Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jamtomaz

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Jamtomaz

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/04/1990

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kielce

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTI 150PS '05
  1. mnie też auto pływało niemiłosiernie, na zakrętach trzeba było nogę z gazu zdejmować, bo strach. buty 225/45/17 Michelina, ciśnienie 2,3-2,4. po wymianie drążków kierowniczych z końcówkami, wszystkich łączników stabilizatora (plus geometria ofc) auto usztywniło się na tyle, że zacząłem jeździć nim z przyjemnością, nie ze strachem
  2. zaryzykowałem, kupiłem (jeno 50 zł z przesyłką z jakiegoś szrotu), zamontowałem, pasuje.
  3. Witojcie. Jak się dziś okazało, mam powoli pękającą zwrotnicę z lewego przodu - wyszło przy wymianie końcówek drążków. Numer mojej części to 13136696 i takiej też szukałem, ale ciężko ją gdziekolwiek namierzyć. Za to na internetach jest sporo o numerze 13136698L, która wyjdaje się być taka sama. Szukam używki, nowej nie kupię, bo wydatek rzędu 2250zł brutto to samobójstwo I teraz pytanie do Was - czy te dwie zwrotnice można stosować zamiennie? Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?
  4. Mnie na zimnym gwiżdże dość głośno, po zrobieniu jakichś 20-30km gwizd zanika i staje się delikatnie słyszalny w zakresie mniej więcej 2000-3000 rpm. I jest jak najbardziej ok. Jeśli możesz, wrzuć jakieś audio lub film, porównamy.
  5. dokładnie to było przyczyną. rozłożyłem licznik, gumki nie było na miejscu. trzeba ją dobrze osadzić w obudowie, żeby nie wypadała, możnaby ją nawet czymś podkleić, ale w moim przypadku samo wsadzenie jej na miejsce zadziałało.
  6. Sprawa wyglądała tak, że styki w rolce po prostu się wyrobiły i nie działało to poprawnie. Po wymianie panelu z rolką, (alledrogo, około 60 zł) wszystko wróciło do normy.
  7. Dziękuję za info. W okresie świątecznym postaram się otworzyć licznik i zdać relację.
  8. Koledzy, dziś po wymianie oliwy w mojej VC chciałem skasować inspekcję i zauważyłem, że przycisk kasowania dziennego przebiegu nie działa. Zero reakcji, jakkolwiek bym nie naciskał, czy z kąta, czy z dużą siłą. Spotkał się ktoś z takim problemem?
  9. Panowie, odgrzewając kotleta - moje stuki ustały po czymś, czego bym się nie spodziewał. Borykałem się z tymi stukami ponad pół roku. Stuki te to "walnięcie gumowym młotkiem w podłogę od spodu", podczas odpuszczania tempomatu, odpuszczania gazu na biegu 1, 2, sporadycznie 3 i podczas przechodzenia z jazdy na sprzęgle do kontynuowania jazdy na biegu 2 i 3. przy okazji innych napraw, jadąc do mechanika, po drodze nagle coś metalicznie zaczęło stukać, oczywiście jak dojechałem do niego, zleciłem mu sprawdzenie przyczyny. Diagnoza - walnięta sprężyna. Jeden zwój odleciał. po wymianie kompletu sprężyn z łożyskami amortyzatorów z przodu stuki ustały a już zakupiłem drążki i końcówki drążków (chociaż i tak profilaktycznie je wymienię).
  10. Z racji ostatnich mrozów miałem okazję przetestować wymienione w październiku świece Denso i akumulator Boscha z czerwca. Temperatura -21, olej wymieniany ponad rok temu, swiece i aku, tak jak wyżej. Filtr powietrza miesiąc temu. Przebieg 245 tys. Grzałem dwa razy świece, pokręcił 3 sekundy, załapał, ale bez gazu zdechł. Za drugim razem raz zagrzałem i od razu odpalił. Dźwięk diesla odpalanego na mrozie to istna katorga
  11. postój po chłodnej nocy - 0,8 - 0,9 postój na ciepłym - 0,5, raczej stabilny odczyt spalanie z trasy 3000 km - z kompa 6,2, rzeczywiście deczko ponad 7
  12. zazwyczaj jak robię trasy ok 50km, to na trasie wskazówka nawet mi nie drgnie na 80. kiedy dojeżdżam do miasta i zaczyna się jazda na biegach od 1 do 3, to wtedy wskazówka ustawia się na 85-90 stopni. frytens, a jak Ci się nagrzewa wnętrze?
  13. i jak, pasek zdjęty i diagnoza postawiona? na moje ucho jednak nie ma się czym martwić.
  14. ja mam, aczkolwiek stuki nie występują zawsze. a jeżeli już występują, w tym samym czasie lewarek zmiany biegów radośnie porusza się ruchem "tam i z powrotem" podejrzewam poduchy pod skrzynią
  15. Wszystko na swoim miejscu, jednak egr powoli wymaga rozwiercenia, wybicia bolca i przeczyszczenia.
×
×
  • Create New...