Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kubencjusz

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kubencjusz last won the day on December 1 2019

Kubencjusz had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About Kubencjusz

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Opel Signum 1.8 xer

Recent Profile Visitors

227 profile views
  1. Rozmawiałem z tym gościem jeszcze, mówił że szklanki hartowane są na wskroś i zdjęcie tak małej warstwy nie wpłynie na ich twardość. Mówił jeszcze że są fachowcy co wybierają od środka ale oni nie mają tak precyzyjnej maszyny żeby tam wejść.
  2. Dokładnie to był taki luz : 1 cyl. 0,15 i 0,18 2 cyl. 0,20 i 0,18 3 cyl. 0,23 i 0,23 4 cyl. 0,18 i 0,15 Nie działo się nic. Jak bym tam nie zerknoł to bym dalej jeździł.
  3. Dzięki za odpowiedź, maszyna poskładana. Będę kontrolował częściej ten luz i zobaczę jak te szklanki będą wyglądać za kilkanaście tyś. Jeśli chodzi o utwardzenie nie wiem jak to jest i dla tego po szlifie je polerowałem aby wałek miał lżej. Ssące które zostały w orginale też poleciałem i wyglądały identycznie i tak samo się ścierały na papierze 1500 a później 2500.
  4. Kolego @cucek dzięki za podpowiedź z luzami na zaworach, na wydechach miałem po 0,15 i 0,18 opisałem jak zrobiłem tutaj. Jak możesz zerknij.
  5. h7Cu6VyXYu4 Znalazłem coś takiego, 32 minuta Czy to jest jakaś dedykowane uszczelka ?
  6. Witam. Panowie ja zrobiłem luz odpowiedni przez szlifowanie szklanek od góry na wymiar, robili mi to w warsztacie zajmującym się tylko głowicami. Ja je jeszcze tylko polerowałem. Mam małe pytanko, czy podczas składania obudowy w której siedzą zawory zmiemniej fazy silikonowaliście całą powierzchnię na styku z głowicą, bo jak rozbierałem był nalot przy kanale olejowym jak na trzeciej fotce i z tego co wywnioskowałem nie szło całe ciśnienie na wariatory, a po jakimś silikonie czy uszczelnieniu śladu nie było.
  7. Spokojniejszy jeszcze polatasz, cała uszczelka jest aluminiowa i dociskajaca obudowa pompy ją dogniata w miejscach gdzie są kanały jest guma i nawet w dobrej kondycji cały czas elastyczna, ale na dole do około pompy guma niestety się rozsypała, część została na bloku w kawałkach. Jeśli chodzi o jazdę na gazie to już troszkę śmigam z 50tyś. zrobiłem i jeszcze nigdy nie mierzyłem luzu, teraz pierwszy raz mam zdjętą pokrywę i muszę tam zerknąć, właśnie wczoraj czytałem o tolerancji na naszym wspaniałym forum I planuję zerknąć do panewek na korbach jak wyglądają. W ogóle to kupiłem dawcę, cały silnik i pobrałem z niego pompę. Na sam koniec pomiar jeszcze ciśnienia oleju. Zastanawiam się nad dodatkowym Zegarem ciśnienia oleju, tylko jeszcze nie wiem gdzie go umieszczę. Kolego cucek jak byś miał jakieś info na temat pompy to podeślij.
  8. Jak będę w domu to cyknę fotę. Znalazłem podobny problem na forum.
  9. Witam. Widzę że nie jestem sam. Trochę dawno to robiłeś, powiedz czy ta używka się spisuje ?
  10. Jest tylko ta duża uszczelka metalowo gumowa ze zdjęcia i reszta to już gumowe w chłodniczce oleju, miska na silikon i to wsio, wymieniałem wszystko. Wyżej masz fotkę z nową tą duża włożona na silnik
  11. Znalazłem oznaczenia GM , to albo jakiś paprok w fabryce składał na nocnej zmianie, albo niemiecki mechanik grzebał. A co do mieszania oleju z płynem może być uszczelka pod głowicę, jest patent że zakładasz na korek zbiorniczka z płynem takie cudo jak do wina i wlewasz specjalny płyn, jak zmieni barwę to spaliny w obiegu wody i po uszczelce
  12. Przez ten duży otwór gdzie jest gumowa uszczelka leci woda a jajowatymi dwoma olej. Właśnie jak zdemontowałem tą uszczelkę stara i była podwinięta w kanale wodnym, dziwne ale wody nie ubywało ani się nie mieszało.
  13. Więc tak. W pierwszej kolejności miska w dół, nastepnie cały rozrząd łącznie z napinaczem i rolką, zalecam wymianę paska, ja akurat miałem zrobione 40tys. więc zmieniam sam pasek, koszt 60zł. Następnie alternator i sprężarka klimy można ją przywiesić, później osłonę wydechu żeby było wygodnie odkrecić rurkę wodną od obudowy 2 śrubki, która prowadzi do chłodniczki. Koszt nowych uszczelek na rurkę GM 60zł. a cały komplet na chłodniczkę i wsztkie rury Febiego 84zł. Teraz zabieramy się do zdjęcia całej obudowy pompy oleju jest tam chyba 8 śrub wklejonych na niebieski klej do gwintów, warto się w niego zaopatrzyć, później lekko puknąć i obudowa odchodzi. Co do uszczelki koszt 40zł topran, GM 140. I od razu zerknij do pompy czy nie ma na niej pęknięć, a jeszcze jedno zimering na wał od razu wymień, tylko załóż go jak przykręcisz obudowę.
  14. Silnik oczywiście podparty kobyłką, ale nie bezpośrednio tylko kawałek klocka drewnianego pod blok, bo miska zdjęta. Widać na ostatnim zdjęciu od strony ściany grodziowej. Pracy troszkę jest, dodatkowo zdemontowałem chłodniczkę oleju i też pełno opiłków w niej było, filtr niestety jest dopiero później i cały syf zostaje w tej chłodnicy.
×
×
  • Create New...