Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Krzychol38

Forumowicz
  • Zawartość

    86
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O Krzychol38

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Opel Vectra C - Z18XER - kombi 2006

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzieki za odpowiedź. Pytanie w takim razie do tych co już obudowę wymieniali. Skąd braliście? Używana czy nowa? Czy ktoś stosował metalową obudowę? Podobno z Insigni Numer części: 55577073 / 55 557 073
  2. Hej. Od pół roku borykam się z problemem wycieku płynu z okolic obudowy termostatu. Problem zaczął się po wymianie termostatu wraz z wymianą obudowy, bo poprzednia pękła przy montażu. Ale moze po koleji. Jakis rok temu zauważyłem, że termostat sie nie otwiera. Prosta sprawa. Oddalem do mechanika wymienił ale z przygodami. Pękła mu obudowa. Z racji ze oryginał samodzielnie nie występuje zamówiłem na allegro za 160zl. Przyszła, mechanik wymienil i git. Po tygodniu zauważyłem, że mojanowy termostat też szwankuje. To na reklamację, wymiana tym razem bez przeszkód. Termostat na szczęście działa do dziś. Niestety zauwazylem wyciek. Pomyslalem ze mechanika, reklamacja - mechanik znalazł mniemane źródlo. Łączenie obudowy z taką metalową rurką. Widoczne na zdjeciu. Wymienił rurkę która wg niego byla krzywa, a wraz z rurką uszczelkę. Uradowany pojechałem na mazury. Niestety po powrocie znów pojawił się wyciek z tego samego miejsca. I teraz jestem głupi. Wszystko nowe a cieknie dalej. Mechanik uważa że obudowa wadliwa. Macie z tym jakieś doświadczenia? A może jakąś pastę uszczelniającą tam trzeba włożyć? Jeżeli to obudowa to skąd kupić pewniaka? Dołączam fote z zaznaczonym miejscem. Jeszcze mały szczegół. Za każdym razem gdy zauważam wyciek pojawia sie nieaktywny błąd nie domykajacego się termostatu co sygnalizuje auto z kluczem gasnace dopiero po odpaleniu silnika. Gdzies wyczytałem, że może sygnalizować wyciek. Prawda?
  3. Krzychol38

    Luzy zaworowe w 1.8 XER

    Ktoś we Wrocławiu to robił? Polecacie kogoś?
  4. Krzychol38

    Luzy zaworowe w 1.8 XER

    Czy drganie auta na postoju mogą być objawem luzów? Wieksze drgania na zimnym silniku im cieplej tym mniej drzy. Ale nie ustaje. Kupilem auto 1.5roku temu, nic nie wiem czy byla była robiona regulacja, sam tez nie robiłem. Już jestem umowiony na po świętach ale na swieta muszę lacznie 800km przejechac. Jezeli to luzy, to czy nic sie wiekszego nie powinni wydarzyc? Jeszcze pytanie o samą regulacje. Czytam na forum ze szlifowanie. To szlifowanie to zawsze? Czy są śruby regulujące?
  5. Krzychol38

    Co zrobić z kodem błędu B2652-05

    A jeśli nie świeci się ani żarowka zapalniczki ani podświetlenie pokretla regulacji sciemniania wskaźników?
  6. Krzychol38

    Podświetlenie zapalniczki

    Odgrzeje kotlet. Dzis podpąłem kompa i pokazal mi się słynny blad. Że podświetlenie zapalniczki nie działało to wiedzialem, ale zwróciłem uwagę że podświetlenie pokrętła sciemniania zegarów również nie dziala. Jakies pomysły? Możliwe że to od przepalonej żarówki w zapalniczce? Który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie?
  7. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Dla zainteresowanych i potomnych. Pomogła wymiana regulatora. Co prawda elektryk nie zdiagnozował usterki ale zapobiegawczo wymienił regulator. I to dało rezultaty. Wzbudzenia znów jest od razu po zapłonie. Dzieki wszystkim za pomoc.
  8. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Faktycznie mogło się trochę pomieszac. Spiesze z wyjaśnieniem. Dioda przed wizytą u elektryka zapalała się po odpaleniu co 3 uruchomienie. Sprawdziłem w testmode i w tym czasie napiecie było 12.2V. Po wizycie u elektryka dioda pali sie prawidłowo - na zapłonie, po odpaleniu gaśnie, jednak w test mode napiecie dalej 12.2V dopóki nie przygazuje. Jak przygazuje, rusza ładowanie. Sprawa jest o tyle utrudniona że nie dzieje się tak cały czas tylko co któreś uruchomienie.
  9. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    @jacekZKL Dzisiaj rano znowu wszystko było OK :/ Póki co mogę postawić tezę, że na zimnym odpala normalnie. Sprawdzę jeszcze po południu. @Robinek Według VIN mam alternator 100A, Czy ten regulator jest ok: 93174476 (GM 1204246)?
  10. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    @jacekZKL Mam multimetr. Jutro sprawdzę. @Robinek Nie wiem jaki. Kupilem auto w takim stanie. Szczerze to tez tak bym stawiał na regulator. Jak moge potwierdzic te teze?
  11. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Dzieki za zainterwsowanie tematem. Lampka pali sie przed odpaleniem. Z lampką kest wszystko ok. Diagnozy nie było. Nie udalo się zreprodukowac błędu. Tzn nie zapalala się dioda. Elektyryk przegladnal wszystkie kable i było ok. Jak wygląda obecnie stan: po zapaleniu na test mode utrzymuje sie napiecie na poziomie 12.2V . Sprawdzałem czy samo ruszy, ale niestety dopóki nie wcisnę gazu nie idzie. Po wcisnieciu gazu płynnie rośnie do prawnych 14.5. Po zgaszeniu spada do 13.2 i powoli spada. Nie próbowałem jeszcze z masą. Nie bylo dzisiaj czasu. Myślę żeby zawieźć jeszcze raz do elektryka i pokazać problem na komputerze pokładowym. Bo zauważyłem, że teraz co uruchomienie tak jest. Jeszcze jutro sprawdzę czy na zimnym tak jest. Z tego co mówił elektryk to kabel idzie do sterownika.
  12. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Odebralem auto. Nic sie nie zmienilo. Tzn jedynie dioda nie zapala sie po odpaleniu. Ale jak wchodzę w testmode to widze ze po odpaleniu jest napiecie 12.4. Dopiero po przygazowaniu ladowanie rusza. Zauwazylem tez ze po zgaszeniu chwilowo napiecie utrzymuje sie na 13.1V i powoli spada. To normalne? Co to moze być? Regulator? Jakie objawy ma jeszcze regulator?
  13. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Dzięki za odpowiedź. Elektryk sprawdzał tylko alternator. Mechanik wykręcił i zawiózł do elektryka. Teraz oddałem cale auto bo już nie miałem pomysłu. Zobaczymy czy elektryk coś wymyśli.
  14. Krzychol38

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Alternator był oddany do elektryka, nie wiem jak sprawdzał, ale ufam, że dobrze, bo to renomowany elektryk we Wrocławiu (Pan Jan Mucha) Szczerze to najważniejsza dla mnie kwestia to czy w tym silniku alternator nie jest wzbudzany przez sterownik?
×