Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adikzgc

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Adikzgc

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Opel Signum 2.2

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moglby mi ktos wytlumaczyc krok po kroku jak sie dostac do tego napinacza ? trzeba sciagac pokrywe zaworow?
  2. 135 tys. Ciezko sie dostac do tego napinacza?
  3. Po czym poznam, ze napinacz jest do wymiany?
  4. Witam, Od pewnego czasu wystepuje u mnie nierowna praca silnika, jak sie na niego spojrzy to widac jak drga. Wczesniej nic takiego nie wystepowalo. Czy ktos wie czym moze byc spowodowane drganie silnika? Dzisiaj wymienialem uszczelke pod klapa zaworow i zauwazylem ze moj lancuch rozrzadu jest albo rozciagniety, albo napinacz walniety. Nie znam sie na tym za bardzo, dla pogladu wrzucam zdjecie, widac na nim ze lancuch jest luzny i wisi. Czy rozrzad jest do wymiany?
  5. Witam, Ostatnio po dłuższym postoju auta po odpaleniu silnik jakos dziwnie zaczął drzec (spalanie na postoju okolo 2 litrow, zazwyczaj jest 0.9), jednak po chwili drzenie ustapilo wiec pomyslalem ze to jakies chwilowe anomalie, lecz po okolo 10 km po miescie auto zgaslo mi na krzyzowce i nie chcialo odpalic, dopiero po okolo 2 min odpalilo i jakos doczlapalem sie do garazu. Jednak spod maski dochodzi dziwny dzwiek, jakby piszczenie w okolicach pompy wysokiego cisnienia. Podmienilem pompe na inna i piszczenie nadal wystepuje. Myslalem ze winny jest zawor EGR, wiec go wykrecilem i faktycznie okazalo sie ze ma polamane zebatki, po wymianie EGR myslalem ze problem zniknie, jednak gdy odpale auto chwile chodzi ono normalnie i nagle pojawia sie piszenie w okolicach pompy wysokiego cisnienia, po jakims czasie auto samo gasnie. Tak sobie mysle, ze moze pompka z baku nie podaje paliwa i stad piszenie w okolicach pompy wys. cisnienia i dlawienie silnika? Jest to mozliwe? Jak sprawdzic pompke z zbiornika i jak sie do niej dostac? Macie jakies pomysly co moze byc z moim autem? Moje auto to Opel Signum 2.2 Direct Odczytalem bład :P1191 status 59. Dolaczam nagrany dziwny dzwiek spod maski. https://forum.vectraklub.pl/uploads/monthly_2018_05/1912738832_opel1.mp4.2a235fbd521c642211615333481d162c.mp4
  6. Witam, Musze niestety odświeżyć nieco temat. Po wymienie pompy wszystko było ok, do dzisiejszego dnia. Dzisiaj rano jak odpaliłem auto zauważyłem, że silnik dziwnie drga oraz,że chwilowe spalanie jest wyższe niż zwykle, jednak po krótkim czasie wszystko się unormowało, więc pomyślalem ze to jakas chwilowa usterka i ze juz bedzie wszystko dobrze, i tak tez bylo przez okolo 10 km po miescie. Po tych 10 km przy dojezdzaniu do skrzyzowania auto nagle mi zgaslo i nie chcialo odpalic, wyskoczyl rowniez blad z kluczem na wyswietlaczu. po okolo 2 min auto odpalilo i udalo mi sie dojechac do domu, jednak spod maski wydobywac zaczal sie dziwny dzwiek (dolanczam filmik, moze bedziecie wiedziec co to). Myslalem ze ten dzwiek pochodzi z pompy bo to w takmtych okolicach slychac, jednak po podmianie pompy dalej jest to samo. Teraz jak odpalam auto to chwile pochodzi i nagle samo gasnie, jakby gdzies paliwo niedochodzilo czy cos w tym stylu. Zczytalem blad jest to P1191-11 fuel rail pressure sensor circuit low input. Macie pomysl skad moze dochodzic ten dziwny dzwiek? opel~1.mp4
  7. Witam, Odświeże nieco temat. W moim Signum strasznie słabo świecą światła, jak jest już ciemno i ktoś jedzie z naprzeciwka to jest masakra. Pora chyba wymienić żarniki. Z tego co poczytałem na forum powinienem kupić D2S ( moj signum jest z 2005, przedlift). Mógłby mi ktoś jakieś doradzić w rozsądnej cenie, jest tego masa , a ja sie na tym nie znam Chciałbym również odświeżyć klosze, macie jakiś sprawdzony "domowy" sposób? Co trzeba mieć do takiego zabiegu?
  8. Witam, U mnie przy awarii pompy wyskakiwały różne błedy, głownie był to bład z ciśnieniem paliwa p1191 . Wymieniłem w tym czasie filtr paliwa, regulator cisnienia paliwa, az wkoncu zdecydowalem sie na zmiane pompy. Zaden mechanik nie powiedzial mi ze to na 100 % bedzie pompa do wymiany, ale wszystko na to wskazywalo i po wymianie wszystkie problemy znikly. Wiem, ze pompa to droga sprawa,ale na 90 % masz ja do wymiany. Jak masz mozliwosc to wloz sobie jakas inna i sprawdz czy twoj problem znikl.
