3 a w przypadku 10w40 to będzie 14.4 , to tak w przybliżeniu. Tak jak napisałem parametr ten odpowiada bezpośrednio za lepkość oleju w temperaturze 100 stopni, im jest on wyższy tym olej potocznie mówiąc gęściejszy. Silnik, który jest już wyeksploatowany powinien pobierać mniej oleju który jest gęściejszy w wysokiej temperaturze gdyż tworzy on zdecydowanie grubszy i solidniejszy film olejowy i nie przenika tak łatwo przez pierścienie jak olej o niższej lepkości. Tyle teorii, a w praktyce to różnie to bywa. Czasami taki zabieg pomoże a czasami nie, jeśli nie pomoże to tylko remont silnika, a jeśli ograniczy spalanie oleju to i tak remont będzie konieczny, tylko może to się odwlec w czasie.
  2. olej 5w30 jeszcze bardziej będzie znikać. 10w60 można bez problemu kupić na ebay. Ale tak jak napisałem to sprawdź czy producent przewidział możliwość stosowania takiego oleju. Kupisz u siebie w uk na przykład tu: http://www.halfords.com/motoring/engine-oils-fluids/engine-oil/castrol-edge-10w60-oil-4-litre
  3. Co do temperatury, to ewidentnie do wymiany termostat. Jeśli chodzi o spalanie oleju to niestety silniki 1.8 bardzo lubią olej, i tak naprawdę niewiele się da z tym zrobić. Można kombinować ze zmianą oleju na inny, ale nie zawsze to da pożądane rezultaty. Chociaż mam w rodzinie new beetla 1.6 benzyna i ten też żłopał olej w ilości 1l na 1000 km przy oleju 5w30, zmieniłem olej na 10w60 mobila i teraz pobiera również 1 litr tyle że na ok 4000 - 5000 tysięcy kilometrów a to już jest różnica. W VW taki olej jest dopuszczalny, a czy w oplu można go stosować to nie wiem.
  4. Mam możliwość odczytania wsadu ecu za pomocą galetto v54 pod obd, Czy taki wsad wystarczy aby wy programować EGR? Ile taka usługa może kosztować i u kogo na forum można by to zrobić? Mieszkam w Irlandii a tu same łajzy jeśli chodzi o takie sprawy, wolę komuś wysłać wsad do przeróbki niż mieć zrobione byle jak. Pacjenty nto Vectra c 1.9 120km 2007 r fabrycznie bez DPF.
  5. Obawiam się że blacha miedziana 0.8 mm to będzie za słaba. A może jednak ktoś sprzedaje gotowe zaślepki w to miejsce, bo w sumie nie chce mi się rzeźbić samemu.
  6. Czy może ktoś się orientuje gdzie mogę kupić pełną zaślepkę, która by pasowała w miejsce przy kolektorze wydechowym? Ponoć jest innych rozmiarów niż ta przy kolektorze ssącym. Chcę całkowicie usunąć chłodnicę spalin. Auto to vectra 19DT 120km.
  7. No i mnie się przytrafiło. Zmieniłem termostat i jest jeszcze gorzej jak było Nowy termostat firmy QH uszkodzony od nowości, otwarty już przy około 50 stopniach . Teraz mam zamiar założyć dodatkowy termostat, ten nowy odeślę i zwrócą kasę a w starym chcę wydłubać wkład i zamontować dodatkowy termostat. Jako że nie lubię prowizorki znalazłem coś takiego: https://www.meziere.com/Products/Cooling-System-Accessories/Inline-Stat-Housings/Inline-Thermostat-Housing-1-50-Hose-to-1-50-Hose.aspx lub na ebay: http://www.ebay.ie/itm/Meziere-Wn0072-Inline-Thermostat-Housing-/152431347509?hash=item237d9dc735:g:EXUAAOSwtfhYnSjJ No i teraz pytanie? można to kupić o średnicy wej/wyjście 40 mm lub 30 mm. Wie ktoś może jaka jest średnica węza w 1.9 cdti 120 km? No i czy temperatura otwarcia (90.56} stopni będzie ok czy może lepiej (85) stopni? Są dostępne tylko takie, w zestawie jest z termostatem na 90 stopni, ten na 85 stopni trzeba dokupić a koszt jest około 8 dolarów. Co myślicie o takim rozwiązaniu?
  8. czy po 2007 roku dokonano jakiś zmian w tym silniku? Chodzi o to że kupiłem świece BOSCH 0 250 202 036 a powinienem kupić BOSCH 0 250 202 132. Różnią się tym że te pierwsze mają 6 mm krótszy żarnik. Jednak auto odpala bardzo dobrze, więc nie wiem czy wymieniać na te drugie?
  9. To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Mam taki problem, dziś wymieniłem olej i filtr paliwa Vectra C 1.9cdti 120 2007r. Po złożeniu tego silnik zapalił i wyjechałem z warsztatu ale nie na długo. Po przekroczeniu 2500 obrotów silnik gaśnie i zapala się kontrolka silnika z kluczykiem. Przed wymianą filtra paliwa samochód jeździł jak nówka. komp pokazuje błąd P0001 za małe ciśnienie na listwie czy jakoś tak. czytałem że tych silników się nie odpowietrza no ale teoria jedno a praktyka drugie. Nadmieniam że przed odpaleniem przekręcałem kluczyk aby pompa napompowała paliwo trzykrotnie. Samochód na wolnych obrotach pracuje wzorowo, ale pod obciążeniem jazdą zdycha. Jeszcze raz napiszę, że stało się to zaraz po wymianie filtra paliwa. Macie może jakieś sugestie?
×
×
  • Create New...