Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leszek_70

Forumowicz
  • Content Count

    267
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Leszek_70 last won the day on August 23 2017

Leszek_70 had the most liked content!

Community Reputation

15 Neutral

About Leszek_70

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 06/14/1970

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tychy
  • Zainteresowania
    Motoryzacja,Komputery,Nowinki techniczne RTV

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra B 1.8 16V / 115KM / X1.8XE / HB / Przedlift

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Leszek_70

    Pytanie

    Witam A nie dało by się czasami pospawać tego plastiku wnęki od radia i reszty uszkodzonej, jakby się naprawiało zderzak spawało? Bo to plastik jest przecież. No tam taki mój może pomysł na to skoro kolega nie dał żadnej fotki jak to wygląda.
  2. Witam my z synem używamy do 2 aut Fiat GP i Vectra B, zestawu Yato w walizce bez kluczy płaskich, a do tego dodatkowa walizka - syn dostał na święta pod choinkę od brata firmy NEO i sprawują się doskonale jak narazie.
  3. darwoj10 Sory że tak napisałem mogłem napisać tylko iż czernidła do opon proponuję nie używać, a resztę zdania zostawić dla siebie, i napisać bardziej coś sensownego, co pomogło by także rozwiązać ten problem kolegi (bo wszyscy wiemy do czego jest czernidło do opon), jeszcze raz przepraszam, dlatego wyszoruj deskę miękką szczoteczką z płynem do naczyń, lub środkiem APC w odpowiednim stężeniu, następnie umyj czystą ciepłą wodą i zostaw do wyschnięcia, proponuję użyć po wyschnięciu dresingu do kokpitu lub plastików wewnętrznych autodetailingowych np. firmy RRcuscoms, robią robotę, używamy z synem różnych produktów tej firmy do własnych aut. Są także inne firmy, wybór zależy od preferencji właściciela auta. Co prawda nie są one tanie w zakupie te środki ale warte swojej ceny.
  4. Witam Kto to tak koledze doradził aby wylany zapach usuwać benzyną ekstrakcyjną?, no przecież na chłopski rozum takich rzeczy się nie robi. Trzeba było użyć środka autodetailingowego APC w odpowiednim stężeniu, wyszorować dokładnie miękką szczoteczką. umyć dokładnie, a następnie zapodać jakiś dresing do plastików-kokpitu porządny nie marketowy. Często właśnie widać w autach że jego właściciele wieszają sobie na lusterkach wstecznych flakoniki z zapachami, które dosyć często wylewając się robią taki bajzel. Koledze właśnie ostatnio w astrze h, także wywalił się ten flakonik i dosyć że zalał deskę to jeszcze ekran wyświetlacza, na którym zostały wyblakłe plamy. Moim zdaniem jak kolega pocierał tą szmatką to niestety ale wytarł politurę w tym miejscu, można by spróbować jeszcze odratować deskę, dokładnie wyszorować umyć całą miękką szczoteczką z dodatkiem płynu do naczyń, następnie wytrzeć ciepłą wodą i wysuszyć dokładnie, nanieść na całość dresing do plastików - kokpitu nie marketowy jak pisałem wyżej, być może uda się odratować jeszcze. Czernidła do opon nie proponuję używać na desce w ogóle bo nie do tego ono ma zastosowane jak sama nazwa wskazuje.
  5. Witam Zacząć należy od ogólnej diagnostyki czyli podłączenia auta pod komputer i sczytania błędów, tam wszystko można sprawdzić co go boli i gdzie . Na tej podstawie naprawić usterkę.
  6. Witam TID z pikselami da się naprawić bez problemu samemu, do wymiany jest taśma TID-a która znajduje się w środku komputera. Znalazłem kiedyś poradę na YT co prawda rosyjską ale wszystko pokazane jak na dłoni co należy zakupić, na co zwrócić uwagę przy naprawie ( bo z tego co widać taśmy są różne ) między TID-em, a MID-em, oto filmik: jak naprawić niedziałające piksele MID A tutaj naprawa TID : Może warto to podwiesić, myślę że wszystkim się przyda.
