Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aleksander

Forumowicz
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Aleksander

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Oczywiście, że wszystkich nie. 13 to wahacz - kosa o której mówił kolega i to jest wymienione, razem z tulejkami. Tylko tulejka przy numerze 17 nie była wymieniona. Śruby regulacyjne wymienione, ale diagnosta zwrócił mi uwagę, że ten metal przy śrubach regulującychjest wyszlifowany boschem i już nie da się tego wyregulować... Chyba jednak zacznę od znalezienia dobrego wózka na szrocie a dalej zobaczymy.
  2. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Trochę nie zrozumiałem, myslałem że chodzi o jakieś regulacje. Ale opisywałem już,że wahacze z tyłu zostały wymienione...
  3. Aleksander

    Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

    Pozostaje tylko szrot, w hurtowniach nie ma zamienników na to a w ASO (pewnie na odczepnego trochę) koleś rzucił 6000 zł za to Kolego @Curtis co z tymi wahaczami? całe do wymiany czy co w nich? (nie za bardzo ogarniam temat zawieszenia, choć juz dużo się uczę przez te naprawy )
  4. Witam, Jak wielu posiadaczy VC borykam się ze ściąganiem. Dziś dostałem diagnozę, że należałoby najpierw wymienić wózek zawieszenia z tyłu i później zrobić geometrię. Ale po kolei: - auto kupiłem w lutym 2017r. - wszystko było ok, samochód jechał prosto - po jakimś czasie auto zaczęło ściągać + zaczęła bić kierownica - dziesiątki razy robiłem wyważenie kół, przerzucałem koła, opony na inne osie etc, cały czas ten sam efekt - w końcu padła diagnoza o krzywych felgach i już wyrobionych oponach - w międzyczasie pękły z przodu dwie sprężyny na raz (wymienione na KYB...) - felgi wyprostowane, opony zmienione na nowe (hankook ventus prime 3) - bicie ustało ale nadal ściągało w prawo - po tym pojawił się problem z łożyskami amortyzatorów z przodu (metaliczne dźwięki przy skręcaniu) - łożyska wymienione i problem ze ściąganiem zniknął! Z tym, że nie wiem czy to kwestia nowych łożysk, czy dokręcenia dobrze zawieszenia (może gdzieś był luz?) - Problem pojawił się znów tej zimy, wiadomo wybiło nowe dziury i parę razy zaliczyłem wpadkę - Na diagnostyce byłem już parę razy, amory dobre, hamulce ok, luzów nie ma. - Jeżdżę już tyle z tym ściąganiem, że obie opony z tyłu są ścięte (brak bieżnika) od wewnątrz.... - W końcu mechanik stwierdził że z tyłu są "wyj*bane w h*j" tulejki - wymienione prawie wszystkie tulejki z tyłu z wyjątkiem dwóch których nie mógł dostać, ale one są jeszcze w dobrym stanie, wymienione dwa wahacze, zbieżność i geometria niby ustawiona (choć powiedzieli mi że wózek zawieszenia jest lekko krzywy, ale mimo to powinno być ok). - Ale auto nadal ściąga w prawo (na autostradzie, eskach etc...) na minimalnych dziurach przy małych prędkościach kierownica sama przekręca się w prawo o około 30 -45 stopni) przy większych prędkościach (140-160 kierownica drży (nie bije!) i tak słychać jakby coś się miało urwać ) - znów pojechałem do diagnosty który stwierdził że wszystko jest ok, i że to pewnie przez ścięte opony i mam kupić nowe - no ale kurde jak były nowe to też ściągało. Wkurzyłem się i zaliczyłem inną diagnostykę, koleś zaprosił mnie pod samochód i mówi: - tulejki z przodu do wymiany bo już mocno wyklepane - miejsca gdzie wkręca sie śruby do regulacji przy tylnym wózku są wyszlifowane boshem i on tu nic nie zrobi.... Należałoby zmienić cały wózek (mówi że można od anglika) i te tulejki z przodu bo geometrie zaczyna się od tyłu i prez to najprawdopodobniej ściąga. Dziś jeszcze na forum przeczytałem że podobno przez sprężyny KYB ściąga a takowe mam z przodu... Pytań mam w sumie kilka: - czy da się dostać gdzieś cały nowy wózek na tył? bo kupno używki pewnie też może okazać się lipnym rozwiązaniem - co jeszcze mógłbym sprawdzić? - Jak się upewnić że może to te sprężyny? Kończą mi się już pomysły. Może ktoś coś doradzi?
