Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dromaeosaurus

Forumowicz
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dromaeosaurus

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra B 1.8 16V 1997 sedan + LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki za odpowiedzi. Płyn wydaje się czysty, a na bagnecie nie ma śladu płynu. Dym z rury wydechowej jest normalny, silnik działa poprawnie. Spróbuję zrobić ten test w wigilię. Czy jest możliwe, by padła uszczelka pod głowicą, upuszczając płyn na zewnątrz bez pozostałych objawów?
  2. Cześć, od dłuższego czasu zmagam się z ubytkami płynu chłodniczego w X18XE, szczególnie w dłuższych trasach. 2 miesiące temu mechanik zmienił rozrząd z pompą wody, skąd mogły być wycieki. Zmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego na nowy, identyczny z oryginalnym. Przejechałem kilkaset km i wyglądało na to, że jest ok, ale zauważyłem ubytki płynu. Zalałem ze 100 ml uszczelniacza do chłodnic Prestone, by nie przesadzić i nie pozaklejać układu. Było w porządku, aż po kolejnej trasie 500 km (połowa na drogach szybkiego ruchu) ubył prawie litr płynu. Zalałem dziś ze 200 ml uszczelniacza i zostawiłem na wolnych obrotach na 20 minut, na desce pojawiło się jakieś 86°C. Chłodnica się nie włączała, dopiero po chwili przegazowywania otwiera się termostat i wentylator, zmniejszając temperaturę z 92 do poprzednich 86-88 stopni. Podczas przegazowania wywala płyn pod korkiem. Silnik nie stracił mocy, z wydechu nie dymi. Czy to uszczelka pod głowicą? Co mogę zrobić dalej, nie pakując się w koszty?
  3. Problem rozwiązany. Przyczyną najpewniej zaśniedziałe styki 😀😀 Nie mogłem zmierzyć napięcia na wystających 4 pinach kostki reflektora, ale ponowne włożenie kostki sprawiło, że długie zaczęło świecić.
  4. Mierzyłem na kostce tej żarówki względem masy z kabla, tak jak drugą lampę. Sprawdzę jeszcze kostkę lampy (jeśli dam radę do niej dotrzeć ;)).
  5. Cześć, ostatnio spostrzegłem się, że zupełnie nie świeci prawe światło drogowe. Po zmianie żarówki i sprawdzeniu bezpiecznika nic się nie zmieniło, więc sięgnąłem po miernik i oto na kostce prawej mam niecałe 10 V, a na lewej (sprawnej) 11,8 V. Co może być nie tak? Swoją drogą, w przedliftowej VB '97 mam drogowe H7, a nie H1, jak to piszą na stronach 😖
  6. Od jakiegoś czasu nękają mnie ubytki płynu chłodniczego rzędu 0,6 l/miesiąc. Rzut oka pod maskę pokazał, że wilgotne są przewody gumowe w okolicach opasek metalowych. Zapewne puszczają ze starości. Chłodnica raczej szczelna, bo wymieniana na nowy zamiennik w lecie (poprzednia miała dziurę). Jak myślicie, czy warto spróbować użyć uszczelniacza w płynie jak na zdjęciu, czy to tylko może narobić problemów? Nie chcę zbyt wiele inwestować w ten samochód, ma już 20 lat. Ile kosztowałaby wymiana przewodów gumowych? PS to samo mam z miską olejową, mokrą po obwodzie. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą miski wystarczy?
  7. Filtr był wymieniany w zeszłym roku na jesieni. Ciśnień ostatnio nie mierzyłem, ale przeszedł próbę ciśnieniową azotem miesiąc temu.