  7. Ja także wolę zawsze samemu robić bo dużo człowiek się nauczy, jak ja zawsze mówię człowiek uczy się całe życie ale i tak umiera nie umiejąc wszystkiego. Mi nie chodzi absolutnie o odwdzięczanie się jakie kolwiek za udostępnienie garażu czy czego kolwiek, bo nie o to mi chodzi. Szkoda że kolega nie mógłby przyjechać bo ja już to przerabiałem u siebie i przód i tył cały, dlatego wyszedłem z bezinteresowną propozycją dla kolegi który chciałby sobie zrobić sam, we współpracy ze mną, oraz skorzystać z garażu i kanału jak zachodzi taka potrzeba oczywiście za free. Jeżeli kolega będzie kiedyś miał coś do zrobienia i chęć oraz czas aby skorzystać z mojej propozycji to jak najbardziej zapraszam nie ma u mnie żadnego problemu koledze udostępnić garażu i pomódz oczywiście jak będę wiedział o co chodzi.Zapraszam do kontaktu na PW podam koledze mój namiar aby mógł się ewentualnie skontaktować ze mną. Życzę udanej naprawy i do usłyszenia i zobaczenia.
  8. Nie miałem zamiaru kolegi denerwować tylko napisać że , robię sam i mam miejsce. A i dla kolegi bezinteresownie by się znalazło miejsce u mnie w garażu z kanałem jakby trzeba było coś podłubać i wymienić przy aucie. Często pomagam też innym użyczając własnego garażu do naprawy auta jak trzeba oraz jestem chętny pomódz, A doświadczenie nie tylko mam z forum ale i z pracy, oraz z tego co już robiłem w swoim aucie i nie tylko, dlatego tak napisałem. Opel to jest moje pierwsze auto także, a wszystkiego to nikt nie umie, a ja osobiście nie pisałem że umiem wszystko absolutnie nie!!, tylko służyłbym pomocą i moją dotychczasową wiedzą jaką nabyłem do tej pory przy aucie, robiąc samemu różne rzeczy (rozrząd,hamulce wymiana, wydech wymiana, konserwacja, linki wymiana, filtry, oleje, i wiele innych rzeczy, które robiłem już u siebie, sporo tego już było, niestety). Pomagam także koledze z Katowic który potrzebuje garażu jak trzeba do naprawy swojej viki także.
  9. No jeżeli kolega miałby czas zarezerwowany odpowiedni na naprawę, czego by trzeba było,lub co chciałby zrobić, oraz chęć przyjechać do mnie cokolwiek zrobić przy aucie , to byłbym chętny pomódz i użyczyć własnego garażu z kanałem. A i doświadczenie u mnie nie małe jest także. Przy okazji poznać i pogadać można.
  10. No skoro się zaczyna sypać tak jak piszesz : aku,świece,tuleje zawieszenia,linka ręcznego, hamulce,itd. To wszystkie te rzeczy co wymieniłeś mógłbyś śmiało zrobić sam, i to co miałbyś dać mechanikowi to zostało by ci w kieszeni, zmniejszając twój rachunek za naprawę lub ewentualne wymiany.
  11. Ja także sam kupuję części do mojej starszej fury, i zanim kupię to konkretnie już wiem jakich części będę potrzebował i jakie firmy wchodzą w rachubę. Pod tym względem zamawiam oraz rezerwuję sobie czas, na ewentualną naprawę już wcześniej z wyprzedzeniem nie czekam na ostatnią minutę. Zabieram się do jakichkolwiek prac przy aucie dopiero tylko i wyłącznie jeżeli wszystko co mi jest potrzebne do naprawy wozidła, jest już skompletowane wraz z potrzebnymi porządnymi kluczami jak i resztą sprzętu.Niestety nie oddaję mechanikowi i robię sam.
  12. Popytaj kolegów którzy na forum, sprzedają, w sprawie części do auta, chłopaki się tym zajmują i są ogarnięci odpowiednio w temacie, doradzą pomogą, i jakiś rabacik dadzą.Ja właśnie zamawiałem części u jednego z kolegów na forum, wszystko w jak najlepszym porządku co do mojego zamówienia normalnie mistrzostwo świata, za moje zabawki nigdzie bym nie dostał takiej ceny, a o reszcie nie wspomnę obsługa, doradztwo,wysyłka- jej zabezpieczenie pierwsza klasa ! Na przodzie mam tarcze ATE POWER DISC+klocki ATE tył także ATE pełne.Co do przednich tarcz i klocków to wymiana jest banalnie prosta, i dużo czasu nie zajmuje, natomiast gorzej jest z