Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

RDMN

Forumowicz
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About RDMN

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Opel Vectra B FL 2.0 16V

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Wszystkich! Zacznę od początku. Rozebraliśmy rozrząd, zdjęliśmy wałki rozrządu, wymieniliśmy uszczelniacze zaworowe, następnie poskładaliśmy rozrząd. Wszystko sprawdzane po dziesiątki razy czy na pewno okej, sąsiad który ze mną to składał przy tym silniku nie pierwszy raz robił takie operacje. Powymienialiśmy uszczelniacze na wałkach i na wale. jak już rozrząd ustawiliśmy i spieliśmy próba odpalenia. Przekręciła dwa razy i ją zakleszczyło, potem nie chciała obrócić wcale wałem. Kluczem sąsiad rozruszał delikatnie wałki rozrządu (generalnie to nie miały oporów), próba odpalenia i cho
  2. A więc tak, naprawione. Dobrałem się do czujnika wałka, wyjąłem go, był cały w takim brązowo czarnym suchym nalocie (jak cały rozrząd zresztą), była tego gruba warstwa. Wydaje mi się że dlatego że się tak zaszlichcił to szalał. Wymieniłem, chodzi bajecznie. Dzięki pany za pomoc na Vectrowiczów zawsze można liczyć. 5!
  3. od wiązek zacząłem, kable nie naruszone. nawet nie wiesz, ile czasu szukałem takich rzeczy, skąd masz takie rzeczy pamiętam że kiedyś szukałem, ale nikt nie był w stanie udzielic odpowiedzi jakie powinny być wartości.
  4. Czujnik wału siemens 5kw9. Profilaktycznie wymienie dziś czujnik położenia wałka rozrządu, zobaczymy.
  5. Było sprawdzane Opel Techem, jak były początki tego zjawiska gdy było częściej dobrze niż źle. Tzn żadnych błędów odnośnie czujnika położenia wałka czy prędkości obrotowej silnika. Natomiast gdy szalał obrotomierz to objaw typowy do czujnika wału, który wymieniłem. Zresztą, kiedyś jak zmagałem się z czujnikiem wałka to ciągle palił sie check i wisiał błąd na komputerze odnośnie czujnika wałka, bodajże P0340 jak mnie pamięć nie myli. A z tą przepływką? Gdy jest w tybie awaryjnym i ją odepne to silnik wgl tego nie odczuwa. A gdy pracuje normalnie bez trybu awaryjnego, i ją odepnę to zaczyna
  6. Otóż nie ma błędów, nie wywala check jedynie można coś wywnioskować z wartości rzeczywistych
  7. Jestem pewny. Po wymianie chyba 5 czy 6 zamienników pojechałem na szrot, rozebrałem swoją, wyjmowałem z wszystkich vectr i omeg czujniki i sprawdzałem na swojej, potem hurtem wziąłem te sprawne mam na czarną godzinę, bo jak to mówią nie znasz dnia ani godziny
  8. Ten temat przerabiałem, dorobiłem się kilku sprawnych siemensowskich czujników sprawnych. To nie wina czujnika wałka, przy czujniku wałka zawsze wyskakiwał check. Tutaj nie ma checka. Jak znajde sprawną przepływkę to spróbuje podmienić, może pomoże. Samo to, że odpięcie przepływki nie zmienia nic w pracy silnika jest zastanawiające.
  9. Odcina zapłon przy 4,5k. Przed chwilą byłem przy aucie i jeszcze jedna ciekawostka. Po całej nocy odpaliłem, było okej. Pochodziła kilka minut aż się rozgrzała, zgasiłem, odpaliłem i znów odcięcie 4,5 tysiaca. Z ciekawości jak była w trybie awaryjnym odłączyłem przepływkę, i zero reakcji silnika na ta operacje. Pamiętam kiedys ze jak wszystko bylo okej, to po odłączeniu przepływki auto zaczęło skakać na obrotach.
  10. Witam, VB, X20XEV, 2000r.. Pacjent nie wywala checka tylko wchodzi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Nie ma na to reguły. Wcześniej był również problem tego typu, że jak nie chodziła w trybie awaryjnym, to w trakcie jazdy obrotomierz nieraz wariował i potrafiła zgasnąć. Ponowne zapalenie i dalej już tryb awaryjny bez checka. Wymieniłem czujnik położenia wału przy okazji wymiany pompy wspomagania, niestety oprócz skaczącej wskazówki obrotomierza nic się nie zmieniło. Raz chodzi w trybie awaryjnym, raz nie. Najgorsze jest to, że jak nie wypierdzieli checka to nie odczytuje żadnych
  11. Zmieniłem olej, wlałem Valvoline 10w40 zamiast Motula. Uszczelniłem też obie misy olejowe, rure od separatora oleju, uszczelke pod klawiaturą. Spalanie oleju wynosi około setka na tysiąc (zależy od stylu jazdy, w koło komina potrafi mi wziąć około 2-3 setek, natomiast trasa Włocławek - Jastrzębia Góra - Hel- Włocławek (to wyszło coś w okolicach 800 km) to wierzcie lub nie, ale na bagnecie nie zauważyłem różnicy :) to była trasa do 130km/h, bez pałowania. Ogólnie Valvoline wydaje mi się że trochę ją wyciszył, część bocianów spod maski wyleciało w ciepłe kraje :). Jednak pierdy niebieskie jak mi
  12. Witam, odświeżę temacik VB X20XEV 2000r., 360 tys (kupiona 4 lata temu z przebiegiem 260 tys), śmiga bardzo dobrze. Nie brakuje dynamiki. Natomiast chyba zbliża się remont, cykają popychacze no i na 5kkm trzeba niecałego litra dolać. Zdarzają się też poranne niebieskie pierdy. Ale nie jest to mocno uciążliwe, będę ją ratował ile wlezie bo tak wytrzymałej bestii to nie miałem jeszcze Do tej pory niestety lany elf, przy tej wymianie będzie Motul 10w40. Jestem ciekaw ile da radę przejechać bez remontu silnika
  13. Podłoga w tym przypadku jest cała, nienaruszona. W takim wypadku będę próbował wlasnymi siłami. Dziękuję bardzo za pomoc
  14. Zapierając o nadkola w bagażniku wyprostowal Ci się cały pas tylny? Miałem szczęście, że auto jest wyposażone w hak, bo i podłoga pewnie by ucierpiała. Czekam teraz na wycenę rzeczoznawcy, to znaczy na korektę, bo w pierwszej wersji wyceny popisał bzdury...
  15. Witam, pech chciał że będąc we Władku na wakacjach gościu na rondzie przywalił mi w tył. Ucierpiała tylna klapa, tylny zderzak, i co najgorsze pas tylny. Klapa i zderzak to małe piwo, tylko ten pas robi problem. Jak nie wyprostuje Pasa, to nie założę równo zderzaka. Teraz pytanie do tych co przerabiali temat, pas tylny jest bardzo miękki, myślicie że da radę go naciągnąć bez konieczności oddawania jej na wózek?
×
×
  • Create New...
UP