  8. Szanowni Forumowicze, wiecie może, co może być przyczyną niskiej wydajności klimatyzacji w VB 1.8 '97? W lipcu zająłem się nieszczelnością układu - poprzednio czynnik uciekł przez dziurę w chłodnicy klimy. W warsztacie wymieniono chłodnicę wody, chłodnicę klimatyzacji i osuszacz, po naprawie układ wreszcie jest szczelny. Niestety nie zadowala mnie wydajność - chłodzenie działa dobrze krótko po włączeniu, po kilku-kilkunastu minutach jest już zdecydowanie za ciepło, z nawiewów leci mało powietrza, do tego nieznacznie tylko schłodzonego. Sprężarka klimatyzacji zdaje się chodzić cały czas. Zdaje się pomagać wyłączenie i włączenie jej ponownie po jakimś czasie, wtedy znów na parę minut jest w porządku. Do tego zauważyłem wzmożoną kondensację - po jeździe pod samochodem tworzy się solidna kałuża, skrapla się coś około litra wody. Zastanawia mnie jeszcze niska wydajność nawiewu w aucie - po włączeniu go na maksa wieje względnie niewiele, mimo dużego hałasu. Co mogę zrobić z powyższymi objawami?
  9. Wyjęcie i włożenie z powrotem żarówki oświetlenia bagażnika rozwiązało problem i z 360 mA pobór spadł do 10-20 mA (pomiar wydaje się w porządku, przy otwartych drzwiach (zapalonym oświetleniu wnętrza) jest ok. 760 mA). Co jest dziwne, oświetlenie bagażnika chyba działało, żarówki się nie żarzyły ani nic. Na wszelki wypadek ją wyjąłem, żeby się nie rozmyśliła i nie wyczerpała akumulatora. Czy tam mógł przeskakiwać łuk elektryczny? Gdzie podziewał się ten prąd, jeśli żarówka nie świeciła? Ciekawe, że po wyjęciu bezpiecznika 22 pobór prądu wzrasta do 50-60 mA, czyżby elektronika pojazdu cierpiała na bezsenność, gdy nie ma jakiegoś bezpiecznika? Nie przychodzi mi do głowy żadne inne wytłumaczenie.
  10. Czy ta wiązka zasila coś poza żarówką tablicy rejestracyjnej? Jak dostać się pod żarówkę bagażnika, która jest w nadwoziu, w sedanie?
  11. Odpiąłem kostkę i zużycie prądu jest to samo, masz może jeszcze jakieś pomysły? Jak dostać się do pozostałych odbiorników na tym bezpieczniku? Ze skrzynki bezpieczników idą kable wgłąb auta i dostęp nie jest łatwy :/
  12. Cześć, ostatnio rozładował się mi akumulator zupełnie bez wyraźnego powodu, co tknęło mnie do sprawdzenia poboru prądu na postoju. Przy wyłączonych wszystkich urządzeniach wynosił on ok. 0,5 A, a przy otwartych drzwiach (włączona lampka nad lusterkiem) aż ~1,5 A. Wraz z kolegą sprawdziliśmy poszczególne bezpieczniki, znajdując obszar uszkodzenia na bezpieczniku 22 (20 A: przyrządy, lampki, ekran komputera, zegary, klimatyzacja, radio). Po jego wyjęciu zużycie prądu spadło do ok. 0,05 A. W aucie jest nieoryginalna stacyjka, która ostatnio nie pozwalała na odblokowanie radia i zdezaktywowany immobiliser, jeśli ma to jakieś znaczenie. Co może być winowajcą? Jak sprawdzać poszczególne urządzenia zabezpieczane przez ten bezpiecznik? Poprosiłbym o instrukcje dla laika, bo jestem nowy w tej kwestii
  13. Hej, chciałbym odkopać temat. Mam ten sam problem, co kolega Irik powyżej i nie mam pomysłu, co mógłbym zrobić. Próbowałem różnych kombinacji trzymania AS przy włączaniu, ale obiecywany dźwięk wcale się nie pojawia. Jeśli to stacyjka lub jej kostka, to jak to sprawdzić?
  14. To w takim razie czym to radio się różni od jakiegokolwiek innego, jeśli nie współpracuje w żaden sposób z Vectrą? W takim razie - jakiej kostki będę potrzebował, by wstawić np. to? http://allegro.pl/radio-samochodowe-pioneer-mvh-180ub-usb-mp3-i6361035989.html
  15. Koledzy, pomóżcie. VDO Dayton CD1327 - na jaki poziom kompatybilności mogę liczyć? Czy laik to podłączy, by działało choć sterowanie z kierownicy bez żadnych dodatkowych przejściówek? Oto więcej danych nt. radia: http://www.manualslib.com/manual/365966/Vdo-Cd-1107.html#manual
×
×
  • Create New...