Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kacp3r

Klubowicz
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About kacp3r

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 10/31/1992

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Gdańsk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Nr klubowy
    1208
  • Auto
    Signum '08 Z18XER LPG
  • Oddział VKP
    Pomorski

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To ja nie wiem czy mam jakiś błąd czy co ale po włączeniu trybu szybkiego odparowywania przedniej szyby (oczywiście odpala się 6 bieg wentylatora) mogę normalnie pokrętłem skręcić siłę nawiewu do pożądanej. Łatwiej jest mi to tak zrobić niż bawić się w wchodzenie do menu klimatronica (nawet jeśli pokrętło jest sprawne i nie trzeba 1000 razy go wciskać aby wejść do menu) i przeklikać opcje z kierunkiem nawiewu
  2. kacp3r

    Wpięcie reduktora

    Ja mam reduktor wpięty równolegle do nagrzewnicy. Ostatniej zimy nie miałem problemów z późnym załączeniem LPG (temperatura przełączenia ustawiona na 30 stopni) czy też ogrzewaniem. Po ok. 7-8 minutach (stanie w korku) od startu silnika jednocześnie pojawia się ciepłe powietrze + przełącza się u mnie gaz.
  3. Tak, skrzynia od nowości (data produkcji auta 18.06.2008) wg VIN (kody: FX1 - Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 oraz M25 - Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F17 CR). Bardziej prawdopodobna chyba będzie u Ciebie opcja nr 2, często ludzie przy wymianie skrzyni albo z czystej potrzeby wywalali krótkie skrzynie i wstawiali dłuższe (nawet jak spojrzysz tutaj na forum). Skrzynię, która siedziała w aucie przy opuszczaniu fabryki, sprawdź po VINie. Bez problemu można sprawdzić np tutaj: http://opelvindekoder.pl/ Walnąłem się chyba w oznaczeniu u mnie w skrzyni w poprzedniej odpowiedzi, pisałem o C374 a jak dzisiaj wpisałem w dekodery to wychodzi na C394 (jednak jest to jeszcze bardziej pogięte niż myślałem). Przy 3000 tys. obrotów na 5 biegu jets to różnica pomiędzy 104 km/h (C394) a 110 km/h (C374), jeżeli dobrze policzyłem. Przy tych różnicach nadal moja opinia będzie taka sama co do dynamiki i komfortu jazdy na takiej skrzyni. Nadal jednak ta skrzynia posiada inne przełożenia na wyższych biegach względem W419 (jest krótsza).
  4. V-max u siebie nie sprawdzałem ale zaobserwujesz zmianę na minus, jeżeli poruszasz się autostradami. 4000 tys. rpm przy 140 km/h nie jest zbyt przyjemne przy dłuższych trasach z punktu widzenia zarówno ekonomii jak i słuchu. Zaleta jest taka, że możesz założyć spokojnie 5 bieg przy 60 km/h a przy sprzyjających warunkach, nawet przy 50 km/h. Z racji tego, że zdecydowaną większość tras robię po mieście zdecydowałem się na pozostanie przy C374. Nie wiem czy przy tym silniku różnice na pozostałych przełożeniach będę wystarczająco zauważalne.
  5. 126 tys przebiegu u mnie i lekko klepią na ciepłym silniku (przy starcie na zimnym też) i dopóki nie wysypie mi błędu/osłabi auta to nie tykam. Jedynym wyjątkiem będzie wymiana rozrządu w okolicach 200 tys. km. U mnie umarł jeden zawór i generowało to błąd p0011 ale jego wymiana na nowy rozwiązała problem. Olej lany 5w30/5w40 z wymianą co 10 tys. km.
  6. Zanim zabierzesz się za sprawdzanie uszczelki pod głowicą to sprawdź jeszcze korek od zbiorniczka. U mnie niby w mieście było ok (spokojna jazda do 3-3.5k obr/min) ale cały dzień autostrady na wyższych obrotach zdemaskował powoli kończący się korek zbiornika wyrównawczego.
  7. Skoro już jest tak bardzo męczony rozmiar opon dla felg r16 a w szczególności ich szerokość to chciałbym zadać krótkie pytanie. Czy do felgi o szerokości 6.5j (Oplowskie stalówki strukturalne) polecacie opony o szerokości 205 czy 215. Byłem nastawiony na te szersze ale wszędzie piszą, że dla takiej szerokości felgi optymalny rozmiar to 205. Czym ryzykuje założenie szerszej opony? W sumie i tak cokolwiek wybiorę to będzie lepiej zważywszy na to, że do Signuma miałem teraz letnie r15 z szerokością 195
  8. Informacyjnie - W Signum (przynajmniej w aucie z 2008 roku) też są stelaże do isofixa zamontowane w prawym i lewym fotelu pasażera z tyłu. Z oczywistych względów środkowy taboret nie jest wyposażony.
  9. Jak już będzie auto u mechanika to niech je jeszcze podniesie w górę i od spodu sprawdzi czy nie leje się też z chodniczki oleju (znajduje się pod kolektorem wydechowym, obok filtra oleju) oraz ew. łączenia silnik-skrzynia biegów (często siada uszczelnienie wału korbowego). Razem uszczelką pokrywy zaworów są to w sumie najczęściej występujące źródła wycieków oleju w tym silniku. U siebie już robiłem pokrywę zaworów, chłodniczkę oleju a z uszczelniaczem wału czekam na to jak skończy się sprzęgło
  10. Ja miałem problem z opcją wejścia w menu climatronica. Pierwsza poprawa kontaktów (przetopienie istniejącej cyny) pomogła na... 5 godzin pracy w aucie Dopiero przelutowanie z większą ilością cyny oraz zalanie enkodera kontaktem do potencjometrów dało lepszy efekt, po całym dniu w aucie wciąż działa
  11. Poci się aż za bardzo, może być rozszczelniony ale sprawdź czy puszcza na zgrzewie czy np. leje spod korka. Nie jest to wina termostatu skoro trzyma prawidłową temperaturę (105 stopni) a przy wzroście do 108 prawidłowo odpala wentylator chłodnicy i zbija w dół. Będzie wywalało płyn przez tester, ponieważ jest to układ ciśnieniowy i pracuje pod wyższym ciśnieniem niż ciśnienie atmosferyczne.
  12. Obstawiałbym uszkodzony korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Temperatura jest u Ciebie w normie.
  13. U mnie (w zależności od temp zewnętrznej ale widzę, że też jesteś z Gdańska) pokazuje mi spalanie na klimie 1.2-1.4. Układ klimatyzacji sprawny/serwisowany?
  14. Hej. Czy jest tu może posiadacz Siga który podmienił u siebie skrzynię F17 z C na W? Jakby nie patrzeć to jednak jest to najcięższy wariant vectry i interesuje mnie to jak bardzo auto traci na dynamice. Dużo za miasto się nie wybieram ale jak się wybiorę... to autostradą bardzo ciężko się jedzie (tak aby silnik na tym nie ucierpiał) 😕
×
×
  • Create New...