Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sebomomo

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About sebomomo

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 08' 140KM Z18XE;XER

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Odświeżę trochę temat, bo dla mnie nie jest wyczerpujący. Mam wersję GTS rocznik 2008 i przeszkadza mi twardość tego zawieszenia. 1. Proszę o opinię kogoś kto zmieniał zawieszenie z twardego na standardowe, czy zauważalny jest wzrost komfortu? 2. Ile cm będzie wyższy samochód po zmianie zawieszenia z GTS na standard? 3. Wylał mi się jeden amortyzator z przodu i muszę wymienić oba na przedniej osi. Czy mogę wymienić tylko na przedniej osi z zawieszenia GTS na standardowe (amorek+sprężyna) a zostawić obecne GTS na tylnej osi? czy to bezpieczne, jakie mogą być konsekwencje takiej operacji?
  2. Witam Mam problem ze sterownikiem obiegu zamkniętego. Przy zamykaniu wydaje dziwne dźwięki (klika\tryka\coś przeskakuje). Wyczytałem że to standardowy problem, rozebrałem ten sterownik, rzeczywiście na tej dużej zębatce był jeden wyłamany ząbek, przesunąłem zębatkę o 120 stopni i niby wszystko OK ale... problem z moją Vectrą C polega na tym że prawidłowo otwiera i zamyka się klapa obiegu zamkniętego ale po przełączeniu z otwarty na zamknięty klapka się zamyka a następnie przez kilka sekund silniczek jeszcze pcha tą klapkę przy okazji wydając te dziwne dźwięki. Dodatkowo jak otwieram drzwi od samochodu to od razu słychać te dźwięki (jakby samochód sam sobie sterował obieg zamknięty\otwarty). Tutaj filmik jak to wygląda: https://drive.google.com/open?id=1k4eUz7q0x0qmNpjMm_MOWMygjTDrNLfl lub Dodatkowo jak auto stoi w garażu to co jakiś czas (10 - 30min) samo uruchamia się to "trykanie", dodam że bez żadnej ingerencji człowiek. Wygląda to tak jakby samochód uzyskał świadomość i sam sobą sterował Mam auto od roku i nic takiego się nie działo wcześniej. Vectra 2008 rok, wersja cosmo z pełnym automatycznym sterowaniem nawiewami\klimatyzacją. Czy ktoś miał coś podobnego? Czy jak wymienię sterownik (ten z silniczkiem i zębatkami) to problem ustąpi? Czy to raczej problem z elektroniką? Pozdrawiam Sebastian
  3. Blokuje się ponieważ jak złożysz wszystko do kupy to zębatkami nie przepchniesz silniczka. ja mam sprawny układ i po złożeniu całego mechanizmu też nie mogę ręcznie ruszyć mechanizmem.
  4. Witam W Vectrze C 18XER 2008r, wymieniam płyn w chłodnicy bo był bardzo brudny i możliwe że poprzedni właściciel nie wymienił go przez 7 lat. Płyn był baaardzo brudny, zamulony więc po spuszczeniu zalałem układ zwykła wodą, przejechałem parę km, dolałem to co ubyło. Następnie spuściłem całą wodę, która się wymieszała z resztkami płynu i powtórzyłem proces drugi raz. Obecnie układ nadal jest zalany wodą ale spotkała mnie dziś przygoda ponieważ przy zagrzanym silniku do normalnej temperatury, wyprzedzałem coś na drodze, docisnąłem tak ponad 4tys obrotów i wodę mi wywaliło przez otwór przelewowy w zbiorniczku. Uprzednio nie katując silnika przejechałem na wodzie ze 50km i nic takiego się nie działo. Teraz się zastanawiam czy coś się zepsuło i dlatego wywaliło wodę czy po prostu przy dużym obciążeniu silnika, temperatura tak podskoczyła że zagotowała wodę i ją wywaliła? Nie wiem czy zalewać teraz normalnym płynem GMa bo jak ma mi go za chwilę wyrzucić to nie ma sensu tego robić? Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie?
  5. 2 tygodnie temu wyjąłem oba czujniki. Oba były zabrudzone, jeden nawet miał jakieś kawałki twardego szlamu\plastiku. Wyczyściłem oba czujniki i zamieniłem je miejscami. Od tej pory problem ze spadkiem mocy oraz błędami zniknął. Przejechałem już 500km i problem nie powrócił. Dzięki za porady. Pozdrawiam
  6. Już zlokalizowałem czujniki, dzięki za pomoc. Jeśli chodzi o słowo "fejs" to masz na myśli chiński op-com za 60zł, elm27 BT z allegro za 50zł czy jeszcze coś innego. Jeśli innego to co. Ja próbowałem ELM27 przez bluetooth i tam nawet nie widzi tego błędu P0365. Z kolei zakupiłem chiński op-com i narazie mam problemy z podłączeniem się więc obecnie nie znam tego opisu błędu. Rozumiem że muszę poradzić sobie z tym china op-com i tam będę miał pełny opis błedu.
