Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matt93

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About matt93

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Opel Vectra B

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U mnie sprawa rozwiązała się nadzwyczaj prosto i tanio. Po wymianie szczęk, które obstawiał mechanik problem nie ustał więc dalej drążyłem temat i jeden z mechaników w końcu doszedł do sedna i przyznał mi rację, że to kwestia klocków co wcześniej dwóch 'magików' odrzucało na wstępie. Z tyłu klocki mocowane są na szpilkach i krzyżykowych blaszkach. Blaszki pewnie pod wpływem korozji całkowicie wyleciały z miejsca, w którym powinny się znajdować i klocki dzwoniły na nierównościach. Rozwiązanie - zestaw montażowy klocków hamulcowych składający się z kompletu szpilek i blaszek. Koszt - coś powyżej 30zl. Po raz kolejny Vectra B udowadnia mi, że rozwiązania na początku trzeba szukać we wszelakich błahostkach, zanim band mechaników magików wymieni ci pół auta
  2. Przyłączę się do tematu, może ktoś ma jakiś pomysł. Coś stuka mi z tyłu Vectry na nierównościach przy małych prędkościach. Przy zakupie diagnosta stwierdził że gumy łącznika z tyłu i łącznik przód do wymiany. Mechanik wymienił, stwierdził że nic więcej do zrobienia nie ma a stuki, które wcześniej były chyba zagluszane przez stukanie gum z tyłu nadal jakieś są. Ostatnio kolejny diagnosta stwierdził że w zawieszeniu żadnych luzów nie ma i wszystko jest okej. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
  3. Hej Od początku posiadania viki 1.6 16v mam następujące objawy: - lekka wibracja budy i dziwny dźwięk, jakby coś drgalo, podczas odpalania i gaszenia samochodu. Ostatnio zauwazylem, że kiedy chciałbym ruszyć na samym sprzęgle gwałtownie puszczając je do miejsca brania, z okolic skrzyni biegów (poduszki) słychać dziwne trzaski. To skłoniło mnie do przypuszczeń, że uszkodzona jest poduszka skrzyni biegów. Na razie wykluczam uszkodzenia sprzęgła gdyż facet od którego kupowałem samochód mowil, że gdy auto było jeszcze w Niemczech czyli przed 2014 r. wymienione zostało sprzęgło i nawet dorzucił mi to stare, które sam otrzymał przy zakupie. Czy sadzicie, że może być to wina poduszki skrzyni? Czy uszkodzona poduszka skrzyni może stukać podczas jazdy na nierównościach przy niskich prędkościach? Przy normalnej prędkości nawet na dużych nierównościach stuki te nie występują. Co prawda słychać je gdzieś z prawego tyłu ale stuki przy puszczanie sprzęgła w środku samochodu także są słyszalne z tamtych okolic tak jakby dźwięk rozchodzil się po samochodzie, dopiero na zewnątrz słychać że to stuki z okolic skrzyni. Dwóch diagnostów i mechaników wykluczylo jakiekolwiek luzy w tylnym zawieszeniu. Z góry dzięki za jakieś porady w w/w temacie, pozdrawiam
  4. Tak wygląda u mnie panel środkowy. Do boczków się jeszcze nie dobieralem.
  5. Witam. Widziałem jakiś czas temu na forum taki temat ale dzisiaj przy próbie odkopania nie dało się go wyszukać, był tylko temat o elektrycznych szybach z tyłu. Ponadto posty były już bardzo stare i nie dało się wyświetlić załączonych zdjęć. Mam w swojej Vectrze B niestety szyby na korbkę. Planuje zainstalować szyby elektryczne, na razie tylko po stronie kierowcy ale nie wiem jak za to się zabrać. Po czym mam poznac, że wiązka pod elektryczne szyby jest już poprowadzona i jak wygląda dalsza instalacja do takowej wiązki? (Jeśli nie będzie wiązki to temat raczej upada bo chyba nie ogarne tego ). Z góry dziękuję za jakieś zdjęcia i porady
