Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ordano

Forumowicz
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ordano

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Opel Signum 1.9 CDTI Z19DT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam. Czy ktos z was wymienial moze uszczelniacze zaworowe w 1.9cdti z19dt czyli wersji 120 konnej? Wiecie moze czy da sie wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy, jaka jest konstrukcja tego silnika?
  2. Witam. Nie znalazłem owej informacji więc tworzę temat. Czy ktoś z was naprawiał zatarty silniczek tylnych wycieraczek? Znalazłem informacje, że wymieniają na inne. Wymontowałem swój silniczek, rozkręciłem cały mechanizm i przesmarowałem, ale niestety nie pomogło. Po włączeniu wycieraczek słychać tylko jakby cykanie ( w rytm jak powinny się włączać co kilka sekund). Plan mam żeby jeszcze dobrać się do tulei na silniczku, ale ona jest pod taką jakby zgrzaną koszulką termiczna i jak raz ja zdejme to już jej nie założę. Ma ktoś pomysł jak to obejść? Z góry dzięki.
  3. Zdejmij koło pasowe, na kole pasowym jest takie wybrzuszenie (mniej więcej na wysokości śrub), które musi wejść w wgłebienie na "wale". U mnie jak wymieniali mi rozrząd to mechanik przestawił na śrubach położenie kątowe i też miałem identyczne objawy jak ty. Gdy wymieniłem sobie rozrząd samodzielnie (mechanik miał wymienić uszczelniacz wałka rozrządu a tego nie zrobił), to podszedłem do sprawy tak jak powinno się podejść, i zrobiłem wszystko tak jak należy.
  4. W silniku z19dt wcale nie trzeba luzować czy demontować egr'a żeby wyjąć i wyczyścić mapsensor. Ja kupiłem w markecie takie najtańsze torksy, są znacznie mniejsze od tych w sklepach motoryzacyjnych i bez problemu można poluzować śrubę a później ja ręką wykręcić. To tylko tak jakby ktoś kiedyś coś szukał jeszcze. A u siebie ten czujnik miałem tak zawalony nagarem że nie wiem czy on cokolwiek był w stanie zmierzyć. Wyczyściłem środkiem do czyszczenia turbo i EGR'A. Świetnie rozpuszcza nagary. Polecam.
  5. No tak, ale zakończony tekstem że jak nie idą to odpuszczamy. A mi chodzi o doświadczenia innych.
  6. Czy ktoś z was ma doświadczenia z demontażem wtryskiwaczy w Z19DT? Czy często są zapieczone w tym silniku? Chcę oddać do regeneracji, całkiem to nie drogie pod warunkiem że dostarczy się je samemu do zakładu gdzie się tym zajmują. Jak dzwoniłem po mechanikach to ceny z kosmosu podają jakie to te zakłady sobie życzą za taką usługę. Jak dzwoniłem do zakładu sam to cena 2x niższa. Dlatego chciałbym to zrobić samemu. Ktoś jakieś doświadczenia ma?
  7. A jak zdemontować te przyciski? U mnie muszę czasem mocno wcisnąć żeby tempomat sie włączył, wydaje mi sie ze to przyciski niedomagają, pewnie styki tylko bo poza tym działają ok,
  8. Najlepiej rano przed odpaleniem samochodu wejdź w menu ukryte i szukaj opcji COOLANT. Porównaj temerature na komputerze z tą pokazywana przez czujnik przed odpaleniem samochodu. Jeśli jest ok, to jak będzie się silnik rozgrzewał obserwuj czy w miedzy casie nie przesakuja wartości jakoś dziwnie. Może tu jest problem. Tak przy okazji, moj OP-COM nie pokazuje temperatury cieczy, u was jest podobnie?
  9. Ok, masz silnik Z19DT. A sprawdziłęś czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
  10. Najlepiej zacząć od początku, czyli rozwiąż problem z ładowaniem. Moim zdaniem jeśli spadło Ci napięcie ładowania do takich wartości, a jak obciążenie jest jeszcze większe, zacznij od sprawdzenia czy brakuje ci masy, czy może musisz dołożyć dodatkowy plus bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Weź miernik elektryczny i sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Jak to zrobić? Na alternatorze jest taki gruby bolec do którego jest przykrecony przewód plusowy z akumulatora, wez jeden przewod multimetra a drugi przyłóż do masy. Zobacz czy masz ładowanie lepsze niz na akumulatorze (silnik oc
  11. Wspomaganie i hamulce to dwa niezależnie działające od siebie układy. Widzę, ze post wrzucony juz dawno temu, udalo sie rozwiazac problem?
  12. A gdzie ten krzyżak kupić? Słyszałem, że były montowane dwa rodzaje w Vectra C - to prawda? Są dwa krzyżaki jeden w komorze silnika, drugi wewnątrz - czy oba są identyczne?
  13. Zgadzam się, jakieś szczątkowe ilości z odmy zawsze będą. Ale olej który do tej pory wyciekał poprzez uszczelnienia i ciekł dalej po przewodach, zakładam ze spoczął w intercoolerze. A z wyjęciem jak i tak wszystko ma się na wierzchu raczej nie będzie problemu. Zawsze to trochę mniej tego syfu tam będzie, a i sprawność intercoolera może się poprawić. A takie pytanie jeszcze mam, trzeba czynnik z układu klimatyzacji ściągać żeby wymienić turbo? Jakieś namiary na sprawdzony warsztat w okolicy Warszawy? Ceny?
  14. A czy możecie kogoś polecić z okolic Warszawy - Włochy, wylot na Radom kogoś polecić do wymiany turbiny, mam swoja która puszcza olej i juz halasuje, trzeba by tez pewnie intercooler wyczyscic? Mam z19dt 120KM opel signum. Wiecie jakie ceny w tej lokalizacji?
  15. Rozwiązałeś problem? Jeśli tak to napisz co był jeszcze nie tak.
×
×
  • Create New...
UP