  5. Problem rozwiązany przez zaślepienie klap wirowych, więcej opiszę później. Pali się teraz cały czas auto z kluczykiem, byłem na kompie, chodzi o nastawnik klap. Ktoś ma jakiś pomysł? Albo źle podłączyłem bo coś ta wtyczka mi za lekko chodziła, albo mechanik powiedział że można w to miejsce jakiś opornik wstawić. Ktoś miał podobne przygody? Edit.: Sprawa rozwiązana. Spiesząc się ze składaniem wepchnąłem wtyczkę od nastawnika na chama przez co zgiął się jeden bolec (nie powtarzajcie mojego błędu ) Udało mi się go naprostować, chociaż dostęp tam ze śrubokrętem jest tragiczny jak jest wszystko poskładane. Auto z kluczykiem zniknęło. Samochód jest żwawszy, cichszy przy wyższych obrotach ale za to nieco głośniejszy w zakresie 1k-2k. Także cała operacja zaślepiania zakończona w 100%. Kilka przydatnych porad dla kogoś kto to robi 1 raz: - zadbaj o cały potrzebny sprzęt - gwintowniki, silikon, środek do mycia gaźników (albo coś podobnego, sama benzyna ekstrakcyjna nie wystarczy), klucze nasadowe i płaskie, obejmy ślimakowe - ja poleciałem na żywioł przez co musiałem biegać i dokupować rzeczy i uwierzcie że taka robota na "raty" jest h warta -jeśli trochę silikonu wypłynie do kolektora to nic się nie stanie Ja za 1 razem dałem za mało (w ciemnym garażu świeciłem latarką i widać było że są miejsca gdzie nie jest dobrze uszczelnione) przez co dodatkowo musiałem skrobać co zajęło mi ponad 1h roboty... Mi trochę wypłynęło więc wziąłem pręt ze szmatką i roztarłem w kolektorze. Może to nie super sposób, ale przejechałem już kilkaset km i jest ok - Ja nie miałem klina przy pompie paliwa, widocznie Niemieckie ASO przy jakiś naprawach wyjmowało (takie info gdzieś na forum znalazłem) - skręciłem dobrze i działa bez problemów No i ogólnie problem piszczenia przy wchodzeniu na obroty pozostał, ale tu raczej winny będzie kolektor WYDECHOWY. No i to sprawa na inny temat. Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie dla @redzi79, który przeprowadził mnie przez całą procedurę zaślepiania i wielokrotnie pomógł znaleźć rozwiązanie problemu
  6. Aleksander

    programowanie c.zamka

    @JumperTomek masz ładnie wszystko wyjaśnione w filmiku kilka postów wyżej. Czy da się w vectrze c 2006 zaprogramować jakoś albo kluczykiem albo jakimś komputerem aby zaryglowane drzwi się dało otworzyć przez klamkę od środka? W sensie mam teraz ustawione to zamykanie przy ~12km/h i jak się zatrzymam i chcę wypuścić pasażera to muszę albo wyciągać kluczyk ze stacyji, albo na panelu otwierać, albo pasażer musi wyciągać bolec blokady z drzwi i dopiero może wyjść. W innych samochodach spotkałem się, że pomimo blokady przy pociągnięciu za klamkę od wewnątrz odblokowuje się zamek i drzwi sie otwierają jak normalnie (oczywiście od zewnątrz się nie da otworzyć ). Jest na to jakiś sposób?
