Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JB7

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About JB7

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    VECTRA C 1,9 cdti 150 km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Też tak miałem po wymianie EGR. Niestety okazało się, że tanie zamienniki są g...o warte i przepuszczają powietrze. Wytnij z puszki po piwie zaślepkę i zobacz czy auto odżyje. Pełne zaślepienie EGR rozwiązało problem.
  2. Klapy ok. Co ciekawe po wykasowaniu błędu i przejechaniu kolejnych 100 km objawy ustąpiły i póki co jest ok.
  3. Cześć. Pacjent Vectra C 1,9cdti w wersji 150 KM z przebiegiem 350 000km Raz na jakiś czas pojawiał mi się błąd P2279 i P0400 - czasem razem, czasem oddzielnie, czasem na zmianę... Zawsze pomagało czyszczenie egr i był spokój na ok rok, później coraz krócej.. W ubiegłym tygodniu znów pojawił się 2279 i tym razem jednak czyszczenie nie pomogło. Doczytałem na forum, że prócz części mechanicznej można dobrać się do cewki. Tak też zrobiłem, wszystko wyczyszczone, przesmarowane pastą polerską zgodnie z zaleceniami. Prócz EGR przy okazji wyczyściłem przepustnicę i wyczyściłem wszystko,
  4. Znalazłem ten temat przy okazji szukania informacji ile gwintu jest w kolektorze (też mam ukręcony gwint) Rzeczywiście dłuższe śruby załatwiają temat, ale z ciekawości obejrzałem zaprezentowane filmy i... freezer pozwól, że wypowiem się w tym temacie, jako, że zawodowo zajmuję się sprzedażą właśnie takich rozwiązań. Po pierwsze wszystkie metody się sprawdzą, pod warunkiem, że mamy kolektor wyciągnięty, lub sami sobie poradzimy z jego demontażem. Ad. 1) Rozwiercenie i użycie gwintownika M8 - największe ryzyko widzę w tym, że gwint M8 również możemy uszkodzić. Wkładkę, nie ważne
  5. Witam Forumowiczów! Niestety moją Vectrę dopadł duży problem. Ale po kolei: jakiś czas temu moja żona miała stłuczkę - uszkodzona chłodnica klimy, intercooler, chłodnica cieczy. Z racji tego, że było to 5km od domu, a po aucie właściwie nic nie było widać (lekko pęknięty zderzak) przyjechała nim do domu. Właściwie pod samym domem zapaliła się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Auto do garażu już wepchałem, bo w zbiorniku było sucho. Żona zarzeka się, że kontrolowała temperaturę i nie przegrzała silnika. Wszystkie części wymienione, auto uruchomione i... od tamtej pory m
  6. Każdy ma swoją wersję, jednak na wielu stronach przeczytałem informację, że komputer zainicjuje wypalanie DPF w momencie gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę. Idąc tym śladem wymieniłem termostat i pierwsze wypalanie rozpoczęło się zaraz po wyjechaniu z warsztatu jak tylko silnik osiągnął właściwą temperaturę. Wcześniej temperatura cały czas się wahała, a maks. osiągała 80 stopni (bardzo rzadko) - DPF się nie wypalał, a oleju przybywało. Po wymianie termostatu, temperatura jest stała na poziomie 85 stopni, DPF się wypala, a oleju nie przybywa = problem rozwiązany
  7. Problem rozwiązałem jeszcze w grudniu, ale ze względu na nawał pracy jakoś do tej pory nie miałem czasu, żeby się podzielić z Wami informacją. Otóż u mnie problem z DPFem spowodowany był uszkodzonym termostatem (samochód nagrzewał się do 80 stopni). Po wymianie termostatu i osiągnięciu stałej temperatury 85 stopni zaczęło się wypalanie - jechałem z tyłu drugim autem i z rury wydechowej aż iskry leciały Oczywiście wypalanie nie przerwane! Od tamtej pory filtr wypalał się jeszcze dwa razy - podczas jazdy autostradą i wczoraj podczas stania w korku na zakopiance. Uczulam żonę żeby zwra
  8. Usunięcie jest tańsze.. Myślę jednak o wymianie, ponieważ kilka razy w roku jeżdżę do Niemiec, a tam jak wiemy mogą to sprawdzić.. Wczoraj wymieniłem olej i tak jak pisałem przegoniłem auto po autostradzie ok 60 km - 140km/h przy 4 biegu, obroty ok 3300 i DPF się nie wypalał Muszę jeszcze podjechać na komputer sprawdzić stan nasycenia, być może wcale nie jest załadowany, a ropa w oleju pojawiła się przez wcześniejsze przerwanie cyklu. Kupiłem auto serwisowane w ASO do tej pory i z papierów wynika, że czyszczenie DPF miało miejsce 25000 km temu.
  9. Taki jest plan... jutro wymiana oleju i zobaczymy co się będzie dalej działo. A że mieszkam w pobliżu autostrady to chcę go dodatkowo przegonić tak by wymusić wypalanie DPF. Mam nadzieję, że pomoże - jeśli nie to trzeba myśleć o wymianie. Wtryski raczej odrzucam, auto prócz ON w oleju nie ma żadnych innych objawów - pali "od strzała" nawet przy mrozach, nie dymi, nie kopci, chodzi cicho i równo - oczywiście jest takie prawdopodobieństwo, że to nie DPF, ale wg mnie mało prawdopodone.
  10. Witam, Zaobserwowałem u siebie wzrost poziomu oleju. Z tego, co wyczytałem na tym forum chodzi najprawdopodobniej o DPF. Czy to możliwe by wypalał, a nie informował o tym zapaleniem kontrolki? Spalania wyższego też jakoś nie zauważyłem. Jestem właścicielem tej Vectry 3 tygodnie i dopiero poznaje się z tym autem. Żadnych niepokojących innych objawów nie zauważyłem, silnik chodzi równo, nie kopci, płynu chłodniczego nie ubywa. Czy podpięcie komputera wskaże winnego tej sytuacji (potwierdzi, że to DPF). Nie chciałbym go wycinać, myślałem ewentualnie o wymianie. Co powiecie na np coś takiego?
×
×
  • Create New...
UP