Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tarkan23

Forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Tarkan23

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Lublin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Opel Vectra c 1.9 CDTI 150km Opc Line

Ostatnio na profilu byli

173 wyświetleń profilu
  1. Tarkan23

    Problem z elektryką Z19DTH

    Jeżeli chodzi o dystanse to samochód rzadko widzi miasto, przeważnie robi tylko trasy. Nie no to raczej akumulator bo sprawdzali mi akumulator i na urządzeniu trzymał chyba 8V czyli trup. Tylko myślałem że coś z elektryka jest nie tak robi jakieś śpięcie czy coś bo nie mogłem uwierzyć że akumulator trup mógłby się bez problemu naładować i trzymać ładne wyniki na poziomie 13.5V bez odpalenia.
  2. Tarkan23

    Problem z elektryką Z19DTH

    W najbliższym czasie podladuje akumulator i narazie będę tak jeździł mam nadzieję że problem nie powróci, za tydzień napisze czy coś się stało czy może problem znikł.
  3. Tarkan23

    Problem z elektryką Z19DTH

    Ta wszystko jest, napięcia 12.4 są bez odpalenia silnika a po odpaleniu jest 14.1 więc czytaj dokładnie
  4. Tarkan23

    Problem z elektryką Z19DTH

    Wczoraj znowu akumulator padł, został wymieniony na nowy i pojawiły się nowe pytania. Czy na nowym aku dopuszczalne jest ze w ukrytym menu pokazuje napięcie bez odpalenia 12.4? Nie jest to może za mało? Druga sprawa to sprawdziłem bezpieczniki napięcia akumulatora i zauważyłem że idą 2 bezpieczniki po 25 a jeden był zamieniony na 30 czy miało to jaki kolwiek wpływ i czy dobrze zrobiłem zamieniając ma 25 tak jak w książce serwisowej jest napisane?
  5. Tarkan23

    Problem z elektryką Z19DTH

    No ale trup był by w stanie trzymać takie wartości na poziomie 13.5V(na zgaszonym) i 14.1V(na odpalonym) ? I póki co palić bez problemu ?
  6. Witam od dłuższego czasu mam problem z elektryką w vectrze C silnik Z19DTH . Pewnego dnia gdy chciałem odpalić samochód nagle okazało się że akumulator był rozładowany (samochód poprzedniego dnia był odpalany i palił bez problemu). Na ukrytym menu w radiu pokazało mi napięcie 11.4V. Wyjąłem naładowałem samochód ożył na zgaszonym pokazywało 13.5V a po odpaleniu wskoczyło na 14.1 (alternator zaczął ładować itd. norma...). Wszystko było ok aż do czasu gdy mój syn siedział w samochodzie i słuchał muzyki na zgaszonym silniku ok.20minut , gdy chciałem odpalić samochód problem wrócił akumulator nie miał siły odpalić na ukrytym menu było ok 11V. Postanowiliśmy ruszyć na ''popych'' i na całej desce rozdzielczej i na radiu nagle podświetlenie zaczęło wariować i migać (nigdy tak nie miałem). Auto odpaliłem przejechałem coś ok 1.5km-2km i ukryte menu pokazywało rosnące wartości aż do 14.1 (alternator naładował akumulator bez problemu) , dojechałem na miejsce ukryte menu pokazywało 14.1V z tego co mi wiadomo idealne napięcie. Zgasiłem wróciłem po 10 minutach i auto odpaliło bez żadnego problemu ''jak niemowlę'' zepsuty akumulator i alternator raczej nie dał by rady od tak odżyć. Zauważyłem też , że na postoju gdy nawiew pracował na 6-7 nagle napięcie zaczęło spadać do 12V i od razu wróciło do 14.1V. Do dzisiaj problem nie wraca ale chcę jak najszybciej sprawdzić i naprawić usterkę. Silnik 1.9cdti 150km (Z19DTH) Radio CDC40 Opera z nagłośnieniem oryginalnym premium 9 głośników Akumulator centra plus z tego co pamiętam to 74ah 680a (akumulator ma 4 lata)
  7. Tarkan23

