Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Leszek_70

Forumowicz
  • Zawartość

    264
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    3

Leszek_70 wygrał w ostatnim dniu 23 Sierpień

Leszek_70 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

15 Neutral

O Leszek_70

  • Urodziny 1970.06.14

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tychy
  • Zainteresowania
    Motoryzacja,Komputery,Nowinki techniczne RTV

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra B 1.8 16V / 115KM / X1.8XE / HB / Przedlift
  1. Uklad alarmowy

    Witam Zacząć należy od ogólnej diagnostyki czyli podłączenia auta pod komputer i sczytania błędów, tam wszystko można sprawdzić co go boli i gdzie . Na tej podstawie naprawić usterkę.
  2. W czym leży problem ?

    Witam TID z pikselami da się naprawić bez problemu samemu, do wymiany jest taśma TID-a która znajduje się w środku komputera. Znalazłem kiedyś poradę na YT co prawda rosyjską ale wszystko pokazane jak na dłoni co należy zakupić, na co zwrócić uwagę przy naprawie ( bo z tego co widać taśmy są różne ) między TID-em, a MID-em, oto filmik: jak naprawić niedziałające piksele MID A tutaj naprawa TID : Może warto to podwiesić, myślę że wszystkim się przyda.
  3. Ja także wolę zawsze samemu robić bo dużo człowiek się nauczy, jak ja zawsze mówię człowiek uczy się całe życie ale i tak umiera nie umiejąc wszystkiego. Mi nie chodzi absolutnie o odwdzięczanie się jakie kolwiek za udostępnienie garażu czy czego kolwiek, bo nie o to mi chodzi. Szkoda że kolega nie mógłby przyjechać bo ja już to przerabiałem u siebie i przód i tył cały, dlatego wyszedłem z bezinteresowną propozycją dla kolegi który chciałby sobie zrobić sam, we współpracy ze mną, oraz skorzystać z garażu i kanału jak zachodzi taka potrzeba oczywiście za free. Jeżeli kolega będzie kiedyś miał coś do zrobienia i chęć oraz czas aby skorzystać z mojej propozycji to jak najbardziej zapraszam nie ma u mnie żadnego problemu koledze udostępnić garażu i pomódz oczywiście jak będę wiedział o co chodzi.Zapraszam do kontaktu na PW podam koledze mój namiar aby mógł się ewentualnie skontaktować ze mną. Życzę udanej naprawy i do usłyszenia i zobaczenia.
  4. Nie miałem zamiaru kolegi denerwować tylko napisać że , robię sam i mam miejsce. A i dla kolegi bezinteresownie by się znalazło miejsce u mnie w garażu z kanałem jakby trzeba było coś podłubać i wymienić przy aucie. Często pomagam też innym użyczając własnego garażu do naprawy auta jak trzeba oraz jestem chętny pomódz, A doświadczenie nie tylko mam z forum ale i z pracy, oraz z tego co już robiłem w swoim aucie i nie tylko, dlatego tak napisałem. Opel to jest moje pierwsze auto także, a wszystkiego to nikt nie umie, a ja osobiście nie pisałem że umiem wszystko absolutnie nie!!, tylko służyłbym pomocą i moją dotychczasową wiedzą jaką nabyłem do tej pory przy aucie, robiąc samemu różne rzeczy (rozrząd,hamulce wymiana, wydech wymiana, konserwacja, linki wymiana, filtry, oleje, i wiele innych rzeczy, które robiłem już u siebie, sporo tego już było, niestety). Pomagam także koledze z Katowic który potrzebuje garażu jak trzeba do naprawy swojej viki także.
  5. No jeżeli kolega miałby czas zarezerwowany odpowiedni na naprawę, czego by trzeba było,lub co chciałby zrobić, oraz chęć przyjechać do mnie cokolwiek zrobić przy aucie , to byłbym chętny pomódz i użyczyć własnego garażu z kanałem. A i doświadczenie u mnie nie małe jest także. Przy okazji poznać i pogadać można.
  6. No skoro się zaczyna sypać tak jak piszesz : aku,świece,tuleje zawieszenia,linka ręcznego, hamulce,itd. To wszystkie te rzeczy co wymieniłeś mógłbyś śmiało zrobić sam, i to co miałbyś dać mechanikowi to zostało by ci w kieszeni, zmniejszając twój rachunek za naprawę lub ewentualne wymiany.
  7. Ja także sam kupuję części do mojej starszej fury, i zanim kupię to konkretnie już wiem jakich części będę potrzebował i jakie firmy wchodzą w rachubę. Pod tym względem zamawiam oraz rezerwuję sobie czas, na ewentualną naprawę już wcześniej z wyprzedzeniem nie czekam na ostatnią minutę. Zabieram się do jakichkolwiek prac przy aucie dopiero tylko i wyłącznie jeżeli wszystko co mi jest potrzebne do naprawy wozidła, jest już skompletowane wraz z potrzebnymi porządnymi kluczami jak i resztą sprzętu.Niestety nie oddaję mechanikowi i robię sam.
