Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kubanino

Forumowicz
  • Content Count

    173
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kubanino last won the day on July 3 2017

kubanino had the most liked content!

Community Reputation

10 Neutral

About kubanino

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 05/29/1992

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów / Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    VC GTS 2007 3.0 CDTI V6 184 KM custom OPC-line

Recent Profile Visitors

960 profile views
  1. Kazdy ma swoje hobby, ale nie kazdy ma kultowego OPLA ! Powodzenia! Temat przeczytany, na bogato
  2. To właśnie mają do siebie wycieki płynu. Nie widzisz, bo od razu paruje, jest gorąco pod maską. Kup tester on jest OK (do sprawdzania CO), natomiast czułbyś to w spalinach, w benzynie to charakterystyczny słodkawy zapach. Odpal auto, zdejmij zderzak, gdzieś w garażu i szukaj, musi być wyciek. Dla spokoju możesz wymienić zbiorniczek, może daje ciała. Sam męczę się z wyciekiem, z tym że on jest większy, ale tak szybko paruje, że nie zawsze mogę zdążyć go zobaczyć. Natomiast jak zaniedbasz i nie dopilnujesz płynu, to wtedy możesz właśnie przegrzać głowicę.
  3. Już nawet nie pamiętam jaką Najpierw było papierami wodnymi od 1500 (były mocno zjechane) do 3000, a potem polerka i jakaś tania pasta polerska. Zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym, który również poddałem papierom wodnym i na koniec pasta wykończenie. Ogólnie było OK, ale widać że amatorka gruba Jak w obecnej VC oddałem lampy do polerowania, to wróciły jak nowe. Teraz po 2 latach lewa pożółkła (auto stało 2 lata na parkingu lewą stroną do słońca), ale delikatnie.
  4. Z racji swojego charakteru "zrób to sam", przerabiałem lampy. Wydaje się, że robota prosta, nie da się sp*****zielić. Ale licząc czas, nerwy i w przypadku nieudanej akcji ponowne działanie, nie warto. Za rozsądne pieniądze firma nie tylko poskleja, spoleruje, ale też udzieli gwarancji. Pierwszą VC potraktowałem samodzielnie polerką i klejeniem. Jedna lampa się udała, druga tak sobie. Nie wiedziałem jak to zrobić z głową, przegrzałem plastik, zrobiłem oczka przez nieudaną polerkę. Naprawdę się starałem, nie pykło
  5. Możesz na przykład ściągnąć go na chwilę, sprawdzić czy wtedy spalanie wróci do normy, może gdzieś tam jest opór.
  6. Wiem, że to trochę "z du$#y", mogę się mylić, ale obadaj alternator. Silnik pali więcej, bo gdzieś ma obciążenie :), jeśli tak wskazuje komputer. I sprawdź koniecznie wszystkie dopływy i przepływy powietrza. Moc się bierze z powietrza i paliwa. Brakuje powietrza, kompensuje paliwem .. Najprostsze rzeczy najpierw, ale mogę się mylić. Mechanik teoretyk to ocena dla mnie na wyrost
  7. Panowie, dzięki wszystkim za odpowiedzi i komentarze. Czas na obszerne podsumowanie. Odpowiedzi na postawione w tytule pytania, zebrane na podstawie kilku dni szukania w sieci, konsultowania z mechanikami i osobami zajmującymi się SWAPem. Pytanie 1: "Na co uwazać przy SWAPie i gdzie go zrobić? Czytałem tematy, ale są 2-3-4 letnie. " Jak robić SWAP w 2017, to najlepiej (nadal) kupić całego anglika, którego można sprawdzić, ewentualnie zostawić go sobie (jak jest fajne wyposażenie) na części. Skontaktowałem się z osobami sprowadzającymi. Koszt całej operacji, wedle różnych źródeł
