Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

stahoo

Forumowicz
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About stahoo

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 09/28/1983

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Signum 2006r 2.8 V6 Irmscher | VB 2000r 1.8

Recent Profile Visitors

318 profile views
  1. Hej! Dzięki za odpowiedzi, zdążyłem trochę poszperać i znalazłem że można ewentualnie przyjąć to wg jakiegoś przelicznika (9,5 x 0.125) x 10 i wychodzi w BAR - czyli mi wychodzi zę ma być ok 12 nominalnie. Rozebrałem to z28net na tyle żeby zrobić mu kompresje "na stole" (wszystko odpięte, prąd na rozrusznik), ale w sumie pomiar na totalnie zimnym silniku, który stoi mi od miesiąca w garażu to raczej mogę sobie gdzieś wsadzić :-), bo hydraulika pusta, bo smarowania/uszczelnienia na tłokach praktycznie brak. No ale zrobiłem i wszędzie nabił się równo do 10 bar (na 3cim cylindrze tylko kilka chwil dłużej to trwało). I to chyba tyle, bo bez pomiaru w temperaturze roboczej to jak na moje nie ma jednak sensu :-).
  2. Hej, Swap czas zacząć, a przed rozbiórką będę robił dziś chociażby pomiary w nowym egzemplarzu. Ma ktoś rzetelne dane ile ma być? Może pomiary pomiary w zdrowej serii? W necie znalazłem, że ktoś miał ok 12, w innym źródle że 9,5-10 też było ok... Z góry dzięki
  3. Pisz do @ProChoice wyśle Ci za dobrą kasę takie same amory Sachsa jak dla mnie. I to chyba tyle
  4. Spieracie się o amory czy sprężyny? :-)
  5. Dzięki wszystkim za poświęcony czas: Podsumowując rozmowy z @Pałasz i @ProChoice wychodzi, że wstawienie kompletu nowych IDS+ jest w zasadzie 4x droższe niż wstawienie kompletu Sachs Sport :-(. Jakby tego nie liczyć, wstawiając Sachs Sport będzie się dobrze latać i zostaje sporo na inne mody :-). Ceny z obu źródeł tak czy tak atrakcyjne i porządny kontakt. Dam znać jak zakończę temat.
  6. No to regeneracja w NAGENGAST - 490 zł / sztuka + rok gwarancji (3-4 dni auto bez kół zostaje, bo nie mają na wymiankę). To daje w samych częściach: 1. 2000 zł za pozostanie z IDS+ i magicznym słowem regeneracja (regeneracja dotyczy części mechanicznej, nie tykają elektroniki/elektryki). 2. 1100 zł za usunięcie IDS+ i wstawienie nowych amorków SACHS do sportowego, obniżonego zawiasu. (można jeszcze zejsć 250 zł jeśli pójść w KYB, ale chyba nie ma sensu). Opcja numer 2 wydaje się rozsądniejsza ;-). Hmmm
  7. Staram się przypomnieć jak to było gdy był komfort :-) hehe. Może kolega @ProChoice doradzi
  8. Jakie przejścia Cię spotkały? :-) Wychodzi, z tego że jeśli zostawiłbym te sprężyny -20mm co mam + sachs sport to jest to jakaś opcja? Myślę o tych SACHS: PRZÓD | TYŁ - te masz u siebie?
  9. Wysłałem zapytanie do nagengast. Co do rocznego przebiegu to nie przekraczam tym autem 15kkm rok. M
  10. WIdziałem ten kit eibacha - jak się na nim jedzie jeśli o komfort chodzi?
  11. Dzięki - wiem, czyli sprężyny OK że szkoda tego CDC, za 350 zł / szt to był jeszcze regenerował chyba . Nagengast? Czy gdzieś indziej widziałeś taką cenę? Jakie sprężyny progresywne dałeś na tył?