  7. W Poznaniu za usunięcie (zaślepienie) mechaniczne i programowe życzą sobie 900-1000 zł...... "bo często tam trzeba rozrząd ściągać no i programowo pokasować". Coś wydaje mi się to dużo.... Co sądzicie? Chyba sam się za to zabiorę
  8. Czy jeśli zaślepię te klapki i zostawię na dole ten nastawnik luźny to będę musiał coś w elektronice grzebać? Czy przy okazji za jednym zamachem warto też zaślepić EGR (albo chociaż częściowo, widziałem gdzieś na alledrogo takie blaszki z dziurkami)?
  9. Przeglądałem wszystkie pozostałe wężyki i wyglądało OK. Problem chyba zidentyfikowałem dzięki @redzi79 Przyjrzałem się dziś listwie klap wirowych (wcześniej nawet nie wiedziałem że coś takiego tam jest) i o to co zobaczyłem: Listwa jak widać leży zupełnie obok (plasticzki z 2 klap leżą też obok) i sądząc po zabrudzeniu jeżdżę już tak jakiś czas. Na włączonym silniku tak to wygląda: https://drive.google.com/file/d/0B3zlEWJvBi3OdXZhNXF2VzlZVzg/view?usp=sharing Jest szansa, że po zamontowaniu listwy będę jeździł bez problemowo, czy raczej brać się za wymianę kolektora albo zaślepienie klap? Szczerze to aż tak zaawansowanych rzeczy nie robiłem i trochę mam pietra
  10. Wczoraj siedziałem i sprawdzałem, zdjąłem zderzak aby mieć lepszy dostęp i osłonę do halogenów. posprawdzałem dwa dolne węże do i z intercoolera, wszystko wygląda ok, żaddnych pęknięć, żadnego nalotu, oleju czy innego brudu. W intercoolerze na środku mam małe wgłębienie ale to tylko w tej miękkiej warstwie, nic nie słyszałem obok tego aby była jakaś nieszczelność. Odnośnie dźwięków to wyróżniłem 3: 1. To takie piszczenie przy wchodzeniu na obroty (~1300 - 1700 obrotów) ale tylko na zimnym silniku i przez chwilę - po odpięciu przewodu od pompy podciśnienia dźwięku nie ma (coś z łopatkami turbiny?) - dźwięk w okolicach pompy podciśnienia/ z przodu silnika, trudno określić - pojawiło się to po wymianie tego wężyka ze zdjęcia z 1 postu. 2. Tradycyjny dźwięk turbiny, który był już od zakupu autka (luty) na wolnych obrotach (1500 -2000) - takie "łuuuł" 3. Świst przy wyższych obrotach (2000 - 3000) - z tego co nasłuchałem to gdzieś z obudowy filtra / przepływomierza - też chyba normalne I teraz jestem w kropce, bo nie wiem co dalej sprawdzać ani czy coś z tych dźwięków ma jakiś wpływ (o 1 się naczytałem że to albo pompa podciśnienia albo nawet turbina więc wersji jest sporo). Samochód jak odcinało tak odcina przy wyższych obrotach, na 5 już nawet w okolicy 3,5 tyś. Odczułem też lekki spadek mocy, ale z tym tak różnie bywa, sam już nie wiem. Jakieś sugestie co sprawdzać dalej? Bo powoli mierzę się z myślą aby odstawić samochód do mechaniora.
  11. Dziś zabrałem się za przepustnice i egr. Tak to wyglądało: Tak po wyczyszczeniu: Wszystko ładnie skręciłem, ale niestety efektu brak. Nawet jakoś nie zauważyłem aby miało to wpływ na jazdę. Jak sprawdzić czy intercooler jest "wydymany" ? Totalnie nie wiem jak się za to zabrać. które węże doładowania sprawdzić? Oglądałem ten co idzie z przepustnicy i wygląda ok, tylko trochę oleju/syfu w nim było.
