Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciupek

Forumowicz
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ciupek

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ostrowiec Świętokrzyski

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9cdti

Recent Profile Visitors

146 profile views
  1. Sprawdź też przepustnicę, elektronika lubi się zalać olejem i też daje takie efekty, mimo ze jest to diesel i służy ona do gaszenia silnika Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  2. Podłączałeś kompa, zczytywałeś błędy? Miałem taki problem dopiero niedawno udało mi się go rozwiązać. Podłączając interfejs nie było żadnych błędów, a ciśnienie doładowania zdecydowanie za niskie. Wszystkie objawy tak jak u ciebie, i porobiłem wszystko to co ty. Problem tkwił w przepustnicy. Cala elektronika była zalana olejem. Po wypłukaniu benzyną ekstrakcyjna wszystkie objawy ustały. Na początek zdejmij rurę od ic do kolektora i sprawdź jak zachowuje się klapa przepustnicy. Na wlaczonym silniku powinna być cały czas otwarta, a w momencie gaszenia silnika powinna zamknąć sie na sekunde i ponownie otworzyć. Jesli tak nie jest rozbieraj i czyść, tylko najpierw aku odepnij. Warto też sprawdzic czy niema zimnych lutow na złaczu płytki Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  3. Koledzy, Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć. Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej. Przy montażu dodatkowo skleiłem na dirco. Po montażu efekt natychmiastowy. Ciśnienia w kolektorze wróciły do normy a elektrozawór doładowania "płynnie" pracuje. Uszkodzenie przepustnicy objawiało się tylko tym, że kapka nie zamykała się podczas gaszenia silnika. (Powinna po przekręceniu kluczyka zamknąć się na sekundę i ponownie otworzyć). Dodatkowo diagnostykę utrudnił fakt, że samochód nie zgłaszał zadnych błędów związanych z przepustnica. Dzięki za zainteresowanie tematem, opel śmiga aż milo. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  4. Egr zaślepiony i wyprogramowany. Zaraz się wlaśnie wybieram do garażu sprawdzić złącza od ecu i abs Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  5. Tak tyle, ze 1811 był dużo wczesniej i samochód jeździł poprawnie, a 0234 wyskakiwał dopiero jak zrobiłem bypas elektrozaworka i to przy ostrej jeździe Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  6. Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do momentu gdy np zatrzymam się na swiatlach. Po zapaleniu zielonego już ledwo rusza. Albo jedzie zamulony albo jeszcze gorzej max 20kmh. W opelkiem jezdze 3 lata i od tego czasu mam zaslepiony egr, wywalony dpf i klapy wirowe. Podłączając opcoma jest jeden błąd 1811, ale on wisial juz dużo wcześniej. Co do parametrów to wszystko wyglada ok oprócz ciśnienia doładowania, które na wolnych obrotach wynosi 94kpa w stosunku do wymaganego 104kpa. Gdy jest ok to ciśnienie wynosi okolo102kpa. Gdy podlacze elm w apce torque na jalowym boost jest -0.9psi a jak jest w porzadku powinno byc-0.2psi. Generalnie prawie cały czas niema doladowania. Pompa vacum jest ok, daje -0,9bar. Elektrozawory testowałem trzy rożne nowy i używane. Przewód podciśnieniowy jest ok. Grucha tak samo- nie zacina się i trzyma podciśnienie. Turbo bez luzów i wycieków kierowniczki wyczyściłem mimo ze tragedii nie było. Map sensor podmienilem na inny. Dolot zdemontowalem, ale był czysciutki. Oczywiście wszystkie węże i intercooler szczelne. Zrobiłem jeszcze taki myk, ze podłączyłem przewod podciśnieniowy z pompy vacum prosto do gruchy omijając elektrozawór. Wtedy opel idzie pieknie do momentu aż przeładuje turbo i wtedy wywali 0234. No ale to logiczne. Na wtyczce od elektrozaworu mam miedzy pinami 13V, a pomiedzy jednym pinem a masą 10V. Pomiędzy drugim pinem a masą 3,5V??? Filtr paliwa nowy crashbox czysty, odma tak samo wymyta. Może ktoś z was miał podobny problem bo ręce już mi opadają.
×
×
  • Create New...