  12. Cześć! Z góry dzięki za dotrwanie do końca Czas się zabrać po zimie za porządną robotę przy aucie. Naprawdę się naczytałem w różnych tematach, necie i nadal mam wątpliwości. PACJENT: ze zdjęcia Signum 2006 na dodatkach Irmiego, Z28NET 250KM, przelot 212kkm (u mnie ~20kkm) ZAWIAS: IDS+, wg VIN XJ2 (przelot raczej jak całej budy) OBJAWY: zużycie brak błędów ze strony IDS, totalny spadek komfortu na przestrzeni ostatnich 2-3kkm (na początku sądziłem, że to wynik tego że olejowe zawsze twardnieją na mrozie), przy dynamicznej jeździe potrafi być odczuwalne "delikatne oderwanie kół" na uskokach, czuć każdą nierówność, brak różnicy w komforcie pomiędzy standard, a sport, wynosi go delikatnie na zakrętach. Na stacji diagnostycznej przed zimą amory miały po 80%. Koła na ten moment 215/55/16 a i tak zrobiła się masakra. CO W ZAWIASIE ZROBIONE DO TEJ PORY: - przód: elementy gumowo-metalowe wahaczy (10kkm temu) - łożyska amortyzatora z przodu (1,5kkm temu) - tył: kompleksowa wymiana wszystkich tulei, łączników (3kkm temu) - geometria prawie że ideał :-) AMORTYZACJA: - przód: amory ori, sprężyny wymienione w styczniu (bo pękła jedna) na KYB RH3528 - niby dedykowane do wszystkich diesli i 2.8 opc, ale auto po założeniu poszło z przodu 2cm w górę. Uznałem to za setup zimowy mimo bólu dla oczu :-). Ułożyły się już trochę, ale nadal nie wiem czy tak ma być czy też nie. - tył: amory i sprężyny ori. CO TERAZ/PLAN: - usunąć IDS, bo regenerować nie mam zamiaru, w używki średnio wierzę, a nowe to 4000-5000 PLN jak wiecie. - opcomem sobie wyłącze kontrolkę CDC - nie chcę gwintu, chcę to zestawić możliwe miarę komfortowo gdyż wożę często 3 letnią córkę i to dla niej w zeszłym sezonie zszedłem już z 235/35/19 na 225/45/18 :-) - zakładam, że nie może być tak, że któryś padł i jeżdżę cały czas w sporcie mimo że nie ma kontrolki awarii amorów na desce? Da się to sprawdzić OPCOMem? W CZYM PROBLEM? OCZYWIŚCIE W DOBORZE ELEMENTÓW - naczytałem się nie raz - zatem czy to prawda, że amorki KYB stukają w Vectrach C i trzeba się z tym pogodzić i koniec? - czy te sprężyny co mam z przodu w końcu są -20mm czy normalne? Może ktoś mi zmierzyć wysokość zawiasu u siebie przy zawieszeniu GTS, najchętniej przy 2.8/OPC ale się nie upieram (środek felgi-rant błotnika)? Mam je zostawić czy może jednak to nie te i czas szukać innych? - jak założę zwykłe amory "standard" do tego setupu to stracę na czymś? Żywotność, komfort? - Gdzieś przeczytałem też że mieszając (standard amor/krótsza sprężyna) tłoczysko może na hopce wypuścić auto za wysoko i się wtedy sprężyna może z gniazda wysunąć. A to już ryzykowanie zdrowia jest ... więc wołałbym nie. - Rozważam amory pomiędzy: --- BILSTEIN B4 - niby na stronie jest do zawieszenia standard, ale też napisane że do GTS'a pasują (B6 to już zbyt sport/drożej niż regeneracja IDS) - PRZÓD | TYŁ --- SACHS (jako jedyny znalazłem do zawieszenia SPORT) - PRZÓD | TYŁ --- KYB - komplet rozważałem jeszcze przed zimą za OK 850 PLN standardowy. No i chyba to tyle :), co doradzacie? Kto przeszedł? A może ktoś ma gotowy zestaw? Dzięki za dotrwanie do końca