    Wymiana oleju w skrzyni F40

    Witam , mam problem ze skrzynią biegów (F-40), a mianowicie olejem. Od początku zimy skrzynia zaczęła stawiać leciutki opór przy 1 biegu (Po rozgrzaniu oleju było Ok).Z racji , że od kupna auta nie był wymieniany olej skrzynie biegów a zrobiłem ok 60 tyś km to postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Pojechałem do mechanika zapytałem się '' co i jak '' to odpowiedział mi , że do tej skrzyni biegów (F-40) wchodzi 3,0L (sprawdzał to w jakimś katalogu czy coś tego typu). Po wymianie oleju nie odczułem znacznej różnicy a to NAPEWNO nie dwumasa lub sprzęgło bo na korku spustowym nie było ani jednego opiłka . Teraz przeczytałem na forum że ta skrzynia biegów (F-40) ma pojemność 3,2L ale to było za dużo i dzisiaj GM leje 2,4L ale to podobno nadal troszke za dużo i żeby biegi wchodziły jak w ''masełko'' powinno się lać 2,2L . I tutaj jest do was pytanie , co robić ? Spuszczać olej do poziomu 2,4L lub 2,2L czy zostawić tak jak jest? Ps.Lałem olej od Opla marki GM (na numer na butelce oleju nie patrzcie bo zdjęcie z neta)
  8. Nasmarowałem smarem do silnych tarć i teraz jest miód malina kręcę kierownicą jednym palcem
  9. A tak przy okazji niema jakiś mniejszych tych smarów bo niepowiem 500ml mi sie nieprzyda , a z tego co patrzyłem tej firmy niema mniejszych :/
  10. No dobra popróbuje i odpisze jak się sprawuje
  11. No własnie chce to zrobić budżetowo bo niedawno wymieniałęm całą pół oś z dwoma przegubami więc troche krucho z hajsem :3 . Więc musowe te wymątowywanie bo ja mam bardzo duży i ładny dostęp z dwóch stron
  12. Witam pewnego dnia miałem problemy z układem kierowniczym , objawami były problemy ze skręcaniem kierownicą przeważnie w prawo a mianowicie tak jakby w pewnych miejscach zanikało wspomaganie , już zacząłem liczyć setki myśląc o maglownicy albo pompie wspomagania ale 3 tygodnie temu byłem na przeglądzie i żadnych wycieków z maglownicy nie było a w zbiorniku od elektrycznej pompy wspomagania płyn był prawidłowy i świeży. Ale pewnego dnia wpadłem na pomysł przesmarowania krzyżaka kolumny kierowniczej WD-40 . I pomogło skręcanie kierownicą wróciło do płynnych i lekkich ruchów . Okazało się że gdzieś krzyżak się zaciera ale postanowiłem że jeżeli WD-40 pomaga ale niestety tylko na krótki okres (2-3 dni) to postanowiłem się was zapytać czym mogę przesmarować krzyżaki kolumny kierowniczej , chodzi mi dokładnie o SMAR żeby to nie przestało funkcjonować tak jak WD-40 . I dodam do tego że mam układ kierowniczy bodajże ,,elektrohydrauliczny'' ponieważ posiadam Vectre z silnikiem 1.9 CDTI 150km o wyposażeniu OPC Line z przyciskiem ,,Sport'' . Z góry dzięki za wszystkie porady . O taki krzyżak kolumny kierowniczej mi chodzi : https://www.google.pl/search?q=krzyżak+kolumny+kierowniczej+vectra+c&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiSyfa3nvjWAhWFbBoKHUrACD0Q_AUICigB&biw=1366&bih=604#imgrc=wfjTU5UvOla80M:
  13. Witam mam kilka pytań dotyczących podniesienia koni w samochodzie Opel vectra c silnik 1.9 cdti 150km (Z19DTH). 1.Czy podniesienie koni z 150 do 190 to optymalna dawka czy mniej lub więcej ? 2.Czy po podniesieniu koni do 190 trzeba wymienić filtry albo jakieś części albo by wypadało ? 3.Czy podniesienie koni wpływa na spalanie paliwa , a jak tak to dużo czy mało ? 4.Jaki jest koszt podniesienia koni ze 150 na 190 ? 5.Czy zmiana koni z 150 do 190 jest odczuwalna , i czy opłaca się o tyle koni podnosić ?
  14. Możliwe że to może być rura od intercoolera ?
  15. Co robić , pokazuje mi się ,,check engine'' (po podłączeniu pod komputer pokazuje się błąd p2279 nieszczelność w układzie wlotowym) podczas wyprzedzania przy 150 km/h ,a tydzień temu wymieniałem EGR i kolektor ssący na nowy ? Samochód nie traci mocy a jedzie bez problemu i go nie muli . Proszę o mądrą radę bo już się załamałem tym wszystkim.
×