  9. Dzieki za pomoc. Wymieniłem pompe i na szczescie wszystkie bolaczki zniknely. Co to samej wymiany pompy to zajelo mi to z 15-20 min, zadnej filozofii w tym nie ma.
  10. Witam, Szykuje się do wymiany drążków kierowniczych w moim oplu Signum 2.2 Direct i chciałbym się poradzić co wybrać. Czy zamienniki firmy LEMFORDER lub TRW są podobnej jakości co montowane oryginalne, czy lepiej poszukać oryginalnych? Zastanawiam się nad takimi kompletami: LEMFORDER http://allegro.pl/lemforder-drazek-kierowniczy-opel-vectra-c-signum-i5738791382.html http://allegro.pl/lemforder-koncowka-drazka-opel-vectra-c-signum-i5890726312.html http://allegro.pl/lemforder-oslona-drazka-opel-signum-vectra-c-gts-i7057297707.html TRW http://allegro.pl/trw-drazek-kierowniczy-opel-signum-vectra-i6263227037.html http://allegro.pl/koncowka-drazka-trw-opel-vectra-c-signum-saab-9-3-i7020250497.html Czy podane zestawy sa juz kompletne, czy jeszcze bede potrzebowal jakis gumek itp?
  11. Zdecydowalem sie na wymiane pomopy. Czy bede do tego potrzebowal jakis specjalnych narzedzi/wiedzy specjalistycznej? Czy poprostu odkrecam stara i montuje nowa?
  12. Sprawdzalem dzisiaj poziom cisnienia aktualnego cisnienia podczas jazdy. Na postoju przy biegu jalowym cisnienie oscyluje przy 5000 kPa, nastepnie przyspieszajac idzie w gore do okolo 9000 kPa jest wszystko ok, w momencie newralgicznym czyli przy okolo 140 km/h cisnienie potrafi na chwile wzrosnac do 10000 kPa po czym jest delikatne szarpanie, cisnienie spada do okolo 1400 kPa a nawet ponizej i ponownie na chwile wskakuje do 9000-10000 kPa i za chwile wskakuje tryb awaryjny na ktorym skacze nawet 1400 kPa a nawet ponizej tysiaca. Czy to oznacza ze jednak bedzie problem z pompa? Moga przepuszczac membranki i dlatego sie tak dzieje? Jakie powinno byc cisnienie osiagane przez taka pompe?
  13. Tylko czy to piszczenie nie powinno ustapic po jakims czasie? Wczesniej mi sie wydawalo, ze jak odpalilem zaplon to po jakims czasie piszczenie cichlo, ale pewien nie jestem. Dzisiaj znowu przegonilem auto i mi wyskoczyl nowy blad P1112-61-59 -zawor regulacji zmiennej dlugosci kolektora dolotowego I'-zawor zablokowany. Po skasowaniu bledu juz sie wiecej nie pojawil. Regulator wymienilem na nowy,a pompe mam Continentala. Dokladny blad to: p1191-5a-59. Objawy sa takie ze przy wiekszej predkosci powyzej 130 km/h jest lekkie szarpniecie i wyskakuje auto z kluczem na wyswietlaczu i wchodzi w tryb awaryjny. Przegonilem auto na 3 biegu przy wysokich obrotach jakby byly delikatne szarpniecia ale zaden blad nie wyskakiwal i auto szlo normalnie. Raz mi wyskoczyl tez blad P0302- wypadanie zaplonow- cylinder 2.
  14. Witam, Dzisiaj po włączeniu zapłonu przy podniesionej masce usłyszalem dziwne piszczenie, ktore nie ustepuje dopoki nie wylacze zaplonu (po zgaszeniu jeszcze okolo 2 sekundy piszczy). Probowalem znalezc skad dobiega to piszczenie i zaczelem odpinac po kolei rozne elementy, typu EGR, regulator cisnienia paliwa itp i w koncu po odlaczeniu przewodow zaznaczonych na zdjeciu pisk ucichl. Odrazu podlaczylem pod komputer i wyskoczyl blad P1113 -zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2. Po podlaczeniu i wykasowaniu bledu oczywiscie juz sie nie pojawil ale pisk jest nadal. Wiecie co to moze piszczec? Czy cos sie przytyka? Dodam, ze szukam powodu mojej awarii, czyli wyskakujacego bledu P1191. Blad pojawia sie przy wyszczych obrotach okolo 4 tys. Mechanicy lokalni nie sa w stanie jasno okreslic co jest przyczyna, mowia ze moze to byc pompa wysokiego cisnienia, lub cewka zaplonowa ( wyskoczylo mi tez raz wypadanie zaplonow na cylindrze 3 i 1). Jednak wolalbym byc pewny co konkretnie jest do wymiany niz wymieniac pol silnika, szczegolnie ze pompa nie jest tania sprawa. Ale wracajac do pierwotnego tematu to piszczenie uslyszalem przypadkim, wczesniej pojawialo sie na chwile i cichlo, teraz jednak nie ustaje. Jest moze ktos z dolnegoslaska, kto moglby mi pomoc w sprawdzeniu czy to pompa, tak zebym byl pewny?
×
×
  • Create New...