Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pamaciek

Forumowicz
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About pamaciek

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 03/07/1979

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław/Łódź

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C Kombi '06 1.9 CDTi Z19DTH

Kontakt

  1. Z przodu akumulatora jest skrzynka z przekaźnikami. Trzeba wiedzieć, który przekaźnik odpowiada za co. Niestety nie wiem jak jest w Twoim aucie, więc nie powiem Ci dokładnie, musiałbyś sprawdzić na jakimś schemacie. Generalnie chodzi o to, żeby układ, który jest włączany przez przekaźnik spiąć na krótko (tak jakby zadziałał przekaźnik). Trzeba zewrzeć styki które odpowiadają stykom 30 i 87 przekaźnika (przekaźnik trzeba wyjąć). Na przekaźniku styki powinny być opisane.
  2. Jeżeli Ci chodzi o to na którym biegu pracuje wentylator to na ucho. Najpierw musisz sprawdzić albo podpinając "na krótko" raz przez opornik raz bez albo mostkować odpowiednie przekaźniki. Wtedy będziesz wiedział jak chodzi na którym biegu. Jeżeli opornik miałbyś padnięty to wtedy I biegu nie ma wcale. Wentylator włącza się dopiero jak temp cieczy chłodzącej/ciśnienie w klimie jest odpowiednio duże. Jeżeli wentylator pracuje głośno to może przyczyna jest inna, np. niewyrównoważenie lub zużyte łożyska.
  3. To co wyciąłem było trochę za małe jak na opornik właściwy. Mam dwie prędkości wiatraka. Może być jak mówisz, że to zabezpiczenie przed odprowadzaniem całej mocy na oporniku przy zwarciu wiatraka. Ale z tego co mierzyłem oporność tego opornika jest około 0,2 ohma co przy napięciu 12V daje 60A. W takim razie 30A bezpiecznik powinien dać radę.
  4. Według serwisu należy wymienić cały wentylator (>1000 PLN). Ale poniżej instrukcja jak to naprawić ( koszt ok. 2 PLN). Mój silnik to 1.8 benzyna X18XE ale myślę, że w innych powinno być podobnie. Potrzeba cęgi, śrubokręt, lącznik elektryczny skręcany(do kupienia w Castoramie czy sklepie elektrycznym) i 15 minut czasu. 1. Wyjmujemy opornik z obudowy wentylatora. 2. Końcowkę rurki od przeciwnej strony niż wchodzą przewody należy przedziurawić i wysypać stamtąd piasek. 3. Obieramy rurkę i naszym oczom ukazuje się winowajca ( w 99% przypadków): jednorazowe zabezbiecznie termiczne. 4. Obieramy z plastiku jednę złączkę elektryczną, pozbywamy się zepsutego zabezbieczenia i skręcamy ze sobą druty, do których było zamocowane. Nie polecam lutowania, gdyż prawdopodobnie cyna szybko spłynie pod wpływem temperatury. 5. Tak to wygląda po zamontowanu na miejsce. Można jeszcze zabezpieczyć wystający element wsadzając w nową rurkę. Ja takowej nie miałem pod ręką więc wsadziłem jak widać. Pozdrawiam. UWAGA!! Takie rozwiązanie może w przypadku zwarcia na wentylatorze doprowadzić do nadmiernego nagrzewania się opornika. Jeżeli bezpiecznik nie zadziała może to skutkować nawet pożarem, chyba, że opornik spali się wcześniej. Dla bezpieczeństwa należy zamontować nowe zabezpieczenie, zapakować w nową rurkę i zasypać piaskiem. Nazywa się to bezpiecznik termiczny. Dane jakie odczytałem ze starego to 10A, 240 stopni Celsjusza. Do kupienia w sklepie elektronicznym bądź na allegro. Koszt około 4 zł.
×
×
  • Create New...