Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

polansky

Forumowicz
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About polansky

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 05/19/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 Liftback 140 KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kolego czytałeś w ogóle temat dalej niż za pierwszy post? Proszę bardzo odpowiedź na Twoje pytanie jest na 1 stronie w szóstym poście:
  2. Dokładnie tak. Może źle się wyraziłem: nie wiem co oryginalnie wsadzali w fabryce, ale śmiem twierdzić, że skoro na mojej, która siedziała w aucie jest znaczek GM to taką w takim razie wsadzili w ASO w Niemczech jako oryginalna część zamienna. Notabene na Delphi, którą kupiłem w pudełku Delphi z tego co pamiętam też był znaczek GM. Nie wiem, kto, kiedy i gdzie produkował cewki dla Opla, ale skoro Delphi miał znaczek GM podejrzewam, że miał jakiś epizod z cewkami dla GM (może jako części zamienne do ASO?). Więc, jeżeli oryginał to może się okazać, że w pudełku GM w serwisie siedzi właśnie Delphi
  3. To ciekawe, że u mnie oryginalnie siedział Delphi, więc jak to się ma do teorii, że Delphi jest bee. Zresztą potwierdzam, że u mnie wymieniona na kolejnego Delphi i auto od jakiś 30 tyś na niej jeździ bezproblemowo. Mnie mówiono, przy wymianie cewki żeby od razu wrzucić nowe świece, bez względu na ich przebieg, bo stara cewka jak miała przebicie to mogła uszkodzić izolator na świecy. Nie wiem na ile to rzeczywiście prawda przy tak małym przebiegu na świecach, ale może spróbować zamienić miejscami świece? Przynajmniej będzie można je wykluczyć.
  4. W tym temacie masz opisany mój przypadek. Prawdopodobnie trzeba będzie zaglądnąć do alternatora, bo może być tak że ładuje ok, ale sterowanie kontrolką w mostku zaczyna świrować.
  5. Możesz zacząć od sprawdzenia i przeczyszczenia "kabeloczka" na alternatorze, z którego idzie sygnał do kontrolki, dostęp jest całkiem niezły od góry na klucz bodajże 10-tke. Niestety obawiam się, że jednak trzeba będzie zaglądnąć do alternatora. W aucie żony było tak, że kontrolka przestała całkiem świecić przed zapłonem ( jak u Ciebie), ale po odpaleniu też się nie pokazywała - na początku myślałem, że żarówka w desce się spaliła, ale była ok. Po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy.
  6. Co znaczy "czasem nawet przed odpaleniem auta"? Kontrolka zawsze będzie świecić póki alternator nie zostanie wzbudzony. Pozostałe opisywane objawy sugerują, że prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać alternator i zaglądnąć do środka. U mnie sytuacja wyglądała tak, że raz na kilkanaście odpaleń (na początku raz na miesiąc, potem raz na 2 tyg.) kontrolka nie gasła od razu tylko dopiero przy ponownym odpaleniu. OP-com zapisywał wtedy nieaktywny błąd: "lampka L alternatora wadliwe działanie", ale po skasowaniu nie wracał on do czasu kolejnego incydentu. Ładowanie cały czas było 13.8-14.2V w zależności od obciążenia. W końcu jak objaw zaczął się powtarzać coraz częściej dałem do zrobienia alternator. Niestety w naszym silniku trzeba wymienić cały moduł, bo szczotki w alternatorze są razem z mostkiem, diodami i sygnałem sterującym na kontrolkę więc trzeba wymienić całość ( ok. 150zł kosztuje bodajże Bosch), ale z drugiej strony altek się robi raz na kilkadziesiąt tysięcy jak nie więcej km.
×
×
  • Create New...