Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aleksander

Forumowicz
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Aleksander

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Mogilno

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    No już jeździłem tak, zawsze w prawo skręcona kierownica i skręca w prawo. Dodatkowo jak wychodzę z zakrętu prawego to kierownica nigdy do końca się nie wyprostuje tylko zostaje lekko w prawo skręcona, a jak wychodzę z lewego to przekręci się przez środek i zostanie lekko w prawo @edit: Dla tych co nie śledza wątku dokładnie: Pamiętajmy że mówię tu cały czas o zachowaniu po puszczeniu kierownicy, jak trzymam kierę na wprost to jedzie na wprost bez problemów, problem jest jak puszczę ręcę z kierownicy to lekko sama odbija w prawo i samochód sobie skręca tak jak kiera wskazuje.
  2. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    @Marek_83 Pisałem kilka postów wcześniej "Tak jak pisałem, nowe amory SACHS, sprężyny SACHS, poduszki SACHS, łożyska INA, odboje i osłonki też SACHS" Jestem dziś po wizycie u kolesia co robi GEO i stwierdził tak: - wszystkie kąty są ok - nic nie odbiega od normy, zbieżności na 0 - ten centymetr co mi nie pasuje, to po pierwsze było mierzone miarą i nie jest to miarodajne z racji tego, że wchodzi w to obrys auta, opony etc. A nawet jeśli to prawda to powinno ściągać w LEWO - z opisu wynika i z czasu jaki poświęciłem juz na to że to raczej nie problem w zawieszeniu - mu to wygląda na problem z maglownicą, dokładniej z czujnikiem położenia kierownicy albo zaworkiem maglownicy, a ten luz co mam na drążku to może być na maglownicy bardziej. - dodatkowo mówi że spotkał już się z podobnym problemem w vectrach c (podobno maglownice są strasznie wadliwe) I teraz komu wierzyć? Gdzie szukać pomocy? Na plus jest to że nie naciągał mnie na GEO, nie cwaniakował tylko prosto drążył aby problem rozwiązać. Za rozebranie i zamontowanie magla chce 150zł więc raczej nie dużo (a wiadomo regeneracja w jakiejś firmie). Ktoś może potwierdzić czy to się trzyma kupy, że jakiś zaworek w maglu by był wadliwy i ciśnienie źle podawał co by skutkowało innym położeniem kiery (skręcaniem)?
  3. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    No tak, też mnie to dziwiło. Ale no już samo to że jest różnica 1cm pomiędzy prawym a lewym kołem wskazuje że coś z geo nie tak. Może do tego dochodzą jakieś pochylenia koła których nie widzę i efekt jest taki. Pojadę do polecanego zakładu gdzie geo robią i zobaczę.
  4. Aleksander

