Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Motoznafca

Forumowicz
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Motoznafca

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Opel Vectra B 1.8 115KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zbliża się termin wymiany oleju...niby sprawa prosta ale pytanie co wybrać? Moja VB 97r 1.8 16V Przebieg 290500km. Poprzedni właściciel zawsze używał oryginalnego GM 10W40 ale różne są opinie na jego temat...jaki olej mi polecacie? Przy zmianie oleju i być może parametrów oleju należy zroboić płukanke silnika?
  2. Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego na oko ok 200ml do odpowiedniego poziomu. Kiedy ostatnio tam zaglądałem?? Hmm jakoś na początku czerwca czyli jakieś 2,5tyś km temu. Oprócz ubytku płynu występują objawy na załączonym filmiku. Czy są to objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą?? Dodam tylko że silnik pracuje równo, nie stracił na mocy i dobrze wkręca się na obroty. Jedynym problemem po odpaleniu silnika wcześniej były wystrzały o których pisałem w poprzednim temacie. Występowały tylko na Pb na zimnym silniku na ssaniu. Znajomy mechanik powiedział, że nie wygląda mu to na objaw uszczelki pod głowicą bo silnik pracuję wręcz idealnie, nie tak jak w przypadku wydmuchanej uszczelki. Kazał pojeździć trochę na samej Pb bo według niego mieszanka LPG była zbyt uboga i to z niej osadziła się gdzieś woda. Rozrząd wymieniany 5tyś km temu kompletny wraz z pompą wody firmy Doltz także płyn raczej nie ucieka przez pompę. VID_20170908_182138.mp4
  3. Check oczywiście się nie świeci. Czujnik temperatury wymieniany, przepływka też niedawno była wymieniana. Możliwe, że rozjechały się mapy Pb? Albo katalizator był przytkany??
  4. Dzieje się tak tylko na PB. Na LPG jest spokój. Pisałem że mam zwykły gaz czyli mam manualny przełącznik i przełączam na gaz ręcznie a nie jak w sekwencji przy określonej temp. Kable i świece mają 3 miesiące (komplet NGK)
  5. Jak w temacie drodzy koledzy... zaraz po odpaleniu na zimnym silniku Viki zachowuje sie jak na załączonym filmie. VB 1.8 116KM B+G (zwykły bez wtrysków na parowniku). Borykam się też z problemem wycieku oleju z uszczelniacza od strony skrzyni biegów ale w tym tygodniu viki idzie na warsztat. Piszę o tym bo nie wiem czy to może mieć coś wspólnego. Jakieś pomysły co może być przyczyną?? MOV_0017.mp4
  6. Ostatnio zauważyłem kilka kropel oleju na podłodze w garażu. Bez wątpienia olej silnikowy. Miska olejowa jest lekko upocona olejem. Ubytek oleju niewielki. Odma drożna. Samochód nie stracił mocy. Mechanik stwierdził że cieknie z uszczelniacza od strony skrzyni biegów, że to dużo roboty bo trzeba wyjmować skrzynie biegów i rozkrecać koło zamachowe. Niepokoi mnie tylko widok z góry silnika. Oto kilka fotek
  7. Nie wiem czy to będzie miało coś wspólnego z tym ale nie działa tez oświetlanie bagażnika (myślałem że to spalona żarówka) no i elektryczne szyby żeby teraz je domknąć lub opuścić trzeba cały czas trzymać ten przycisk przy drążku skrzyni biegów.
  8. Właśnie sprawdziłem ten zielony bezpiecznik i jest ok. Nawet podmieniłem na ten z zapasu
  9. Nie działa mi przycisk od klimy (Viki z manualną klimą) oraz przycisk wewnętrznego obiegu powietrza tzn nie świeci się to podświetlanie no i w przypadku obiegu nie słychać tego charakterystycznego załączania. Podgrzewanie tylnej szyby działa normalnie. Jakiś bezpiecznik??
  10. Tak z regulacja na śrube. Koszt sekwencji 1400zł bo tylko zestaw pod maske mnie interesuje. Czy się opłaca do 20letniego opla? Hmm... no właśnie z ts instalka teraz nie ma problemu
  11. Zgadza się instalacja jest I generacji z ręcznym przełącznikiem. Jeśli chodzi o regulacje gazu to ostatnia regulacja była robiona w maju... ogólnie włożyłem w ten samochód dużo serca. Gaz w tym samochodzie nie działał jak należy i dobry gazownik ogarnął temat. Przede wszystkim był źle dobrany sterownik, sonda lambda była 1V zamiast 5V (lub na odwrót) no i parownik wymagał regeneracji a po drodze doszły kable i świece. To już moja 3 Vectra B i z tego co pamiętam ta poprzednia też silnik 1.8 115KM bez lpg popierdywał zaraz po odpaleniu i nic z tym nie robiłem i było ok. Spróbuję jeszcze wymienić czujnik powietrza dolotowego na ten oryginalny bo zimą wymieniłem na zamiennik ale jak się okazało niesłusznie
  12. Pisałem wyżej że zwykłą, nie sekwencje. Parownik po regeneracji.
  13. Kable i świece NGK, problem występuje tylko na Pb bo na Lpg przełączam dopiero jak silnik się rozgrzeje a na ciepłym silniku nic nie strzela... o ile można nazwać to strzelaniem raczej takie pu pu pu Z obrotami nic się nie dzieje, ładnie odpala zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku
  14. Ostatnio zauważyłem że moja Viki 1.8 115KM b+g (zwykły) na zimnym silniku sobie ''popierduje'' tzn strzela z wydechu. Dzieję się tak tylko na zimnym silniku. Na ciepłym żadnego popierdywania. Kable i świece wymieniane 3 miesiące temu, wymieniana także była sonda lambda oraz czujnik powietrza dolotowego.
  15. Nigdy nie strartuje na gazie na zimnym silniku...zawsze jade pare km na Pb i dopiero podczas jazdy jak się rozgrzeje przełączam na gas więc nie wiem czy słychać to pyknięcie....póki co przeczyściłem styki na cewkach i jest ok
×
×
  • Create New...