Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

loloslol

Forumowicz
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About loloslol

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podkarpackie
  • Auto
    Astra H 1,6 Z16XER

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cześć, Trochę stary wątek, ale w mojej Astrze H występuje podobny efekt - nie zawsze, ale od czasu do czasu, auto przy hamowaniu silnikiem zachowuje się jakby było na tempomacie, a spalanie chwilowe nie pokazuje 0 tylko 3 do 6l/100km, czy udało Ci się w końcu znaleźć przyczynę takiego zachowania? pozdrawiam Krzysiek
  2. Problem rozwiązany! Dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne uwagi, okazało się, że jednak ciśnienie na listwie Pb jest za niskie - pisał cichy117 na początku. Sądziłem, że przy braku ciśnienia nie przelewał by aż tak bardzo paliwem i nie strzelało by z rury niespalonym paliwem, niestety nie zmierzyłem jak jest w rzeczywistości. Tak czy inaczej to faktycznie był zbieg okoliczności, że akurat podczas adaptacji, gdzie przełączyło się na gaz, walnął oring przy regulatorze ciśnienia na pompie paliwowej. To się nazywa zbieg okoliczności... Byłem święcie przekonany że to komp sfixował, a tymczasem
  3. Witam ponownie. Alternator zregenerowany - napięcie już nie spada tak drastycznie, natomiast wbrew moim oczkiwaniom niewiele to wniosło do sprawy. Nadal nie udaje się sprowadzić ECU do poprawnych parametrów.
  4. No i wyszło szydło z worka. Problem się częściowo wyjaśnił, aczkolwiek nie został jeszcze rozwiązany. Jak pisałem wcześniej ECU się ładnie zaadaptowało na wolnych i w pewnym przedziale obciążeń silnika - mniej więcej do 20%. Postanowiłem podczas adaptacji zasymulować większe obciążenie, zacząłem więc włączać kolejne urządzenia - klima, światła, grzanie szyby, przeciwmgielne. W pewnym momencie zauważyłem, że żarówka oświetlająca wnętrze zaczyna lekko falować, podpiąłem więc miernik na klemy żeby sprawdzić co się dzieje z napięciem no i okazuje się, że napięcie spadło do niewiele ponad 12V. Za
  5. Załączam filmik z uczenia ECU podczas jazdy - on wiele wyjaśnia. Zwróćcie uwagę, co się dzieje po przekroczeniu 20% obciążenia silnika.
  6. Czego ja już nie próbowałem... Czyniłem różne próby - i po odłączeniu akumulatora i po resecie wartości wyuczonych. Przed chwilą wykonałem adaptację od wystudzonego silnika (po mojej wczorajszej przymieszce z emulatorem i zaadaptowaniem wolnych obrotów na gorącym silniku), pięknie przeszło aż do załączenia wiatraka - oczywiście samo odpalenie musiałem zrobić na gazie i kilka sekund potrzymać na LPG bo na Pb nie ma szans zapalić. Po adaptacji na wolnych obrotach dodałem parę razy gazu - nadal go szarpie, ale jakby mniej. Jadę w trasę, zobaczę - może się wyuczy.
  7. Michał, Dawid, Czy TECHem jest możliwość wyzerowania korekt? Rozjazd polega jakby na tym, że Dla ECU poprawne korekty (offset tak się zaprogramował) leżą powyżej + 25procent - w praktyce sonda spada na dół - korekty rosną do maxa i brakuje zakresu żeby zaczęło się falowanie sondy. Podczas robienia adaptacji na wolnych mieszając potencjometrem doprowadziłem do stanu, gdy korekty zeszły nieco poniżej górnego poziomu, (czasy wtrysków spadły do 3-4 ms) a jak podłączyłem sondę to ona zrobiła resztę - jak tylko zaczęła falować korekty ustawiły się wokół zera. Dodzwoniłem się do Wo
  8. Zbudowałem emulator - działa rewelacyjnie, za pomocą potencjometru można zmieniać napięcie w zakresie 0,1 do 0,8V i podłączyłem zamiast sondy. Na interfejsie diagnostycznym pięknie widać jak ECU mierzy napięcie z emulatora i pokazuje dokładnie zmiany od 0,1 do 0,8V. Wykonałem ponowny reset do wartości wyuczonych no i próba adaptacji z ręcznym emulatorem. Trochę się trzeba było okręcić, ale wolne obroty udało mi się skalibrować - po podłączeniu z powrotem sonda zaczęła pięknie falować na wolnych. Teraz dopiero było widać jak bardzo regulacja wyszła poza zakres. Niestety rozjechało się w całym z
  9. I odłącz przewód lpg od sondy .. Może sieje ster lpg." Odłączyłem przewód od sondy z komputera LPG - nic to nie zmieniło, odczyty z OBD - tak samo jak z podłączonym kabelkiem
  10. Witam ponownie, Sonda lambda wymieniona - efekt - bez zmian. Auto doskonale działa na LPG, na Pb nawet się nie chce uruchomić. Odłączyłem również przepływkę na wolnych obrotach na benzynie - żadnej różnicy - brak reakcj. Wymieniłem przepływkę - bez zmian. Nie odłączyłem jeszcze sondy od sterownika LPG, ale wydaje mi się, że również nic się nie zmieni. Załączam zdjęcie sondy świeżo po wykręceniu. Zrobiłem zrzutkę z torque żebyście mogli zerknąć, zaraz wrzucę link
  11. Ale tylko na chwilę - żeby wyprowadzić ECU na prostą (na wolnych obrotach)
  12. Dziś przetestuję, a co sądzisz o takim emulatorze sondy?
  13. Pewnie mu się spiętrzyło, tak czasami bywa :-) trudno - zaczekam :-) Wpadłem jeszcze na pewien diabelski plan, zerknij, co o tym sądzisz?? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3491988&highlight=
×
×
  • Create New...
UP