  8. Popytaj kolegów którzy na forum, sprzedają, w sprawie części do auta, chłopaki się tym zajmują i są ogarnięci odpowiednio w temacie, doradzą pomogą, i jakiś rabacik dadzą.Ja właśnie zamawiałem części u jednego z kolegów na forum, wszystko w jak najlepszym porządku co do mojego zamówienia normalnie mistrzostwo świata, za moje zabawki nigdzie bym nie dostał takiej ceny, a o reszcie nie wspomnę obsługa, doradztwo,wysyłka- jej zabezpieczenie pierwsza klasa ! Na przodzie mam tarcze ATE POWER DISC+klocki ATE tył także ATE pełne.Co do przednich tarcz i klocków to wymiana jest banalnie prosta, i dużo czasu nie zajmuje, natomiast gorzej jest z tyłem tam jest odpowiednia gimnastyka potrzebna i odpowiednie narzędzia czyt. klucze, aby to wszystko poodkręcać, i czasu o wiele więcej trzeba sobie zarezerwować aby to ogarnąć, oczywiście jak robi się to pierwszy raz, za drugim razem idzie o wiele szybciej i sprawniej. Tak na marginesie przepraszam że pytam z kąd kolega jest konkretnie?. Wie kolega co ? Moim zdaniem jeżeli jest już decyzja o wymianie tarcz wraz z klockami tył i przód to ja osobiście bym się nie patyczkował z tym płynem tylko wymienił już wsio na nowe i po sprawie w końcu płyn dużo nie kosztuje, ja tak zrobiłem kompleksowo za jednym zamachem i spokój jest. Ale jak wiadomo decyzja należy do właściciela oraz od jego zasobności portfela.
  9. Witam co do płynu to możesz sam sobie zakupić i zlecić aby ci wymienił na twój, ale czy będzie uczciwy i akurat ci go wleje tego nikt z nas ci nie powie.Skoro twierdzisz że zjadło ci 8 mm klocka w tydzień,to moim zdaniem jest coś nie tak z tymi tłokami w zacisku może. Nie odbijają jak należy i dlatego stargało ci tyle klocka, trzeba by rozłożyć wszystko przeczyścić, ewentualnie powymieniać co trzeba, oraz posprawdzać po ponownym złożeniu poprawność działania wszystkiego. Mam jeszcze jedną sugestię dla kolegi przy wymianie tylnych szczęk warto sobie kupić kompletny zestaw montażowy na obydwa koła tylne do szczęk hamulca ręcznego, ponieważ zawsze one na 100% są skorodowane i nadają się tylko do wyrzucenia.
  10. Witam Dołożę może trochę od siebie. Autko jak w opisie, wymieniałem sam klocki, tarcze i szczęki z tyłu i komplet z przodu. Powiem tak iż jeżeli ktoś tego jeszcze nie robił sam, lub nie za bardzo wie o co w tym wszystkim chodzi to warto oddać auto do zaufanego mechanika. Natomiast co do wymiany tarcz i reszty z tyłu czyli kompletu, to nie trzeba odkręcać zacisku tylnego od przewodu hamulcowego od strony cylinderka, da się tą wymianę wykonać bez odkręcania tylko trzeba ostrożnie postępować z zaciskiem aby nie urwać przewodu hamulcowego, jest dosyć cienki no i nie zawsze spotyka się już nadgryzione korozją czasami. Da się odchylić rozpinając przewód hamulcowy ze spinek i ostrożnie podnosząc go wraz z odkręconym zaciskiem na tyle aby można zdemontować tarczo-bęben, sam tak zrobiłem i nie było problemu. Tak jak koledzy wyżej już sugerowali jak zrobić to komplet na dobrych markowych częściach i mieć spokój oraz bezpieczeństwo na długi czas. Co do płynu hamulcowego to ja przy wymianie kompletu tarcz i klocków z przodu i z tyłu wraz ze szczękami zalałem nowym i odpowietrzyłem wszystko wraz ze sprzęgłem bo jak wiadomo jest ono hydrauliczne i pobiera płyn z jednego zbiorniczka hamulcowego i należy to zrobić przy wymianie płynu hamulcowego. Jeżeli wymienisz tarcze i szczęki na tyle to po założeniu nowych klocek jest grubszy i po cofnięciu tłoka do zacisku poziom płynu hamulcowego się odniesie w zbiorniczku na pewno, trzeba zaobserwować o ile się podniósł, bo jeżeli po wymianie będzie w odpowiedniej normie między min. a max. jak się zaleca to nie będzie potrzeby jego uzupełniania, jeżeli po wymianie będzie o za mało to wystarczy uzupełnić do żądanej ilości. Wszem i wobec wiadomo że płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata, ponieważ ma właściwości higroskopijne czyli pobiera wilgoć i traci swoje właściwości po pewnym czasie, lub jak ja to twierdzę przy każdej wymianie kompletu klocków i tarcz hamulcowych aby to zrobić raz a porządnie nie po łepkach. Moim zdaniem na częściach układu hamulcowego nie ma co oszczędzać w końcu to nasze bezpieczeństwo.
  11. X18XE - Przewody podciśnienia

