Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

djmaly

Forumowicz
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O djmaly

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Żary

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Vectra C Lift
  1. OPCOM upgrade i naprawa - Poradniczek

    Witam, mam pytanie do znawców tematu. Mam OP COM z Firmware 1.70 oraz wersja programu 120309a+131223d oczywiście od "myfriend". Taki zestaw działa poprawnie, chodź nie wiem czy wszystko pokazuje. Jaką wersję Firmware musi mieć fejs aby działał z OP COM China clone 2010 08 PL? Takie oprogramowanie ściągnąłem z chomika, rozpakowałem i na sterowniku od softu 120309a+131223d, przy teście pisze że interfejs jest zły. Dodam, że wszystkie operacje wykonane na systemie operacyjnym Windows 10. Być może powinien do tego softu 2010 08 być inny sterownik? Proszę o podpowiedzi jak to ugryźć aby było dobrze.
  2. Poduszka kierownicy.

    Dziś mija tydzień od poczynionych prac związanych z naprawą latającej poduszki oraz samoistnie włączającego się klaksonu jak jest upalnie. Do dziś klakson nie włączył się sam ani razu, więc domniema, że taki stan już pozostanie. Wszystko działa jak należy. Jakby coś się zmieniło, będę informował w tym wątku. Pozdrawiam.
  3. Poduszka kierownicy.

    Witam, Na samym początku pragnę podziękować Panu Klosiu za wskazówki, które były bardzo pomocne. Poniżej opis poczynionych wczorajszych prac. Po rozebraniu kierownicy tzn wypięciu poduszki powietrznej kierownicy oraz ściągnięciu tej srebrnej grubej blachy, pod spodem ukazała się płytka klaksonu, lecz całkiem inna niż się spodziewałem. Zaznaczone na czerwono, to pola, które zostają zwierane z srebrną blachą i zostaje uruchomiony klakson. Wygięcie tej płytki za bardzo nie wpłynęłoby na pracę klaksonu, ponieważ te punkty znajdują się zaraz przy otworach montażowych. Ale mimo tego płytkę na środku przegiąłem. Na zdjęciu poniżej są zaznaczone blaszki, które po naciśnięciu poduszki zwierają się z tymi punktami na płytce od klaksonu i go uruchamiają. Blaszki lekko odgiąłem do góry aby zwiększyć odległość ich od płytki klaksonu. A teraz najważniejsze, czyli sedno całej sprawy związanej z latającą poduszką oraz samoczynnie włączającym się klaksonem (okaże się po kilku dniach jak będzie gorąco). Czerwoną kreską zaznaczyłem miejsce, w którym była zagięta do góry ta srebrna blacha. To zagięcie powodowało, że górna jak i dolna krawędź była odchylona na dół a poduszka nie opierała się na tych czarnych gumowo-plastikowych elementach. Trochę dziwne, że była zgięta, bo trzeba było użyć sporej siły aby ją wyprostować i dopasować do tego aby poduszka się już nie kołysała. Automatycznie jak już poduszka się nie kołysze, rogi blachy odeszły do góry i zwiększyły odległość od styków na płytce od klaksonu, co na pewno wpłynie na to, że już samoczynnie nie będzie się on włączał w upały. Z tyłu tej blachy są mocne ślady po narzędziach, które były używane do tego aby zdjąć poduszkę kierownicy z blokady, możliwe że to one spowodowały wygięcie blachy. Panie JarekS, zdecydowanie śrubami się nic nie reguluje, są one z dużym dystansem, który musi oprzeć się na obudowie kierownicy i należy je do oporu dokręcić aby unieruchomić tą srebrną blachę. Popuszczenie ich powoduje podniesienie się tej blachy oraz ponownie niestabilnie zamontowana jest poduszka kierownicy. Napiszę po jakimś czasie jak szybko będą upały, czy rozwiązało to problem z samo włączającym się klaksonem, bo z poduszką jest już wszystko jak z fabryki. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję Panu Klosiu za wskazówki.
  4. Poduszka kierownicy.