  7. Szukałem filmu instruktażowego ale nie znalazłem do tego konkretnego silnika. Gdzie dokładnie umieszczone są te czujniki? Czy aby je wyjąć i zamienić miejscami muszę zdemontować filtr powietrza, osłonę od KZFR oraz "poluzować" coś od rozrządu? bo jeśli to takie skomplikowane to jednak wolę do mechanika jechać. Jeśli to po prostu kwestia wyciągnąć wtyczkę i odkręcić po jednej śrubie przy każdym czujniku, to dam radę zrobić sam Druga sprawa: sam kod błędu znam ponieważ go "wypedałowałem", wychodzi P0365. W internecie znalazłem opis kodu błędu "Camshaft Position Sensor B Circuit Bank 1". Czy z tego opisu wynika czy jest to czujnik wałka A lub B czy muszę podłączyć się interfejsem diagnostycznym i tam dopiero mi odczyta konkretny opis mojego kodu błędu?
  8. Czy te czujniki są zamienne miejscami tzn lewy-prawy? Bo mógłbym je zamienić miejscami i widać by było czy to na pewno czujnik powoduje błąd. Jak kupując używany czujnik mogę upewnić się że to oryginał a nie zamiennik, mogę to w ogóle sprawdzić?
  9. Czy warto kupić czujnik używany na allegro (ceny 20-50zl) czy lepiej nowy ok 200zł? Czy łatwo samemu wymienić ten czujnik, to jest kwestia wyjąć stary i włożyć nowy czy coś trzeba kalibrować, rozkręcać jakiś rozrząd itp?
  10. Mam Vectre C silnik 18xer, 2008r, przebieg 203tys, benzyna bez LPG. Ostatnio pojawiło się w samochodzie delikatne zamulenie, różnica pojawiła się od razu po zatankowaniu paliwa na BP, dodatkowo po 2 dniach wyskoczyły dwa błędy P0014 i P0365. Pojawiła się kontrolka auto z kluczykiem, która czasem gaśnie czasem się świeci. Zwiększyło się też spalanie z 7,7 na 8,4 l/100km. Dodam że przy odpalaniu nie słychać charakterystycznego stukania świadczącego o zużytych KZFR. Zanim pojadę do mechanika, poczytałem trochę fora i sam chciałbym wykonać podstawowe sprawdzenia. Chcę wyciągnąć i sprawdzić stan zaworów\solenoidów przy KZFR bo to często przyczyna takich problemów, dodatkowo można to wykonywać profilaktycznie. Czy przy wyjmowaniu tych zaworów można uszkodzić oringi na zaworach? Jaki jest rozmiar tego oringu żeby na wszelki wypadek zaopatrzyć się w zapasowy, abym po sprawdzeniu nie pozostał z niejeżdżącym samochodem.
  11. Witam Trochę odgrzeję temat ponieważ u mnie w vectrze silnik 18xer, pojawiło się delikatne zamulenie, dodatkowo wyskoczyły dwa błędy P0014 i P0365. Dodam że przy odpalaniu nie słychać charakterystycznego stukania świadczącego o zużytych KZFR. Czytając różne fora i wątki, zanim pojadę do mechanika, chciałem sam wyciągnąć i sprawdzić stan zaworów przy KZFR. Czy przy wyjmowaniu tych zaworów można uszkodzić oringi na zaworach? Jaki jest rozmiar tego oringu żeby na wszelki wypadek zaopatrzyć się w zapasowy, abym po sprawdzeniu nie pozostał z niejeżdżącym samochodem.
  12. Dzięki, działa. Czekając na żonę pod przychodnią, przypomniał mi się opis jak prawidłowo zablokować oparcia. Jak jebnąłem zdrowo oparciem to się zatrzasnęło. Rzeczywiście trzeba było mocno to zrobić. Jak żona wróciła z przychodni to mówi, że słyszała przez okno jak trzaskałem oparciem i zapytała: Kochanie czy jesteś na mnie zdenerwowany? Bo ja wiem że tylko na chwilę miała wejść
  13. Witam Miesiąc temu zakupiłem vectrę c 2008 hatchback 1,8 XER. Problem polega na tym że nie blokują się oparcia tylnej kanapy. Ani prawe ani lewe oparcie. Przy rozkładaniu oparcia niby widać że się blokuje o bolec ale nawet delikatne pociągnięcie za oparcie, powoduje że ponownie się ono składa. Wioząc coś większego w bagażniku przy nagłym hamowaniu oba oparcia mi się złożyły. Dotykając tego mechanizmu blokowania\odblokowania zauważyłem że strasznie delikatnie to chodzi, jakby brakowało jakieś sprężyny. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i udało mu się to naprawić? Pozdrawiam Sebastian
×
×
  • Create New...