    Proszę niech kolega przeczyta PW (Prywatna wiadomość). No chyba że poszukam w książce sam naprawiam może tam będzie wiadomo jak to ma być wszystko podłączone. Jeżeli będzie to wyślę na PW.
  12. Tempomat w przedliftowej Vectrze

    Dzięki cichy117 nawet nie wiedziałem że coś takiego powinienem jeszcze mieć do kompletu. A mam jeszcze jedno pytanie chciałbym sprawdzić czy czasami to ustrojstwo już nie siedzi w aucie czasami, gdzie to mogę znaleźć ewentualnie. Jeszcze raz dzięki za info. A co do kolegi sulex to cichy117 wyjaśnił że x18xe1 to rok 99, a x18xe to rok 98. Inaczej nie będzie.
  13. Tempomat w przedliftowej Vectrze

    Kolega cichy117 ma rację 99 powinien być x18xe1. Mam pytanie do ciebie cichy 117 czy mógłbyś mi pokazać jak wygląda ten serwomotor tak pytam z ciekawości bo jak wyciągałem u siebie licznik to widzę że kostka do podłączenia manetki tempomatu jest u mnie to i wiązka także musi być. A coś mnie kusi żeby założyć sobie tempomat do mojej babci a mam jak w opisie.
  14. Problem z LPG oraz z sondą lambdą

    Moim zdaniem jeżeli instalacja gazowa sama automatycznie przełącza się na gaz jest to sygnał o uszkodzeniu sondy lambda, i jak widać na wrzuconym zdjęciu trzeba by ją wymienić. A co do tego magika co proponował wsadzenie emulatora zamiast sondy to odpuść go sobie, niech gość sam wsadzi sobie ten emulator w 4 litery i zamiast robić to dziennie będzie mógł zaoszczędzić na wodzie w ubikacji i będzie to robić raz na miesiąc a i tak będzie mu się chciało :). Nie powinien się świecić chek. No i jak koledzy zaznaczyli trzeba to wszystko doprowadzić do ładu i składu, czyli regulacja a potem reszta.
  15. Odpowietrzniki zacisków tył

    W aucie u siebie jak w opisie ja mam 18 ale nie jestem pewien czy wszystkie są takie same,a system hamulcowy ATE. Jak coś to mogę sprawdzić czy we wszystkich zaciskach są te same ale to dopiero jutro.
×