Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kupier

Forumowicz
  • Zawartość

    169
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutral

O kupier

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    VC FL GTS 1.8 z18xer

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. kupier

    Skrzynia F17

    Witam. Chciałem się podzielić doświadczeniami po swapie skrzyni z WR419 vectra 2006r na uwaga J374 z corsy 2016r. Obie skrzynie maja takie samo znacznie f17. Kupiłem z corsy bo była tańsza niż ta z vectry. Po zakupie okazało się ze pomimo tego samo oznaczenia f17 skrzynia jest trochę inna, ma inny wybierak. Ale za to jest lepsza jakościowo!, jedno łożysko więcej. Odzielny wałek do biegu wstecznego. Dlatego zdecydowałem się przerabiać, zamiast szukać takia jak standardowo montuje sie w vectrze. Przed montażem, musiałem przerobić wałek zdawczy wybieraka. I też co ważne przełożyć odpowietrznik, ponieważ ten z vectry z wierzchu jest identyczny ale różni się środkiem. Bez przełożenia nie da się odwietrzyć wysprzeglika. Przełożenia skrzyni w praktyce są porównywalne. 1-4 bieg są jakby minimalnie dłuższe. 5 jest chyba taki sam jak w wr419.
  2. sory doszukałem sie że chyba jednak nie....
  3. kupier