  12. Sprawdziłem błędy podczas jazdy prostym elmem pod OBD2 i pokazał się tylko jeden -p2279 od czego by zacząć sprawdzanie? Przepustnica i EGR?
  13. Ok, spróbuję tak jak mówisz. A jak z tym zaworem n75? Da się go jakoś sprawdzić? Tak, wiem że op-com najlepszy ale na razie nie mam w planach zakupów. No chyba, że ktoś jest z Bydgoszczy albo okolic i posiada op-coma? edit.: Właśnie wróciłem z garażu. Niestety nadal to samo. Odcina i zapala check przy 3,5 tyś na 3 biegu a przy 4 tyś na biegu 4. Na 1 i 2 nie odcina, na 5 i 6 nie próbowałęm, bym musiał na jakąś autostradę wjechać. Ogólnie to przeczyściłem czujnik doładowania. Początkowy myślałem, że to na pewno pomoże bo taki brudny był: Po czyszczeniu: Wymyłem go ładnie benzyną ekstrakcyjną, ale różnicy nawet najmniejszej nie odczułem... Odkręciłem też te zawór n75. Dało się przeczyścić tylk taki cienki filterek przez któy zasysa powietrze (trzeba taką plastikową zaślepkę na 4 zapadki zdjąć). Chciałem też tą żółtą część na siłę zdjąć i później może skleić, ale dałem sobie spokój. Zapomniałem sprawdzić czy w ogóle zasysa powietrze, jutro to zrobię i sprawdzę też tą przepustnicę. Na forum w którymś temacie ktoś pisał, że miał podobny problem, powodem był wypięty wężyk podciśnienia. Mechanik go wypiął podczas zmiany oleju. O jaki wężyk może chodzić? Też niedawno miałem zmieniany olej i po tym to się zaczęło, ktoś ma jakiś pomysł? edit2.: Dziś sprawdziłem przepustnice. Po zdjęciu przewodu do intercoolera była w pozycji otwartej, jak przekręciłem na zapłon (2 pozycja) to lekko się poruszała w jedną i drugą stronę (dosłownie pół cm), jak widać jest tam trochę nagaru, może mieć to wpływ na takie zachowanie? (jeśli tak to czemu wcześniej czegoś takiego nie było) Sprawdziłem też pompę podciśnienia (vacuum) - zasysa tak pulsacyjnie (podobnie jak na filmie u góry) dość mocno, wakuometru niestety nie posiadam. Efekt tych operacji był taki że teraz na 3 już nie odcina a na 4 granica przesunęła się do 3,8 tyś. Czyli prawdopodobnie czymś poruszałem i pomogło. Jutro albo w sobotę postaram się sprawdzić błędy, może to będzie pomocne.
  14. Ok, zawór postaram się jutro przeczyścić, bo opcji podmiany nie mam. A jak sprawdzić działanie przepustnicy? żadnego problemu z obrotami nie ma, nic dziwnego nie zauważyłem przynajmniej. A co do zaworu, to jak sprawdzić czy to może on? wystarczy odczepić ten przewód co wymieniałem i sprawdzić czy zasysa? czy niezbędny wakuometr? Czy interfejsem OBD2 takim gówienkiem za 20zł pod bluetooth znajdę jakiś przydatny błąd, albo parametr silnika? Bo mam opcje pożyczenia od znajomego.
  15. Dziś wymieniłem wężyk, na 4mm, bo po zdjęciu starego dokładnie zmierzyłem i tak wyszło. Ale niestety żadnej różnicy. Nadal odcina i zapala się check. Dodatkowo po założeniu nowego przewodu słychać było początkowo takie piski przy wchodzeniu na obroty (około 1,5 tyś), ale później już nie, co to mogło być? Ktoś ma jakiś pomysł co dalej sprawdzić? Ten czujnik doładowania? A może można jakoś sprawdzić ten zawór n75? (takie działanie jak na filmie jest prawidłowe?)
×