    kat pochylenia

    Jestem już po wymianie, ale niestety nadal to samo. Założone nowe sprężyny, amorki, poduchy SACHSa i Łożyska INA. Jakieś pomysły? Może rzeczywiście podsunę mechanikowi ten pomysł z regulacją pomiędzy zwrotnicą a amorem. Bo rozumiem, że jakiś podkładki pod wahaczy nie da się użyć? czy jakoś regulować na stabilizatorze? tak jak jest opisane na tych zdjęciach?
  5. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Ok, spróbuję, dam znać po weekendzie pewnie. Jak będzie gadanie bzdur, to dasz namiar do Gniezna na geo i podjadę, daleko nie mam
  6. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Opony były zmieniane już parę razy, po ścięciu założone dwie inne, na zimę kupiłem nowe felgi stalówki + opony zimowe nowe i nadal to samo, dlatego opony i felgi odrzucam
  7. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    no właśnie była robiona geometria po wymianie tego wózka. Wrzucałem zdjęcie parę postów wcześniej. Chodzi chyba o kąt WSZ? Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy? Z tego co widzę to dużej różnicy nie ma. Ale to trochę na koncie to może dać centymetr tutaj... Na piątek jestem umówiony do takiego znajomego diagnosty. Może mi coś powie ciekawego odnośnie tego. A w VC można ten kąt ustawić łatwo? Bo coś na forum czytałem że niby się nie da.
  8. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Jestem po wymianie. Tak jak pisałem, nowe amory SACHS, sprężyny SACHS, poduszki SACHS, łożyska INA, odboje i osłonki też SACHS. Wszystko ładnie skręcone i... dalej to samo.. Jak tylko puszczę rękę z kiery, nie ważne czy przy 20 czy przy 120 km/h to kierownica lekko sama skręca i samochód jedzie w prawo. Jedyne co nadal mi nie pasuje to ta różnica długości pomiędzy przednimi a tylnymi kołami (tak jak wcześniej pisałem, z mojego sprawdzenai wynika, że przednie prawe koło jest przesunięte do przodu o 1cm względem lewego). Czy może jakiś kąt geometri za to odpowiada? Ze zdjęcia które wcześniej wrzucałem wynika że wszystko w normie. Może jakiś wahacz z przodu? Z tego co patrzałem to wygląda ok (jedynie mały luz na drążku kierownicy ale to z lewej strony i to raczej nie istotne). Nie mam już pojęcia co to jeszcze może być. Ktoś wie z czego ta różnica może wynikać? Może w przeszłości był bity, ale dlaczego po zakupie i później po wymianie łożysk jakieś 1,5 roku temu było przez jakiś czas ok?
  9. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Faktycznie, na aukcji taką dali w podglądzie, ale jak odebrałem w sklepie to wygląda tak jak ta druga. Po weekendzie dam znać jak to wszystko wyszło. Stawiałbym że skręcanie kierownicy to wina amora a nie sprężyn KYB, ale skoro już i tak mam sprężyny sachsa to je zamontuje.
  10. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    AKTUALIZACJA: Kupiłem sprężyny SACHS i na wszelki wypadek nowe łożyska też. Podczas rozbierania okazało się że prawy amorek w ogóle nie odbija! (to najprawdopodobniej przyczyna ściągania kierownicy w prawo) Na amory zdecydowałem się też SACHSA, ale mam pytanie o poduszki. Dlaczego poduszki SACHSa wyglądają inaczej od innych? Są takie gumowe, podczas gdy reszta taka stalowa, to jest jakaś różnica?
  11. Aleksander

    potrafi zakaszleć

    Tylko się dławi, jakieś Check albo inna kontrolka się zapala? Później jak przekraczasz 140 to jest ok? czy zawsze tak i powyżej? Trudno tak coś powiedzieć. Ja miałem podobną przypadłość że na 6 biegu powyżej 3 -3,5 tys obrotów odcinało moc i zapalał sie check. Okazało się że to nieszczelność w dolocie (klapy wirowe już były przedmuchy, trzeba było zaślepić). Opisz coś więcej.
  12. Kolego ja sam zaślepiałem. Tylko trzeba gwintowniki ogarnąć a to nie takie łatwe Ale polecam, do tego korki od miski oleju mercedesa (kupowałem w jakimś intercars) i dobry klej do gwintów. No i jeszcze silikon temperaturowy aby potem zakleić kolektor. Więcej poczytasz w moim temacie a jeśli masz pytanie to chętnie na PW odpowiem.
  13. Aleksander

    1.9 CDTI 120KM co to za dźwięk

    Próbowałeś odłączyć pompę vacuum? Taki mały przewód gumowy od okrągłej puszki zaraz przy rurze od intercoolera i termostacie (prawa strona jak patrzysz na silnik). Jeśli po odłączeniu nie gwizda to prawdopodobnie szpilka przy kolektorze urwana. Ja tak miałem właśnie, dźwięk na poczatku był tylko na zimnym później nie było. Przejeździłem tak z 20k aż dźwięk pojawił się już nawet na rozgrzanym. Wymieniona szpilka i nakrętki oraz uszczelka kolektora wydechowego. Traz już przejechałem prawie 20k i spokój
  14. Zrozumiałem, dzięki za informację, będę studiował W takim razie temat można zamknąć/usunąć/wysłać w kosmos
  15. Aleksander

    kat pochylenia

    No właśnie, te łożyska... to jakieś badziewie jest. Za pierwszym razem takie metaliczne dźwięki były, jakby ktoś struny od gitary ciągnął. Ale teraz nic nie słychać, możliwe że po 10k -20k są znów do wymiany? 😮
×