Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mati1023

Forumowicz
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About mati1023

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 07/03/1998

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Katowice

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam! Mam pytanie dotyczące listwy chromowanej znajdującej się na drzwiach przy szybie (w sumie przy szybie jest tylko 1 listwa chromowana to nie ma problemu raczej). Otóż listwa ta jest uszkodzona i chciałbym ją wymienić. Trzyma się ona na zatrzaski czy jakieś śruby lub klej? Z góry dzięki za odpowiedzi
  2. Właśnie dzisiaj zamówiłem opcoma od żółtych kolegów bo i tak padł mi któryś czujnik temepratury nawiewu więc sprawdzę sobie co tam w trawie piszczy i przy okazji korekty wtryskiwaczy
  3. Witam! Mam pytanie - vectra c 1.9 cdti 120 koni 2007 rok (Z19DT). Na przeglądzie wydmuchał spaliny przekraczające 300% normy (to prawdopodobnie turbo przepuszcza olej bo przy czyszczeniu dolotu i egr był olej w dolocie). Ale nie chodzi o to. Facet ze stacji kontroli też ma vectrę tylko w wersji 150 koni i powiedział że on ma spalanie na luzie +- 0,5l/h a w mojej Vectrze 90% czasu mam 1.1l/h. Niezależnie czy silnik lekko nagrzany (bo na zimnym to trochę więcej bierze) czy na ciepłym po trasie. Lato czy zima oscyluje około 1.1l/h. Czasami ale to rzadkość mam 0.9l ale to ciągle prawie 2x tyle co facet ma. Auto mam od 2011 roku i od zawsze pokazuje te 1.1l/h. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Klimatyzacja wyłączona, był wymieniany pasek alternatora i sprawdzane wszystkie rolki zeszłego lata i jest ok. EGR i przepustnica czyste. Powiedział że mogą być wtryski uwalone i wtedy to kaplica bo turbo + wtryski to już ładne pieniądze się robią. Tak swoją drogą słyszałem że do 1.9 cdti idzie wsadzić wtryski z 2.4jtd. Jest to prawda? Będzie jakiś przyrost mocy czy daje to tylko pole do popisu na ewentualną mapę silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
  4. Wiedziałem ale żeby aż tak go przez to dusiło to bym nie wpadł Teraz to przynajmniej jest pretekst żeby trochę szybciej pojechać hahaha
  5. Szarpanie ustąpiło - jakby ktoś potrzebował patentu to może mój się sprawdzi. Auto było użytkowane 99% w mieście. Raz na jakis czas wyjechał na autostradę ale to na krótki odcinek. Ostatnio miałem trasę Katowice -> Wieliczka i ciąłem autostradą. Przedmuchało go i teraz jest prima sort
  6. Pojawiły się nowe objawy. Nie wiem czy związane z tym czy nie - na luzie czasami tak raz na sekundę jakby coś przeskakiwało w silniku i w rezultacie są delikatne poszarpiwania na luzie. Jak wyszedłem z auta to słychać taki dźwięk jakby coś w silniku się obijało jakby o plastik. Możliwe że może być to jakaś śruba bo ostatnio wpadła mi jedna przy grzebaniu.
  7. Witam! Mam problem z moją Viki C 2007 GTS 1.9 CDTI 120 kucyków. Gdy przyśpieszam (zdaje mi się że łagodnie a nie mocniej (nie występuje na 1 biegu NIGDY gdy obroty rosną szybko)) auto w zakresie obrotów mniej więcej 1700-2200/min raz albo dwa razy szarpnie a potem dalej idzie normalnie jak gdyby nic. Myślę sobie że dawno nie był (a w zasadzie nigdy (od 2011 przynajmniej) dolot ani egr). Także zabrałem się do roboty i po wybebeszeniu dolotu z egr moim oczom ukazał się OGROM nagaru. Myślałem że to wina tego że było mocno zabrudzone więc rozpuszczalnik ekstrakcyjny w dłoń i wyczyściłem wszystko jak trzeba było. Iglica w EGR chodziła płynnie i dobrze więc jeszcze kapkę oleju dla pewności i składam. Coś mnie pokusiło otworzyć elektronikę z dolotu (tą małą skrzyneczkę) gdyż gdy odpinałem wtyczkę dolotu wyleciało z niej troszeczkę oleju. Gdy otwarłem elektronikę to okazało się że pływa ona w oleju. To także wyczyściłem i skręciłem wszystko. Niby czysto, niby dobrze, ale problem został. Myślę czy to nie wina EGR i że zaślepienie da oczekiwany rezultat ale skąd ten olej w dolocie? Ze znajomym wpadliśmy na pomysł że może turbo przepuszcza, ale turbina ani nie gwiżdże nadmiernie ani auto nie ma problemów z mocą oprócz 2 szarpnięć raz na kilka razy. Pod komputer nie podpinałem ale znajomy ma najprostszy ELM więc myślę czy go nie wpiąć i może powie co mu dolega? Bawić się w to czy nie ma szans i lepiej zapłacić i zrobić pomiar czymś lepszym? Mieliście takie problemy? Z góry dzięki za odpowiedzi!
