Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

polansky

Forumowicz
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

polansky last won the day on November 15

polansky had the most liked content!

Community Reputation

15 Neutral

About polansky

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 05/19/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Opel, ople, oplątka.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C Liftback Z18XER

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tu masz numery https://opel.7zap.com/pl/car/z02/g/0/6-1/#3
  2. Może też puszczać na samej uszczelce na zewnątrz. To rozwiązanie naprawdę wymyślał jakiś geniusz z GM, tak naprawdę jedna śmieszna uszczelka odpowiada za szczelność połączenia chłodniczki z korpusem zarówno od strony olejowej jak i wodnej, a dodatkowo w jednym miejscu uszczelnia/oddziela te dwa kanały, więc nic dziwnego, że jest jak jest. Ale tak jak pisałem wcześniej wg mnie lepiej wymienić przy okazji roboty też chłodniczkę, bo tak czy siak trzeba wszystko rozbierać, a jej tak łatwo się nie zdiagnozuje. Koszt robocizny w zależności gdzie robisz i jak pójdzie ze śrubami kolektora i połączenia kolektora z wydechem. Te dwa miejsca są zazwyczaj problematyczne ze względu na skorodowane śruby/szpilki myślę, że 300-500zł to jest cena za robociznę jakiej należy się spodziewać.
  3. Nie oszukujmy się każdy Z18XER, A18XER ma duże szanse na tą awarię. Ja miałem przy ok.160 tyś ( mnie się lało na zewnątrz) kolega w insigni przy niecałych 100 tyś. (jemu waliło olejem do wody), mechanik mu powiedział, że pewnie uszczelka pod głowicą, a ja mu kazałem wymienić właśnie kpl. uszczelek razem z chłodniczką i podziałało Na płukanie układu trzeba się przygotować, bo olej w układzie chłodzenia długo wychodzi jeszcze po naprawie, także to że się będzie pojawiał jeszcze jakiś czas po wymianie to niestety normalna sprawa. Kolega chyba 5 razy wymieniał płyn zanim mu olej "zniknął" ze zbiorniczka. Na oko nic nie widać, bo zazwyczaj jeśli chłodniczka puszcza to w "środku", a tam wystarczy drobne pęknięcie między sekcjami i ciśnienie oleju zrobi swoje.
  4. Dokładnie toto kupowałem Od tego gościa ;] Tylko za dużo kupowałem na allegro ostatnio i nie mogłem znaleźć.
  5. Ja zakładałem coś takiego https://allegro.pl/oferta/chlodniczka-oleju-opel-vectra-c-signum-1-8-z18xer-7664431935 + kpl. uszczelek GM. Tak jak mówię, zawsze po zdjęciu i obejrzeniu możesz zadecydować czy zostawić starą czy założyć nową chłodniczkę.
  6. Coś drogo. Ja kupowałem 2 lata temu na alledrogo kpl. uszczelki GM + chłodniczka NRF, bodajże. Na razie odpukać jest OK. Nie pamiętam ile dokładnie dałem, ale kojarzy mi się, że uszczelki ok. 200zł a w kpl. z chłodniczką chyba 300zł. Jeżeli po rozebraniu, będzie widać ewidentnie, że puszczało na uszczelce to możesz złożyć na starej chłodniczce, ale jak nie będzie wyraźnie widocznego śladu po stronie wodnej, to pozostaje tylko sprawdzać szczelność chłodniczki, dlatego moim zdaniem lepiej założyć nową niż się bawić.
  7. Mnie się wydaje, że to światło na zdjęciach tak pada, bo one nie powinny być ani srebrne ani szare tylko "grafitowe"
  8. To, że nie ma wycieków na zewnątrz nie znaczy, że nie przepuszcza pomiędzy kanałami olejowymi a wodnymi. Zawsze będzie walił olejem do wody a nie wodą do oleju (wyższe ciśnienie > niższe ciśnienie). Jak już masz zrzucać kolektor i rozbierać to, to moim zdaniem pasuje od razu założyć nową chłodniczkę (zdarzają się przypadki, że sama chłodniczka przepuszcza) i za chwilę będziesz drugi raz robił. Tylko szukaj kpl. uszczelek GM, bo z zamiennikami różnie bywa.
  9. Przy samej podłodze to może nie, ale lekko wyżej.Zreszta w Vectrze Ci sprzęgło zawsze będzie brało mniej wiecej w tym samym miejscu bez względu na zużycie. Jak wymieniałem sprzęgło u siebie przy 180 tys km to tarcza miała jeszcze jakieś 1 mm powyżej nitów, wydawało mi się, że działa w miarę. Po wymianie to myślałem, że w ogóle pedał nie działa - takie było miękkie. Także bardziej to twarde sprzęgło może sugerować, że powolutku się zbliża do końca. P.S. Kpl. LUKa kosztuje ok 1tyś.
  10. Screeny, które wstawiłeś nic nie mówią poza ilością błędów w poszczególnych modułach. Trzeba wyświetlić listę z kodami błędów. Ale jak @Cretux mówi, najlepiej podłączyć coś dedykowanego do Vectry. Mnie niepokoi ten błąd na wyświetlaczu od zasięgu - zacząłbym od sprawdzenia pompy w zbiorniku (czy chodzi), bo w niej zdaje się jest od razu pływak, ale niech mnie ktoś poprawi.
  11. Ewidentnie nie ma sygnału z pierwszej sondy. Sygnał na grzałkę idzie. Sprawdź na początek wiązkę (kable) od sondy czy nie jest gdzieś uszkodzona izolacja + wtyczkę.
  12. Jedyne co może odpowiadać za odpowiednią wentylację bagażnika to te kratki https://sklep.dixi-car.pl/kratka-wentylacyjna-bagaznika-astra-corsa-vectra-p-10612.html?osCsid=47c0927b9f2ded518d30fc5a06deedb2 Ale wg mnie to raczej się nie ma jak przytkać...
  13. Dlatego uważam (nie patrząc na te wszystkie chwyty marketingowe +ileśtam% więcej światła), że póki co Tungsram wypada korzystnie cenowo, oferując całkiem dobre żarówki za prawie połowę tego co Osram czy Philips.
  14. Mam takie tungsramy od miesiąca. Wcześniej używałem sportlight bluish, które miały mieć coś koło 4000K. Tamte wytrzymywały mi ok. 6 miesięcy, zobaczymy ile te 5000K wytrzymują. Porównując jedne tungsramy z drugimi to moje oko nie widzi większej różnicy - ogólnie światło jest zdecydowanie bielsze od zwykłych h7, ale nie trupioblade. Na bluishach mi się dobrze jeździło w nocy i w deszczu. Na extremach jeszcze nie miałem okazji testować w czasie ulewy po ciemku, ale myślę, że nie bedzie dużo gorzej. Te extreme to "nowość" a z bluish niestety tungram powoli rezygnuje na rzecz sportlight 3800K. Wg mnie tungsramy najlepiej wypadają porównując stosunek jakość-cena-żywotność. P.S. Jeździłem w poprzednim aucie na boschach xenon silver h7, które kosztowały 2x tyle co te tungsramy a padały średnio po 3 miesiącach.
  15. Dopiero co było dziś to pytanie w podobnym temacie. Sprawdź zakucia klem czy nie są luźne, bo zazwyczaj tam się pojawia problem. Przeczyść je, zaciśnij imadłem tudzież kleszczami kowalskimi, ew. puknij młotkiem żeby mocniej zagnieść i przestanie się grzać.
×
×
  • Create New...