  13. Zacznij od wymiany tych świec, albo chociaż wyciągnij je na stół i obejrzyj. 90% "fachowych wymian świec w tym silniku" kończy się na głowicy od strony chłodnicy bo nikomu się nie chce rozbierać tego wszystkiego od strony grodzi. Ale z błędów które masz to Tobie wypadają zapłony na obu głowicach. Tak czy tak "świece od nowości" brzmi irracjonalnie, nie wymienili przy montażu gazu? - wtedy z reguły mają wszystko rozebrane. Ile masz przelotu?
  14. Widzisz u mnie jest tak, że w trakcie podwyższonych obrotów zaczyna się szarpanie. Nawet bym powiedział że mam dwie opcje i tak: 1) 5-10 sekund po odpaleniu chodzi równo, zaczyna się delikatne szarpanie, po chwili robi się trochę mocniejsze, z reguły jak delikatnie ruszę się normuje, a jak obroty spadną poniżej 1k rpm chodzi już dobrze. Delikatnie się dusi przez kilkanaście metrów, ale mogę bez większych problemóm jechać potem. 2) Druga opcja jest taka, że w trakcie tego mocnego szarpania jest tak źle, że zaczyna mrugać check, wtedy praktycznie nie da się ruszyć, ale wystarczy że zgaszę i odpalę raz jeszcze i silnik chodzi już równo. Czytałem gdzieś, że komputer wyłącza w takich "trudnych sytuacjach" jedną z głowic, żeby nie zalewać katalizatora nie spalonym paliwem. Jak było dzisiaj? Temperatura otoczenia 8 stopni, dość wilgotno. Wczoraj wyłączyłem auto na benzynie, dzisiaj poszła opcja numer 1 - ale dość krótko, wystarczyło muśnięcie gazu gdy zaczęło się mocniejsze szarpanie, obroty spadły poniżej 1k i przestał się telepać. - Jutro przetestuję z autem wyłączonym wieczorem na gazie. - Kolejny dzień zakręcę butlę i dam mu się wypalić i zobaczymy jak będzie rano. - Może w środę będę miał czas wieczorem to wyczyszcze MAF'a - jak nie to w weekend. Na pewno przetestuję jeden dzień z odpiętą wtyczką. - Czy opcomem sprawdzę MAF'a? na zasadzie - wartość oczekiwana przez komputer | wartość z MAF? Mam też dodatakowe spostrzeżenia: - wczoraj latałem dość długo po mieście i jak auto było już naprawdę dobrze zagrzane to potrafiło się kilka razy przydusić przy przyspieszaniu pomiędzy 1,8 a 2k rpm. - włączyłem dziś rano test mode i miałem tak po całej nocy: temperatura otoczenia 8 stopni, temperatura płynu chłodzącego 17 stopni - czy czujnik jest zwalony? czy musiałbym dłużej postać żeby całość nabrała temperatury otoczenia? Osiągnięcie 35 stopni zajęło mu ~30 sekund. Dobrego dnia!
  15. Hej, Wtryski wymieniłem jakieś 1kkm temu ... bo miałem takowe podejrzenie, a do tego gazownicy uznali że przerywa z ich powodu, a że gwarancja jest to jest 6 nowych wtrysków. Czy w takim razie jest inne miejsce, którymi może zalewać silnik po jego odłączeniu? Wczoraj wyłączyłem na benzynie, a dzisiaj jest bardzo zimno - więc jak pójdę za godzinę zobaczę co się dzieje w temacie. Czym czyścicie MAF? Wczoraj go odłączałem bo filtr powietrza wymieniałem - ale raczej z przepływką obchodzę się zawsze w stylu "nie dotykaj mnie jak nie musisz" - może mogłem cos odrazu zrobić z nim - ale to nie kłopot. Czym to czyścicie? Przy okazji - mimo wypadających zapłonów brak checka / w kompie żadnych błędów - jedyny który od czasu do czasu się pojawia to P0420 / ale to jest kwestia LPG jak na moje. M
×
×
  • Create New...