  8. Witam! Mam problem z Vectrą C 1.9 CDTI 120 GTS. Problem pojawia się przy ruszaniu gdy jest pod górkę (przytrzymam auto na sprzęgle) lub gdy ruszę i dam minimalnie za mało gazu. Jeśli obroty spadną poniżej biegu jałowego to słychać piski z okolic pasków (jak siedzę w aucie to prawa strona). Co to może być (mniej więcej) i jakie mniej więcej mogą być koszty naprawy? Zdaje mi się że to nie pasek a raczej napinacz któregoś. Chociaż pasek przeżył 2 wymiany diód alternatora Z góry dzięki za odpowiedź
  9. Ooo dzięki a jaki olej jest do tego polecany? Jakiś GM czy coś innego i ile litrów mniej więcej tam wejdzie? Z tego co wujek google mi powiedział to jedni mówią żeby lać 2.2l inni 2.4 a jeszcze inni 2.9. Ja bym wybrał chyba złoty środek i wlał około 2.4l tylko czy najlepiej GM czy coś innego? Często do m32 polecają FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
  10. Witam! Potrzebuję pomocy - mam vectre C gts 2007 1.9 CDTI 120 koni. Nie wiem jaka tam skrzynia siedzi - próbowałem dekoderów Vinów ale nie znalazłem (może źle patrzyłem). Chcę w niej wymienić olej - niektórzy mówią żeby nie wymieniać inni żeby wymieniać. Ja wychodzę z założenia że jak olej do smażenia frytek się zużyje (bo wszystko się zużywa) to się wymienia więc po 10 latach i ponad 190 tys. km nie zaszkodzi wymiana oleju w skrzyni skoro w silniku regularnie co około rok leci olej i filtry. Jaki olej i w jakiej ilości polecacie do mojej viki? Jakbyście mogli podać na przyszłość kod skrzyni biegów - byłbym wdzięczny Vin: W0L0ZCF6871028894 Pozdrawiam i dziękuję!
  11. Witam! Pacjent Viki C 2007 1.9 120 kunia. Problem jest następujący - jak wcisnę sprzęgło do końca to pojawia się delikatny szum takie jakby stuki (podobne tylko mocniejsze miałem przy dwumasie). Jak puszczę choćby minimalnie sprzęgło (tak jak zaczyna łapać) to dźwięk ustaje momentalnie. Dwumasę eliminuję gdyż została wymieniona około 10-20 tys temu (bliżej 10 tys). Wraz z dwumasą wymieniłem sprzęgło i wyprzęgnik hydrauliczny więc komplet wleciał. Gdzieś kiedyś czytałem o jakiś koncówkach półosi (jakieś wałki tam były) że tam smaru nie ma czy coś ale nie pamiętam dokładnie i wystarczy nasmarować. Coś świta ale nie wiem w którym kościele. Wiecie może czego to może być wina?
  12. Mam pytanie - bo mam kolegę który ma sprzęt i umiejętności więc polutowanie wszystkiego to będzie kwestia postawienia piwa, ale pytanie kosa brzmi - czy da radę później aktywować auxa zwykłym ELM na bluetooth telefonem? Bo tern kolega ma taką kostkę ELM (jakieś cyferki) i pokazuje spalanie itp itd szmery bajery ale ciekawi mnie czy da się aktywować auxa a jak tak to jak?
  13. Mam podobny problem - vectra c gts ale 1.9 cdti 120km. Mechanik fajtłapa zamiast obniżonych przednich sprężyn to wsadził ze zwykłej Vectry. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce bo wygląda to co najmniej dziwnie tak przechylone (tył jest obniżony). Pomoże ktoś i poda numer albo link do sprężyn (jakaś dobra firma np. kayaba) obniżonych ( XJ2 ) do mojej Viki GTS? Z góry dzięki i pozdrawiam!
  14. Już wszystko jasne - ciekło z półosi (a raczej się lało) więc uciekał płyn ze skrzyni biegów. O tyle dobrze bo naprawa z robocizną i uzupełnieniem płynu to 200zł. Dzięki jeszcze raz za pomoc
×
×
  • Create New...