Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

polansky

Forumowicz
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

polansky last won the day on November 15 2020

polansky had the most liked content!

Community Reputation

16 Neutral

About polansky

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 05/19/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Opel, ople, oplątka.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C Liftback Z18XER

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak doszła do 85 C i zaczęła opadać to raczej się nie zaciął tylko za wcześnie otworzył. Jak sytuacja się nie powtórzy to olać, jak się powtórzy to sprawdzić czy termostat nie przepuszcza. Ja niestety z Vernetem nie mam dobrego doświadczenia: u mnie od początku nie dało się go zamontować poprawnie, żeby nie ciekło na łączeniu z obudową. Po tygodniu okazało się, że termostat zaczął przepuszczać (nie domykał się). Po demontażu, pod światło widać było szczelinę gołym okiem - o dziwo firma bez zająknięcia uznała reklamację - założyłem Wahlera i od ponad 4 lat (odpukać) działa jak należy.
  2. Poluj na oryginalną do HB i po problemie z kątem ustawienia, bo możesz go sobie sam ustawić w zależności od potrzeby - bliżej jednego końca półki, drugiego lub na jej środku. Jak ją rozłożysz to i tak nie będziesz jej pewnie składał więc nie ma sensu moim zdaniem bawić się w dokładanie elektrycznej od sedana. Na początku może użyjesz przycisku kilka razy, dla zabawy.
  3. Pierwsze pytanie co za regulator założył? Opel nie lubi się z zamiennikami w elektronice/elektryce, a jeśli już to musi być coś porządnego z górnej półki, żeby nie waliło błędami.
  4. Może zbyt ogólnie się wyraziłem. Teoretycznie tak powinno być jak piszesz, układ sam się odpowietrza więc po zakręceniu korka i przejechaniu się/zagrzaniu do temp. roboczej uzupełniasz płyn i tyle. U Ciebie wygląda na to, że się nagrzewnica zapowietrzyła więc spróbowałbym odpowietrzyć zostawiając auto na wolnych obrotach. Jeśli zlałeś cały płyn z układu to możesz na początek zalać więcej niż poziom, bo i tak go wciągnie jak się termostat zacznie otwierać. Korek oczywiście zakręcasz, bo układ musi mieć ciśnienie inaczej nie osiągnie 108 C . Czekasz aż się włączy wentylator - możesz poczeka
  5. Gdzie tak czytałeś? Zostawiasz auto na wolnych obrotach z włączonym na full grzaniem, aż się wentylator na chłodnicy włączy (czyt. rozgrzeje do 108 C ) - dolewasz płynu, którego ubyło do właściwego poziomu i tyle.
  6. A układ był porządnie wypłukany po wymianie? Jesteś pewien, że to nowy olej a nie dmucha olejem z tego co zostało w układzie? Ile tego oleju się pojawia? Bo może to po prostu pojawiają się pozostałości oleju, które zostały w układzie. Jak tą chłodniczkę testował? Bo to nieraz na prawdę trzeba mieć szczęście, żeby wykryć mikroskopijną nieszczelność.
  7. Wszystko zależy na jakich częściach. Tak na szybko to z tego co pamiętam na swoim przykładzie: sonda lambda (coś porządnego) około 250-350zł rozrząd z pompą kpl. contitech to koszt około 400 -450zł świece NGK 70-80 zł za kpl termostat wahler to jakieś 200 -250 zł uszczelniacz wału jakieś 70zł filtr+ olej zależy jaki to ok 150zł tarcze na przód ok 300zł za zimmermana do tego dochodzą koszty robocizny, ale za wszystko razem myślę 500-600zł to uczciwa kwota
  8. Jak stuka po odpaleniu przez 2s po dłuższym postoju to bym się nie przejmował - mnie tak stuka od 4 lat. Znaczących zmian nie zauważyłem nawet na filtronie 648/6 z zaworkiem, który miał rzekomo niwelować ten efekt. Obecnie od kilku wymian oleju jeżdżę na Valvoline MST C3 5W30 i filtornie i nie ma różnicy względem Castrola Magnateca 5W30 i filtra Boscha. BTW: filtron 648/6 już nie ma obecnie tego zaworka, bo się skończył patent czy tam licencja i teraz robią go w "standardowej" wersji. Tak jak cichy117 pisze, jak stuka na rozgrzanym to jest nieciekawie. Jak stuka chwilę na zimnym po d
  9. Tu masz numery https://opel.7zap.com/pl/car/z02/g/0/6-1/#3
  10. Może też puszczać na samej uszczelce na zewnątrz. To rozwiązanie naprawdę wymyślał jakiś geniusz z GM, tak naprawdę jedna śmieszna uszczelka odpowiada za szczelność połączenia chłodniczki z korpusem zarówno od strony olejowej jak i wodnej, a dodatkowo w jednym miejscu uszczelnia/oddziela te dwa kanały, więc nic dziwnego, że jest jak jest. Ale tak jak pisałem wcześniej wg mnie lepiej wymienić przy okazji roboty też chłodniczkę, bo tak czy siak trzeba wszystko rozbierać, a jej tak łatwo się nie zdiagnozuje. Koszt robocizny w zależności gdzie robisz i jak pójdzie ze śrubami kolektora i
  11. Nie oszukujmy się każdy Z18XER, A18XER ma duże szanse na tą awarię. Ja miałem przy ok.160 tyś ( mnie się lało na zewnątrz) kolega w insigni przy niecałych 100 tyś. (jemu waliło olejem do wody), mechanik mu powiedział, że pewnie uszczelka pod głowicą, a ja mu kazałem wymienić właśnie kpl. uszczelek razem z chłodniczką i podziałało Na płukanie układu trzeba się przygotować, bo olej w układzie chłodzenia długo wychodzi jeszcze po naprawie, także to że się będzie pojawiał jeszcze jakiś czas po wymianie to niestety normalna sprawa. Kolega chyba 5 razy wymieniał płyn zanim mu olej "zniknął"
  12. Dokładnie toto kupowałem Od tego gościa ;] Tylko za dużo kupowałem na allegro ostatnio i nie mogłem znaleźć.
  13. Ja zakładałem coś takiego https://allegro.pl/oferta/chlodniczka-oleju-opel-vectra-c-signum-1-8-z18xer-7664431935 + kpl. uszczelek GM. Tak jak mówię, zawsze po zdjęciu i obejrzeniu możesz zadecydować czy zostawić starą czy założyć nową chłodniczkę.
  14. Coś drogo. Ja kupowałem 2 lata temu na alledrogo kpl. uszczelki GM + chłodniczka NRF, bodajże. Na razie odpukać jest OK. Nie pamiętam ile dokładnie dałem, ale kojarzy mi się, że uszczelki ok. 200zł a w kpl. z chłodniczką chyba 300zł. Jeżeli po rozebraniu, będzie widać ewidentnie, że puszczało na uszczelce to możesz złożyć na starej chłodniczce, ale jak nie będzie wyraźnie widocznego śladu po stronie wodnej, to pozostaje tylko sprawdzać szczelność chłodniczki, dlatego moim zdaniem lepiej założyć nową niż się bawić.
  15. Mnie się wydaje, że to światło na zdjęciach tak pada, bo one nie powinny być ani srebrne ani szare tylko "grafitowe"
×
×
  • Create New...
UP