    Dzięki, dziś z tym działam i dam znać jaki był efekt poczynionych prac.
  5. Poduszka kierownicy.

    Tak, czasem włącza się jak są upały. A czy od razu dostrzeże te plastikowe elementy, które mogą być wygięte? Zabiorę się dziś za to lecz chciałbym to za razem zrobić. Czy odłączenie poduszki spowoduje wyświetlenie jakiegoś błędu i później trzeba będzie to kasować za pomocą Techa? Auto było po spotkaniu z sarną więc wszystko możliwe że poduszka kierownicy wystrzeliła. Czy ten plastikowy element z wtopioną blaszką to czasem nie płytka klaksonu? https://f.allegroimg.com/s400/01ab61/d417498d4e9d869a8ce646301fdf
  6. Poduszka kierownicy.

    Witam, Mam dziwny problem z poduszką kierownicy, a mianowicie raczej z jej mocowaniem. Kierownica jest trójramienna i identycznej budowy jak na obrazu: Problem polega na tym, że jak kierownica jest ustawiona w kierunku jazdy na wprost, wówczas poduszka opiera się na dolnym ramieniu kierownicy a jak jadę po małych nie równościach to mi stuka w tym miejscu w kierownicę. Jak kierownice odwrócę o 180 stopni, wówczas w stopie dolnej, które po obrocie jest u góry poduszka odstaje. Poduszka kierownicy nie jest osadzona sztywno, nie przesuwa się na boki czy góra dół lecz lata. Wyciągnąłem poduszkę i wszystkie elementy montażowe są poprawnie zamontowane, porównywałem z różnymi zdjęciami w internecie. Czy ktoś się z państwa spotkał z takim przypadkiem, co może być przyczyną takiego stanu? Jak nakleiłem kawałek taśmy piankowej na dół poduszki to już ona nie stuka o kierownicę lecz nadal lata, tak jakby jakiegoś elementu brakowało. Dodam, że mam jeszcze problem z samo włączającym się klaksonem, i myślę, że może to mieć związek z tą poduszką. Proszę o podpowiedzi.
  7. Moduł UEC

    Rozkodowując VIN nie ma żadnej wzmianki, że auto posiada alarm, więc to wykluczam, chyba że jest inna możliwość tego zweryfikowania. Dodam, że jak auto trąbiła około 2 minut ciągłym dźwiękiem to raczej nie alarm gdzie po tym czasie przestał i od wczoraj do dziś spokój.
  8. Moduł UEC

    Dziękuję Panowie za cenne uwagi. Czy przekaźnik K4_X125 będzie jakoś oznaczony na UEC i czy będzie to zwykły przekaźnik lutowany do PCB czy jakiś moduł elektroniczny? Wolę przygotować się przed demontażem UEC aby to zrobić za razem. Co do kierownicy to nie wziąłem tego pod uwagę. Co może być przyczyną? Widziałem, że są jakieś płytki klaksony w kierownicy, co może być przyczyną takiego stanu, lub jest jeszcze CIM. Czy jedno i drugie ma związek i są zależne od siebie? Wczoraj auto stało zamknięte na podwórku i kilka razy sobie za trąbił i raz dłużej z 2 min.
  9. Moduł UEC

    Witam, Mam problem z klaksonem, sam się czasem włącza. W UEC bezpiecznik F3 jest odpowiedzialny za klakson oraz przekaźnik K4_X125. Lecz z tego co czytałem przekaźnik jest prawdopodobnie lutowany do płytki. Czy posiada ktoś zdjęcia rozebranego modułu UEC i mógłby wskazać, który to przekaźnik? Zamierzam to naprawić, lecz zanim się tego podejmę muszę znać wcześniejszy rozkład elektroniki UEC. Czy wypięcie UEC będzie się wiązała z jakimiś problemami podczas działania auta po ponownym jego zamontowaniu? Czy są jakieś problemy z wymontowaniem UEC i czy są jakieś do tego wskazówki? Za pomoc odwdzięczę się manualem naprawy klaksonu w Vectrze. Pozdrawiam.
×