  6. Poduszki są tylko że nie świeci się kontrolka, lampka rezerwy jest tylko że też się nie swieci więc nie wiem co jest grane. Są jakieś połączenia kablowe, bezpieczniki odpowiadające konkretnie za np rezerwę skoro na desce ona jest ale nie świeci? Co do poduszek to jestem pewny że coś jest nie tak, oby to tylko żarówki bo skoro są w samochodzie to kontrolka musi świecić jeśli jest sprawna.
  7. Chyba sprawdzę zegary jak tam wygląda sprawa z żarówkami i wtedy będzie wiadomo więcej. Odłączać przed tą czynnością akumulator? Ciekawa teoria spiskowa z tymi poduszkami chociaż znajomy lakiernik stwierdził że pierwszy raz widzi vectre w takim stanie i na jego oko lakier jest od nowości więc to by wykluczalo to że auto jest bite chyba że ktoś był mistrzem i przy okazji jakiegoś majstrowania doprowadził do wystrzału poduszek
  8. No ale chodzi o to że w moim przypadku wgl nie świeci a dzisiaj specjalnie jeździłem do oparów żeby się ostatecznie przekonać i nic, zero reakcji lampki 'zyda'. Tak jakby żarówki były spalone albo wgl ich nie było bo lampka poduszek też 'nie zyje'. Do podświetlenia kontrolek idą żarówki R5? (Bodajże takie są w światłach pozycyjnych tylko że do deski rozdzielczej pewnie będą potrzebne o mniejszej mocy)
  9. Czyli nawiązując do mojego pytania, jeśli nie świecą się poduszki i dodatkowo rezerwa paliwa, która takze nie zapala się jeśli faktycznie paliwo jest na rezerwie problem powinien leżeć w żarówkach?
  10. Witam. Jestem nowy na forum a także nowy w temacie Opla oraz Vectry. Ostatnio stałem się posiadaczem Vectry B 1.6 16V z 1998 r. Jako, że wcześniej nie miałem styczności z tym samochodem nasuwa mi się pytanie. Które kontrolki maja świecić po włączeniu zapłonu? U mnie świecą tylko kontrolki - oleju, silnika, ABS, akumulatora i ręcznego - pomimo, że na całej szerokości deski są także inne kontrolki np. rezerwa, poduszki, które moim zdaniem także powinny świecić. Dodam także co chyba jest w tej sprawie najistotniejsze - posiadam chyba jakąś deskę uniwersalną ponieważ w dobrym świetle dostrzegam także kontrolkę świec żarowych co oczywiście w silniku benzynowym jest rzeczą niemożliwa aby taka kontrolka się zapalała. Zmierzając do sedna mojego pytania, czy rozwiązaniem sprawy będzie wstawienie żaróweczek do nieświecących kontrolek? Taka była moja pierwsza myśl po zobaczeniu kontrolki świec żarowych, że po prostu być może fabrycznie nie zostały wszystkie zamontowane w takiej "uniwersalnej desce" (pierwsza myśl była taka, że może się spaliły niektóre żarówki). Proszę o odpowiedz bo nie chcę niepotrzebnie demontować deski bez większej pewności, że to kwestia przepalonych żaróweczek. Ps. Czy w przypadku demontażu deski należy odłączyć akumulator i czy jego odłączenie nie spowoduje jakichś błędów? ( Kiedyś w VW Polo miałem błąd poduszek po odłączeniu akumulatora. Tutaj chyba nie będzie takiego problemu skoro kontrolka nie świeci ale to nic śmiesznego bo kontrolka od poduszek to kwestia bezpieczeństwa i trochę słabo jeśli nie działa a kontrolka rezerwy jest zwyczajnie pożyteczna). Dodam jeszcze ze mam deskę rozdzielczą bez obrotomierza co jest dosyć rzadkie, wnioskując po zdjęciach Vectr, które widziałem. Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe co napisałem i ktoś potwierdzi moje przypuszczenia bądź nakieruje mnie na inny trop Pozdro!
  11. Podpinam się pod ten temat. Czy przed wymontowaniem zegarów i wyświetlacza należy odłączyć akumulator?
×
×
  • Create New...