Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gawara

Forumowicz
  • Content Count

    2097
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

1 Follower

About Gawara

  • Rank
    *Założyciel Klubu VKP*
  • Birthday August 21

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    komputery, motoryzacja, muzyka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    BMW 528i F10, była Insignia 2,8v6 OPC,VC 3,2v6 GTS

Kontakt

Recent Profile Visitors

2628 profile views
  1. Szkoda, że nie będzie już OPC wielka szkoda.... teraz to już nie jest Opel ... tylko Peugeot
  2. Dwumasę słychać na wolnych obrotach - takie stuki. Po dodaniu gazu znikają. Dwumasa u mnie wytrzymała 180 tys km. Nie jest ona na szczęście droga. Przy okazji jej wymiany polecam od razu zrobić sprzęgło, docisk i wysprzęglik. Wtedy na około 100 tys km to wystarczy (przeważnie sprzegło tyle wytrzymuje). Żeby dostać się do dwumasy trzeba wyjąć sprzegło dlatego najlepiej od razu zrobić całość.
  3. Nie ma auta bezawaryjnego. Przed zakupem OPC trzeba bardzo dokładnie sprawdzić auto w ASO i potem dopiero można się zdecydować na ewentualny zakup. Auto sprowadzone więc na 90% było coś w nim naprawiane. Pytanie co i jak zostało to zrobione. Ale dokładna weryfikacja w ASO powinna pomóc. Silnik fajny i jak wymiany oleju były robione regularnie to powinien jeszcze spokojnie pojeździć. Proponuję też sprawdzić spaliny na stacji diagnostycznej. One też dużo powiedzą o kondycji silnika i katalizatorów.
  4. Norma spalania oleju w tym silniku z tego co pamiętam to 0,6 l/1000 km. Proponuje wymienić olej , filtr oleju + filtr powietrza i obserwować. Przebieg spory to już pewne rzeczy mogą się dziać ale ja bym paniki nie siał. Czy auto jest zasilanie gazem ?
  5. Wszystko zależy od tego jakie miasto. U mnie wychodzi 16,3- 16,8l/100km. W sumie nigdy nie przekroczyło 17 l. Oczywiście to wszystko zależy od techniki jazdy w mieście.
  6. A może wystarczy przepłukać chłodnice i wymienić płyn. Może jest jakiś osad który ogranicza skuteczne chłodzenie. O tym też można pomyśleć.
  7. Insignia z tym motorkiem jest ok a jak brać to OPC bo ma bardziej trwałe zawieszenie (ale to moje zdanie )
  8. 2,8 V6 potrafi mi na trasie spalić nawet 8,6 l/100 km przy średniej prędkości 100 km/h. Wszystko da się zrobić Vectra z tym silnikiem spali mniej bo ma mniejszą masę. Wszystko zależy od warunków na drodze i nogi prowadzącego
  9. Tak jest w instrukcji. Ale na rynek polski zmieniono to na 90 tys km. Przyczyną było podobno to, że u nas w zimę stosowano wtedy inne preparaty do sypania na drogę które podobno miały wpływ na min. paski rozrządu i zmniejszały ich trwałość. Ile w tym prawdy to nie wiem ale widziałem w ASO zalecenia dla tego silnika by rozrząd robić co 90 tys km.
  10. Oficjalnie Opel zaleca co 90 tys km. Ja wymieniałem co 60 tys (ale to ja ) . A z ciekawości to ile kosztuje wymiana rozrządu w 2.0 turbo ?
×
×
  • Create New...