tyłem tam jest odpowiednia gimnastyka potrzebna i odpowiednie narzędzia czyt. klucze, aby to wszystko poodkręcać, i czasu o wiele więcej trzeba sobie zarezerwować aby to ogarnąć, oczywiście jak robi się to pierwszy raz, za drugim razem idzie o wiele szybciej i sprawniej. Tak na marginesie przepraszam że pytam z kąd kolega jest konkretnie?. Wie kolega co ? Moim zdaniem jeżeli jest już decyzja o wymianie tarcz wraz z klockami tył i przód to ja osobiście bym się nie patyczkował z tym płynem tylko wymienił już wsio na nowe i po sprawie w końcu płyn dużo nie kosztuje, ja tak zrobiłem kompleksowo za jednym zamachem i spokój jest. Ale jak wiadomo decyzja należy do właściciela oraz od jego zasobności portfela.
  13. Witam co do płynu to możesz sam sobie zakupić i zlecić aby ci wymienił na twój, ale czy będzie uczciwy i akurat ci go wleje tego nikt z nas ci nie powie.Skoro twierdzisz że zjadło ci 8 mm klocka w tydzień,to moim zdaniem jest coś nie tak z tymi tłokami w zacisku może. Nie odbijają jak należy i dlatego stargało ci tyle klocka, trzeba by rozłożyć wszystko przeczyścić, ewentualnie powymieniać co trzeba, oraz posprawdzać po ponownym złożeniu poprawność działania wszystkiego. Mam jeszcze jedną sugestię dla kolegi przy wymianie tylnych szczęk warto sobie kupić kompletny zestaw montażowy na obydwa koła tylne do szczęk hamulca ręcznego, ponieważ zawsze one na 100% są skorodowane i nadają się tylko do wyrzucenia.
  14. Witam Dołożę może trochę od siebie. Autko jak w opisie, wymieniałem sam klocki, tarcze i szczęki z tyłu i komplet z przodu. Powiem tak iż jeżeli ktoś tego jeszcze nie robił sam, lub nie za bardzo wie o co w tym wszystkim chodzi to warto oddać auto do zaufanego mechanika. Natomiast co do wymiany tarcz i reszty z tyłu czyli kompletu, to nie trzeba odkręcać zacisku tylnego od przewodu hamulcowego od strony cylinderka, da się tą wymianę wykonać bez odkręcania tylko trzeba ostrożnie postępować z zaciskiem aby nie urwać przewodu hamulcowego, jest dosyć cienki no i nie zawsze spotyka się już nadgryzione korozją czasami. Da się odchylić rozpinając przewód hamulcowy ze spinek i ostrożnie podnosząc go wraz z odkręconym zaciskiem na tyle aby można zdemontować tarczo-bęben, sam tak zrobiłem i nie było problemu. Tak jak koledzy wyżej już sugerowali jak zrobić to komplet na dobrych markowych częściach i mieć spokój oraz bezpieczeństwo na długi czas. Co do płynu hamulcowego to ja przy wymianie kompletu tarcz i klocków z przodu i z tyłu wraz ze szczękami zalałem nowym i odpowietrzyłem wszystko wraz ze sprzęgłem bo jak wiadomo jest ono hydrauliczne i pobiera płyn z jednego zbiorniczka hamulcowego i należy to zrobić przy wymianie płynu hamulcowego. Jeżeli wymienisz tarcze i szczęki na tyle to po założeniu nowych klocek jest grubszy i po cofnięciu tłoka do zacisku poziom płynu hamulcowego się odniesie w zbiorniczku na pewno, trzeba zaobserwować o ile się podniósł, bo jeżeli po wymianie będzie w odpowiedniej normie między min. a max. jak się zaleca to nie będzie potrzeby jego uzupełniania, jeżeli po wymianie będzie o za mało to wystarczy uzupełnić do żądanej ilości. Wszem i wobec wiadomo że płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata, ponieważ ma właściwości higroskopijne czyli pobiera wilgoć i traci swoje właściwości po pewnym czasie, lub jak ja to twierdzę przy każdej wymianie kompletu klocków i tarcz hamulcowych aby to zrobić raz a porządnie nie po łepkach. Moim zdaniem na częściach układu hamulcowego nie ma co oszczędzać w końcu to nasze bezpieczeństwo.
  15. Proszę niech kolega przeczyta PW (Prywatna wiadomość). No chyba że poszukam w książce sam naprawiam może tam będzie wiadomo jak to ma być wszystko podłączone. Jeżeli będzie to wyślę na PW.
×
×
  • Create New...