Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lookee86

Forumowicz
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About lookee86

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 08/10/1986

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Opel Signum 2.2 dti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam. Mam problem z vectrą C. Mianowicie namiętnie wycieka mi olej silnikowy na łączeniu obudowy pompy wtryskowej z obudową rozrządu. Patrząc po zdjęciach widać, że jest tam oring. Czy ktoś zna może jego wymiary albo numer katalogowy?
  2. Mam na podworku vectre c 2.0dti. Borykam sie z wyciekami oleju. Najwieksze wycieki zlokwidowalem bo powodowaly je nieszczelne oringi na trawersach. Niestety źródłem drugiego wycieku jest chyba otwor w ktory jest montowana pompa wtryskowa. Tam jest jakis oring? Domyslam sie, ze uszczelnienie tego to sporo roboty. Da sie to zrobic bez blokad rozrzadu? Czy nie warto i lepiej zaopatrzyc sie w blokady? A moze zmienic olej? Obecnie jest zalany olej GM 5W30.
  3. A jakies obiawy zanim skrzynia stanela na amen? Mialem podobny przypadek. Skrzynia stanęła. Okazalo sie, że plyn chlodniczy dostal sie do skrzyni. Wnetrze skorodowaloi zerwala sie okladzina w koszu forward/direct. Mechanior wycenil naprawe na 6 - 7tys. zł. Przerazilo mnie to wiec wzialem sprawe w swoje rece. Wytargalem skrzynie, rozebralem ją, wymienilem uszczelnienia, przekladki, tarczki. Wyslalem do regeneracji sterownik i konwerter i skrzynka hula dalej. Koszt - 3,5 tys zł. Jak bys byl blizej to bym ci ja ogarnął. W twoim przypadku albo serwis albo wymiana. Jak juz nie dz
  4. Czy wczesniej miałeś jakies objawybtypu szarpanie itp? Moze byc sterownik lub elektrozawory. W najgorszym przypadku dostal sie plyn chlodniczy do skrzyni i cale wnetrze skorodowalo i porozklejaly sie tarczki. Skad jestes?
  5. Na maglu jest co najwyzej czujnik kata skretu kierownicy w samochodach bez ESP z tego co wiem.
  6. Wiesz co - ten samochod mnie zadziwia. Jak dlugo z tym walczylem to nie bylem w stanie nic zrobic. Jak stwierdzilem ze juz nie mam nerwow z tym walczyc tak problem znikł i juz od dobrego pol roku nie mialem z tym czujnikiem problemu. No i wszystko dziala prawidlowo.
  7. Jesli olej byl niedawno wymieniony(dynamicznie czy statycznie?) to problem za pewne tkwi w bloku elektrohydraulicznym. Zuzycie elektrozaworow(obstawiam zawory SLS i SLT) jest najbardziej prawdopodobna przyczyna takiego zachowania sie skrzyni. Jesli to tylko zawory to naprawa nie jest specjalnie skomplikowana. Mozna sie do zaworow dobrac bez wytargania skrzyni(osobiscie juz takie naprawy wykonywalem) . Koszt kompletu zaworow regulacji cisnienia to okolo 1000zl. Ewentualnie świeży olej wymieniony najlepiej metoda dynamiczna.
  8. Ogolnie to musisz miec dostep do zaworu. Wiec bez wyjecia bloku elektrohydraulicznego sie nie obejdzie. A opór mierzysz multimetrem przykladajac sondy do stykow zaworu. Opornosc powinna miescic sie w przedziale od 5 do 5.6 Ohm.
  9. Najbardziej prawdopodobna jest usterka zaworu. Przy czym pewnosci nie ma. Nalezalo by sprawdzic opór elektryczny na tym zaworze. Ale najpierw mozesz potraktowac jakims kontaktem zlacze na wiązce elektrycznej do skrzyni.
  10. Prawdopodobnie sterownik juz pokazuje oznaki zuzycia. Tym bardziej jest to mozliwe w przypadku braku wymiany oleju. W niektorych przypadkach sama wymiana oleju problem rozwiaze jednak nie ma tu 100% pewnosci, bo jesli doszlo juz do uszkodzen to konieczny bedzie remont skrzyni. Niestety fachowcow od skrzyn nie ma wielu dlatego sobie sam robie wymiany oleju i remonty. Wbrew pozorom nie taki straszny diabel.
  11. Czy olej kiedykolwiek w skrzyni zmieniany? Czy na zimnej skrzyni objawy występują?
  12. Skąd ta pewność, że się płyn nie dostał? Opisze ci jak to u mnie wyglądało. Signum 2.2 automat aw55-50 przestał jechać. Po załączeniu D lub R jechał kilka metrów i tyle. W warsztacie zapłaciłem 100zł za analizę oleju pod katem wody - wyszło, że nie ma wody. Wyjąłem skrzynie i dokładnie tak jak ty kupiłem z anglika i ją włożyłem. Auto jeździło przez dwa tygodnie ok po czym zaczęło szarpać. Poczytałem w sieci o wadliwych chłodnicach Valeo made in Poland i jak się okazało w moim aucie taka jest. Rozłożyłem starą skrzynie. Ukazał się obraz nędzy i rozpaczy. Wszędobylska korozja, odklejone tarczki
  13. Jest juz po skrzyni. Prawdopodobnie plyn chlodniczy dostal sie do oleju. Tez tak mialem, bledow brak, olej brazowy, a auto nie jedzie. Moim zdaniem wymiana oleju to strata kasy. A czy przed utrata napedu skrzynia szarpala? Czy miales ubytki plynu chlodniczego i nie mogles zlokalizowac zrodla wycieku? W moim przypadku naprawa wygladala tak: Kupilem sterownik, tarczki do koszy sprzeglowych i uszczelnienia skrzyni. Wyjalem skrzynie rozlozylem na czynniki pierwsze, oczyscilem z korozji, wymienilem czesci kupione i skrzynia lata dalej. A dzieki temu, ze zrobilem sam to zaoszcz
  14. Wymiana dynamiczna oleju wykonana przez wyspecjalizowany warsztat to jest koszt okolo 1000zl. Tyle ja placilem za pierwszym razem. To byl tez moj ostatni raz. Pozniej juz sam to wykonuje. Niemniej zabawy z tym jest. Ewentualnie mozesz wymienic statycznie, czyli zwyczajnie spuscic olej i taka sama ilosc zalac spowrotem jednak nie wymienisz tym sposobem calego oleju gdyz sporo pozostanie w sterowniku, kanalach skrzyni oraz konwerterze. Sterownik do wymiany lub mozna go zregenerowac. Koszt nowego sterownika to od 2800 do 3400zl. Przy czym jesli sa jakies uszkodzenia w skrzyni to nowy sterown
×
×
  • Create New...
UP