  8. Macie Panowie rację, @Klosiu dobrze podsumował. W moim przypadku auto jest gotowe - nowe heble, nowe opony, dobra trakcja,zawiecha. Dlatego w ogóle pomysł z 2.0. Na razie kalkuluje koszty, a przede wszystkim czas. Na dniach będę wiedział co robię, natomiast w temacie nurtują mnie zadane na starcie dwa pytania. Muszę podsumować wartosc gratow, bo sporo dołożyłem, przekalkulować i podjąć decyzję.
  9. Sizon, masz rację w 100, a jak widzisz ja też nie jestem zamkniety. Temat jest przygotowany pod osoby, które takie swapy robią. Dla mnie to czysta kalkulacja. Chcę się w miarę elastycznie poruszać, a robienie po 350 koni i latające bokiem korby nigdy nie były moim priorytetem. Natomiast coś czego nie wiedziałem prawie dwa lata temu, to wysokie koszty obsługi Z30 w Krakowie i podejście okolicznych mechaników, a także problem który mnie dopadł w ostatnich dniach, niestety
  10. Gdybyś miał zaufanego i pozytywnie nastawionego mechanika byłoby łatwiej Przeliczę to, popytam ludzi którzy swapują jakie koszta w tym przypadku i na pewno wezmę pod uwagę. Wiesz jak to jest, karta papieru i jakiś kosztorys trzeba do tego wszystkiego mieć :/ Mam nadzieję, że osoby zajmujące się tego typu tematami podłączą się do wątku, na pewno takich leszczyków jak ja mają co tydzień w serwisie i są opykani w kwestii swapów, popytu na części i finalnego rozliczenia
  11. To jest mega słuszna uwaga, dlatego staram się obliczyć, czy finalnie, pozbywając się gratów z Z30dt, skrzyni, osprzętu, sprzęgła jestem w stanie finalnie osiągnąć koszta na poziomie 3 000. Stąd cały temat i pytania zawarte w temacie. Bo jeśli tak, to moim zdaniem warto, a na koniec wrzucić LPG, który podobno z20net lubi Gdybym miał lipną budę, wyposażenie i ogólny stan VC, to bym nie myślał o SWAPIE, tylko sprzedał i olał sprawę
  12. Może zassało Ci jakieś śmieci do pompki, ja tak miałem kiedyś. Rozebrałem to wszystko, wyczyściłem bak, wyczyściłem koszyczek i spokój na lata. Po prostu było mało paliwa, w baku syf i przytkało
  13. Zdecydowanie nie, na ten moment zależy mi na tym, aby w miarę żwawo auto nadal jeździło, ale nie zamierzam się tym ścigać, bo to byłby wóz z sianem na kołach W ogóle w przypadku VC słowo "tuning" to bardziej adaptacja do wygodnej jazdy niż tuning w pojęciu jakie się nasuwa Z30DT to duże wydatki, które do tej pory mnie unikały i które moim zdaniem mogą być nieuzasadnione, jeśli dwukrotne wywalenie wody przez pompe = UPG ze wskazaniem na opadnięte tuleje. Jeśli nie, spoko, niech dalej jeździ, póki co 1.8 benzyna - to jest za słabe aby się wygodnie poruszać 2.2 obie wersje można w og
  14. Szkoda mi się pozbywać VC, bo sporo w niej zrobiłem. Jeśli okaże się, że nic poważnego z Z30Dt się nie dzieje, to jedynie wstrzymam się ze swapem, lub sprzedam całe auto. Dlaczego? Mruczy ekstra, kultura pracy i spalanie też ekstra. Jednak ostatnio, przynajmniej w Krakowie zobaczyłem awersje mechaników do tego silnika. Miałem fart, bo egzemplarz zadbany i nie było za wiele do roboty, jednak koszty są mimo wszystko 2x większe na wszystkim. Chcemy kupić z Żoną mieszkanie, oczywiście 70% - 80% pójdzie w kredo, dlatego nie wchodzi w grę nowsze auto, a to jest (poza silnikiem) raczej pewne Stąd ba
×
×
  • Create New...
UP