    Jaka skrzynia biegów z VIN

    Witam. Jakie odczucia po zmianie skrzyni? Rozleciał mi się WR419, na jego miejsce biorę C374. A wiec sytuacja odwrotna do Twojej. Jestem ciekawy różnic. Może nie warto?
  4. insygnia 1.8 ma skrzynie f40, a vectra 1.8 f17. Insygnia ma oznaczenie bloku A18xer a vectra Z18xer. Nie wiem czy ta skrzynia będzie pasowała wogóle... Chyba będzie pasowała skrzynia f17 6bieg z corsy na przykład, ale temat odpuściłem bo była droga.
  5. Podpinam się. Właśnie zwaliłem swoja f17 5biegowa, bo zaczęła hałasować i kombinuje z f17 6-biegowa z corsy 1.3
  6. U mnie na 100%. Filtr się nie mieścił. Czytałem w innym wątku, że ludzie zwracali filtr z tego powodu, sadząc ze jest za krótki.
  7. Nadmienie że aby zamontować filtr, nalezy usunąć pierścień z nakrętki filtra oleju, inaczej się nie zmieści.
  8. Sprawdź kable w słupkach dzrwi tylnych. Mam to samo, szukałem wszędzie, nie znalazłem przyczyny. Chyba sobie podepne pod przednie.
  9. w bcm, nie pamietam która zakładka, z SAC ustaw na ACC. Albo odwrotnie, tam będą tylko dwie pozycje do wyboru. I pewnie w zakładce informacji i multimedia, czy jakoś tak.
  10. a szarpniecia przy zmianie biegów nie masz? radziłbym sie zaintereować, zanim dwu mas poleci jak masz.
  11. Jak jest w połowie to za mało, ponieważ kanalik doprowadzający płyn do pompki jest wyżej. Możliwe że coś blokuje pedał, obejrzyj go. Ale ja obstawiam, na pompkę sprzęgła albo w najgorszym przypadku wysprzeglik. Wysprzeglik jest na sprzęgle, i trzeba zwalać skrzynie biegów aby wymienić, koszt wiadomo duży. Chodzi lekko bo układ jest zapowietrzony, i sprężasz powietrze a nie płyn, który ma wywrzeć nacisk na wysprzeglik. Raczej gdzieś jest nieszczelośc, i układ będzie się zapowietrzał. Ale na początek spróbuj tylko porządnie odpowietrzyć. Dolej płynu płynu (dot4) ważne pod sam korek, i postępuj zgodnie z ta instrukcja z ASO 1. Połączyć zbiorniczek przechwytujący z zaworkiem odpowietrzającym. 2. Wcisnąć powoli do oporu i przytrzymać pedał sprzęgła. 3. Odkręcać zawór odpowietrzający do chwili pojawienia się powietrza lub płynu. 4. Zakręcić ręcznie zawór. 5. Powoli (nie gwałtownie!) zwolnić pedał sprzęgła. 6. Odczekać 2-3 sekundy. 7. Powtórzyć czynności z punktów 2-6 co najmniej 10 razy. 8. Jeśli w wypływającym płynie brak pęcherzyków powietrza, dokręcić zawór odpowietrzający momentem 5 Nm i odłączyć zbiorniczek przechwytujący. 9. Nałożyć osłonkę na zawór odpowietrzający.
  12. zapowietrzył się. Gdzieś może być nieszczelność. Sprawdź poziom płynu hamulcowego na początek.
  13. Nadmienię że to tylko moja teoria A za realizacje biorę się jak będzie cieplej. Podejrzewam zapowietrzający się wysprzeglik, i żle zsynchronizozawyn czujnik sprzegła. Dlaczego wysprzeglik? Na próbę wymieniałem popmke sprzegła, zauwazyłem że czym bardziej zapowietrzony układ, ty mniej płynny powrót wysprzeglika, wysprzeglik jakby się na chwile zacierał, po czym gwałtownie odbijał, co w czasie jazdy objawia sie szarpaniem. Odpowietrzyłem układ i z poczatku było jakby lepiej, po tygodni jazdy problem powrócił. Wydaje mi sie że w wysprzegliku czesto zostaje troche poiwetrza, i po jakimś czasie ponownie się zapowietrza przez próżnie wytwarzaną w pompce sprzęgła. Dlaczego w wysprzegliku czesto zostaje troche powietrza i trudno go idealnie odpowietrzyć? Przez jego wadliwą konstrukcje, nie jest umieszony na skrzyni jak w wiekszosci aut, tylko w na sprzegle, a na zewnątrz jest wyprowadzony pojedynczym przewodem odpowietrznik. I tu własnie jest najwiekszy problem, wysprzeglik nie ma obiegu płynu. Nie może się dobrze odpowietrzyć. Tak to wygląda: Ponizej procedura odpowietrzania aso, przy użyciu adaptera. Wydaje mi się że obędzie się. Krok 1: Odpowietrzenie układu hydraulicznego należy przeprowadzić z dołu do góry, czyli od zaworka odpowietrzającego do zbiornika wyrównawczego, w następujący sposób: 1. Połączyć zbiornik wyrównawczy ze zbiorniczkiem przechwytującym używając adapterka. 2. Zdjąć osłonkę z zaworka odpowietrzającego. 3. Połączyć adapterkiem przyrząd odpowietrzający z zaworkiem odpowietrzającym. 4. Włączyć przyrząd odpowietrzający. Ciśnienie nie może przekroczyć 2 barów. 5. Odkręcić zaworek odpowietrzający o 2-3 obroty. 6. Układ hydrauliczny jest prawidłowo odpowietrzony jeśli do zbiorniczka przechwytującego spływa płyn hadrau- liczny pozbawiony pęcherzyków powietrza Uwaga: W czasie gdy przyrząd odpowietrzający jest podłączony, nie wolno naciskać na pedał sprzęgła! 7. Zakręcić zawór odpowietrzający i wyłączyć przyrząd. 8. Odłączyć przyrząd wraz z adapterem. Krok 2: Do odpowietrzenia wysprzęglika hydrau-licznego wymagane są dwie osoby. Podczas czynności odpowietrzania wysprzęglika zapewnić wymaganą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyró-wnawczym: 1. Połączyć zbiorniczek przechwytujący z zaworkiem odpowietrzającym. 2. Wcisnąć powoli do oporu i przytrzymać pedał sprzęgła. 3. Odkręcać zawór odpowietrzający do chwili pojawienia się powietrza lub płynu. 4. Zakręcić ręcznie zawór. 5. Powoli (nie gwałtownie!) zwolnić pedał sprzęgła. 6. Odczekać 2-3 sekundy. 7. Powtórzyć czynności z punktów 2-6 co najmniej 10 razy. 8. Jeśli w wypływającym płynie brak pęcherzyków powietrza, dokręcić zawór odpowietrzający momentem 5 Nm i odłączyć zbiorniczek przechwytujący. 9. Nałożyć osłonkę na zawór odpowietrzający. Druga sprawa to źle zsynchronizowany czujnik wejsca sprzegała. Z czasem pedał ma tendencje delikatniego opadania, po delikatnym naciskiem nogi zawsze jest poniżej pozycji nominalnej, co wywyłuje zbyt wczesne załaczanie sie czujnika wejsca sprzegła. Czujnik można podciagnąc do góry ale z czasem sie "wróci" dlatego planuje podkleić go grubą taśmą.
  14. kupier

    Czerwona turbina

    u mnie w 1,8 to samo.
  15. kupier

    Vectra C przekładka kierownicy

    Magiel masz z lifta wogóle? magiel na nadkolu występował w przedlifcie. Nie wiem, czy to sie da przerobić. Przewód kup europejski, albo ewentualnie, zawieź angielski tam gdzie dorabiają przewody hamulcowe, i niech Ci zarobią końcówkę. Tylko nie wiem czy to się uda, zarabiarki są przystosowane do miększego materiału. I oczywiscie pompke sprzegła też europejską. Angielskiej nie upchasz. I rada odemnie, nie dopuść żeby zapowietrzyć wysprzezglik. Najlepiej zalej odrazu pompkę i przewód płynem, zatkaja koniec aby nic nie wyleciało i skręć szybko nie wpuszczając powietrza. Ten króciec gdzie odpowietrzasz, to tylko odpowietrznik, wysprzeglik jest głebiej na sprzęgle. Jest połączony z odpowietrznikiem przewodem, bez obiegu płynu. Jak tam dostanie sie powietrze, ciezko bedzie odpowietrzyć.
×